Citaat:
dubbelmanm schreef:
A) Wat zijn cheats precies? Welke soorten zijn er allemaal?
|
cheats zijn extra opties van een spel, die er al dan niet van het begin af aan in geprogrammeerd zitten. In race-games kun je soms dmv codes een ander type auto krijgen, in adventures kun je naar andere levels toegaan, in shooters kun je onoverwinnelijk worden, enz enz.
voorbeeld van een aanpassing die niet origineel in het spel zit: in sommige 3d-shooters kun je dmv een extern programma je wapen altijd op de tegenstander laten mikken, zodat je m niet mist
Citaat:
dubbelmanm schreef:
B) Hoe kom je erachter wat de te kraken codes zijn? Ik bedoel wie doen dat?
|
soms worden die door de fabrikant vrijgegeven, soms zitten er gewoon crackers op te blokken
Citaat:
dubbelmanm schreef:
C) Wat voor cheats zijn er allemaal?
|
zie bovenaan
Citaat:
dubbelmanm schreef:
D) Wat is godesnaam een walkthrough? (Ik zie dat woord vaak staan op cheatsites, maar weet niet wat er mee bedoeld wordt)/
|
een walktrough legt je uit hoe je door al de levels van het spel moet gaan. Waar je moet opletten, waar de belangrijke items enz liggen
Citaat:
dubbelmanm schreef:
E) Zijn er mensen die pertinent tegen het gebruik van cheats zijn? Zijn er mensen die dat flauw vinden?
|
alle cheats die online (als je dus tegen andere mensen speelt) worden gebruikt zonder dat dat gewenst is door iedereen die aanwezig is, vind ik niet kunnen. als je het thuis doet op je eigen computertje: ieder zn keus, maar niet ten koste van anderen
Citaat:
dubbelmanm schreef:
F) Waarom geven fabrikanten zelf de oplossingen er niet bij in het doosje van een spelletje?
|
dan gaat de 'gaafheid' er vanaf, het besef dat je iets doet zonder dat het eigenlijk mocht..
Citaat:
dubbelmanm schreef:
G) Wat is de coolste cheat die je ooit bent tegengekomen
|
eerder een anti-cheat: diverse tools (q2ace, punkbuster) die het cheaten in bepaalde online shooters onmogelijk heeft gemaakt
Citaat:
dubbelmanm schreef:
H) Vertel wat er allemaal nog meer te vertellen is.
|
mijn moraal (mooie sluitzin
): gebruik alleen cheats als je er anderen niet mee lastigvalt