Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2003, 20:50
*Burning water*
*Burning water* is offline
zaterdag 2 augustus 2003 uur.
Rotterdam wordt snel allochtoon
Van onze verslaggever Ron Meerhof


ROTTERDAM - De Rotterdamse bevolking bestaat in 2017 voor 57 procent uit allochtonen. Drie van de vier Rotterdamse kinderen tussen nul en 14 jaar zijn tegen die tijd van allochtone afkomst. De bevolking groeit tegelijkertijd van bijna 600 duizend tot 635 duizend. Dit zijn enkele prognoses die het Rotterdamse Centrum voor Onderzoek en Statistiek (COS) geeft in een vrijdag verschenen rapport.

De komende vijftien jaar neemt het aantal inwoners van niet-Nederlandse afkomst toe van 275 duizend naar 365 duizend. Tegelijkertijd trekken autochtonen weg uit de stad. Hun aantal neemt af van ruim 323 duizend naar 270 duizend.

Onder de allochtonen onderscheidt het COS de zogenoemde 'aandachtsgroep', die gemiddeld lager opgeleid is: Surinamers, Antillianen, Kaapverdianen, Turken, Marokkanen en de groep 'overige arme landen'. Hun aandeel in de bevolking neemt het sterkst toe, van ruim 200 duizend nu naar ruim 300 duizend binnen vijftien jaar. De afgelopen vijf jaar groeide deze groep al met een kwart en nam daarmee de gehele bevolkingstoename in Rotterdam voor zijn rekening.

Belangrijkste oorzaak van de verschuivingen is dat de meeste Turkse en Marokkaanse migranten blijven kiezen voor een partner uit het land van herkomst. De Rotterdamse bevolking neemt ook toe door geboorten en het stijgend woningaanbod.

Uit het COS-rapport blijkt verder dat allochtonen verhuislustig zijn. Ze verkassen twee keer zo vaak binnen Rotterdam als de autochtone bewoners. Daardoor raken de verschillende bevolkingsgroepen steeds meer met elkaar vermengd, al wonen Turken, Marokkanen en Kaapverdianen nog wel vaak in dezelfde buurt.

Een andere trend is dat ook allochtonen wegtrekken naar buurgemeenten als Barendrecht en Capelle aan den IJssel. Dat geldt met name voor Surinamers en Antillianen van de tweede generatie.


Bron: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1059715433012.html

Denken jullie dat dit een positieve of negatieve ontwikkeling is? Moet het geclusterd wonen van allochtonen gestimuleerd worden, of zou er juist een beleid moeten worden gevormd waardoor spreiding wordt bewerkstelligd? En hoe dan?

Leef je uit!
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 20:58
MickeyV
MickeyV is offline
Allemaal het land uit. Opfluiten!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:10
mcsun
Avatar van mcsun
mcsun is offline
Kan nooit veel goeds van komen, zoveel allochtonen. Kijk maar naar Amerika sinds 1492.
__________________
to look at the world as we find it, not as we want it to be * cassavecrackers
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:54
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik vind dat de regering best wat eisen mag stellen aan die huwlijkspartners die het land in komen. Verder, ach, we zijn toch allemaal mensen of niet ?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 00:12
Conner
Avatar van Conner
Conner is offline
Ene kant maakt het me weinig uit aan de andere kant denk ik dat rdam een grote ghetto wordt. Maarja ik hoop natuurlijk dat al die allochtonen een opleiding gaan volgen en niet van die problemengevallen worden waarvan je er nu al teveel heb.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 00:27
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef op 03-08-2003 @ 22:10:
Kan nooit veel goeds van komen, zoveel allochtonen. Kijk maar naar Amerika sinds 1492.
Altijd weer die kutblanken die het komen verpesten he.

