Oud 11-04-2005, 15:36
Sanoeske
Sanoeske is offline
Ik vroeg me af of jullie vinden dat je 'denkniveau' uitmaakt voor een relatie? Zou jij alleen een relatie kunnen hebben met iemand die net als jij (bijvoorbeeld) VWO heeft gedaan/ doet. Of denk je dat dat niet belangrijk is?
De vraag komt eigenlijk voort uit eigen ervaringen. En dan bedoel ik vooral met de reacties van omgeving Ik kreeg (vooral in het begin) namelijk behoorlijk veel reacties / commentaar op het feit dat ik vwo doe, en hij vbo heeft gedaan.

ps: heb eerlijk gezegd niet gezocht naar een soortgelijk topic. Zit hier nog niet zo lang vandaar hoor het graag als het wel zo is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2005, 15:46
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ja, volgens mij was er al zo'n topic aanwezig , maar ik lul toch ff mee!

nee, ik vind dat niveau er niks te maken heeft. ik doe zelf havo en mijn vriend doet vmbo. daarbij komt nog eens bij dat hij veel slimmer is dan mij maar ik vind dat het je relatie niks kan beinvloeden, of je moet met een dom geval zitten, maar die kunnen op het vbo en op het vwo zitten, dus dat heeft niks met niveau te maken!
Oud 11-04-2005, 15:48
Sanoeske
Sanoeske is offline
ooh sorry dan naja ze sluiten hem wel als het niet goed is toch maaruhmm nee ik ben het indd met je eens...das mijn mening eigelijk ook
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 15:50
Wendy Lynn
Wendy Lynn is offline
Ik merk zo nu en dan wel het verschil, maar dat wil niet zeggen dat ik het ontzettend belangrijk vind. Mijn ex studeert aan de universiteit en mijn huidige vriend doet MBO. Ikzelf doe HBO. Het verschilt ook heel erg per persoon. Iemand van VWO niveau kan wel ontzettend onnozel zijn en iemand op VBO niveau kan best pienter zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 15:53
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Wendy Lynn schreef op 11-04-2005 @ 15:50 :
Ik merk zo nu en dan wel het verschil, maar dat wil niet zeggen dat ik het ontzettend belangrijk vind. Mijn ex studeert aan de universiteit en mijn huidige vriend doet MBO. Ikzelf doe HBO. Het verschilt ook heel erg per persoon. Iemand van VWO niveau kan wel ontzettend onnozel zijn en iemand op VBO niveau kan best pienter zijn.
ja precies...als iemand maar een eigen mening heeft. Tenminste dat vind ik het belangrijkste...en wat jij zegt: ook op het vwo zitten van die 'dommige' personen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 15:55
bindmiddel
bindmiddel is offline
opleidingsniveau zegt echt niks over de intelligentie van een persoon vind ikzelf.

En in een relatie gaat het niet om dat je even slim bent ofzo het gaat gewoon om de vonk om het karakter. En of die ander nou op het vmbo of op de uni zit wat maakt het uit.
Oud 11-04-2005, 15:57
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Opleidingsniveau anzieg zegt niet altijd alles, ikzelf doe TU maar ik heb een vriend die nooit meer heeft gedaan als MBO kort en die gozer is echt slim. Hij heeft er alleen niets mee gedaan.

Dus ik denk dat het niet een kwestie is van opleidingsniveau maar meer of jij en je partner op hetzelfde niveau zitten.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:00
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik heb wel relaties gehad met mensen die alleen een mavo-diploma hadden, en ik doe zelf gymnasium.
het kan wel, maar ervaringen met mede-vwo-ers bevalt me toch beter.
Oud 11-04-2005, 16:01
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 11-04-2005 @ 16:00 :
ik heb wel relaties gehad met mensen die alleen een mavo-diploma hadden, en ik doe zelf gymnasium.
het kan wel, maar ervaringen met mede-vwo-ers bevalt me toch beter.
ok en waar lag dat dan voor jou gevoel vooral aan binnen het straatje 'opleidingsniveau' bedoel ik dan
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:09
Envy
Envy is offline
Opleidingsniveau niet, intelligentie zeker.
Oud 11-04-2005, 16:10
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Envy schreef op 11-04-2005 @ 16:09 :
Oud 11-04-2005, 16:12
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Envy schreef op 11-04-2005 @ 16:09 :
en aan welke specifieke dingen merk je dan bijvoorbeeld dat je qua intelligentie op dezelfde lijn zit...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:13
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Citaat:
Sanoeske schreef op 11-04-2005 @ 16:01 :
ok en waar lag dat dan voor jou gevoel vooral aan binnen het straatje 'opleidingsniveau' bedoel ik dan
nouja in mijn geval toch wel het feit dat ze niet op hetzelfde niveau over iets konden praten/discussieren.

ik ben het met al die mensen eens die hier zeggen dat het alleen erg is bij een kwestie van verschil in intelligentie, niet in opleidingsniveau, maar vaak gaat dat wel samen.
Oud 11-04-2005, 16:18
Vlinderr
Vlinderr is offline
Ik vind dat het in een relatie belangrijk is dat je ongeveer op het zelfde niveau zit!!
Waar je in leven mee bezig bent, wat je opleiding is, en je intelligentieniveau
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:19
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 11-04-2005 @ 16:13 :
nouja in mijn geval toch wel het feit dat ze niet op hetzelfde niveau over iets konden praten/discussieren.

ik ben het met al die mensen eens die hier zeggen dat het alleen erg is bij een kwestie van verschil in intelligentie, niet in opleidingsniveau, maar vaak gaat dat wel samen.
mjaa ik denk dat je daar wel gelijk in hebt...hoewel je indd ook intelligente mensen hebt op een 'lager' niveau
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:23
Liss
Liss is offline
Het gaat erom dat je gewoon op hetzelfde niveau met elkaar kan praten vind ik en dat heeft dus met je intelligentie te maken ja.
Het wil echter niets zeggen over je opleiding. Ik zit nu in 6 vwo maar en zitten echt mensen bij me in de klas waar ik nog geen normaal gesprek mee kan voeren..
Mijn vriend heeft mbo gedaan en we zitten wel zo'n beetje op hetzelfde niveau qua praten.
Zegt dus niets over je opleiding vind ik.
Oud 11-04-2005, 16:25
Verwijderd
Opleidingsniveau hangt redelijk samen met intelligentie, en intelligentie is heel belangrijk. Ik wil geen relatie met iemand die dom is. Daarbij is het wel fijn als hij in een zelfde milieu zit en weet wat ik bedoel, waar ik over praat. Niet noodzakelijk, wel prettig.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:28
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het kan me weinig schelen watvoor opleiding hij heeft genoten. Vriend van mij heeft vorig jaar zijn VMBO afgerond, maar heeft wel het niveau van een Gymnasium scholier -hij had gewoon geen zin in zijn school en is daarom afgezakt- daarbij heeft hij een IQ van 137, wat dus totaal niet gelijk staat aan dat van een gemiddelde VMBO leerling. Zolang de interesses maar een beetje overeen komen, en we een beetje op 1 lijn liggen, dezelfde soort humor hebben etc. vind ik het best, die dingen vind ik danook vele malen belangrijker, als dát wat er daadwerkelijk op z'n voorhoofd staat gestempeld. Intelligentie doet het hem, niet de opleiding.
Oud 11-04-2005, 16:29
Verwijderd
Intelligentie vind ik héél belangrijk. Ik wil geen domme vriend, ik wil iemand die net zoveel van leren houdt als ik. Die nooit op wil houden met leren en onderzoeken. Ben ik even blij met mijn bijna-gepromoveerde-vriend ('k Kan me niet voorstellen dat ik een vriend zou hebben die een MBO opleiding heeft gedaan, en niet verder wil. Dat zou vastlopen.. Ik kan het wel begrijpen dat mensen niet hun hele leven willen leren, maar ik wil in een relatie wél iemand die continu wil leren.)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:29
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
HvJ schreef op 11-04-2005 @ 16:28 :
Het kan me weinig schelen watvoor opleiding hij heeft genoten. Vriend van mij heeft vorig jaar zijn VMBO afgerond, maar heeft wel het niveau van een Gymnasium scholier -hij had gewoon geen zin in zijn school en is daarom afgezakt- daarbij heeft hij een IQ van 137, wat dus totaal niet gelijk staat aan dat van een gemiddelde VMBO leerling. Zolang de interesses maar een beetje overeen komen, en we een beetje op 1 lijn liggen, dezelfde soort humor hebben etc. vind ik het best, die dingen vind ik danook vele malen belangrijker, als dát wat er daadwerkelijk op z'n voorhoofd staat gestempeld. Intelligentie doet het hem, niet de opleiding.
ben ik het helemaal mee eens...die dingen die jij noemt zijn inderdaad veel belangrijker...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Helemaal met je eens, maar op de lange termijn zou ik heel teleurgesteld raken in mijn vriend wanneer hij zó intelligent is, maar er geen zak mee doet. Ik kan me niet voorstellen dat hij iets aan zijn intelligentie heeft wanneer hij niet op een hoger niveau gaat leren.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:35
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Het kan me weinig schelen watvoor opleiding hij heeft genoten. Vriend van mij heeft vorig jaar zijn VMBO afgerond, maar heeft wel het niveau van een Gymnasium scholier -hij had gewoon geen zin in zijn school en is daarom afgezakt- daarbij heeft hij een IQ van 137, wat dus totaal niet gelijk staat aan dat van een gemiddelde VMBO leerling.
Bij dat soort verhalen vraag ik me altijd iets af: hoe mensen erbij hoe hoog hun iq is? Dat soort verhalen irriteren me altijd zo en ik geloof er ook niets van. Bovendien is iemand dan gewoon ontzettend dom in mijn ogen (het wel kunnen maar niet doen is gewoon stom en ontzettend lui).

