Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Bestaat de verzonken stad Atlantis echt of niet?
Ja, ik denk dat deze echt bestaan heeft 9 25.00%
Misschien 17 47.22%
Ik weet het niet 3 8.33%
Nee 7 19.44%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2004, 10:42
Roos17
Roos17 is offline
Hallo iedereen..
Ik had een vraagje, wij hebben het op school nu over Atlantis, de verzonken stad.. Ik zou wel willen weten wat jullie daarvan denken.. Ik denk persoonlijk dat er wel een kern van waarheid in zit en dat het misschien echt bestaan heeft.. wat denken jullie?

Groetjes Roos
__________________
The Greatest Thing, You'll Ever Learn, Is Just To Love, And Be Loved In Return..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2004, 10:48
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Nee, niet zoals het beschreven is.

Er zijn wel "verzonken dorpjes" in Griekenland, maar een hele beschaving? Nee, dat kan niet. Niet op de grote schaal die Homerus (die was het toch? Ik ben al die Griekse filosofen en geschiedschrijvers beetje vergeten ) beschreef.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 11:32
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Ja lijkt me van wel. Er zijn al meerdere steden en bevolkingsgroepen verdwenen. Er zijn nog maar een paar indianen over ,enz , nog een paar eeuwtjes verder , en er is weer een rits aan "beschavingen" verdwenen
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 13:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
kan best dat er ooit een stad in zee verdween en dat dat in de geschiedschrijving is overdreven tot een hele beschaving.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 13:58
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Ik denk wel dat het bestaan heeft, als het ook zo was zoals in de critias beschreven wordt weet ik niet.

Het is wel leuk dat iedereen overal plekken aanwijst waar het geweest zou zijn, Bijvoorbeeld in Engeland, bij de kust van Spanje of op Kreta en Santorini.
Zo zie je maar dat het nog wel ff duurt voordat ze het gevonden hebben.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 18:22
Verwijderd
Het zou kunnen dat deze beschaving heeft bestaan en naar de zeebodem is gezonken. Het feit dat we het nog niet gevonden hebben wil niets zeggen aangezien we ontzettend weinig weten over onze eigen zeebodem.

-Op dit moment zijn er betere kaarten van Mars dan van onze eigen zeebodem-
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 19:12
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Ik denk dat het wel bestaan heeft, ja.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:20
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
De nieuwste Discoveryshizzle had het toch over de Noordpool ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
EggeD schreef op 17-09-2004 @ 21:20 :
De nieuwste Discoveryshizzle had het toch over de Noordpool ?
de zuidpool is de bom denk ik eerder
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:53
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Lees er eens de Timaus van Plato op na... Daarin vertelt een oude Egyptische priester over het eiland. Een echt antwoord staat er niet in, maar het zou echt over een enorme stad moeten gaan...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 00:27
onderkoffer
onderkoffer is offline
slo - tje
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 01:26
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
EggeD schreef op 17-09-2004 @ 21:20 :
De nieuwste Discoveryshizzle had het toch over de Noordpool ?
Niet dat de grieken in de tijd van Plato weet hadden van de noordpool...
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 10:10
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Joostje schreef op 17-09-2004 @ 21:52 :
de zuidpool is de bom denk ik eerder
Ja, het zou op antartica kunnen hebben gelegen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 10:47
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ja, ik had de Russische kaart in gedachten, sorry.

Over kaarten gesproken, er zijn toch kaarten van de kust van het land onder de ijskappen van Antarctica gevonden en flink gedateerd gebleken ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 11:14
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ja, ik post vanaf Atlantis. En het ligt niet op de zuidpool maar onder het riool van Lutjebroek zuidoost.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 16:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
hans teeuwen had wel een leuke uitspraak over dit soort zaken:

