Oud 23-03-2003, 16:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu al een paar dagen een raar oog. Het traant soms, soms heb ik het gevoel dat er iets in mn oog zit (kan ook komen doordat ik vaak in mn oog wrijf van het tranen), 's nachts zit mn oog helemaal dichtgeplakt met slapertjes en korstjes als ik wakker word, mn oog leden voelen heel moe aan en mn wimpers hangen bijna recht naar beneden.

Ik heb trouwens het idee dat er heel veel mensen nu last hebben van hun ogen. BIj mij in de klas zijn er al een stuk of vijf ineens en mn moeder had ineens een heel erge bobbel onder dr oog dus die was naar de dokter gegaan en had druppels tegen hooikoorts gehad maar die hielpen niet.

Weet iemand wat het bij mij kan zijn, kan het komen doordat ik gewoon heel moe en gestresst ben? En denk je dat het vanzelf weer over gaat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:51
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Misschien dat het door een allergie komt.
Ik heb zelf hooikoorts en ik merk dat ik er in deze periode ook
weer meer last van krijg. (van mijn ogen en snotteren etc)
Ik slik zelf Zyrtec, dat helpt wel oke!
Sterkte ermee!
Dashja


__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb eerst nooit ergens last van gehad, kan het ineens komen dat je last krijgt van hooikoort ofzo. Ik was wel altijd licht astmatisch maar slikte geen medicijnen daarvoor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 16:54
Verwijderd
Ik had tot een paar jaar terug ook nooit last van hooikoorts, maar de laatste jaren heb ik steeds in die periode erg veel last van m'n ogen (en van die oogdruppels tegen hooikoorts helpen wel iets). 'k denk dus wel dat het ineens kan komen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 17:47
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Lijkt mij een ontstoken oog...

Ga even naar de huisarts, als je oog echt ontstoken is krijg je er druppels/zalf voor en dan is het binnen een paar dagen weer weg. Blijf er iig niet mee rondlopen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 20:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ja heb ik ook wel eens gehad. heb er toen alleen niks aan gedaan en binnen 2 dagen was het weer over.

maar het zal wel ontstoken zijn ofzo ja. even naar de huisarts of je opticien/oogarts als je die toevallig hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 21:32
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-03-2003 @ 17:47:
Lijkt mij een ontstoken oog...
lijkt mij ook, tijd voor de dokter!

ik heb dat vroeger ook een keer gehad, dat m'n oog 's ochtends dicht had. ik herinnerde me nog dat ik 's ochtends een keer wakker werd en door de plak m'n ogen niet open kon krijgen. volgens mij ging ik schreeuwen, dus m'n moeder kwam meteen aan rennen. ik heb tot die ontsteking (ofzo, weet niet wat het was) over was een beetje water bij m'n bed gehad, zodat ik 's ochtends met water m'n oog open kon krijgen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 02:37
vampiro
Avatar van vampiro
vampiro is offline
ik denk idd een ontstoken oog

Alleen waarom zijn de adviezen dan naar de dokter?
Voor een oogontstekinkje hoef je toch niet naar de dokter?

met een watje je ogen een beetje spoelen met gekookt water doet al wonderen

Meestal duurt het bij mij een paar dagen tot hooguit 2 weken en gaat daarna vanzelf weer weg.

PS laat het water wel afkoelen voor je gaat spoelen, anders is die dokter idd nodig
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 08:48
lake bodom
lake bodom is offline
ik heb dat ook keer gehad... kan zijn dat er vuil in je ogen zit ofzo..
khad er toen nix aan gedaan, maar t ging vanzelf weer over..
heb zelfs al wel 3 keer gehad ofzo.. maar kben niet allergisch
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 12:25
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
ghe, dat heb ik nu ook! al een week nu, pijn aan mn ogen, rood, geiiriteerd, dik. Als k mn lenzen in heb is het nog erger. Ik ga morgen naar de dokter, ik hoop echt dat het geen hooikoorts is ofzo.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 12:29
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
het zou hooikoorts kunnen zijn hoewel ik denk van niet..

je ogen kunnen heel zwaar aanvoelen als je moe bent, misschien dat dat het is. en die dingetjes in je ook heeft iedereen..

bij hooikoorts horen geirriteerde oog- en neusslijmvliezen. ookwel dat tranen de hele tijd en een loopneus..

en het klopt idd dat dr nu heel veel mensen last hebben van hun ogen, het hooikoortsseizoen is weer aangebroken
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 16:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Lijkt mij een ontstoken oog...
Ja dat dacht ik ook eerst maar het is nu wel bij allebei mn ogen dus dan vind ik hooikoorts waarschijnlijker. En het is nu trouwens al een aantal dagen, vanaf woensdag dus voor een ontstoken oog vind ik dat wat lang want ik heb dat wel eerder gehad maar toen ging het uit zichzelf weer over.