Maar goed, ik wil wel iemand die hbo/wo doet (ik doe zelf wo). Individuen daar gelaten maar over het algemeen staat intelligentie toch wel in verhoudingmet opleidingsniveau. Ik wil gewoon met iemand over alles kunnen praten, en dat iemand me dan ook gewoon snapt. Bovendien wil ik ook dat iemand mijn leven snapt dus dat is ook gewoon een punt waarom ik het liefst hebt dat de ander wo doet.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:38
Muchacha
Muchacha is offline
Van die nederlandse afkortingen begrijp ik niets
In ieder geval: ik vind het wel belangrijk ja. Opleidingsniveau niet, ik heb precies liever een jongen die met zijn handen kan werken (lager niveau dan ik), want anders stort mijn huis later in Maar intelligentieniveau vind ik wel belangrijk. Je moet met elkaar kunnen praten, er moet iets zinnigs uitkomen. Op een jongen die niets te zeggen heeft (omdat ie niets weet) zou ik denk ik niet verliefd kunnen blijven
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:41
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het verschil moet niet te groot zijn maar het kan volgens mij wel.
Oud 11-04-2005, 16:52
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 11-04-2005 @ 16:35 :
Bij dat soort verhalen vraag ik me altijd iets af: hoe mensen erbij hoe hoog hun iq is? Dat soort verhalen irriteren me altijd zo en ik geloof er ook niets van. Bovendien is iemand dan gewoon ontzettend dom in mijn ogen (het wel kunnen maar niet doen is gewoon stom en ontzettend lui).

