Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2003, 09:39
MrNobody
MrNobody is offline
Mijn moeder werkte bij een groot bedrijf met het hoofdkantoor in Den Haag.

In 1999 zijn mijn ouders gescheiden en moest mijn moeder van 2 naar 4 dagen arbeid verrichten. Dit was teveel voor haar in één keer en in 2001 heeft ze een burn-out gehad waar zich de gevolgen nog steeds van laten zien.
De laatste maanden heeft het bedrijf er naartoe gewerkt, ze willen haar weg hebben en komen met allemaal onzinnige redenen waarom ze niet meer zou functioneren. Ze verdraaien de feiten en doen als een kat in het nauw.
Ik walg hiervan, ik ben er ziek van...en ik moest het even kwijt.

Iemand anders die dit ooit heeft meegemaakt?
Advertentie
Oud 07-11-2003, 11:15
pienie
mjepzzz, mijn moeder heeft een te zwaar jaar achter de rug, bovendien is ze een tijd geleden HER-aangenomen bij het bedrijf waar ze nu werkt, nu zijn ze haar bezig eruit te werken met allerlei onzinnige redenen dat ze idd ook niet goed meer kan functioneren ed...

bullshit maarja...

bij mijn vader is het eveneens zo, hij heeft hartklachten maar moest toch weer full-time aan het werk, ik moet wel zeggen hij heeft het idd een poosje rustiger aan mogen doen...
elk jaar vallen bij dat bedrijf zoveel mogelijk ontslagen...
het werk wat daar gedaan word, word weggeven aan 'armere' landen waar het dus 'goedkoper' is...
Oud 07-11-2003, 11:36
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
bij mij hebben ze dat ook geflikt, errrrrg lullig
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 07-11-2003, 11:45
Verwijderd
Standplaatsgebondenheid de gekste.
Oud 07-11-2003, 11:59
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Bij mijn moeder werd er steeds meer uit haar handen genomen,
toen ze steeds dieper in de problemen kwam te zitten.
Logisch, uit het oogpunt van haar werkgever snap ik het
ook wel...

Maar het is gewoon zo achterlijk, want juist doordat ze steeds minder dingen mocht/kon doen, werd het alleen maar erger. Terwijl ze toen nog redelijk gemotiveerd was om aan zichzelf te werken....

Niet helemaal hetzelfde als wat bij jouw moeder gebeurt,
en het is al zeker 9 jaar geleden dat ze stopte met werken,
maar toch... Het blijft .
__________________
Drie.
Oud 07-11-2003, 12:15
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Eend schreef op 07-11-2003 @ 12:36:
bij mij hebben ze dat ook geflikt, errrrrg lullig
Bij jou??.... of bij je ouders..?

Vind het echt lullig dat bedrijven dit doen...
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 07-11-2003, 12:30
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Mijn oom is laatst om een lullige reden ontslagen. Hij heeft het geld aangenomen en is naar iets anders op zoek gegaan. Als hij dat niet gedaan had was hij nog ontslagen, maar dan later om een andere reden en had hij er echt niet zo veel money voor gekregen. Dat was dus de beste oplossing.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 07-11-2003, 12:35
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Ach ja dat gebeurd overal.

Bij IBM hebben ze iemand na 35 jaar trouwe dienst gewoon geforceerd om pensioen te nemen, omdat die te duur werd.

Geeft een leuke spanning en vreemde blikken, en van die verborgen hints in uitspraken, bij zo'n afscheidsreceptie.

Hart voor je bedrijf hebben? Doe dat maar niet vandaag de dag want je word er voor bestraft.
Oud 07-11-2003, 13:07
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Die arbo sletjes hebben dit bij mijn moeder geprobeerd, die gelukkig nu professionele hulp heeft waar die arbo hoeren niet tegenop kunnen
Oud 07-11-2003, 15:43
MrNobody
MrNobody is offline
Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als gerechtigheid...de advocaat is al bezig.

Wel jammer dat het zo ver moet komen. Ze hebben mijn moeder nog geprobeert af te kopen met een lullig bedragje.
__________________
Just me!
Oud 09-11-2003, 17:07
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
MrNobody schreef op 07-11-2003 @ 16:43:
Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als gerechtigheid...de advocaat is al bezig.

Wel jammer dat het zo ver moet komen. Ze hebben mijn moeder nog geprobeert af te kopen met een lullig bedragje.
Dat is wel heel lullig idd...

Mijn vader is ontslagen toen hij overspannen was, dus eigenlijk is er neit veel anders, toen is hij alleen nog dieper in de put gevallen, heeft een psychose gekregen en zit nu afgekeurd thuis (Mijn ouders zijn ook gescheiden)

Hou je ons op de hoogte wat er nu gebeurd?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Oud 09-11-2003, 19:03
Verwijderd
Je kunt van bedrijven ook niet verwachten dat het liefdadigheids instellingen zijn, daar heb je de overheid voor. Een werknemer die niet kan werken kost geld, veel geld, vooral als het op lange termijn is, en leverd helemaal niets op. Het bedrijf kan dan liever iemand in dienst nemen die wel werkt. Gelukkig hebben we hier in Nederland een goede verzorgings staat met goede opvang mogelijkheden.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het zeer vervelend is
Oud 09-11-2003, 22:07
MrNobody
MrNobody is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-11-2003 @ 20:03:
Je kunt van bedrijven ook niet verwachten dat het liefdadigheids instellingen zijn, daar heb je de overheid voor. Een werknemer die niet kan werken kost geld, veel geld, vooral als het op lange termijn is, en leverd helemaal niets op. Het bedrijf kan dan liever iemand in dienst nemen die wel werkt. Gelukkig hebben we hier in Nederland een goede verzorgings staat met goede opvang mogelijkheden.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het zeer vervelend is
Ja, maar je bent verplicht om zo iemand in dienst te houden. Als je zo iemand (die nu weer voor redelijke tijd heeft gewerkt) weg wilt hebben dan moet je niet aankomen met allerlei redenen. Bovendien heeft een bedrijfarts een beroepsgeheim, er blijkt echter dat hij dit niet al te serieus heeft genomen.
__________________
Just me!
Oud 09-11-2003, 22:29
Verwijderd
Citaat:
MrNobody schreef op 09-11-2003 @ 23:07:
Ja, maar je bent verplicht om zo iemand in dienst te houden. Als je zo iemand (die nu weer voor redelijke tijd heeft gewerkt) weg wilt hebben dan moet je niet aankomen met allerlei redenen. Bovendien heeft een bedrijfarts een beroepsgeheim, er blijkt echter dat hij dit niet al te serieus heeft genomen.
Ik weet dat ze diegene in dienst moeten houden, maar dat willen ze liever niet, en daarom komen ze met allerlei redenen aanzetten om diegene kwijt te raken
Oud 13-11-2003, 17:15
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 07-11-2003 @ 13:15:
Bij jou??.... of bij je ouders..?

Vind het echt lullig dat bedrijven dit doen...
bij mij persoonlijk. Omdat ik natuurlijk redelijk veel afwezig was, werd ik te duur en naja, toen heeft mn baas me net zo lang af zitten zeiken, totdat ik zelf mn ontslag anabood.

Ze mogen je nmlk niet ontslaan vanwegen je ziekte.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 14-11-2003, 14:26
Verwijderd
Ja m'n tante heeft dat wel eens meegemaakt op werk. Toen is ze wel bij hetzelfde bedrijf gebleven,maar in een andere functie,is dat geen oplossing ?
Motiveer je moeder te reageren op andere advertentie's in kranten,typ desnoods een mooie cv voor haar,en maak complimenten over haar kennis en goede karaktereigenschappen.
Oud 16-11-2003, 12:59
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Mijn vader heeft precies hetzelfde gehad. Ze moesten hem niet meer. Aangezien mijn vader al 50 was zegen wij de problemen al aankomen want wie neemt er nou nog iemand van 50 aan?

Met een advocaat die wij via de werknemersbond hebben gekregen heeft mijn vader een groot geldbedrag gekregen-> een oprotpremie.

Gelukkig heeft mijn vader nooit zonder werk gezeten want hij werd weer leraar net zoals 25 jaar geleden....

Hij is nu helemaal gelukkig en heeft spijt van zijn 25 jaar kantoorbaan!

Tip: schakel de werknemersbond in (hoe heet die ook alweer!?) Die kunnen je echt helepen en het kost je niks!
__________________
Dromendief
Oud 16-11-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 16-11-2003 @ 13:59:
een oprotpremie.
Een gouden handdruk klinkt veel beter
Ads door Google
Oud 16-11-2003, 15:15
Verwijderd
mijn vader is 2 jaar geleden ontslagen, omdat zijn functie niet meer zou bestaan. Hij moest de auto inleveren, een paar maanden later hoorde hij dat er iemand anders aangenomen was voor die functie en onze auto had gekregen...
Oud 31-12-2003, 01:20
MrNobody
MrNobody is offline
OK, hier ben ik nogmaals

Moeder ontslagen, krijgt nog de kans om mee te doen aan het pc-project. Oprotpremie van 50.000 (waar nog ongeveer de helft aan belasting af moet) en 4 maanden doorbetaald.

Halleluja, wat is het leven soms rot.
__________________
Just me!
Oud 31-12-2003, 13:43
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 16-11-2003 @ 16:15:
mijn vader is 2 jaar geleden ontslagen, omdat zijn functie niet meer zou bestaan. Hij moest de auto inleveren, een paar maanden later hoorde hij dat er iemand anders aangenomen was voor die functie en onze auto had gekregen...
om zoiets heeft iemand in het verleden eens een rechtzaak aangespannen en gewonnen.
__________________
/ 4AGE POWER \
Oud 07-01-2004, 18:12
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 09-11-2003 @ 20:03:
Je kunt van bedrijven ook niet verwachten dat het liefdadigheids instellingen zijn,
goed gezegd, bedrijven willen aan je verdienen zo simpel is het, mischien kan je goed opschieten met de baas dat is dan mooi meegenomen, maar het zijn idd geen liefdadigheids instellingen.
Oud 07-01-2004, 18:54
Verwijderd
bij mij ook, ze hebben allemaal rare dingen verzonnen waarom ik ontslagen zou zijn die volgens mij helemaal niet kloppen


Laatst gewijzigd op 07-01-2004 om 19:53.
Oud 07-01-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 07-01-2004 @ 19:54:
bij mij ook, ze hebben allemaal rare dingen verzonnen waarom ik ontslagen zou moeten worden die volgens mij helemaal niet kloppen

vertel
Oud 07-01-2004, 19:52
Verwijderd
hehe nee, ik wil er nog niet eens over nadenken, dan jank ik weer 3 dagen..
Advertentie
Oud 07-01-2004, 19:54
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
beetje nutteloze up, als je nog iets nieuws wilt zeggen mag je een nieuwe openen.
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Onterecht ontslagen
wbw15
11 25-06-2015 08:21
Werk, Geld & Recht 2 maanden gewerkt,geintimideerd,werd teveel-->weggelopen =ontslagen...
devilcat
71 29-03-2005 08:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Man wordt ontslagen omdat hij niet rookt
Vejito
36 12-10-2002 22:42
Psychologie Mn vader is ontslagen bij de KPN...
dream
17 19-01-2002 20:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.