Weet iemand goeie medicijnen tegen hooikoorts die je bij de drogist / apotheek kunt halen? (het duurt zeker een week voor ik een afspraak heb bij de dokter)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 17:06
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Volgens mij werkt Prevalin wel aardig... kun je gewoon zonder recept bij drogist of apotheek halen. En anders ga je gewoon naar de apotheek en vraag je het daar even, daar weten ze er vast meer van
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 17:26
Verwijderd
kheb dit al maanden en ben zwaar hooikoortspatient khoor t veel in mijn omgeving. mn moeder heeft t nu 6 mnd ofzo. maar die had vermoeide ogen.


dr zijng enoeg goeie dingen voor te halen. zoals hierboven gemeld

succes
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 17:35
Verwijderd
Hmmm..

Wat voor oogdruppels gebruiken jullie tegen hooikoorts? Homeopathische ofzo?
En kan je die ook gebruiken als je lenzen draagt?

Ik heb nml lenzen, maar de laatste tijd heel erg veel last, zodat ik ze niet in kan doen.

Gebruik wel al Zyrtec.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 17:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb begrepen dat Zyrtec is om in te nemen, kan je dat zo bij de drogist / apotheek halen of is het op recept? Ik vind oogdruppels namelijk niet zo fijn, vind ik altijd een beetje eng (vinden jullie en beetje vaag misschien). Zijn er nog andere medicijnen om in te nemen of werken oogdruppels het beste?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-03-2003 @ 17:45:
Ik heb begrepen dat Zyrtec is om in te nemen, kan je dat zo bij de drogist / apotheek halen of is het op recept? Ik vind oogdruppels namelijk niet zo fijn, vind ik altijd een beetje eng (vinden jullie en beetje vaag misschien). Zijn er nog andere medicijnen om in te nemen of werken oogdruppels het beste?
hmm ik geloof dat claritine zonder recept kan (is wat minder sterk, kan je beter mee beginnen), en zyrtec met recept.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:32
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik denk dat het geen hooikoorts is maar dat je gewoon geïrriteerde ogen hebt. Dat had ik vorige week ook, heb een week mijn lenzen niet in gehad, sinds vrijdag wel weer. Tis helemaal over nu. Zijn ze ook helemaal rood en half dicht de hele tijd en dichtgeplakt als je wakker wordt? Dan heb je wel echt een ontsteking (was bij mij niet zo behalve dichtgeplakt 's ochtends) dus dan zou ik ff bellen naar de dokter, hoef je misschien niet eens langs te gaan, dan krijg je een recept tegen ontstoken ogen. En dan is het in hoogstens 2 weken over.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:33
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
dat je 't aan allebei de ogen hebt: zoiets is toch besmettelijk? kan dus door bijv. make-up komen of doordat je met je ene hand in allebei de ogen wrijft of ...
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 18:51
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
traanbuisontsteking?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 19:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik denk dat het geen hooikoorts is maar dat je gewoon geïrriteerde ogen hebt. Dat had ik vorige week ook, heb een week mijn lenzen niet in gehad, sinds vrijdag wel weer. Tis helemaal over nu. Zijn ze ook helemaal rood en half dicht de hele tijd en dichtgeplakt als je wakker wordt? Dan heb je wel echt een ontsteking (was bij mij niet zo behalve dichtgeplakt 's ochtends) dus dan zou ik ff bellen naar de dokter, hoef je misschien niet eens langs te gaan, dan krijg je een recept tegen ontstoken ogen. En dan is het in hoogstens 2 weken over.
Ze zijn alleen 's ochtends als ik wakker word dichtgeplakt maar overdag eigenlijk niet. Ik heb soms wel slapertjes in mn oog maar die kan ik er dan gewoon uitwrijven. Ze zijn ook niet de hele dag rood maar vooral 's middags en 's avonds, als ik al langer uit mn bed ben zeg maar. Volgens mij zijn ze 's ochtends wel normaal.

Kan je iets doen tegen geiriteerde ogen of gaat dat gewoon over?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 00:42
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik had:

- 's ochtends dicht met korstjes
- verder wel gewoon wit
- af en toe prikken erin en tranen
- af en toe zat er een waas voor

Ze voelden gewoon niet goed aan, hoewel er niks bijzonders aan te zien was.