Maar goed, ik wil wel iemand die hbo/wo doet (ik doe zelf wo). Individuen daar gelaten maar over het algemeen staat intelligentie toch wel in verhoudingmet opleidingsniveau. Ik wil gewoon met iemand over alles kunnen praten, en dat iemand me dan ook gewoon snapt. Bovendien wil ik ook dat iemand mijn leven snapt dus dat is ook gewoon een punt waarom ik het liefst hebt dat de ander wo doet.
mjaa goed, maar iemand die mbo doet zou dan dus jou leven als wo-er niet snappen? hangt er denk ik ook vanaf diegene zelf tegenover studie en leren staat enz.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:53
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 11-04-2005 @ 16:38 :
Van die nederlandse afkortingen begrijp ik niets
In ieder geval: ik vind het wel belangrijk ja. Opleidingsniveau niet, ik heb precies liever een jongen die met zijn handen kan werken (lager niveau dan ik), want anders stort mijn huis later in Maar intelligentieniveau vind ik wel belangrijk. Je moet met elkaar kunnen praten, er moet iets zinnigs uitkomen. Op een jongen die niets te zeggen heeft (omdat ie niets weet) zou ik denk ik niet verliefd kunnen blijven
nee precies...hij moet wel zelf een mening hebben en niet op alles ja en amen zeggen daar heb je ook niks aan inderdaad. en je moet inderdaad met elkaar kunnen praten..en daarvoor moet je wel een beetje op dezelfde 'denklijn' liggen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 16:57
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 11-04-2005 @ 16:35 :
Hij heeft officiele IQ testen af laten nemen door zijn pychotherapeut, dus ik neem aan dat dat cijfer waarheidsgerelateerd is. Dat hij geen zin had om wat aan zijn school te doen op dat moment kwam simpelweg door omstandigheden, zijn ouders waren een jaar daarvoor gescheiden, hij had veel last stemmingswisselingen, was depressief (op dat moment word je dus in al je functioneren belemmerd, ik zit zelf momenteel met hetzelfde 'probleem') en dat verklaart in mijn ogen al een hoop.. hij wilde wel, maar kon zijn niveau op dat moment niet aan en in dat geval geldt: beter iets dan niets, denk ik.

Ik ken ook mensen wie inderdaad gewoon te lui zijn, school maar onnuttig vinden en het besef missen dat zo'n papiertje belangrijk is. Aan dergelijke figuren irriteer ik me persoonlijk ook mateloos..
Oud 11-04-2005, 17:06
Sander Gessel
Sander Gessel is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 11-04-2005 @ 15:46 :
ja, volgens mij was er al zo'n topic aanwezig , maar ik lul toch ff mee!