Ik ben eerlijk gezegd vrij bang dat het steeds grote vrijwingen tussen verschillende bevolkingsgroepen gaat opleveren --> grotere polarisatie..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 00:39
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik woon in Rotterdam, ben autochtoon , en zie toch steeds meer dat de verschillen groter worden tussen de groepen, dat er steeds minder geaccepteerd wordt van elkaar , een foute blik is al een kogel waard...imho wordt het er niet beter op, ik wil hiermee overigens niet zeggen dat alleen allochtonen crimineel zijn hoor, er zijn zat foute autochtonen,maar zeker in de buitenwijken zijn het voornamelijk de allochtonen die voor de problemen zorgen ,dit is helaas niet mijn mening, het is een feit.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 07:45
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 04-08-2003 @ 01:39:
maar zeker in de buitenwijken zijn het voornamelijk de allochtonen die voor de problemen zorgen ,dit is helaas niet mijn mening, het is een feit.
het is maar wat je een probleem noemt.

ik noem al dat zinloze begeerte en hunkering naar materie een probleem.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:32
herbalpower
Avatar van herbalpower
herbalpower is offline
Ik denk dat de grote toename van allochtonen in Rotterdam een zorgelijke ontwikkeling is. Alle allochtonen gaan bij elkaar zitten in Rottardam, en door de verschillede etnische achtergronden gaan allochtonen met elkaar op de vuist in "ons land".
Ze moesten ervoor kunnen zorgen dat er geen ghetto's kunnen ontstaan, en de allochtonen beter over het hele land verdelen.

(Maar we kunnen ze ook allemaal bij elkaar zetten op texel of terschelling)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 04-08-2003 @ 08:45:
het is maar wat je een probleem noemt.

ik noem al dat zinloze begeerte en hunkering naar materie een probleem.
Dat je dat vindt is onderhand wel duidelijk, maar dat heeft voor deze discussie werkelijk totaal geen nut.

Ontopic: je komt nu op een punt waarop je jezelf de vraag kunt stellen wat nog allochtoon en wat nog autochtoon is. Als op een gegeven moment de meerderheid in een bepaalde stad een bepaalde ethnische afkomst heeft maar ze hebben allemaal de Nederlandse nationaliteit, dan zijn het onderhand echt Nederlanders aan het worden.

Iedereen is het er wel over eens dat we mensen die oorspronkelijk uit Indonesië komen Nederlanders noemen. Die noemen we geen allochtoon meer. Bij Surinamers zit het eigenlijk net zo. Die hebben ook vrijwel allemaal een Nederlands paspoort, alleen Surinamers noemen we dan graag allochtoon wanneer ze in onze ogen nog niet voldoende aangepast zijn

Ik ben benieuwd waar de grens ligt tussen allochtoon en autochtoon.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 13:40
Verwijderd
Citaat:
mcsun schreef op 03-08-2003 @ 22:10:
Kan nooit veel goeds van komen, zoveel allochtonen. Kijk maar naar Amerika sinds 1492.
Whahaha - uhm - *kuch*

De kinderen die geboren worden zullen tegen die tijd van de vierde? vijfde? generatie zijn. Volgensmij kan je dat wel Nederlanders noemen. Ik denk trouwens dat dat van deze generatie ook gezegd kan worden, worden ze alleen allochtoon genoemd omdat cultuurverschillen botsen. Misschien dat we maar een briefje moeten sturen naar Van Dale: Allochtoon: Nederlander die niet geaccepteerd wordt door de meerderheid.
Of deze vooruitzichten positief of negatief zijn weet ik niet. Over veertien jaar kan er heel wat verandert zijn, zijn cultuur verschillen misschien opgelost. Er valt weinig over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 14:03
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2003 @ 11:49:
Ik ben benieuwd waar de grens ligt tussen allochtoon en autochtoon.
idd, je hoort weinig mensen over Duitsers (na 45 althans), Belgen of Engelsen die in Nederland wonen, maar goed

trouwens ook interessant hoe veel mensen aan de buitenkant kunnen zien dat iemand een Marokkaan is; voor hetzelfde geld is het gewoon Nederlander (en wie ziet het verschil tussen een Marokkaan en een Tunesier?)

ik weet niet hoe Rotterdam in mekaar zit, maar in Amsterdam worden de allochtonen door hun lage lonen; minder kansen op de arbeidsmarkt en de hoge prijzen naar wijken als de Bijlmer en Osdorp gedreven.
daar zijn de autochtonen ook racistischer ingesteld, omdat er idd veel rotzooi in hun wijk is. dit komt echter door de sociale 'klasse' van de wijk, niet door de etnische.

iedereen lult over integreren en spreiden, maar hun moeten daar natuurlijk wel mee beginnen...

een beter milieu begint bij je zelf...
... een betere stad ook






*amen*
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 17:09
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 04-08-2003 @ 15:03:
iedereen lult over integreren en spreiden, maar hun moeten daar natuurlijk wel mee beginnen...
Over integratie gesproken, leer zelf ook even de Nederlandse taal

Mocht het echter sarcastisch zijn bedoeld, dan mag je mijn opmerking negeren

Ik vind het geen probleem op zich, dat in 2017 ruim de helft van de Rotterdammers allochtoon is.

Echter, zolang ook het aantal laagopgeleide allochtonen blijft groeien, kan dat problemen opleveren qua criminaliteitsstijging(Even tussen haakjes: ook als het aantal laagopgeleide autochtonen stijgt, kan dat criminaliteitsstijging opleveren )
Dus zolang de positie van allochtonen zou kunnen worden verbeterd (dus betere scholing, stimulatie van integratie, etc) zou het niets uit moeten maken. Sterker nog, dan leren we juist meer van buitenlandse culturen kennen, wat imho positief is
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:39
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Het is op zich geen probleem. Sommige mensen maken er alleen een probleem van.

Natuurlijk is er het gevaar van 'ghettovorming' en verdere isolatie van het autochtone bevolkingsdeel, maar aan de andere kant zal het misschien wel zorgen voor toenadering tussen de verschillende allochtone bevolingsgroepen onderling. Er zijn namelijk niet alleen spanningen tussen allochtonen en autochtonen, maar ook tussen allochtonen onderling.

Overigens ligt de schuld van deze ontwikkeling voor een niet onbelangrijk deel bij de autochtonen; zij trekken immers massaal uit Rotterdam weg.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:40
Verwijderd
Ik ben benieuwd wat de heren LPF'ers hierop te zeggen hebben. They're taking over
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:43
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-08-2003 @ 20:40:
Ik ben benieuwd wat de heren LPF'ers hierop te zeggen hebben. They're taking over
'Die kutmoslims nemen heel Rotterdam over! Het komt allemaal door de linkse kerk!'

Zoiets denk ik dat ze zullen zeggen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:15
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Te gek cool. Hoef ik niet maar naar Turkije op vakantie. Ik blijf gewoon lekker thuis
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:18
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-08-2003 @ 20:39:
Het is op zich geen probleem. Sommige mensen maken er alleen een probleem van.

Natuurlijk is er het gevaar van 'ghettovorming' en verdere isolatie van het autochtone bevolkingsdeel, maar aan de andere kant zal het misschien wel zorgen voor toenadering tussen de verschillende allochtone bevolingsgroepen onderling. Er zijn namelijk niet alleen spanningen tussen allochtonen en autochtonen, maar ook tussen allochtonen onderling.

