Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2005, 19:29
FoxyRoxy
Avatar van FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
Ik twijfel veel te veel. Of in ieder geval op onhandige momenten. En nu ben ik boos op mezelf dat ik teveel twijfel. Binnenkort ga ik op voor mijn rijbewijs en dat twijfelen zit me in de weg. Bij alle keuzes op de weg ga ik te lang twijfelen zodat ik kansen mis en net een slome oma lijk.
Nu ben ik dus heel onzeker over mijn examen. In principe kan ik rijden, maar dat twijfelen maakt me (wat een verrassing) aan het twijfelen.
Je snapt dat ik daardoor steeds slechter ga rijden omdat ik dus aan mijzelf ga twijfelen. 'Kan ik het wel?' of 'had ik niet nog een maand moeten wachten?'. Soms geef ik zelfs anderen (de instructeur/de fietser/de borden die niet kloppen/mijn motoriek/de struiken/het paaltje) de schuld.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen? Sowieso over het rijden, als met twijfelen in het algemeen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2005, 20:11
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
ik had precies hetzelfde, en ben in 1 keer geslaagd!! Dus jij kan dat ook! Je moet gewoon wat vaker actie ondernemen en DOEN, je instructeur duwt wel op de rem indien nodig. Dit kun je beter hebben, dan nooit iets ondernemen. Want dan pas zul je zien dat je heel vaak het goede dacht. En als je op je examen 1 à 2 keer te lang wacht, gewoon dit zeggen 'ik had op de weg gekund eigenlijk..'

Als zij zien dat jij het ook inzag, maken ze daar meestal niet zo'n probleem van. Maar mijn instructeur zei ook van 'doe gewoon, niet denken, doen, als je het fout doet, hoor je het wel en dan is het nog niet zo'n ramp'. Toen ben ik meer gaan doen, en dan kreeg ik ook complimenten dat ik mijn plekje op de weg wist te zoeken, en daardoor ga je steeds iets verder.

Gewoon doen dus, hij/zij trapt wel op de rem!!

Heel veel succes, en niet de schuld bij anderen leggen haha, deed ik ook altijd . Gewoon DOEN DOEN DOEN, echt, wat stenger voor jezelf zijn. Koppeling op laten komen en goed gassen

Jij gaat gewoon slagen in 1 keer!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 21:47
Verwijderd
Mijn rijbewijs heb ik nog niet geprobeerd te halen, maar ik weet wel dat ik ook zo'n enorme twijfelaar ben, vooralals het over zo van die stomme kleine dingen gaat die niks uitmaken en het dus moeilijk maken om een logische keuze maken.

Mijn advies is gewoon voor jezelf te oefenen snelle beslissingen te maken met je verstand op nul, als je er met logica niet direct komt: dan gewoon diep ademhalen en een keuze maken. Ik doe dat zo en langzameraan wordt het een beetje een automatisme. Het kan nog altijd veel beter, maar het helpt.

Alhoewel...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 20:36
mara18
mara18 is offline
Had ik ook enorm.
Ik was een ware ramp om te leren rijden.
Toen ik examen had, heb ik zeker vijf minuten staan twijfelen voor een straat of ik er al dan niet in mocht rijden. Grappig als ik er aan terugdenk.
Maar ze hebben er mij ook gewoon doorgelaten van de eerste keer hoor... misschien gewoon om van mij verlost te zijn, wie weet
Als je twijfelt ben je tenminste voorzichtig, daarvoor zullen ze je zeker niet tegenhouden. Zolang je genoeg snelheid houdt op de grotere wegen (niet 40 gaan rijden waar je 70 mag bijvoorbeeld ) zal dit eerder in je voordeel spelen dan in je nadeel Don't worry
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 22:34
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Pfff, dat heeft mij ook m'n eerste rijexamen gekost.. Ik ging op een gegeven moment zo erg aan mezelf twijfelen dat ik heel erg domme fouten begon te maken, omdat ik steeds bezig was met verkeerssituaties te analyseren waar we al lang voorbij waren.. (niet erg handig dus )

De tweede keer ben ik netjes geslaagd.. ik was wat gaan babbelen met de examinator onderweg. Was eigenlijk best een aardige gozer. Ik was zo met het gesprek bezig, dat ik veel minder op de weg lette, en daardoor eigenlijk beter ben gaan rijden. (klinkt dat vaag of klinkt dat vaag?)

Maak je dus niet al te veel zorgen over je examen. Probeer een beetje ontspannen te blijven, en zoek een beetje afleiding als je denkt dat het helpt. Heb het er ook nog even over met je rijinstructeur anders. Als hij meegaat op je examen kan dat wel eens helpen.. als hij merkt dat je zenuwachtig gaat worden kan hij bijvoorbeeld een gesprekje opsteken om je een beetje af te leiden, dat heeft de mijne toen ook gedaan, en vanaf dat moment ging het allemaal prima..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Twijfels over relatie
Mangler
24 08-12-2016 15:57
Liefde & Relatie twijfels heel veel twijfels
tartaarsaus
9 25-11-2012 13:51
Liefde & Relatie Twijfel, lang verhaal
Incertain
16 22-06-2005 19:10
Liefde & Relatie Twijfelen in een relatie.
Punkygirl
14 03-06-2003 11:26
Verhalen & Gedichten twijfels
misspretty
8 10-01-2002 14:21
Verhalen & Gedichten De twijfel van gisteren...
Secreet
9 28-12-2001 12:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.