daarbij komt nog eens bij dat hij veel slimmer is dan mij
ehm...het is: slimmer dan ik...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:08
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Hoe groter het verschil in intelligentie hoe knallender de ruzies.
En hoe makkelijker t is om de ander te domineren
Oud 11-04-2005, 17:13
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het intelligentieniveau maakt voor mij wel uit maar dat hoeft niet altijd te blijken uit het opleidingsniveau. Zo heeft een vriendin van mij nooit haar middelbare school afgemaakt maar ze is wel één van de meer intelligentere mensen die ik ken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:13
Sanoeske
Sanoeske is offline
ja daar heb je gelijk in, hoe groter het verschil qua 'aandeel' in de relatie...en dat kan nooit lang goed gaan
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:15
Dragon_Fly
Dragon_Fly is offline
Ik vind het er persoonlijk ook niet zo heel veel toe doen.. Ik doe zelf vwo en heb eigenlijk alleen maar vriendjes gehad met een lagere opleiding..
Oud 11-04-2005, 17:22
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Qtiej schreef op 11-04-2005 @ 17:15 :
Ik vind het er persoonlijk ook niet zo heel veel toe doen.. Ik doe zelf vwo en heb eigenlijk alleen maar vriendjes gehad met een lagere opleiding..
mjaa nu ik er over nadenk ik eigelijk ook maar ik heb dat eigelijk wel goed ervaren en mijn huidige vriend doet nu dan mbo en dat zorgt ook niet voor problemen....
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:25
duivelaartje
duivelaartje is offline
Het liefste minstens havo. Want ik wil wel een beetje op dezelfde golflengte zitten... (Er zijn vast uitzonderingen.)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Opleidingsniveau en intellingentie is in die zin belangrijk, dat ik graag met mijn vriendje wil praten over wat ik op school leer en meemaak en dergelijke. En daarbij wil ik gewoon normaal kunnen praten, en niet steeds moeten nadenken over mijn woordkeus omdat de ander het anders niet begrijpt.
En ja, zo'n 'vriendje' wat niets snapte heb ik ooit gehad (hij 3e jaar vbo, ik 4e jaar vwo), het was dan ook al heel gauw weer uit. Met mijn huidige vriend gaat het hardstikke goed (afgestudeerd hbo, ik 3e jaars wo). Natuurlijk begrijpen we de vaktermen die de ander gebruikt niet, maar in het algemeen kunnen we goed aan elkaar vertellen wat ons bezig houdt. En dat vind ik belangrijk in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 11-04-2005 @ 17:08 :
Hoe groter het verschil in intelligentie hoe knallender de ruzies.
En hoe makkelijker t is om de ander te domineren
En uit te lullen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:04
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 11-04-2005 @ 17:34 :
Opleidingsniveau en intellingentie is in die zin belangrijk, dat ik graag met mijn vriendje wil praten over wat ik op school leer en meemaak en dergelijke. En daarbij wil ik gewoon normaal kunnen praten, en niet steeds moeten nadenken over mijn woordkeus omdat de ander het anders niet begrijpt.
En ja, zo'n 'vriendje' wat niets snapte heb ik ooit gehad (hij 3e jaar vbo, ik 4e jaar vwo), het was dan ook al heel gauw weer uit. Met mijn huidige vriend gaat het hardstikke goed (afgestudeerd hbo, ik 3e jaars wo). Natuurlijk begrijpen we de vaktermen die de ander gebruikt niet, maar in het algemeen kunnen we goed aan elkaar vertellen wat ons bezig houdt. En dat vind ik belangrijk in een relatie.
dat snap ik, maar of het opleidingsniveau daarvoor belangrijk is? mijn vriend heeft ook vbo gedaan en doet nu mbo...ligt er waaarschijnlijk ook aan hoe er thuis met die mensen wordt omgesprongen, ofja das mijn mening...je kunt iemand ook 'dom' maken...als er thuis nooit met 'moeilijkere' woorden gesproken wordt is het niet raar dat zo'n jongen./meisje dan niet zo veel snapt...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:07
Jannekie
Jannekie is offline
Maakt mij echt niet uit hoe hoog iemand z'n opleiding is. Mijn vriendje heeft mavo gedaan, ik doe gymnasium en nog lukt het me niet om hem eruit te lullen .
Oud 11-04-2005, 18:12
jemappelebas
jemappelebas is offline
Ik zou wel het liefst een vriendin willen die vwo of gymnasium heeft gedaan. Maar met vrienden is het eigenlijk het omgekeerde.
Met vrienden van lager opleidings niveau is het veel leuker om uit te gaan, of buiten rond te hangen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:15
Verwijderd
Mijn vriend gaat mbo doen en ik universiteit, maar dat maakt me weinig uit. Hij is er onzekerder over dan ik volgens mij. Ik vind het belangrijker dat het klikt qua intelligentie (want dat zijn toch echt aparte dingen) en dat we goed kunnen praten/het eens en oneens zijn over allerlei onderwerpen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:16
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 11-04-2005 @ 18:12 :
Ik zou wel het liefst een vriendin willen die vwo of gymnasium heeft gedaan. Maar met vrienden is het eigenlijk het omgekeerde.
Met vrienden van lager opleidings niveau is het veel leuker om uit te gaan, of buiten rond te hangen.
hehe dat hoor je inderdaad wel vaker...maar ik ben juist om ongeveer dezelfde reden van mening dat mijn vriend en ik zo goed bij elkaar passen om die reden...in feite vullen we elkaar heel goed aan...hij heeft namelijk altijd een eigen mening...als we meningsverschil hebben weet hij het ook wel te onderbouwen. Maar ik kan soms echt heel irritant door gaan denken bij de meest onzinnige dingen en me er erg druk om maken..Hij is wat dat betreft veel 'simpeler' denkt in principe 'niet zo veel na' als ik en dat is voor mij dus wel weer goed...
maja goed dan is weer de vraag of dat aan de opleiding te wijten is of aan het karakter...
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-04-2005 @ 16:25 :
Opleidingsniveau hangt redelijk samen met intelligentie, en intelligentie is heel belangrijk. Ik wil geen relatie met iemand die dom is. Daarbij is het wel fijn als hij in een zelfde milieu zit en weet wat ik bedoel, waar ik over praat. Niet noodzakelijk, wel prettig.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:20
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 18:18 :
als je niet in dezelfde soort opleiding zit kom je uit een ander milieu en begrijp je elkaar niet?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sanoeske schreef op 11-04-2005 @ 18:04 :
je kunt iemand ook 'dom' maken...als er thuis nooit met 'moeilijkere' woorden gesproken wordt is het niet raar dat zo'n jongen./meisje dan niet zo veel snapt...
Daar ben ik het niet mee eens. Ik gebruik heel vaak woorden die ze thuis dan weer niet snappen, zowel m'n ouders als m'n zusje. Dan moet ik dat weer uit gaan leggen. M'n intelligentie heb ik echt niet van hen. Ik heb zelf alles opgepikt. Van school en van alles wat ik zelf lees, hoor en opvang.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sanoeske schreef op 11-04-2005 @ 18:20 :
als je niet in dezelfde soort opleiding zit kom je uit een ander milieu en begrijp je elkaar niet?
Dat zeg ik niet en dat zegt Morgan, die ik quotte, ook niet. Merk op dat Morgan het woordje 'daarbij' gebruikte.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:25
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 18:22 :
Daar ben ik het niet mee eens. Ik gebruik heel vaak woorden die ze thuis dan weer niet snappen, zowel m'n ouders als m'n zusje. Dan moet ik dat weer uit gaan leggen. M'n intelligentie heb ik echt niet van hen. Ik heb zelf alles opgepikt. Van school en van alles wat ik zelf lees, hoor en opvang.
dat is ook mogelijk, daar zeg ik niks van maar ik bedoelde meer andersom van jou situatie...slimme ouders met een zogenaamd 'dom kind' ouders allebei vwo gedaan etc, zoon heeft vbo gedaan...behandelen hem ook niet als 'volwaardig' als ze met hem praten slaan al hun moeilijke woorden om in 'kindertaal'
Dat bedoelde ik maar misschien had ik dat een beetje onduidelijk gezegd
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sanoeske schreef op 11-04-2005 @ 18:25 :
dat is ook mogelijk, daar zeg ik niks van maar ik bedoelde meer andersom van jou situatie...slimme ouders met een zogenaamd 'dom kind' ouders allebei vwo gedaan etc, zoon heeft vbo gedaan...behandelen hem ook niet als 'volwaardig' als ze met hem praten slaan al hun moeilijke woorden om in 'kindertaal'
Dat bedoelde ik maar misschien had ik dat een beetje onduidelijk gezegd
Ok, dan begrijp ik je nu.