Overigens ligt de schuld van deze ontwikkeling voor een niet onbelangrijk deel bij de autochtonen; zij trekken immers massaal uit Rotterdam weg.
Weer eens een vlijmscherpe analyse, kameraad Maar toch nog een toevoeging: het is wel van belang dat deze allochtonen niet verder aan de zelfkant van de maatschappij raken, iig de groep die nu voor overlast zorgt. En ghettovorming vind ik geen goede ontwikkeling, veel allochtonen zijn daar zelf ook niet tevreden over. Maar wat moet je, als je duurdere huizen in betere wijken niet kunt betalen? Ik doel nu op de eerste generatie waarvan een deel in de WAO beland is, en een deel van de tweede generatie dat te laag opgeleid is. Deze mensen kunnen eenvoudigweg geen huis in een blanke wijk kopen. De derde generatie is wel grotendeels goed opgeleid, dus waarschijnlijk lost het ''probleem'' zichzelf op.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-08-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef op 04-08-2003 @ 21:15:
Te gek cool. Hoef ik niet maar naar Turkije op vakantie. Ik blijf gewoon lekker thuis
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:27
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 04-08-2003 @ 21:18:
Weer eens een vlijmscherpe analyse, kameraad Maar toch nog een toevoeging: het is wel van belang dat deze allochtonen niet verder aan de zelfkant van de maatschappij raken, iig de groep die nu voor overlast zorgt. En ghettovorming vind ik geen goede ontwikkeling, veel allochtonen zijn daar zelf ook niet tevreden over. Maar wat moet je, als je duurdere huizen in betere wijken niet kunt betalen? Ik doel nu op de eerste generatie waarvan een deel in de WAO beland is, en een deel van de tweede generatie dat te laag opgeleid is. Deze mensen kunnen eenvoudigweg geen huis in een blanke wijk kopen. De derde generatie is wel grotendeels goed opgeleid, dus waarschijnlijk lost het ''probleem'' zichzelf op.
Ik retourneer het compliment: ook dit was een vlijmscherpe analyse.

Over die laatste zin: dat duurt de LPF-ers onder ons waarschijnlijk te lang....
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:28
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-08-2003 @ 21:27:

Over die laatste zin: dat duurt de LPF-ers onder ons waarschijnlijk te lang....
Grazie
En ja, je kan ze natuurlijk uitzetten via de drie V's: Vlot, Vliegtuig en eh... Viets (aldus Erik van Muiswinkel als Janmaat ).
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:36
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 04-08-2003 @ 21:28:
Grazie
En ja, je kan ze natuurlijk uitzetten via de drie V's: Vlot, Vliegtuig en eh... Viets (aldus Erik van Muiswinkel als Janmaat ).
Meesterlijke imitatie was dat
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:46
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 04-08-2003 @ 21:18:
Weer eens een vlijmscherpe analyse, kameraad Maar toch nog een toevoeging: het is wel van belang dat deze allochtonen niet verder aan de zelfkant van de maatschappij raken, iig de groep die nu voor overlast zorgt. En ghettovorming vind ik geen goede ontwikkeling, veel allochtonen zijn daar zelf ook niet tevreden over. Maar wat moet je, als je duurdere huizen in betere wijken niet kunt betalen? Ik doel nu op de eerste generatie waarvan een deel in de WAO beland is, en een deel van de tweede generatie dat te laag opgeleid is. Deze mensen kunnen eenvoudigweg geen huis in een blanke wijk kopen. De derde generatie is wel grotendeels goed opgeleid, dus waarschijnlijk lost het ''probleem'' zichzelf op.
De derde generatie allochtonen is nog steeds lager opgeleid dan gemiddeld. Het probleem zal zich dus niet zo snel oplossen als jij wellicht hoopt.

Ghettovorming zou inderdaad moeten tegengegaan - daar krijg je zo'n 'wij-tegen-hen'-idee. Autochtonen kunnen zich best wat socialer opstellen, wat opener - het is niet alleen de schuld van buitenlanders dat er een stricte scheiding bestaat tussen bevolkingsgroepen.
Voordeel bij het tegengaan van ghettovorming is dat allochtonen in Rotterdam erg mobiel schijnen te zijn. Dat maakt het makkelijker om spreiding te realiseren.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:47
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 04-08-2003 @ 21:18:
Maar wat moet je, als je duurdere huizen in betere wijken niet kunt betalen? Ik doel nu op de eerste generatie waarvan een deel in de WAO beland is, en een deel van de tweede generatie dat te laag opgeleid is. Deze mensen kunnen eenvoudigweg geen huis in een blanke wijk kopen. De derde generatie is wel grotendeels goed opgeleid, dus waarschijnlijk lost het ''probleem'' zichzelf op.
Die mensen in ghetto's zijn prima te helpen, maargoed dan moet je dat doen ook..
Volgens mij hoef je er helemaal geen 3 generaties mee te wachten, hoezo zouden die kinderen te laag opgeleid zijn?
In amerika etc. is dat het geval ivm. met slechte scholen in slechte wijken etc. volgens mij...
Zover zal het in NL nooit komen dus.. ook geen probleem met lage opleiding dan lijkt mij...
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:49
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Hmmm, na nog een keer in deze topic gekeken te hebben kan ik hier geen duidelijk antwoord op vinden;
Hoezo zouden er uberhaupt ghetto's ontstaan? omdat het zwarten zijn?
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2003, 20:59
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
XveganX schreef op 04-08-2003 @ 21:49:
Hmmm, na nog een keer in deze topic gekeken te hebben kan ik hier geen duidelijk antwoord op vinden;
Hoezo zouden er uberhaupt ghetto's ontstaan? omdat het zwarten zijn?
Omdat het mensen die behoren tot een minderheid zijn.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:06
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Neeh tegen die tijd juist niet meer dan toch?
En ik denk dat er tegen die tijd een te grote groep is voor beiden van "de andere kant" om elkaar af te zonderen, en dat je er dan in het dagelijks leven zoiezo niet meer omheen kan draaien dus de acceptatie alleen maar groter zal worden...
Zal ook wel moeten want best lastig om anders maar met 50% van je stadsgenoot om te kunnen gaan
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:26
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
XveganX schreef op 04-08-2003 @ 22:06:
Neeh tegen die tijd juist niet meer dan toch?
En ik denk dat er tegen die tijd een te grote groep is voor beiden van "de andere kant" om elkaar af te zonderen, en dat je er dan in het dagelijks leven zoiezo niet meer omheen kan draaien dus de acceptatie alleen maar groter zal worden...
Zal ook wel moeten want best lastig om anders maar met 50% van je stadsgenoot om te kunnen gaan
Haha.

Het merendeel van de bevolking is in Rotterdam nog steeds van de Nederlandse nationaliteit. De andere bevolkingsgroepen vormen dus wel degelijk een minderheid. Bovendien is Rotterdam niet een op zich zelf staande stad, maar een onderdeeltje van Nederland, waar de Nederlanders naar mijn idee nog lange tijd in de meerderheid zullen zijn.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:34
Verwijderd
*Burning water* schreef op 04-08-2003 @ 21:46:

Citaat:
De derde generatie allochtonen is nog steeds lager opgeleid dan gemiddeld. Het probleem zal zich dus niet zo snel oplossen als jij wellicht hoopt.
Maar niet rampzalig laag, de meeste derde generatie-allochtonen hebben wel een opleiding genoten. Sterker nog, de laatste jaren participeren steeds meer allochtonen in het hoger onderwijs. En bij mijn studie zitten er behoorlijk veel allochtone studenten in de collegezaal. Waarvan velen een lust voor het oog...

Citaat:
Ghettovorming zou inderdaad moeten tegengegaan - daar krijg je zo'n 'wij-tegen-hen'-idee. Autochtonen kunnen zich best wat socialer opstellen, wat opener - het is niet alleen de schuld van buitenlanders dat er een stricte scheiding bestaat tussen bevolkingsgroepen.
Voordeel bij het tegengaan van ghettovorming is dat allochtonen in Rotterdam erg mobiel schijnen te zijn. Dat maakt het makkelijker om spreiding te realiseren.
Uh huh.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:55
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Laat de regering eens harder optreden tegen Nederlandse en Turkse/Marrokaanse Nederlanders( dat zijn ze tenslotte wel,als ze in Nederland geboren zijn.) en alle andere allochtonen die met criminele activiteiten bezig zijn. Je bent Nederlander, gedraag je dan ook als Nederlander, of pas je aan naar de regels doe er in je gastland gelden.Thuis moeten ze dat soort dingen niet flikken, want dan worden ze hard aangepakt. De straffen die ze hier krijgen zijn veel te klein. In andere landen zitten ze echt op water en brood. Hier kan je bij wijze van spreken een TV in je cel krijgen. De politie hier is bang voor autochtone criminelen.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:03
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 04-08-2003 @ 22:34:
*Burning water* schreef op 04-08-2003 @ 21:46:
Maar niet rampzalig laag, de meeste derde generatie-allochtonen hebben wel een opleiding genoten. Sterker nog, de laatste jaren participeren steeds meer allochtonen in het hoger onderwijs. En bij mijn studie zitten er behoorlijk veel allochtone studenten in de collegezaal.
Ok, steeds mee allochtonen, maar nog steeds zijn allochtonen lager opgeleid dan autochtonen. Ik denk dat een verandering daarin een langere tijd in beslag gaat nemen dan één generatie.

Citaat:
[b]Waarvan velen een lust voor het oog...
[b/]
Ow wacht, zo komt het dat mensen jou aanzien voor allochtoon. Je verspreidt je voorkeur hier!
Maar je hebt gelijk. Sommige buitenlandse jongens of halfbloedjes zijn moooi..
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:05
Verwijderd
*Burning water* schreef op 04-08-2003 @ 23:03:

Citaat:
Ok, steeds mee allochtonen, maar nog steeds zijn allochtonen lager opgeleid dan autochtonen. Ik denk dat een verandering daarin een langere tijd in beslag gaat nemen dan één generatie.
Maar niet zo lang als eerst aangenomen werd/wordt.

Citaat:
Ow wacht, zo komt het dat mensen jou aanzien voor allochtoon. Je verspreidt je voorkeur hier!
Maar je hebt gelijk. Sommige buitenlandse jongens of halfbloedjes zijn moooi..
Hihihi, da's wel erg persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:07
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 04-08-2003 @ 22:55:
Laat de regering eens harder optreden tegen Nederlandse en Turkse/Marrokaanse Nederlanders( dat zijn ze tenslotte wel,als ze in Nederland geboren zijn.) en alle andere allochtonen die met criminele activiteiten bezig zijn. Je bent Nederlander, gedraag je dan ook als Nederlander, of pas je aan naar de regels doe er in je gastland gelden.Thuis moeten ze dat soort dingen niet flikken, want dan worden ze hard aangepakt. De straffen die ze hier krijgen zijn veel te klein. In andere landen zitten ze echt op water en brood. Hier kan je bij wijze van spreken een TV in je cel krijgen. De politie hier is bang voor autochtone criminelen.
Grrr, harder aanpakken alleen helpt niet. Als je nu eerst eens de ghettovorming en verloedering van veel oude wijken aanpakt, en de jeugd eens wat te doen zou geven zou dat al heel wat schelen. Voorbeeld: sinds dat hier bij mij in de buurt een voetbalveldje en een hangplek zijn aangelegd is er minder overlast dan voorheen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:34
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
De instroom van allochtonen moet sterk beperkt worden tot politieke vluchtelingen en economische vluchtelingen die ons land ook iets te bieden hebben. Mensen zonder duidelijk doel, zonder veel geld, zonder kennis van taal en gewoonten kosten ons alleen maar geld. We zitten hier al met een enorme werkloosheid, gebrek aan betaalbare huurwoningen (hier in Amsterdam gebeurt het regelmatig dat allochtonen voorrang krijgen) en we zijn al het dichtstbevolkte land ter wereld. We moeten ons beleid aan de rest van Europa aanpassen en het aantal vluchtelingen spreiden. Natuurlijk heeft iedere wereldburger recht op zijn geluk maar dat kan hij of zij net zo goed in Frankrijk vinden.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 23:45
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja, tuurlijk frankrijk , ze hebben vast nog wel plek, bij calais.
Nou nee dat helpt ook niet , opvang in eigen regio,daar ligt de oplossing lijkt mij, want ik snap best dat mensen die nix hebben en in eigen land dood gaan van de honger naar een westers land komen, dat zouden wij toch ook allemaal doen?
Maar allemaal hierheen komen en op ''onze'' kosten leven ,dat kan natuurlijk niet eeuwig doorgaan...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 00:36
Verwijderd
Citaat:
tinjooo schreef op 04-08-2003 @ 01:39:
ik woon in Rotterdam, ben autochtoon , en zie toch steeds meer dat de verschillen groter worden tussen de groepen, dat er steeds minder geaccepteerd wordt van elkaar , een foute blik is al een kogel waard...imho wordt het er niet beter op, ik wil hiermee overigens niet zeggen dat alleen allochtonen crimineel zijn hoor, er zijn zat foute autochtonen,maar zeker in de buitenwijken zijn het voornamelijk de allochtonen die voor de problemen zorgen ,dit is helaas niet mijn mening, het is een feit.
Ik ben ook een Rotterdammer, een geboren en getogen Rotterdammer zelfs. 'k woon nu in Zuid (klein percentage allochtonen hier maar ), 'k vind het allemaal best mee vallen eigenlijk. Maar misschien kijk ik wel niet fout ofzo.