Ik dacht dat ik een ontsteking ging krijgen, dus echt rood en hele dag half dicht enzo, maar dat was niet zo, het bleef de hele week hetzelfde. Het enige wat ik er aan gedaan heb is goed schoonmaken met gekookt water (dan zijn de meeste bacteriën eruit en is het hygiënischer dan gewoon water). Verder niks, geen lenzen ingedaan, want dat irriteerde nog meer.
Bij mij ging het na ongeveer een week over.

Maar als je het niet vertrouwd moet je ff de dokter bellen. Dan weet je meteen waar je aan toe bent.

Ps. heel onwaarschijnlijk denk ik, maar ik zeg het toch maar ff (ik d8 er zelf ook ff aan, maar was bij mij onmogelijk): als dat vogelpestvirus op mensen overgaat, kan je ook een oogontsteking krijgen...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 13:06
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-03-2003 @ 16:51:
Ja dat dacht ik ook eerst maar het is nu wel bij allebei mn ogen dus dan vind ik hooikoorts waarschijnlijker. En het is nu trouwens al een aantal dagen, vanaf woensdag dus voor een ontstoken oog vind ik dat wat lang want ik heb dat wel eerder gehad maar toen ging het uit zichzelf weer over.

Weet iemand goeie medicijnen tegen hooikoorts die je bij de drogist / apotheek kunt halen? (het duurt zeker een week voor ik een afspraak heb bij de dokter)
hoeft niet.. toen ik ervoor naar de huisarts belde.. kreeg ik diegene die de afspraken maakte aan de tel. ik zei tegen haar mijn klachten en ik kon het spul meteen ophalen.. hooikoorts komt zo vaak voor, dat je er niet speciaal bij de huisarts langs moet
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 13:08
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-03-2003 @ 17:45:
Ik heb begrepen dat Zyrtec is om in te nemen, kan je dat zo bij de drogist / apotheek halen of is het op recept? Ik vind oogdruppels namelijk niet zo fijn, vind ik altijd een beetje eng (vinden jullie en beetje vaag misschien). Zijn er nog andere medicijnen om in te nemen of werken oogdruppels het beste?
ik heb gewoon pilletjes... geen oogdruppels ofzo. ik heb ze wel op recept te krijgen maar dat recept is heel makkelijk te krijgen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:05
Verwijderd
Ik heb zojuist Similasan oogdruppels nr2 gekocht, hoop dat het helpt..vanmorgen deed alleen mn linkerooglid pijn, en nu allebei *sucks*
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:44
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
heeft 't niets met dat kippengedoe te maken?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 21:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan idd als de vogelpest op mensen overslaat kan je ook oogontsteking krijgen maar de dichtsbijzijnde haard waar vogelpest ontdekt is is Breskens en dat is nog een heel eind weg.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 21:28
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 25-03-2003 @ 21:08:
Kan idd als de vogelpest op mensen overslaat kan je ook oogontsteking krijgen maar de dichtsbijzijnde haard waar vogelpest ontdekt is is Breskens en dat is nog een heel eind weg.
't zit in de lucht .
ach, gewoon oogontsteking. of hooikoorts. nouja, ik zou dan toch als je je dat afvraagt ff naar de dokter gaan.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 17:27
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
jezus het is echt een kwaal, ik heb nooit ergens last van gehad maar sinds 2 dagen en doen ogen ontzettend pijn als ik opzij of omhoog of omlaag kijk, en aangezien het een reflex is om je ogen te draaien als je iets wilt zien, doe ik mezelf steeds pijn

en het is trouwens meer in mijn oogholtes, vooral bovenin
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 20:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mn moeder had dus steeds hetzelfde als ik en ze was naar de dokter geweest en had een zalfje gehad tegen oogontstekingen en dat heb ik ook gebruikt en werkte heel goed dus nu is het over!!!!!!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Pubersaait #1182
Verwijderd
500 25-10-2010 18:03
Lichaam & Gezondheid Last van ogen, bril?
Verwijderd
7 24-09-2006 21:01
Verhalen & Gedichten Wanneer de weg weg is
Daaaan
4 13-01-2006 15:15
Verhalen & Gedichten Afscheid [vernieuwd]
tiram
45 12-05-2004 16:02
Psychologie M'n hersens willen er uit
Eend
8 15-04-2004 22:51
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.