Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2020, 13:54
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
200!!!!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Advertentie
Oud 12-03-2020, 13:55
Verwijderd
Een Chinese arts waarschuwde al voor een virus die zich snel kon verspreiden via zo’n markt met levende dieren maar werd de mond gesnoerd. Hij is later zelf overleden aan corona
Oud 12-03-2020, 13:55
Verwijderd
Citaat:
200!!!!
Topic gaat langzamer dan het aantal infecties in NL.
Oud 12-03-2020, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Een Chinese arts waarschuwde al voor een virus die zich snel kon verspreiden via zo’n markt met levende dieren maar werd de mond gesnoerd. Hij is later zelf overleden aan corona
Bron?
Oud 12-03-2020, 13:59
Verwijderd
Ah hij werd door de politie ondervraagd en moest een document tekenen dat hij onzin had verkondigd.

Dat was de regering van Wuhan, niet die van China.
Oud 12-03-2020, 14:01
Verwijderd
Om eerlijk te zijn is de reactie van de VS en Turkije veel problematischer. China heeft zich binnen notime herpakt.
Oud 12-03-2020, 14:58
Struilhuik
Struilhuik is offline
Rutte: "De situatie wordt niet hetzelfde als in Italië, waar straten en winkels leeg blijven -- zo erg is het hier nog niet"

De situatie wordt hier weldegelijk hetzelfde, als deze instelling zo blijft. Onbegrijpelijk.
Oud 12-03-2020, 15:04
Verwijderd
Ja, eigenlijk verandert er niets in de tussentijd. Bedrijven zelf regelen het thuiswerken ook al. En in de zorg: verkoudheidsklachten EN koorts?
Oud 12-03-2020, 15:06
Verwijderd
En bezoek aan ouderen afraden bij klachten? Kwetsbare mensen en ouderen wordt aangeraden niet met het OV te gaan. Wie zijn dat dan? Fucking vaag.
Oud 12-03-2020, 15:06
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Het begon zo prima. alles met meer dan 100 man dicht, adviseren niet naar het buitenland te reizen blablabla Maar de scholen blijven gewoon open..... want de papa's en mama's van de kindjes en de juffenen meesters..... wat een clown. Ik heb de persconferentie maar weer uitgezet voordat ik iets naar mn tv gooide en m verneuk aan het begin van deze 3 weken binnen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 12-03-2020, 15:12
Verwijderd
Ik weet in mijn persoonlijke geval dus NIET wat ik moet doen.
Oud 12-03-2020, 15:18
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Ik weet in mijn persoonlijke geval dus NIET wat ik moet doen.
Overleggen met jouw baas/leidinggevende wat het protocol is op jouw werk. Verder schaar jij jezelf onder iemand die kwetsbaar zijn, dus vermijd je grote groepen mensen.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 12-03-2020, 15:19
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Wilders had echt een hendig smerige puist op zn bovenlip :'-)
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 12-03-2020, 15:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
En bezoek aan ouderen afraden bij klachten? Kwetsbare mensen en ouderen wordt aangeraden niet met het OV te gaan. Wie zijn dat dan? Fucking vaag.
De meeste mensen die het betreft weten dat zelf wel. Mijn arts heeft me eerder al aangeraden het OV te mijden bijvoorbeeld.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-03-2020, 15:27
Verwijderd
Citaat:
De meeste mensen die het betreft weten dat zelf wel. Mijn arts heeft me eerder al aangeraden het OV te mijden bijvoorbeeld.
Ah, bedankt voor je nuttige bijdrage.
Oud 12-03-2020, 15:29
Verwijderd
Ik vind dat je nu gewoon sowieso even geen oudere mensen etc moet bezoeken. Of je nu klachten hebt of niet. Opa en oma wachten wel, ga maar facetimen.
Oud 12-03-2020, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Overleggen met jouw baas/leidinggevende wat het protocol is op jouw werk. Verder schaar jij jezelf onder iemand die kwetsbaar zijn, dus vermijd je grote groepen mensen.
Grote groepen worden toch gecanceld, dus prima. Ik blijf zoveel mogelijk thuis, maar in principe moeten wij net als jij door.
Oud 12-03-2020, 15:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ja ik zal wel zien hoe het gaat. Heb maandag wat trainingen gehad op de SEH en een reanimatietraining in huis bij een 'covid19 positieve' simulatiepatient. Ik hoop dat we de besmettingen goed kunnen verspreiden zodat de druk wat gaat meevallen. In Italië zijn er operatiekamers omgebouwd tot IC, ik hoop dat dat soort taferelen ons bespaard gaan blijven. Sowieso Heb ik niet zoveel zin om met mn gezicht boven een hoestende coronapatiënt te gaan hangen.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 12-03-2020, 15:37
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ah, gelukkig nodigt Jinek viruloge Ann Vossen () en niemand minder dan Jort Kelder uit om eens te vertellen over de maatregelen, volksgezondheid, en economie. Kan Eva Jinek niet eens stoppen met Jort Kelder leeg te laten lopen over zaken anders dan etiquette binnen de adellijke kring? Allemachtig zeg.
Oud 12-03-2020, 15:58
Verwijderd
Het EK wordt verplaatst naar 2021
Oud 12-03-2020, 16:01
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Het EK wordt verplaatst naar 2021
Dat is dan wel weer gunstig; grote kans dat Memphis weer kan ballen dan.
Oud 12-03-2020, 16:03
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
ik vind het bizar dat in het voetbal sommige competitiewedstrijden niet doorgaan (Italie is bijvoorbeeld helemaal afgelast) terwijl de Champions League en Europa League wel vrolijk kunnen doorgaan, ook al is dat achter gesloten deuren. Ook spelers kunnen het virus doorgeven. Wees dan een beetje consequent.

Overigens, wat gaat er gebeuren met het onderwijs? Ik heb op diverse sites gekeken, en ik krijg verschillende antwoorden. Wordt dit schooljaar afgesloten bij de zomervakantie? Gebeurd dat binnen nu en 2 weken? Gaat volgend schooljaar überhaupt beginnen of sluiten de scholen tijdelijk de deuren? Hoe moet het met mensen die examens hebben in deze tijd?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 12-03-2020, 16:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Scholieren zijn geen risicogroep dus vooralsnog gaat het gewoon door.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-03-2020, 16:40
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Hier beginnen valse berichten over een Lockdown te circuleren en dat zorgt bij sommigen voor paniek. Mensen gaan hamsteren blijkbaar. Ga zo naar de winkel voor avondeten ben benieuwd.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 12-03-2020, 16:45
Verwijderd
Paultje vond het in ieder geval wel leuk dat ik de hele dag thuis ben.
Oud 12-03-2020, 17:27
neardo
neardo is offline
Citaat:
Hier beginnen valse berichten over een Lockdown te circuleren en dat zorgt bij sommigen voor paniek. Mensen gaan hamsteren blijkbaar. Ga zo naar de winkel voor avondeten ben benieuwd.
Ja, hier was een groot deel van de schappen al leeg en dingen als paracetamol uitverkocht. Ik heb toch ook maar even een extra pak havermout gehaald.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 12-03-2020, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Ja, hier was een groot deel van de schappen al leeg en dingen als paracetamol uitverkocht. Ik heb toch ook maar even een extra pak havermout gehaald.
Amsterdam?
Oud 12-03-2020, 17:36
neardo
neardo is offline
Citaat:
Amsterdam?
Rotterdam-Zuid. Maar ik hoorde van een vriendin in Den Haag al soortgelijke verhalen.
__________________
sensationeel kopje verse koffie
Oud 12-03-2020, 17:37
Verwijderd
Oh god, ik ben nu niet in staat om naar buiten te gaan. Ik zie het morgen wel dan.
Oud 12-03-2020, 17:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ging boodschappen doen voor mijn nieuwe huis en de verhuizing, misschien kwam dat over als hamsteren
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-03-2020, 18:07
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja, hier was een groot deel van de schappen al leeg en dingen als paracetamol uitverkocht. Ik heb toch ook maar even een extra pak havermout gehaald.
Probleem met paracetamol is dat de grondstoffen normaal uit India komen en die nu niet meer geleverd worden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 12-03-2020, 18:34
Struilhuik
Struilhuik is offline
https://www.facebook.com/events/s/gr...1364842756632/