D'r moeten wel eisen gesteld worden aan mensen die vanuit het buitenland hierheen komen, maar dat wordt er ook al. En omgekeerd moet het dan evengoed ook, als een Nederlander/Europeaan weet ik het waar heen willen, dan moeten er ook eisen gesteld aan die Nederlander/ Europeaan worden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-08-2003, 15:07
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
duyvel schreef op 05-08-2003 @ 00:34:
De instroom van allochtonen moet sterk beperkt worden tot politieke vluchtelingen en economische vluchtelingen die ons land ook iets te bieden hebben. Mensen zonder duidelijk doel, zonder veel geld, zonder kennis van taal en gewoonten kosten ons alleen maar geld. We zitten hier al met een enorme werkloosheid, gebrek aan betaalbare huurwoningen (hier in Amsterdam gebeurt het regelmatig dat allochtonen voorrang krijgen) en we zijn al het dichtstbevolkte land ter wereld. We moeten ons beleid aan de rest van Europa aanpassen en het aantal vluchtelingen spreiden. Natuurlijk heeft iedere wereldburger recht op zijn geluk maar dat kan hij of zij net zo goed in Frankrijk vinden.
idd want met laagopgeleide mensen haal je vaak criminelen binnen in ieder geval eerder dan bij hoogopgeleide, ze moeten Nederland wel wat bieden.

We moeten eisen stellen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 15:17
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 05-08-2003 @ 16:07:
idd want met laagopgeleide mensen haal je vaak criminelen binnen in ieder geval eerder dan bij hoogopgeleide, ze moeten Nederland wel wat bieden.

We moeten eisen stellen.
In dat geval stel ik voor iedereen die minder dan een HAVO-diploma heeft, het land uit te zetten naar de overzeese gebiedsdelen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 15:25
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2003 @ 16:17:
In dat geval stel ik voor iedereen die minder dan een HAVO-diploma heeft, het land uit te zetten naar de overzeese gebiedsdelen.
wie gaat dat doen alle havo'ers en hoger opgeleide mensen? succes zou ik zeggen
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 17:16
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2003 @ 16:17:
In dat geval stel ik voor iedereen die minder dan een HAVO-diploma heeft, het land uit te zetten naar de overzeese gebiedsdelen.
En wie ga je daarvoor meenemen? Al die nerds tegen het nazi-tuig en het allechtonen tuig, ben benieuwd wie gaan winnen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 17:32
Verwijderd
Sommige mensen snappen schijnbaar nog niet wat sarcasme is..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:48
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
duyvel schreef op 05-08-2003 @ 00:34:
en we zijn al het dichtstbevolkte land ter wereld.
Jammer, dat is Bangladesh
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:49
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 05-08-2003 @ 16:07:
idd want met laagopgeleide mensen haal je vaak criminelen binnen in ieder geval eerder dan bij hoogopgeleide, ze moeten Nederland wel wat bieden.

We moeten eisen stellen.
Dat noem ik a-sociaal en discriminerend, mensen een beetje beoordelen op hun nut voor ONZE maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:52
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 05-08-2003 @ 20:49:
Dat noem ik a-sociaal en discriminerend, mensen een beetje beoordelen op hun nut voor ONZE maatschappij.
dan heb ik een leuke vraag voor jou aangezien jij ook van voetbal houdt,anderen mogen hier ook wel op reageren:

Wat vind jij ervan dat voetbalsupporters met een combi naar uitwedstrijden moeten?
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
timbo85 schreef op 05-08-2003 @ 20:52:
dan heb ik een leuke vraag voor jou aangezien jij ook van voetbal houdt,anderen mogen hier ook wel op reageren:

Wat vind jij ervan dat voetbalsupporters met een combi naar uitwedstrijden moeten?
Hahaha, dat is een andere discussie. Kan je beter een apart topic over openen. Ik ken de ins en outs er bovendien niet zo goed van, zo vaak ga ik niet naar voetbalwedstrijden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 20:08
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 05-08-2003 @ 20:58:
Hahaha, dat is een andere discussie. Kan je beter een apart topic over openen. Ik ken de ins en outs er bovendien niet zo goed van, zo vaak ga ik niet naar voetbalwedstrijden.
iemand anders dan?........
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 23:29
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-08-2003 @ 16:17:
In dat geval stel ik voor iedereen die minder dan een HAVO-diploma heeft, het land uit te zetten naar de overzeese gebiedsdelen.
Het gaat erom dat je in een druk bevolkt land als Nederland niet nog meer mensen moet binnenhalen die geen opleiding hebben, de taal niet spreken, niet goed weten wat ze hier komen doen, en zodoende ons alleen maar met extra problemen opzadelen.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 23:33
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 05-08-2003 @ 20:49:
Dat noem ik a-sociaal en discriminerend, mensen een beetje beoordelen op hun nut voor ONZE maatschappij.
Denk eens rationeel na. We hebben hier al grote werkloosheid en een tekort aan volkshuisvesting. Er is hier niet veel te doen voor economische vluchtelingen, waarom zouden ze niet naar Frankrijk of Engeland gaan, daar kunnen ze net zo goed gelukkig worden.
Denk wat mij betreft de landsgrenzen maar weg, maar het is gewoon niet goed dat er teveel mensen op hetzelfde stukje grond wonen.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 17:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ach, over een paar jaartjes ben ik toch weg naar Barendrecht.
Al die Antillianen en Marokkanen beginnen me sowieso de strot uit te hangen. Ben ik gelijk van al die gedonder af.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 06-08-2003 @ 00:33:
Denk eens rationeel na. We hebben hier al grote werkloosheid en een tekort aan volkshuisvesting. Er is hier niet veel te doen voor economische vluchtelingen, waarom zouden ze niet naar Frankrijk of Engeland gaan, daar kunnen ze net zo goed gelukkig worden.
Denk wat mij betreft de landsgrenzen maar weg, maar het is gewoon niet goed dat er teveel mensen op hetzelfde stukje grond wonen.
Heb jij laatst het bericht over emigratie en immigratie gelezen? De emigratie stijgt, waar de immigratie daalt. Een resultaat van een asielbeleid dat al streng genoeg is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Proces Geert Wilders
Verwijderd
213 12-02-2010 14:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Algemene schoolzaken Geen LONSDALE!
E Che Guevara
73 14-12-2004 21:56
Lifestyle LoNsDaLe
Paulo Nuñez
180 17-11-2004 13:21
Lifestyle Karl Kani...
Upke
88 30-05-2004 22:37
Lifestyle White power, steelo indo, fubu niggah wear and so on.
Verwijderd
105 18-05-2004 17:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.