Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2016, 20:12
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
hey,

goed dat je nu even rust hebt wat dit betreft ga je later nog kijken hoe je weer zonder luier droog kan blijven snachts? of is dat iets wat je gewoon af moet wachten hoe je lichaam zich ontwikkeld? is er niet een gevaar dat je lichaam went aan de bescherming zodat je er later lastiger vanaf komt? of is dat een achterhaalde gedachte?

ook fijn dat je nu ook weer op vakantie kunt in een tent in je slaapzak plassen is inderdaad iets wat je echt niet wil..
en vet moe zijn en met volle blaas in slaap vallen is iets waar ik ook voor moet oppassen

verder fijn dat je overdag weinig last hebt.. als ik supernodig moet en plas in mn broek voor ik de wc red is het vaak dus gelijk een hele waterval.. ik raak alle controle kwijt als het eenmaal loopt en dan kan ik het onmogenlijk meer stoppen.

en net als bij jou gaan mijn vrienden er ook chill mee om

groetjes
Hoi,

Ja het is de bedoeling dat ik wel blijf trainen van mijn moeder af en toe, en ik wil het zelf ook. Ik heb dan ook 2 soorten luiers staan nu. 1 is Tena slip dat is echt een luier met 4 plakkers. Daarmee kan ik wel oefenen maar het is een heel gedoe met afdoen en aandoen. Ik zou mijn wekker kunnen zetten en midden in de nacht naar de wc kunnen gaan.

De 2e soort die ik heb zijn Tena pants dat is ook een soort luier maar die lijken meer op een boxer, zoo doe je ze ook naar beneden en weer naar boven, deze heb ik gekregen om mee te oefenen. Daarmee zou ik er een paar keer in de nacht mee uit bed kunnen.

En het is ook een beetje afwachten hoe mijn lichaam zich ontwikkeld, ik snap wat je bedoeld nu. mijn huisarts heeft flink wat dingen bij me onderzocht en ik heb ongeveer 40% kans per jaar dat ik er overheen groei. En ik heb al zoveel geprobeerd.

Ik weet niet of mijn lichaam went aan de bescherming, ik denk het ook niet eigenlijk. Ik heb al zoo vaak een nat bed gehad, ik stond altijd te kijken van ik kon er echt helemaal niks aan doen En ik heb er ook droge nachten bij. Nu ik luiers heb zijn er ook nachten bij dat ik ze droog houdt. Als ze nu elke nacht nat worden dan wordt het alleen maar slechter denk ik... Daarom moet ik ook een plaskalender bijhouden van de huisarts. Ik ben er aardig blij mee dat ik me nu aardig schoon kan houden, ik wil het nooit meer in bed hebben. Het laatste jaar was dat wel heel erg. Het is niet alleen bedplassen maar je wordt er ook duf door.

Ik heb ook al 2 ochtenden gehad dat ik voelde dat ik moest plassen, het is niet zoo dat mijn lichaam zelf zegt laat maar gaan. Ik heb nog steeds stress van gauw naar de wc !
Met citaat reageren
Oud 30-05-2016, 20:16
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
En heb jij er al hulp voor gezocht, behalve bij de huisarts?
Mijn huisarts is er ook voor opgeleid, heeft hij verteld. Mijn ma heeft ook gezegd het een tijdje zoo te willen proberen. Veel mensen zeggen dat je er overheen moet groeien.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2016, 20:42
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
goed dat je nu even rust hebt wat dit betreft
Dat ook inderdaad . Het is vervelend dat ik zoo vaak nat was in bed maar het gedoe wat er bij komt is ook vervelend. Bijvoorbeeld wakker worden midden in de nacht omdat je steenkoud bent en bibbert en erachter komt dat je nat bent. In de weekenden heb ik al een paar keer gehad dat ik pas in de ochtend merkte dat ik nat was. Dan ben ik koud maar dan kom ik erachter dat iemand staat te douchen en ik dus niet in de badkamer kan. Nou dan heb je het pas echt koud als je met een natte pyjama staat. Met luiers heb ik dat allemaal niet meer.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2016, 08:38
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Fijn dat het meegevallen is
Met citaat reageren
Oud 12-06-2016, 15:01
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Ik zit er alleen een beetje mee of ik het mijn vrienden vertellen zal of niet dat ik nu luiers heb, ik wil het wel graag vertellen eigenlijk. Ik heb erg goede vrienden alleen logeren we niet bij elkaar. Mijn vrienden weten dat ik bedplas en dus telkens ongelukjes heb dus daarom doe ik niet aan logeren maar voor de rest doen we wel alles samen, maar mijn andere vrienden logeren wel bij elkaar zonder mij dan en we hebben het er weleens over dat het beter is dat ik gewoon in huis slaap omdat ik telkens ongelukjes heb, klinkt stom maar zoo gaat het nu al een jaar. Het is veel erger als ik bij hun een nat bed heb dan bij mij thuis. Als ik nat ben moet ik het bij vrienden thuis ook weer gaan uitleggen denk ik waarom dat gebeurt. Want ik moet ook douchen en ze hebben ook broers en zussen. Hun ouders zijn er ook niet op voorbereid als dat gebeurt als ik bij hun zou slapen. Het logeren vindt ik erg jammer dat ik dat al heel lang niet heb gedaan, het is ook een vervelend gevoel als ik het een hele dag en avond het erg gezzelig heb gehad bij vrienden en dat ik dan naar huis ga en de andere vrienden daar blijven om te logeren, ik ben zodra ik wakker ben vlug weer bij hun maar ik vindt het toch jammer dat ik het logeren mis.

Nu ik al een maand tena luiers thuis gebruik denk ik bij mezelf ik zal nooit meer een nat bed krijgen of lekken. Ik zit te denken om het eerlijk te vertellen aan mijn vrienden dat ik luiers heb omdat het daarmee ook mogelijk is om bij hun te logeren zonder ongelukjes, op een matras van hun, zoo veilig zijn ze wel. Ik heb ook 1 vriend verteld dat ik naar Frankrijk ga dus die dacht automatisch dat ik niet meer last ervan heb dat ik telkens in bed plas per ongeluk Hij had ook wel zin om mee te gaan en ik heb daar nog geen ja of nee op gezegd. Als we samen gaan dan krijgt hij het te weten dat ik luiers draag. Ik heb geen flauw idee hoe mijn vrienden erop gaan reageren, ze weten dat ik bedplas maar ik hoop dat ze het niet vreemd vinden ofzoo dat ik nu luiers draag omdat ze het zelf ook niet voorgesteld hebben. Voor mezelf is het Ok dat ik ze draag. Ze zitten erg zacht. Om betekent ik ben veilig het kan niet meer gebeuren.

Met logeren ook, ik zou dan gewoon kunnen doen wat mijn vrienden ook doen als ik ze daar draag. Ook zodra ik wakker wordt betekent het niet dat ik gelijk uit bed moet maar ik kan gewoon doen wat ik wel zoals even goed wakker worden en met vrienden praten. Het is een schoon iets.
Ik denk dat ik het ze toch maar ga vertellen eerlijk want toen ze erachter kwamen dat ik in bed plaste waren ze ook super aardig tegen me, tot een knuffel aan toe. Maar luiers is een stapje verder denk ik. Hoe zal ik het het beste vertellen aan hun en hoe zouden jullie reageren ?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2016, 23:06
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik kan hier niet echt een goed antwoord op geven. Persoonlijk zou ik het niet snel aan anderen vertellen. Stel dat ze je er wel mee gaan pesten en/of het aan iedereen vertellen. Dat zou echt super kut zijn. Maar als jij je vrienden echt vertrouwt en denkt dat ze er op een volwassen manier mee om kunnen gaan, dan kun je het misschien vertellen. Of misschien vertel je het eerst aan één vriend waarvan je zeker weet dat het veilig is om het te vertellen en vraagt of hij niks doorvertelt. En als dat goed gaat kun je het misschien ook aan anderen vertellen.

Eerlijk gezegd zou ik het zelf waarschijnlijk wel raar vinden als mijn vriend zoiets zou vertellen. Je denkt bij luiers toch meer aan baby's, dus je verwacht het niet. Maar als het echt een goede vriend is zou ik hem niet uitlachen of het doorvertellen aan anderen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2016, 15:10
mms94
Avatar van mms94
mms94 is offline
hey,

lastig te zeggen! ik vind het zelf wel fijn als me vrienden weten (en vooral: accepteren) waar ik last van heb. in mijn school tijd wisten al mijn vrienden het wel en die gingen er heel chill mee om, erg fijn. want ze snappen dat ik mn plas niet op kan houden en snel moet kunnen plassen. vooral met feestjes of uitgaan, bv als ik moet wildplassen, of in mn broek kan plassen van 1 of 2 biertjes. mensen die het niet snappen denken dan dat je vet bezopen bent ofzo.

momenteel heb ik wel dat minder mensen het weten, ook omdat ik er minder last van heb, het is soms ook lastig inschatten hoe mensen erop reageren. ik zou zeggen goede vrienden weten het, vage vrienden/kennissen vaak niet.

bij jou weten ze op zich dat je in je bed plast dus dat is al een drempel overwonnen. als ze denken dat het over is zou je eigenlijk het beste moeten vertellen 'helaas, nog niet, maar ik draag nu bescherming'. lijkt me ook wel lastig als je anderen moet lastig vallen met luiers..
ik had zelf dan vaak een extra broek mee voor als het mis ging, ook zoiets...

succes en groetjes
Met citaat reageren
Oud 19-06-2016, 00:20
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Dank je voor je reactie. Niet dat ik zielig ben hoor maar dit probleempje is wel lastig voor me. Ik heb genoeg leuke dingen

Ik vindt het ook heel fijn dat mijn vrienden het accepteren, het was onverwachts dat ze erachter kwamen op mijn slaapkamer maar ik heb wel geleerd dat ze het makkelijk accepteerden, op school hoor ik er niks over. Toen mijn vrienden erachter kwamen van het bed plassen zat ik meteen met een root gezicht maar het was gelijk een arm op om mijn nek/schouder en zijden ze dat het ze niks uitmaakte en dat er meer zijn die daar last van hebben of kunnen hebben. Erg fijn inderdaad. Kan niet beter, wat aardig. Mischien heb ik het er ook wel op uit laten komen onbewust dat ze mijn matrasbeschermer zouden zien. Ik gaf er niet om dat ze op mijn bed zaten te gamen maar ik zat wel met een fel rood hoofd toen mijn dekbed eraf viel bijna.

Goh wat jij hebt lijkt me erger vooral op school, ik moet ook vrij snel nodig plassen overdag maar het gaat nooit helemaal mijn broek in. Ik kan het ophouden overdag maar ik moet wel snel naar de wc kunnen en vaak. Lijkt me ook erg dat het gebeurt dat het in je broek gebeurt waar anderen bij zijn. Mijn vrienden zijn wel de eerste die een opmerking maken als ik zoo snel mogelijk naar de wc probeer te komen. Een opmerking zoals: ik zie wel dat je het moeilijker kan ophouden als ik. Vaak heb wel een natte onderbroek meestal is het niet zichtbaar door mijn jeans heen maar het is wel ongemakkelijk. Soms wat meer en dan heb je een nat rondje in je kruis, zeer ongemakkelijk ik trek dan altijd mijn T-shirt wat lager zodat ik er niet zichtbaar mee rond loop, met een halfuur is het opgedroogd maar ik voel me wel vies. Laatst heb ik dan ook voor het eerst om te proberen een dag met bescherming op school rondgelopen, niet de luiers maar pants. Laatst had ik veel toetsen op school en als last van stress heb moet ik ook vaker naar de wc. En dat hebben ze liever niet bij ons onder toetsen. Dus het is soms een tijdje ophouden tot het einde van de les als ik nodig moet, dat is nou net wanneer ik lek of druppel. Ik moet het vaakst naar de wc van heel mijn klas. Ik moet zeggen dat het toch heel veilig voelde om bescherming te dragen die dag en om te merken dat het echt hielp.

Het is ook precies wat ik van de dokter moet doen om mijn blaas groter te maken en de spieren sterker te maken, niet meer 6x per dag naar de wc gaan als ik moet plassen maar meer het 3 tot 4x per dag proberen te doen. Die broekjes (pants) heb ik dan overdag voor als ik toch wat lek omdat ik het wat langer moet ophouden. Dus zoo lang ophouden dat het weggaat. Dat er soms dan wat druppeltjes ontsnappen is dan niet erg. De 2e keer dat het komt dat ik weer nodig moet plassen moet ik wel gewoon gaan.

En bedankt voor jouw tip, van de week sloeg ik even dicht tegen mijn vriend toen we over vakantie aan het praten waren. Ik durfde van de week nog niet over luiers te praten dus scheepte ik het even af maar ik ben er deze avond toch weer over begonnen, ik wou hem echt mee op vakantie dat zou het zoo gaaf maken. Hij begon er weer over of ik er nog last van had en ik zij het op jouw manier 'helaas, nog niet, maar ik draag nu bescherming'. Dat kon ik wel meteen zeggen. Het ging uiteindelijk toch over luiers. Hij wist niet dat ze er op mijn leeftijd ook waren en hoe goed ze zijn. En hij deed er helemaal niet moeilijk over.

Als ik bij vrienden logeren zou dan lijkt het me ook lastig om ze lastig te vallen met luiers maar het is ook weer zoo dat het enigste wat ik nodig heb is dat ik ze ergens weg kan gooien en kan douchen even. Mijn vriend vroeg zich precies af wat ik mezelf af vroeg toen ik een tijdje geleden luiers ging gebruiken voor het eerst.

Toen ik voor het eerst wakker werd met een luier om in bed dacht ik degene die dit bedacht heeft moet precies last van hebben gehad van waar ik last van heb.
Met luiers heb ik toch zoiets van het wordt opgeruimd direct waar het mijn lichaam uitkomt, het wordt omgezet in gel. Het stopt gelijk bij mijn kruis in mijn slaap en kan geen kant op. Geen pyjma die ik moet verschonen of zo.

Bedankt voor je hulp jullie zijn echt aardig.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2016, 16:06
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Wat een positieve ervaringen en wat fijn dat je zulke goede vrienden hebt!
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2016, 22:09
mms94
Avatar van mms94
mms94 is offline
hey

op school had ik eigenlijk weinig problemen omdat bekend was dat ik een blaas probleem had en ik altijd naar de wc mocht en er was ook nooit een rij ik kon gelijk plassen. er werd dan wel van me gevraagd om er rekening mee te houden, zoals tussen de lessen door naar de wc. dan hoef ik tijdens de les weinig. en dan was ook de kans klein dat bij hard lachen een flinke plas ontsnapt. nu jij het zegt, een klein ongelukje had ik dan wel eens, een straaltje geplast zeg maar. alleen droeg ik altijd baggy broeken met laag kruis dus m'n shirt naar beneden trekken werkt dan niet ik haalde dan ff een schone onderbroek uit m'n locker en verwisselde die ff op de wc, ben je af van het vieze gevoel.

serieuze ongelukjes dat ik m'n controle verlies en alles gaat had ik vooral buiten school, als er geen wc in de buurt was. in de stad, op de skatebaan, en dus met feestjes uitgaan drank en drugs enzo. ik liet me ook meer gaan en hield minder rekening met m'n probleem. als ik met goede vrienden was koos ik ervoor om er relaxed mee om te gaan en niet m'n leven erdoor te laten leiden. kon ook omdat m'n vrienden m'n probleem goed kenden en dat begrepen en me daarin steunden. als ik in m'n broek plaste waar m'n goede vrienden bij waren vond ik dat ook veel minder erg dan in een situatie met onbekenden. ik vind een van de vervelendste dingen als je met hoge nood in de rij voor de wc staat met allemaal vreemde mensen en je houd het niet meer.

gelukkig heb ik er nu minder erg last van en vooral meer grip op. ook al gaat het nog wel eens mis. maar veel minder vaak gelukkig. ben zelf ook blij dat ik nooit aan de luiers of andere inco materiaal ben gegaan ook al heb ik het wel overwogen.

groetjes

Laatst gewijzigd op 22-06-2016 om 10:13. Reden: meest irritante spellingfouten gefixt :P een ander probleem van me
Met citaat reageren
Oud 26-06-2016, 17:15
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Hoi,

Goh jij hebt het wel erger overdag als ik.

Ik heb het altijd geheim gehouden voor iedereen dat ik zulke ongelukjes had soms, vooral op school deed ik alles om het te verbergen overdag. Ik schaamde me ervoor. Ik dacht ook ook het is vanzelf erger geworden dus het moet ook vanzelf wel weer weggaan of beter worden. Een beetje stoer van ik heb niks. Het is toch een beetje een handicap. Tot ik een maand geleden eens heel goed moest praten met mijn ma, dat ging over het bedplassen wat we daaraan gingen doen omdat het niet zoo door kon blijven gaan en ik heb maar eerlijk gezegd dat het overdag ook niet altijd goed gaat. Dat was een goed gesprek en vond ik het stom dat ik alles verberg, praten erover helpt pas echt.

Mischien moet ik het ook maar eens aan wat leraren vertellen zodat ik dat ook net zoals jij krijg dat ze het niet raar vinden dat ik ook eens midden in de les weg kan rennen, ik doe altijd maar mn best om niet op te vallen. Ik draag altijd spijker broeken (jeans) en soms trainingsbroeken die vindt ik het prettigst zitten. In jeans heb je meteen een natte vlek aan de voorkant als je per ongeluk een straaltje plast. In trainingsbroeken zie je niks maar je hebt toch een vies gevoel. Ik durf nog geen schone onderbroek mee te nemen naar school, ik ben bang dat anderen dat zien en gaan lachen nog, ook zijn onze wc,s op school niet altijd schoon. Ik durf niet in de wc op mijn sokken te staan denk ik omdat ik dan plas van anderen mijn sokken heb. Ik zie altijd wel druppels liggen. Voor een schone onderbroek moet je broek uit en je schoenen. Als ik met een pants om op school zou komen dan ziet niemand dat en komt er wat in dan is het niet nodig dat ik die meteen ga verschonen, dan komt niemand er wat van te zien.

Ik heb nu 4x gehad dat ik echt het niet meer kon houden overdag en alles in mijn broek plaste maar dat is nog niet zoo heel vaak toch ? Dat hebben veel kinderen dacht ik. 1x Toen stond ik in de winter op de bus aan het wachten en door de koude wind ging het eigenlijk mis, ik moet al maar door de koude wind werd het zoo erg dat het niet te houden was. Wachten in rijen en ik moet nodig dat kost mij meestal wel een nieuwe onderbroek maar nooit alles verliezen.

Inco materiaal materiaal had ik ook nog nooit van gehoord tot ongeveer meer als een maand geleden. De eerste keer hoorde ik ervan bij de huisarts maar ik had het afgewezen dat ik het niet wilde toch heeft mijn ma het onthouden en na goed praten met haar heeft ze het in huis gehaald. Ik heb er ja op gezegd maar toch toen het in huis was bezorgd (2 soorten) voelde het net als een straf van je hebt vaak een nat bed je krijgt een luier om. Maar dat is het niet mijn ouders zijn zoo van probeer het nou maar we denken wel dat het je bevalt. Ik dacht ook wat moet mijn zus wel niet denken of mijn pa ? Maar die zien me ook vaak genoeg met een drijfnatte pyjama dan vinden ze dat vervelend voor me. En het bevalt ook, ik heb me druk gemaakt om niks. Ik ben blij dat ik me eraan overgegeven heb. Ik draag de luiers (inco) waar ik in slaap nooit overdag maar ik heb nu 1x een Pants gedragen op school om het te proberen, dat is ook inco materiaal maar dan lijkt het erg op een boxer en zie je het niet onder je kleding. Het is veel dunner. En je beweegt normaal. Toen ik er mee naar school ging dacht ik wel shit nu ben ik echt incontinent maar het past wel bij me.

1 Oefeningen die ik van de huisarts moet gaan doen is niet meer om de les naar de wc gaan maar het echt voelen dat je nodig naar de wc moet. Zoo train je de spieren om het beter te kunnen ophouden. Dus het steeds langer uitstellen om naar de wc te gaan, 3 tot 4 keer per dag naar de wc gaan is normaal. Maar daarmee lok ik ook uit dat ik in mijn broek plas. Daar heb ik die tena pants voor gekregen. Als ik last van stress heb zoals met de toetsweek moet ik ook al vaker naar de wc, dus daarom heb ik nu 1x inco materiaal om gehad op school en niemand merkte er iets van. Dus ook om die oefening te oefenen. Na tena pants werken heel goed hoor, zodra het komt dat je nodig moet en je verliest toch een flinke straal als je moet wachten in de rij voor de wc dan is er niks aan de hand. Gelijk als het gebeurd is het ook geabsorbeerd. Het zit in de pants en de binnenkant voelt gewoon nog als een droge onderbroek. Dus niet dat vieze gevoel. Dus ja ik kan nu mischien een schone onderbroek meenemen in mijn kluis maar ik kan ook gewoon een tena pants om hebben als ik wil en die thuis omdoen voordat ik naar school ga en de hele dag om houden. Zoo krijgt niemand wat te merken van mijn ongelukjes. Als ik bijvoorbeeld 3x per dag een natte onderbroek zou hebben kan ik het nu prima af met 1 tena pants.

Laatst gewijzigd op 26-06-2016 om 21:53. Reden: betere uitleg en ik zag dubbele woorden
Met citaat reageren
Oud 26-06-2016, 21:05
lekerbezig03
lekerbezig03 is offline
ik plaste ook tot laaten leeftijd in mijn bed 12 of 13 weet ik niet meer. ook huisarts en alles en die zei dat ik moest gaan zitten op de wc... maar het werkte voor mij wel. was mischien heel toevallig of het heeft echt geholpen. je kan het altijd proberen het kan nooit kwaad en het maakt je moeder en zus er erg blij mee
Met citaat reageren
Oud 26-06-2016, 21:21
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Ik heb ook zoo een tijdje snachts geoefend met naar de wc gaan, dan moest ik ook gaan zitten als ik 2x in de nacht naar de wc ging om te plassen. Dan was het ook maar beter dat ik ging zitten want meestal was ik aardig slaapdronken, ik wordt moeilijk wakker. Ik kan het mischien overdag ook gaan doen als dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2016, 21:27
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
En waarom mijn ouders zoo heilig in luiers gebruiken geloven is omdat er nog 1 in de familie is die het heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2016, 20:57
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Ik kan hier niet echt een goed antwoord op geven. Persoonlijk zou ik het niet snel aan anderen vertellen. Stel dat ze je er wel mee gaan pesten en/of het aan iedereen vertellen. Dat zou echt super kut zijn. Maar als jij je vrienden echt vertrouwt en denkt dat ze er op een volwassen manier mee om kunnen gaan, dan kun je het misschien vertellen. Of misschien vertel je het eerst aan één vriend waarvan je zeker weet dat het veilig is om het te vertellen en vraagt of hij niks doorvertelt. En als dat goed gaat kun je het misschien ook aan anderen vertellen.

Eerlijk gezegd zou ik het zelf waarschijnlijk wel raar vinden als mijn vriend zoiets zou vertellen. Je denkt bij luiers toch meer aan baby's, dus je verwacht het niet. Maar als het echt een goede vriend is zou ik hem niet uitlachen of het doorvertellen aan anderen.
Mijn beste 3 vrienden weten het nu, ik het het toch specialer gemaakt dan het is achteraf

1 vriend waarmee ik ben opgegroeid dus die is de allerbeste wou met me op vakantie over een maand naar Frankrijk, dus het was nee zeggen omdat ik me schaam voor die luiers en alleen zijn of alles maar vertellen en samen zijn. Ze weten alle 3 dat bedplas dus ze wisten dat ik daarom niet aan logeren deed al hebben ze zelf al een keer gezegd dat het niet erg is als het een keer gebeurt bij hun. Maar ik vond de meur ook heel erg en ik wil niemand wakker maken midden in de nacht als het gebeurt was en ik wil geen gedoe met hun ouders krijgen over hun bed of douchen. Daarom heb ik die ene vriend die mee wou op vakantie gezegd dat ik graag wil dat hij mee gaat maar dat ik het nog wel steeds heb maar sinds kort er bescherming voor draag, toen ik dat zij werd hij wel een beetje rood en vrij snel ging het ook over luiers. Hij moest ook aan babyluiers denken en zij van die pas je toch niet meer ?

Ik heb hem uitgelegd dat bedplassen ook incontinentie is, woorden van de huisarts maar ja incontinentie had hij wel van gehoord, veel meer jongens dan ik dacht weten wat dat betekent, Ik heb hem uitgelegd dat daar nou juist speciale luiers voor zijn in mijn maat en net ontdekt heb. Zelfs op je 13e nog. Voor de rest heb ik gewoon zijn vragen beantwoord van hoe het werkt en hoe veilig het wel niet is. Hij vond het niet raar meer na even praten en was meer blij dat ik iets gevonden had wat voor me werkt. Hij is een stukje ouder als ik maar hij zij meteen dat ik dus nu kan doen wat de rest van de vrienden ook vaak doen, logeren dus. Hij heeft me 2 weken geleden overgehaald omdat we al veel vrij zijn om bij mij te gaan logeren thuis met de rest van mijn 2 vrienden. Ik denk dat hij het goed wilde maken omdat ik het logeren bij andere vrienden een paar keer heb afgewezen. Ik heb die andere 2 vrienden ook gewoon laten komen maar ik had geen zin om het die andere 2 vrienden ook zoo uit te leggen. Ik dacht komen ze erachter dan komen ze erachter en mischien hebben ze het niet eens door.

Omdat ik in mijn eigen huis slaap kan ik gewoon mijn ding doen zoals normaal thuis, De eerste avond vorige week dinsdag ben ik gewoon als laatste tanden gaan poetsen, luier staand om, pyjama erover en ik ben gewoon veilig om de hele nacht te gaan slapen en dan droog wakker worden. Ik wilde het normaal maken. Ik ben zoo ook geen bedplasser meer eigenlijk want het komt er niet meer op. Wel een beetje gênant om bij je vrienden met een luier onder je pyjma je eigen slaapkamer op te lopen wat als ik alleen ben al aardig normaal is. Ze vroegen al af waarom ik wachtte met de badkamer in gaan, mijn eigen badkamer. Ze vonden dat ik mysterieus deed. Ik heb toen gezegd toen ik op de rand van mijn bed ging zitten dat dit wel onder ons blijft hé. Ik dacht dat die andere 2 vrienden meteen al toen ik de kamer binnenkwam een luier hadden herkend onder mijn pyjma of gehoord. Je hebt toch het gevoel dat iedereen het gewoon weet maar niet dus. Ze wisten het niet, ik heb toen maar verteld dat ik nog steeds bedplas, dit zagen ze ook wel aan mijn matrasbeschermer en heb gezegd dat ik dus nu bescherming draag en zoo kwamen we weer op het onderwerp van luiers. Hun lachten er ook niet om en vonden het fijn voor me dat ik nu eindelijk iets heb om me droog te houden.

En het is niet alleen schamen voor luiers het heeft ook wel wat leuks zoals in de ochtend als ik wakker word en 1 van de 3 vrienden vraagt vaak of ik nat of droog ben ? En ik niet kan vertellen of ik nat of droog ben want dat is wat de luiers doen. 2 maanden geleden was mn pyjama tot mijn enkels nat zijn, nu kan het in de luier zitten maar ik voel me niet nat en het kan er niet uit.
Wel kut is maar tegelijk ook leuk is als ik voor de eerste keer met logeren toen ik uit bed stapte in de ochtend en 1 van mijn vrienden me dan aanstaart en zegt: ik dacht dat je bedplasser was. Ze denken dat ik er toch dwars doorheen ga, maar dat is absorberen. Het faalt niet. Mijn vrienden vinden ook dat ik ze veel eerder had ontdekt moeten hebben het is toch voor niks elke keer op bed gebeurt.

Laatst gewijzigd op 03-07-2016 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2016, 13:15
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Kan je helemaal niet aan de luier zien of je 's nachts geplast heb?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 04-07-2016, 21:13
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Kan je helemaal niet aan de luier zien of je 's nachts geplast heb?
Jawel maar ik check het meestal privé als ik in de badkamer kom. Ik draag er altijd een pyjama broek overheen. Ik durf het niet bij anderen te checken.

Zou wel kunnen, je zou denken dat het een vies geel ding is als er in geplast is maar dat is niet zoo. Die ik heb blijven aan de buitenkant wit. Ik kan zien of ik er s nachts in geplast heb aan de urine-indicator. Dit is een gele lijn die in je kruis zit in de luier. Zit er een klein beetje in dan verkleurt hij een klein beetje groen. Is die lijn fel blauw dan moet jezelf verschonen.

Wat ik nu gemerkt heb vaak als ik wakker wordt is dat de lijn half groen half geel is dus nog niet aangeraakt. Dat is ook bijzonder omdat ik weet dat het toch wel veel is. Normaal was ik tot mijn enkels nat. Daarom is het ook zoo veilig met logeren bij mij. Want ik weet dat als ik een ongelukje heb gehad dat het mischien 50% van die luier kost ongeveer. Ik hoef niet echt meteen te controleren als ik wakker wordt. Ze worden ook gebruikt door mensen die overdag helemaal inco zijn.

Ik vond nog een plaatje via google van de luiers ongeveer die ik heb. Alleen de luiers die ik heb daar staan 8 gekleurde druppels op en er staat een cirkel om S. Small.

Met citaat reageren
Oud 04-07-2016, 21:18
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Fijn dat het zo goed helpt Marijn. En je bent stoer dat je er met je vrienden over durfde te praten!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 04-07-2016, 22:02
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Fijn dat het zo goed helpt Marijn. En je bent stoer dat je er met je vrienden over durfde te praten!
Dank je

Ik controleer eigenlijk alleen maar mijn pyjma broek aan de voorkant als ik wakker wordt, daarin zou je het moeten zien als het faalt, maar nooit. Ik heb het ook verteld omdat ik gewoon logeren wil want dat is wel heel erg gezzelig. Ik wilde niet bij hun nat gezien worden en ze wakker maken.

Luiers ruimen dat prima op eigenlijk, ze onderdrukken zelfs geurtjes die ik heb. Ik ben ook blij dat ze er wat serieuzer uitzien.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 02:44
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik ken deze inco's van mijn werk in de zorg. Ik vind deze (tena) zo 'kraken' en zo plastic-achtig, heb je daar geen last van? De inco's van Absorbin komen wat dat betreft beter op mij over omdat die zo zacht zijn en naar mijn idee ook beter ademen.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Ik ken deze inco's van mijn werk in de zorg. Ik vind deze (tena) zo 'kraken' en zo plastic-achtig, heb je daar geen last van? De inco's van Absorbin komen wat dat betreft beter op mij over omdat die zo zacht zijn en naar mijn idee ook beter ademen.
Ik vind de Tena's ook niet zo vriendelijk Wij gebruiken op het werk inco's van Abena en die zijn ook erg fijn. Daar zijn ook van die optrekbroekjes van en in gebruik zijn die niet anders dan gewoon ondergoed. Ik heb ze zelf nooit aangehad, maar vind ze in het gebruik ook zo aanvoelen.

Fijn overigens dat je zoveel positieve reacties van je vrienden krijgt! Tof om te lezen ook dat je niet zoveel plast dat je helemaal nat bent en dat je iets aan de inco's hebt
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 18:30
E2001
E2001 is offline
Misschien helpt het als je een uur voor het naar bed gaan best veel drinkt en als je gaat slapen naar de wc gaat ik moest dat bij het ziekenhuis maar dan 2 een een half uur maar daarna was ik echt helemaal leeg
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 18:50
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Ik ken deze inco's van mijn werk in de zorg. Ik vind deze (tena) zo 'kraken' en zo plastic-achtig, heb je daar geen last van? De inco's van Absorbin komen wat dat betreft beter op mij over omdat die zo zacht zijn en naar mijn idee ook beter ademen.
Die ik heb hebben wel een katoenen buitenkant. Confioair staat erop. Je hoort het een klein beetje met lopen maar dat vindt ik niet zoo erg, ik denk gewoon dat is het spul wat plas opvangt.
De tena slip maxi small die ik heb zitten ook erg zacht, de binnenkant wel.
Ik weet niet of het beter kan ?
Ik wist niet dat er zoveel merken waren in incontinentie. Ik gebruik nu ongeveer 2 maanden tena na eerst helemaal niks. Ik kan mischien een keer een ander merk proberen maar ik wil wel blijven houden dat er niks in bed komt dat doet tena wel erg goed. Ik heb meer als een jaar erg vaak ongelukjes gehad in bed, en toen ik toeliet om luiers (inco) te proberen is het nooit meer gebeurt.
Ik vindt het belangrijk dat het goed je plas erin houd.
Ik weet niet of Absorin minder is ?
En de die tena slip maxi small zit of ze voor me gemaakt zijn.
Hopelijk heeft absorin ook die maat.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 19:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien heeft de apotheek wel proefpakketjes?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 20:49
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Ik vind de Tena's ook niet zo vriendelijk Wij gebruiken op het werk inco's van Abena en die zijn ook erg fijn. Daar zijn ook van die optrekbroekjes van en in gebruik zijn die niet anders dan gewoon ondergoed. Ik heb ze zelf nooit aangehad, maar vind ze in het gebruik ook zo aanvoelen.

Fijn overigens dat je zoveel positieve reacties van je vrienden krijgt! Tof om te lezen ook dat je niet zoveel plast dat je helemaal nat bent en dat je iets aan de inco's hebt
Goh abena ken ik ook nog niet, tena werkt goed maar ik ben ook wel benieuwd hoe die andere merken zijn als ze in mijn maat zijn. Moet geen volwassen ding zijn.
Bedoel je met optrekbroekjes van abena hetzelfde als Pants ? Ik heb namelijk ook tena pants, die heb ik om te oefenen en voor dagen dat ik me echt veilig wil voelen. Dat werkt wel zoals het woord optrekbroekje. Ik moest de tena slip gebruiken voor in bed en de pants voor overdag als ikzelf vindt dat het nodig is en of om te oefenen om niet meer zoo vaak per dag naar de wc te gaan. Ik denk als ik pants in bed gebruik dat ik doorlek. Ik slaap op een matras zonder vlekken nog. De tena pants gebruik je ook als normaal ondergoed. Ik heb ze nu 1x een dag naar school aan gehad in de toetsweek. Als ik zenuwachtig ben heb ik overdag vaak overdag dat ik een natte onderbroek heb. Ik heb op 1 dag 2x een natte onderbroek gehad toen dacht ik, ik ga zon tena pants uitproberen de volgende dag. Je voelt wel dat je het draagt maar niemand kan het zien, het wekt net zoals mijn boxers. En de dag met een pants om ook weer dingen meegemaakt waar ik de dag ervoor een natte onderbroek door kreeg, Pants het daar geen moeite mee het blijft een droge onderbroek.

En gelukkig dat ik niet zoveel plas nee, alleen in de nacht is het erg veel. Ik zou niet de luiers / tena slip maxi small (inco) waar ik in bed mee lig overdag aan willen dat zou ik vreselijk vinden want ik ben ook erg van het sporten Enzo, dat zou vreselijk in de weg zitten. We doen op school ook aan sporten (lichamelijke opvoeding) ik denk dat ik dat al niet meer zou kunnen doen. Voor het slapen gaan doe ik niks meer dus dan is het alleen maar fijn. Daarom ook een tena pants voor overdag dat beweegt gewoon net zoo vrij als een boxer. Ik heb wel wat aan de inco's, de eerste keer met een tena pants overdag om op school moest ik gelijk een keer in de pauze veel te lang wachten voor de wc om erin te kunnen, veel kramp hebben met ophouden enzoo maar eens een keer geen nat gevoel, dat voelt wel veilig maar ik schaam me ook dat het echt nodig is dat ik het draag.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 20:58
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Misschien helpt het als je een uur voor het naar bed gaan best veel drinkt en als je gaat slapen naar de wc gaat ik moest dat bij het ziekenhuis maar dan 2 een een half uur maar daarna was ik echt helemaal leeg
Ik kan het proberen, nu drink ik soms bijna niks voor het slapen gaan en als ik bij vrienden ben hou ik er weleens geen rekening mee met mijn slaap probleem. Ik drink op mijn sportvereniging ook weleens wat na het sporten omdat ik echt dorst heb dat is soms ongeveer een uur voordat ik ga slapen. Soms als het niet zoo gezellig is anderhalf uur.
Ik heb soms dat voordat ik de rest doe en ga plassen bij de wc dat er zelfs na sporten niks uitkomt, terwijl ik weet dat ik flink wat gedronken heb.
Ik ben wel blij dat ik niet meer midden in de nacht nat wakker wordt.
Ik kan dit soort tips gewoon proberen, hopelijk hou ik vaker droge luiers.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 21:00
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Misschien heeft de apotheek wel proefpakketjes?
Ik kan weleens vragen, ik heb nog een half pak tena,s.

Truste
Met citaat reageren
Oud 17-07-2016, 22:17
Jongen14 Y/O
Jongen14 Y/O is offline
Ik had precies hetzelfde probleem als jou ik kreeg ook een onderbroek met een alarmpje als het nat werd ging de alarm af maar het hielpde niet ik gaf het op en na paar maanden begon ik zomaar ineens heel soms op te staan om naar wc te faan en dat gebeurde steeds vaker en nu ben ik gestopt, dus wat ik wil zeggen is dat het erg is en dat je er niks aan kan doen het gaat vanzelf over
Met citaat reageren
Oud 18-07-2016, 19:20
Flamingfuri
Flamingfuri is offline
Ik weet niet of iemand dit al heeft gezegd maar heb je misschien al geprobeerd elke avond voor je naar bed gaat even te plassen of het te proberen ik had er vroeger last van en dit hielp voor mij best veel
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 22:05
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Ik had precies hetzelfde probleem als jou ik kreeg ook een onderbroek met een alarmpje als het nat werd ging de alarm af maar het hielpde niet ik gaf het op en na paar maanden begon ik zomaar ineens heel soms op te staan om naar wc te faan en dat gebeurde steeds vaker en nu ben ik gestopt, dus wat ik wil zeggen is dat het erg is en dat je er niks aan kan doen het gaat vanzelf over
Hee,

Ja dat heet een plaswekker en bij mij werkte het precies zoo, ik vond het zoo vervelend dat meteen iedereen in huis wakker was. Iedereen in huis weet waar ik last van heb maar ik schaam me er wel altijd voor als ik in bed plaste. Dus dan gaat er een alarm af maar iedereen in huis weet ook wat er gebeurd is, dat ding maakt het telkens bekend. Hij maakte me wel wakker zodra het nat werd, de plaswekker. Maar dan was het halve bed nat, dus dan kan je naar de wc rennen om te plassen maar het bed is al half nat of een natte vlek dus ik heb gewoon in bed geplast dus dan ook alles midden in de nacht verschonen en ik moet even douchen. Na 3 maanden dacht ik ook dit heeft geen effect en heb ik ook tegen mams gezegd. Toen kwamen er luiers die ik tegelijk toen ik een nieuw matras kreeg moest gaan gebruiken. Dit komt wel het dichts in de buurt van dat je geen bedplasser bent.

Ik sta sinds ik in bed plas ook soms weleens op tijd op om naar de wc te gaan, maar het moet bij mij elke keer nog gaan gebeuren als ik moet plassen. Ik denk dat ik pas zonder luiers slaap als ik er iets van 3 weken niet 1 echt heb gebruikt. Ik heb de plaswekker nog maar ik twijfel of ik het nog ga gebruiken omdat er veel gezegd wordt dat dit je van het in bedplassen af kan helpen maar ik denk ook wel dat ik eroverheen moet groeien. Luiers gebruiken is wel veel schoner vindt ikzelf.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 22:15
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Ik weet niet of iemand dit al heeft gezegd maar heb je misschien al geprobeerd elke avond voor je naar bed gaat even te plassen of het te proberen ik had er vroeger last van en dit hielp voor mij best veel
Doe ik ook elke avond, maar soms sta ik voor de wc en krijg ik er niks uit of weinig maar wordt toch vreselijk nat midden in de nacht ofzoo soms. Ik sport ook 3x in de week. 2 keer is dat in de avond. Daarna moet ik echt drinken bij de sportvereniging anders droog ik echt uit. Ik denk soms ook dat het door sport komt. Ik heb het al wel een stuk makkelijker nu omdat er niks in bed komt. Het is nu elke avond voor ik slapen ga plassen bij de wc als het lukt en voor de zekerheid gelijk een luier om en dat voelt veilig want die houd het binnen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2016, 22:54
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk niet dat sporten en in je bed plassen iets met elkaar te maken heeft.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 23-07-2016, 12:13
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Soms denk ik dat het aan het nazitten light en dan lekker wat drink, maar het lijkt niks uit te maken. Op sport denk ik ook niet meer eraan dat ik ongeveer 2 uurtjes er na in bed lig dus dat is wel relax, ik heb lang gehad dat ik er tegen op zat.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2016, 16:04
Marijn-S
Avatar van Marijn-S
Marijn-S is offline
Citaat:
Ik vind de Tena's ook niet zo vriendelijk Wij gebruiken op het werk inco's van Abena en die zijn ook erg fijn. Daar zijn ook van die optrekbroekjes van en in gebruik zijn die niet anders dan gewoon ondergoed. Ik heb ze zelf nooit aangehad, maar vind ze in het gebruik ook zo aanvoelen.

Fijn overigens dat je zoveel positieve reacties van je vrienden krijgt! Tof om te lezen ook dat je niet zoveel plast dat je helemaal nat bent en dat je iets aan de inco's hebt
Ik vraag me nog wel af welke het beste is en hoe die absorberen, mischien dat mijn ouders het goed vinden dat ik proef pakketjes meeneem.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ik draag een luier tijdens het slapen
semjacke
5 17-07-2016 22:14
Drugs & Alcohol Lsd?
E Che Guevara
95 02-05-2005 13:40
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Algemene schoolzaken agendateksten
gangstah_girl
0 06-07-2002 18:59
Algemene schoolzaken Versier la agenda!
Mik-mother
14 30-06-2002 06:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.