// Zelf heb ik geen last van paracetamol-tekort, ik ben hardcore van de aspirine. En daar heb ik nog een teringvoorraad van gezien het gezanik dit in NL te vinden.
Oud 12-03-2020, 19:35
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Scholieren zijn geen risicogroep dus vooralsnog gaat het gewoon door.
Ik vind dat echt onzin! Kinderen hebben dan minder last van het virus, maar ze kunnen wel hun ouders besmetten
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 12-03-2020, 19:35
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
https://en.unesco.org/themes/educati...chool-closures

Mongolië heeft één geval en alle scholen zijn dicht. Nederland: Ja maar, school über alles!



Als bovenstaande klopt, dan zal het openhouden van alle basisscholen in Nederland leiden tot zo'n extra 2000 doden per week:

Gemiddeld Amerikaans schooldistrict: 6500 leerlingen.
Aantal basisschoolleerlingen in Nederland: 1,509 miljoen
1.509.000 / 6500 = Alle basischolieren zijn het equivalent van 232 Amerikaanse schooldistricten
232 districten * 10 doden per district per week = 2320 doden/week.
__________________
I thought we were an autonomous collective!

Laatst gewijzigd op 12-03-2020 om 19:41.
Oud 12-03-2020, 21:38
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
School open zodat de ouders kunnen werken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 12-03-2020, 22:27
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
http://hebikalcorona.be/
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-03-2020, 00:30
Verwijderd
Soldaat van Oranje is gestopt. Dat is opzich wel een prestatie.
Oud 13-03-2020, 06:38
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Soldaat van Oranje is gestopt. Dat is opzich wel een prestatie.
Eindelijk
Oud 13-03-2020, 06:38
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Er komt toch iets goeds uit een pandemie.
Oud 13-03-2020, 06:50
Verwijderd
Mensen die nu gaan hamsteren zijn aso.
Oud 13-03-2020, 08:26
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ik zag vanochtend iemand strugglen op de fiets met drie reusachtige familiepakken WC-papier.. Dat versterkte wel het gevoel van Het Apocalypse
Oud 13-03-2020, 08:54
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik koop altijd wc papier in grote hoeveelheden als het ergens in de aanbieding is en eind vorige week was er een mooie aanbieding terwijl het weer bijna nodig was.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 13-03-2020, 08:59
Verwijderd
Ja wij hebben gisteren een 20-rol verpakking gekocht, maar we hadden oprecht nog maar twee rollen of zo én het was in de aanbieding je voelt je een hoarder maar dit zouden we anders ook gedaan hebben
Oud 13-03-2020, 09:02
Struilhuik
Struilhuik is offline
Dames en heren, enter GERS PARDOEL!!!!11

Oud 13-03-2020, 09:15
Verwijderd
Dit is niet echt, toch?
Oud 13-03-2020, 09:15
Verwijderd
tering wat een josti.
Oud 13-03-2020, 09:18
Verwijderd
Ik zag gisteren een video dat Corona de straf van God. Mijn iq ging naar -40
Oud 13-03-2020, 09:21
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Ik koop altijd wc papier in grote hoeveelheden als het ergens in de aanbieding is en eind vorige week was er een mooie aanbieding terwijl het weer bijna nodig was.
Citaat:
Ja wij hebben gisteren een 20-rol verpakking gekocht, maar we hadden oprecht nog maar twee rollen of zo én het was in de aanbieding je voelt je een hoarder maar dit zouden we anders ook gedaan hebben
Ja, je kunt nu domweg geen WC-papier meer kopen zonder jezelf voor lul te zetten als hoarder op straat

Citaat:
Dit is niet echt, toch?
Ik heb hier niet voor niets een screenshot van gemaakt.. Het is echt. Voor nu bestaat de tweet nog: https://twitter.com/GersPardoel/stat...63288305569793 -- maar hij zal wel spoedig verwijderd worden getuige alle negatieve reacties
Oud 13-03-2020, 09:28
Verwijderd
Holy fuck wat een idioot
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.