"who gives a fuck, ik kom daar nooit"
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 16:50
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Ik geloof er wel in, niet echt zoals het beschreven is door Plato, maar er zijn gewoon erg veel verzonken steden gevonden. Er zijn volgens mij wel 20 potentiele plaatsen waar Atlantis kan liggen. Ongetwijfeld dat een van die plaatsen 'Atlantis' was.
__________________
De mens wist vroeger (1000 n. Chr.) 0,001 % af van de natuurwetten, aarde en heelal. Nu is dat 100x zo veel.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 23:19
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Aan de ene kant geloof ik er niet in omdat het nogal ongeloofwaardig klinkt, zeker als je bedenkt dat ze in de klassieke tijd er geen mee problemen hadden dingen te verzinnen en te doen alsof het echt was. Maar aan de andere kant zijn er ook hedendaagse ontdekkingen die de indicatie geven dat er vroeger een beschaving heeft bestaan die de rest van de wereld voor was. Je ziet in geisoleerde gemeenschappen wel vaker duidelijke erfelijke verschillen met de rest van de wereld, zoals met Afrikaanse stammen. Misschien dat evolutie toevallig aan dat ene volk een bovengemiddelde intelligentie heeft toebedeeld en heeft dat hen toegestaan zich sneller te ontwikkelen.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 23:22.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2004, 01:06
Dannemann
Dannemann is offline
Waarom zou er niet een verontwikkelde soort van polis geweest zijn die door de zee is verslonden. Atlantis kan goed bestaan hebben, alleen moet je dan wel door de mythes heen prikken en ook inzien dat atlantis een begrip is en niet de daadwerkelijke naam van zo'n stad.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 03:19
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Wie weet is er ooit wel een stadje opgeslokt door de zee. Maar wat is daar zo bijzonder aan? Niks. Dat is in de geschiedenis herhaaldelijk gebeurd.
Het enige waarom het zo tot de verbeelding van mensen spreekt, is dat het lang geleden beschreven is. Zodoende wordt het verhaal spannend en interessant om te onderzoeken, omdat er referentie naar is.
Echter, stadje A wat ook verzwolgen werd maar niet berschreven, wordt geen aandacht aan besteed.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 18:31
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 17-09-2004 @ 13:58 :
Het is wel leuk dat iedereen overal plekken aanwijst waar het geweest zou zijn, Bijvoorbeeld in Engeland, bij de kust van Spanje of op Kreta en Santorini.
Zo zie je maar dat het nog wel ff duurt voordat ze het gevonden hebben.
Waarbij je vergeet dat het over een complete beschaving gaat. Atlantis bestreek (indien het daadwerkelijk heeft bestaan) hoogstwaarschijnlijk het complete gebied dat nu de middelandse zee is. Waarom iedereen het over een stad heeft is me onduidelijk.

Maar Blavatski zei al dat het idee van een verzonken continent onmogelijk is: continenten verzinken niet maar worden uit elkaar getrokken door magmastromen.

"zeker als je bedenkt dat ze in de klassieke tijd er geen mee problemen hadden dingen te verzinnen en te doen alsof het echt was. "

Dit is wel zo verschrikkelijk typerend voor de gemiddelde westerse mens dat het bijna pijnlijk is om te lezen. Het probleem is niet dat ze vroeger dingen voor waar versleten die niet waar waren, maar dat wij ze simpelweg verkeerd lezen. Het menselijk bewustzijn is sterk geëvolueerd sinds de tijd van de klassieken en symboliek wordt tegenwoordig heel anders uitgelegd (of simpelweg niet bergrepen als zijnde symboliek).
__________________
Fuck yeah
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 03:58
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Atlantis is een hoop onzin, die echter vermoedelijk een vage verdraaiing is van de historische gebeurtenissen rond de komst van de zog. "zeevolkeren" in het Egeïsch gebied.

Dus nee, er is geen verzonken stad Atlantis.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 11:28
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Er zijn ook andere onderzoeken geweest die niks met Atlantis te maken hadden die toch suggereerden dat er een grote/grootse beschaving is geweest voor ons. ER zijn gedetailleerde kaarten van Antarctica gevonden van het land onder het ijs, iets wat tegenwoordig pas met behulp van satellieten enz kan. Er zijn (gezien op Discovery) 3 bouwwerken die stammen uit ongeveer dezelfde tijd die allen gericht zijn op het sterrenstelsel Orion, 10.500 v Chr. Namelijk Angkor Vat in Cambodja, de pyramides van Gizeh en een ruïne op Paaseiland of in Peru (Machu Picchu denk ik, maar weet ik ff niet zeker). Deze ruïnes staan exact met elkaar in verhouding in de zin van breedtegraden. Dit kon alleen gedaan worden door een exacte kennis van de afmetingen van de aarde en, lijkt mij, een ontwikkelde, stabiele beschaving. Atlantis of niet, deze ontdekkingen suggereren wel iets anders dan het jagers en verzamelaars verhaal dat je op school krijgt.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 11:29
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
hatefukk schreef op 21-09-2004 @ 18:31 :
Dit is wel zo verschrikkelijk typerend voor de gemiddelde westerse mens dat het bijna pijnlijk is om te lezen. Het probleem is niet dat ze vroeger dingen voor waar versleten die niet waar waren, maar dat wij ze simpelweg verkeerd lezen. Het menselijk bewustzijn is sterk geëvolueerd sinds de tijd van de klassieken en symboliek wordt tegenwoordig heel anders uitgelegd (of simpelweg niet bergrepen als zijnde symboliek).
geloof d'r niks van
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 20:44
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Volgens wetenschappers was Atlantis wat nu Antactica ligt want vroeger zou antartica warm zijn geweest. Messchien bestond het wie weet
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2004, 03:44
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 22-09-2004 @ 11:28 :
Er zijn ook andere onderzoeken geweest die niks met Atlantis te maken hadden die toch suggereerden dat er een grote/grootse beschaving is geweest voor ons. ER zijn gedetailleerde kaarten van Antarctica gevonden van het land onder het ijs, iets wat tegenwoordig pas met behulp van satellieten enz kan. Er zijn (gezien op Discovery) 3 bouwwerken die stammen uit ongeveer dezelfde tijd die allen gericht zijn op het sterrenstelsel Orion, 10.500 v Chr. Namelijk Angkor Vat in Cambodja, de pyramides van Gizeh en een ruïne op Paaseiland of in Peru (Machu Picchu denk ik, maar weet ik ff niet zeker). Deze ruïnes staan exact met elkaar in verhouding in de zin van breedtegraden. Dit kon alleen gedaan worden door een exacte kennis van de afmetingen van de aarde en, lijkt mij, een ontwikkelde, stabiele beschaving. Atlantis of niet, deze ontdekkingen suggereren wel iets anders dan het jagers en verzamelaars verhaal dat je op school krijgt.
Jammer alleen dat dit hele verhaal van begin tot eind flauwekul is. Als het waar was was het zeker cool, maar helaas is dat niet het geval. Discovery is niet echt een goede bron voor werkelijke historische kennis, weet je.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 03:44
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Skilly schreef op 23-09-2004 @ 20:44 :
Volgens wetenschappers was Atlantis wat nu Antactica ligt want vroeger zou antartica warm zijn geweest. Messchien bestond het wie weet
De polen zijn voor zover ik weet nooit warm geweest in een tijd dat mensen leefden.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 10:28
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 24-09-2004 @ 03:44 :
Jammer alleen dat dit hele verhaal van begin tot eind flauwekul is. Als het waar was was het zeker cool, maar helaas is dat niet het geval. Discovery is niet echt een goede bron voor werkelijke historische kennis, weet je.
Maar afgezien van Atlantis, is het dan echt onzin dat bepaalde piramides op "bijzondere plaatsen" staan? Dus tov elkaar of tov de aarde, enz.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 11:51
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Atlantis ligt ergens op Mars Vandaar dat we het hier niet kunnen vinden
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 12:00
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
McCaine schreef op 24-09-2004 @ 03:44 :
Jammer alleen dat dit hele verhaal van begin tot eind flauwekul is. Als het waar was was het zeker cool, maar helaas is dat niet het geval. Discovery is niet echt een goede bron voor werkelijke historische kennis, weet je.
Wat is er dan incorrect aan wat ik zei? En belangrijker nog, waarom vind je Discovery Channel geen goede bron?
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 04:10
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 24-09-2004 @ 10:28 :
Maar afgezien van Atlantis, is het dan echt onzin dat bepaalde piramides op "bijzondere plaatsen" staan? Dus tov elkaar of tov de aarde, enz.
Het hangt er een beetje vanaf hoe je het bekijkt. Kijk, veel plaatsen zijn bij culturen heilig omdat ze op een astronomisch interessante plek staan, of omdat ze in een natuurlijk bijzondere omgeving liggen, etc. In erg veel culturen en geloven worden tempels, graven enz. ook gebouwd op plaatsen van dergelijke 'magische' soort. Vandaar bijvoorbeeld de vele griekse tempels op bergen of pieken van rotskusten.

Dus zeker is het waar dat gebouwen en heiligdommen als de Pyramiden veelal op bijzondere plekken staan. Maar dat wijst helemaal niet noodzakelijk op een onderling verband ofzo.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 04:13
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 24-09-2004 @ 12:00 :
Wat is er dan incorrect aan wat ik zei? En belangrijker nog, waarom vind je Discovery Channel geen goede bron?
De meeste dingen die je noemde zijn óf eenvoudigweg niet waar, óf zodanig uit verband gerukt dat het geen betekenis heeft in die context.

Wat Discovery betreft, het is een informatief en leuk programma voor veel dingen. Maar bedenk je wel, ze hebben er baat bij om alle wetenschap zo sensationeel mogelijk weer te geven, en ze zullen altijd van meerdere opties de meest fantastische en onwerkelijke kiezen om uit te zenden, want dat trekt kijkers. Bovendien zijn de mensen van Discovery zelf geen wetenschappers, en kunnen niet aan controle doen wat hun bronnen of info betreft.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 09:26
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef op 22-09-2004 @ 11:28 :text
Dit bewijst voorals nog alleen dat Egyptenaren over een 'technologie' beschikte die bijzonder geadvanceerd was. Het zegt verder niets over atlantis.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:40
willypirate
Avatar van willypirate
willypirate is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-09-2004 @ 04:13 :
Wat Discovery betreft, het is een informatief en leuk programma voor veel dingen. Maar bedenk je wel, ze hebben er baat bij om alle wetenschap zo sensationeel mogelijk weer te geven, en ze zullen altijd van meerdere opties de meest fantastische en onwerkelijke kiezen om uit te zenden, want dat trekt kijkers. Bovendien zijn de mensen van Discovery zelf geen wetenschappers, en kunnen niet aan controle doen wat hun bronnen of info betreft.
Jij kunt toch ook niet controleren of het licht wel met een snelheid van 300.000 km per seconde gaat? En toch neem je dat aan. Misschien gebruikt discovery wel degelijk wetenschappelijke bronnen als uitgangspunt.
__________________
twijfel aan ALLES - No Doubt!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:34
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-09-2004 @ 13:28 :
kan best dat er ooit een stad in zee verdween en dat dat in de geschiedschrijving is overdreven tot een hele beschaving.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
willypirate schreef op 25-09-2004 @ 11:40 :
Jij kunt toch ook niet controleren of het licht wel met een snelheid van 300.000 km per seconde gaat? En toch neem je dat aan. Misschien gebruikt discovery wel degelijk wetenschappelijke bronnen als uitgangspunt.
In 1887 werd de snelheid van het licht al gemeten door Michelson die gebruik maakte van een interferometer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-09-2004, 10:03
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Men verteld wel eens dat Atlantis Cuba was of Antartica.

Cuba: Een deel van Cuba ligt onder water en men heeft al verschillende gouden stukken en beelden gevonden in het verzonken deel van Cuba, het deel dat nog boven water ligt voldoet aan de eisen die plato heeft geschreven ivm met bergketens en dergelijke.

Antartica: Men heeft kaarten gevonden van het huidige antartica die de oude grieken hebben opgeschreven, alleen zijn op de kaarten geen ijs maar groen te vinden. dit is perfect mogelijk aangezien dat onder antartica zich gewoon land bevind.

andere mgl:

Santorini: dit betwijfel ik ten zeerste aangezien er geen bewijs is van kanalen in het vroegere santorini.

Kreta: De handel bloeide er, en een natuurramp vernielde er inderdaad een groot deel van het land en de Kretizensen (sp?) hebben inderdaad gewerkt aan hun eigen ondergang. Maar waar zijn de kanalen? en de fauna & Flora voldoet niet, en uit onze bronnen was de Minoische beschaving niet echt geavanceerd op het gebied van technology en dergelijke.

Engeland: Als dat zo was, dan hadden we in Nederland & België ook wel overblijfselen ervan moeten vinden, tesnoods nieuwe ambachten ofzo.

Gebied in de Atlantische oceaan: Zou wel goed kunnen en dat een enrome Tsunamie het land heeft bedolven, dat zullen we wss nooit weten.

ik geloof heilig n het bestaan van Atlantis en indien we dit gebied ooit zouden vinden of overblijfselen ervan zouden vinden, zou dat wel de geschiedenis kunnen herschrijven.

weetje: Oorspronkelijk is het verhaal afkomstig van een Egyptische priester, deze zou een bibliotheek hebben gehad met boeken over Atlantis en van Atlantis. Wel die Bibliotheek zou gevestigd zijn ONDER de Sfinx...Idd het gebied dat geen enkele archeoloog mag onderzoeken van de Egyptische regering, want er zijn DUIDELIJKE bewijzen dat er nog een kamer is ONDER de sfinx.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 13:15
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Apomes schreef op 26-09-2004 @ 10:03 :
Santorini: dit betwijfel ik ten zeerste aangezien er geen bewijs is van kanalen in het vroegere santorini.

Kreta: De handel bloeide er, en een natuurramp vernielde er inderdaad een groot deel van het land en de Kretizensen (sp?) hebben inderdaad gewerkt aan hun eigen ondergang. Maar waar zijn de kanalen? en de fauna & Flora voldoet niet, en uit onze bronnen was de Minoische beschaving niet echt geavanceerd op het gebied van technology en dergelijke.
Sommigen denken dat Santorini en Kreta samen Atlantis vormden. Daar heb ik in mijn profielwerkstuk over de Minoïsche Beschaving nog wat aandacht aan besteed.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 17:29
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 26-09-2004 @ 13:15 :
Sommigen denken dat Santorini en Kreta samen Atlantis vormden. Daar heb ik in mijn profielwerkstuk over de Minoïsche Beschaving nog wat aandacht aan besteed.
Dat zal jammer genoeg niet kunnen aangezien ik foto's heb gezien van hoe Santorini er uitzag voor al die vulkaan uitbarstingen ( santorini circa 4000 v.C). Bovendien vermeld Plato geen vulkaan op Atlantis.
Ook hebben de paleizen van Kreta een gemeenschappelijke gelijke afstand, en aangezien ze met 5 (?) broers waren, waren er dus ook 5 paleizen. als Santorini bij Kreta hoorde zou die afstand veel langer zijn dan momenteel.


Oh, en de minoische beschaving zou vernield zijn door een Tsunami veroozaakt door de Vulkaan van Santorini, dat wil zeggen dat Kreta dus altijd een eiland is geweest.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!

Laatst gewijzigd op 26-09-2004 om 17:35.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 17:56
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Apomes schreef op 26-09-2004 @ 17:29 :
Dat zal jammer genoeg niet kunnen aangezien ik foto's heb gezien van hoe Santorini er uitzag voor al die vulkaan uitbarstingen ( santorini circa 4000 v.C). Bovendien vermeld Plato geen vulkaan op Atlantis.
Ook hebben de paleizen van Kreta een gemeenschappelijke gelijke afstand, en aangezien ze met 5 (?) broers waren, waren er dus ook 5 paleizen. als Santorini bij Kreta hoorde zou die afstand veel langer zijn dan momenteel.


Oh, en de minoische beschaving zou vernield zijn door een Tsunami veroozaakt door de Vulkaan van Santorini, dat wil zeggen dat Kreta dus altijd een eiland is geweest.
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt.. En ik bedoelde ook niet dat ik hierin geloof, alleen dat sommigen dat doen. En verder heeft iedere plaats waarvan geclaimd wordt dat het Atlantis is dingen die niet kloppen.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 18:05
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ja, Atlantis bestaat en er leeft nog daadwerkelijk een ras van Ubermenschen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:21
JantjePietje
JantjePietje is offline
Nee, Atlantis bestaat naar mijn nederige mening niet. Het is alleen goed voor een spin-off van de tv-serie Stargate( schijnt succesvol te worden).
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:26
wup
wup is offline
Vind dat echt wel boeiend. Onze engelse luistertoets ging erover ( was ene video) en heb echt nog nooit met zo veel geboeidheid een toets gemaakt! Of het waar is weet ik niet.. denk wel dat er een kern van waarheid in zit..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 26-09-2004 @ 17:29 :
Dat zal jammer genoeg niet kunnen aangezien ik foto's heb gezien van hoe Santorini er uitzag voor al die vulkaan uitbarstingen ( santorini circa 4000 v.C). Bovendien vermeld Plato geen vulkaan op Atlantis.

Oh, en de minoische beschaving zou vernield zijn door een Tsunami veroozaakt door de Vulkaan van Santorini, dat wil zeggen dat Kreta dus altijd een eiland is geweest.
Waar heb jij een foto gezien de 4000 jaar geleden is gemaakt?
Heeft Plato op Atlantis gewoont?
Kreta kan heel goed aan het vaste land van Griekenland hebben gezeten, de wereld beweegt weet je.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 23:29
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-09-2004 @ 04:10 :
Het hangt er een beetje vanaf hoe je het bekijkt. Kijk, veel plaatsen zijn bij culturen heilig omdat ze op een astronomisch interessante plek staan, of omdat ze in een natuurlijk bijzondere omgeving liggen, etc. In erg veel culturen en geloven worden tempels, graven enz. ook gebouwd op plaatsen van dergelijke 'magische' soort. Vandaar bijvoorbeeld de vele griekse tempels op bergen of pieken van rotskusten.

Dus zeker is het waar dat gebouwen en heiligdommen als de Pyramiden veelal op bijzondere plekken staan. Maar dat wijst helemaal niet noodzakelijk op een onderling verband ofzo.
Ik zei niet dat ze op bijzondere plekken stonden ofzo, Ik zei dat ze op wereldwijd niveau exact met elkaar in verhouding stonden in de zin van breedtegraden. Ook waren elk van die 3 ruïnes gericht op Orion, 10.500 jaar geleden. Daar kom je gewoon niet onderuit door te zeggen dat het toeval is.

[Edit]
Ik ging nog ff nakijken of ik het wel goed zei en ik kwam op deze site na wat googlen:
http://www.bbc.co.uk/science/horizon...anscript.shtml
[/Edit]
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."

Laatst gewijzigd op 27-09-2004 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:51
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-09-2004 @ 21:51 :
Waar heb jij een foto gezien de 4000 jaar geleden is gemaakt?
Heeft Plato op Atlantis gewoont?
Kreta kan heel goed aan het vaste land van Griekenland hebben gezeten, de wereld beweegt weet je.
Foto is niet 4000 jaar geleden gemaakt, maar het was een foto over hoe Santorini er 4000 jaar geleden uitzag, computer gemaakt model door de Griekse overheid. en aangezien we over 4000 jaar terug spreken (3000 v.C) zou Altantis in de periode van 2000 v.C. ofzo hebben bestaan, en toen hing Kreta NIET aan santorini....
waarom zeg ik 2000 v.C? omdat indien het voor 3000 v.C was dan zou dat nogal onmogelijk geweest zijn aangezien het schrijft toen nog niet bestond.
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!

Laatst gewijzigd op 27-09-2004 om 14:53.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 27-09-2004 @ 14:51 :
Foto is niet 4000 jaar geleden gemaakt, maar het was een foto over hoe Santorini er 4000 jaar geleden uitzag, computer gemaakt model door de Griekse overheid. en aangezien we over 4000 jaar terug spreken (3000 v.C) zou Altantis in de periode van 2000 v.C. ofzo hebben bestaan, en toen hing Kreta NIET aan santorini....
Dat is natuurlijk altijd lastig te bewijzen. Bovendien heb ik ernstige twijfels aan computermodellen van de Griekse overheid die een situatie maken die 5000 jaar geleden bestond. Denk aan de kans op aardbevingen, vulkaanuitbarstingen etc.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:31
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-09-2004 @ 14:54 :
Dat is natuurlijk altijd lastig te bewijzen. Bovendien heb ik ernstige twijfels aan computermodellen van de Griekse overheid die een situatie maken die 5000 jaar geleden bestond. Denk aan de kans op aardbevingen, vulkaanuitbarstingen etc.
lol, Wel dat kaartje van Santorini liet ons juist de evolutie van het eiland zien, de veranderingen door vulkanen & aardbevingen. We hadden het brochurke gekregen toen we op de vulkaan van Santorini waren .

daar gaat je theorie .
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 27-09-2004 @ 18:31 :
lol, Wel dat kaartje van Santorini liet ons juist de evolutie van het eiland zien, de veranderingen door vulkanen & aardbevingen. We hadden het brochurke gekregen toen we op de vulkaan van Santorini waren .

daar gaat je theorie .
Ah....Zo dan kan je mij vast ook wel vertellen hoe ze aan de informatie kwamen hoe dat land er 5000 jaar geleden uitzag....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:10
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-09-2004 @ 18:53 :
Ah....Zo dan kan je mij vast ook wel vertellen hoe ze aan de informatie kwamen hoe dat land er 5000 jaar geleden uitzag....
eum op dezelfde manier hoe ze weten hoe de continenten vroeger lagen enzo
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Luistertoets Atlantis
Verwijderd
8 03-08-2007 16:57
Films, TV & Radio Star Gate Atlantis
Retinite
18 14-09-2006 17:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [nl]Atlantis strip
joepiej
7 19-10-2005 18:52
Levensbeschouwing & Filosofie Atlantis --> Antarctica.
Severus
6 23-09-2002 15:20
Games atlantis 3
edward carnby
1 12-10-2001 17:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.