Tja, dat zou kunnen. Het lijkt me heel erg raar. Ik ken ook geen voorbeelden, maar het zou kunnen. Maar dan nog zou diegene die 'moeilijke woorden' (om maar even in die termen te blijven) elders kunnen oppikken, zoals ik heb gemoeten.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:27
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 18:23 :
Dat zeg ik niet en dat zegt Morgan, die ik quotte, ook niet. Merk op dat Morgan het woordje 'daarbij' gebruikte.
ok, maar je bent dus niet per definitie dom als je een lagere opleiding hebt gedaan..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2005, 18:29
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-04-2005 @ 18:27 :
Ok, dan begrijp ik je nu.

Tja, dat zou kunnen. Het lijkt me heel erg raar. Ik ken ook geen voorbeelden, maar het zou kunnen. Maar dan nog zou diegene die 'moeilijke woorden' (om maar even in die termen te blijven) elders kunnen oppikken, zoals ik heb gemoeten.
ja precies, dat is ook heel goed mogelijk en dat zal zeker vaker voorkomen dan mijn voorbeeld. Maar ik heb het voor mijn ogen zien gebeuren. Ik ga het er verder maar niet hebben over wat voor slecht ouderschap ik dat vind, maar in feite is het ook heel 'raar' zoals jij zegt...een ouder zou een kind juist vooruitstrevend moeten willen maken om het zo maar te zeggen. En de manier die ik beschreef is nou niet echt motiverend of iets dergelijks..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten