Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2016, 09:29
Eevee 2208
Avatar van Eevee 2208
Eevee 2208 is offline
Ik heb al sinds dat ik in groep 7 zat, (ga nu naar de 4e klas) weleens last gehad van galbultjes. Klinkt heel vies maar het valt wel mee. Je handen worden rood en het is vooral van binnenuit. Als ik dan ging krabben, dan kwamen de bultjes tevoorschijn, die eruit zagen als wanneer je door een brandnetel bent geraakt.

Maar vanacht werd ik wakker van een ontzettende jeuk aan een hand, en het voelde ook echt totaal anders. Het deed ook een beetje pijn. Nu heb ik er geen last meer van, alleen als ik over mijn wijsvinger wrijf, voel ik nog een lichte pijn.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? 😅
Met citaat reageren
Oud 13-08-2016, 21:08
Verwijderd
Jij hebt vogens mij last van urticaria (netelroos)
Volgende oorzaken kunnen lijden tot netelroos:

(allergie voor) geneesmiddelen (zoals pijnstillers en antibiotica)

acute of chronische infecties (vooral veroorzaakt door bacteriën)

fysische prikkels (koude, warmte, zonlicht, lichamelijke inspanning...)

voedseltoevoegingen (kleurstoffen en dergelijke)

allergie voor voedingsmiddelen (vooral schaaldieren en bij kleine kinderen melk, ei en soja)

allergie voor ingeademde producten (zoals oplosmiddelen en dierlijke huidschilfers)

insectensteken en -beten (van bijen, vlooien, muggen etc. Bij vlooien en muggen is het een allergische reactie op eiwitten in het speeksel van deze dieren, bij wespen- en bijensteken bevat het gif zelf onder andere histamine)

interne ziekten (zoals hormonale stoornissen en stofwisselingsziekten)

contact van de huid met plantaardige of chemische stoffen (bijvoorbeeld in de tuin: primula, chrysant, conifeer of andere planten)

In bepaalde families komt urticaria vaker voor dan normaal. Dit is bijvoorbeeld het geval bij bepaalde urticaria-typen, zoals de zogenoemde koude-urticaria en zonlicht-urticaria. Ook het syndroom van Schnitzler en syndroom van Muckle-Wells worden als zeldzame, aparte urticaria-syndromen onderscheiden.

Alvast graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 14-08-2016, 17:29
Medisch advies
Medisch advies is offline
Je moet je er geen zorgen om maken denk niet meteen het ergste . Als je het vaker krijgt en andere klachten als lymfeklierzwelling gewichtsverlies nachtelijk zweten koorts of lusteloos dan zou ik even langs de huisarts gaan
Met citaat reageren
Oud 16-08-2016, 07:11
Verwijderd
Nooit gehad, misschien zou je eens bij de huisarts langs kunnen gaan
Met citaat reageren
Oud 16-08-2016, 12:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het zou trouwens best wel eens netelroos kunnen zijn, daar dacht ik ook als eerste aan. Het klopt wat betreft de jeuk, pijn en galbultjes. Maar vaak (niet altijd, maar vaak) verspreidt dat verder over je lichaam, dus ik zou het eens aan je huisarts vragen. