Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2016, 09:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik de pil en ben daardoor heel licht ongesteld. Ik gebruik graag tampons want maandverband vind ik vies. Het is alleen niet fijn om nog half droge tampons te moeten wisselen omdat ik te weinig vloei. Ik gebruik nu normale of mini (ob of kruidvat of etos huismerk). Mini's gaan alleen soms overdwars zitten of vervormen bij het inbrengen omdat het zo stroef is en dat zit ook niet fijn. Zijn er meer vrouwen met dit probleem en hebben jullie een oplossing?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 10:31
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik gebruik die mini's inderdaad op de laatste/lichtste dagen, en als het echt nog maar een paar druppeltjes zijn (niet genoeg voor een tampon, wel genoeg om je ondergoed te verpesten), gebruik ik gewoon een inlegkruisje.
Ik laat de mini wel altijd wat langer zitten op de laatste dagen. Hou me sowieso niet zo aan die "elke 4 uur" regel, want hij is nooit verzadigd na 4 uur bij mij, ook normale niet.

Ik heb gehoord dat die cups geweldig zijn, misschien zou je die kunnen proberen?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 12:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
De regel is ook helemaal niet elke 4 uur, maar eerder 8 tot 12 uur. Die TSS nachtmerries kwamen vroeger met name voor omdat er toen nog plastic in de tampons zat. Ik gebruik of die ob dingen met zo'n laagje voor lichte dagen, of gewoon maandverband/inlegkruisjes.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 16:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik gebruik zo'n lunacup en ben daar zeer over te spreken. Je hoeft nooit meer tampons te kopen, het is ook hygiënisch als je buiten huis bent omdat bacteriën er minder aan kleven dan in een tampon en het inbrengen is niet moeilijk omdat het ding glad is. Het lekt ook nooit, zelfs niet als ik hem vergeet en hij tot de rand vol zit.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 17:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoe werkt dat met eruit halen? Ik denk altijd dat ik hem over mezelf zou leeggooien /offtopic en nieuwsgierig
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2016, 17:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En zo'n ding moet je toch afwassen? Hoe doe je dat dan buiten de deur?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2016, 00:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je kunt hem met water afwassen of er overheen plassen want urine is steriel. Of je kiept hem gewoon leeg en bewaart de deep Clean voor als je thuis bent. Veel blijft er toch niet op hangen. Je zit gewoon op de wc daarbij dus hoe gaat dat over jezelf heen Phoebe?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2016, 03:54
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wil niet overal mijn hand in de wc-pot laten hangen, dus dan moet je een beetje opstaan. Het lijkt me gewoon als je dat ding eruit peutert je het aan een randje klemt met je vinger en dat je zo, plons, alles over je heen kiept, misschien terwijl dat ding er nog in zit.

Maar misschien denk ik dat er liters uitkomen en misschien ben ik gewoon een beetje debiel is er niet een plaatjes-manual ofzo, net als met tampons?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2016, 21:30
Verwijderd
Ik heb 'm wel eens over mezelf heen leeggekiept Maar met wat oefening gaat 't heel snel prima. Vind het ideaal omdat ik die cup gewoon de hele dag kan laten zitten vanaf dag 3 ongeveer, met een tampon lukt dat niet bij mij.
Ik heb 2 cups, zodat ik buiten de deur de gebruikte even afspoel (met water uit een flesje) en dan de ongebruikte in doe. Die gebruikte maak ik droog met wat papier en gaat dan in het zakje dat ik erbij kreeg. Thuis spoel ik 'm dan na met goed warm water.

Maar die ob pro-comfort vind ik ook altijd prettig, nooit stroef met inbrengen en ook niet met een onverzadigde tampon eruit halen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 07:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je trekt hem er niet aan het randje uit phoebe, maar aan een gripje op de onderkant!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 10:38
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Ik heb 'm wel eens over mezelf heen leeggekiept Maar met wat oefening gaat 't heel snel prima. Vind het ideaal omdat ik die cup gewoon de hele dag kan laten zitten vanaf dag 3 ongeveer, met een tampon lukt dat niet bij mij.
Ik heb 2 cups, zodat ik buiten de deur de gebruikte even afspoel (met water uit een flesje) en dan de ongebruikte in doe. Die gebruikte maak ik droog met wat papier en gaat dan in het zakje dat ik erbij kreeg. Thuis spoel ik 'm dan na met goed warm water.

Maar die ob pro-comfort vind ik ook altijd prettig, nooit stroef met inbrengen en ook niet met een onverzadigde tampon eruit halen.
Lijkt het op de gladheid van ob comfort? Zelfs de mini's glijden bij mij uit, echt irritant. Ik wil de normale, die een beetje stroef zijn. Heeft die cup een stroef randje?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 10:44
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De cup blijft goed zitten maar is wel zo glad dat drek er niet aan blijft zitten. Hij is namelijk vrij wijd en flexibel en klemt zich dus soortvan vast. Tampons glijden bij mij ook altijd uit, dit ding nog nooit.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 11:26
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Je trekt hem er niet aan het randje uit phoebe, maar aan een gripje op de onderkant!
Oh
Citaat:
Lijkt het op de gladheid van ob comfort? Zelfs de mini's glijden bij mij uit, echt irritant. Ik wil de normale, die een beetje stroef zijn. Heeft die cup een stroef randje?
Pro comfort is echt superglad ja, maar je hebt ze nu ook met vleugels en die zijn wat stroever en dikker. Die had mijn vriendin per ongeluk gekocht. Zijn ook gewoon met het gele randje, dus de 'normale' maat, maar die gingen voor mij veel te stroef.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 11:42
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hier allerlei verschillende menstruatiecups:

Je hebt ze dus in allemaal vormen en maten. Aan dat ringetje trek je hem eruit.
Instructies:

Andere manieren om hem te vouwen:


Omdat ze uit siliconen zijn kun je ze schoonkoken of anders aggressief reinigen:

Je hebt dus zelf invloed op hoe hygienisch het is. Bij tampons weet je dat nooit zeker.
Propagandaplaatje:
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 12:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Die OB met vleugels zijn volgens mij eigenlijk voor 's nachts. Ik heb de OB pro comfort light days gekocht en geprobeerd en die bevallen ook wel goed eigenlijk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 19:38
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat moet ik me bij vleugels voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 20:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hier staan plaatjes en een animatie.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 20:12
Verwijderd
Fizzle dankjeeee voor het idee van zo'n cup, het onderzoeken waard. Ik vind tampons maar ondingen en maandverband meh.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2016, 23:39
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dank daan, alsjeblieft enilorac!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2016, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Lijkt het op de gladheid van ob comfort? Zelfs de mini's glijden bij mij uit, echt irritant. Ik wil de normale, die een beetje stroef zijn. Heeft die cup een stroef randje?
Cup zit bij mij muurvast, zakt totaal niet. Materiaal is wel glad, maar wat fizzle idd ook zegt; zo'n cups is uitgevouwen een stuk wijder. Ik moet 'm wel altijd wat induwen bij verwijderen, gewoon aan het stokje trekken is echt onprettig Maar even die basis induwen, draaiend eruit halen en dat kan prima zonder geknoei.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2016, 11:17
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Fijn topic dit, goed om me te oriënteren!
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 04-08-2016, 16:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Misschien een goed topic voor sticky, met aangepaste titel, als algemeen menstruatietopic?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2016, 06:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
We willen het liefst zo min mogelijk sticky topics omdat het al zo rustig is op het forum (en er dus niet meer elke eweek tig topics over hetzelfde worden geopend).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2016, 01:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ok!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.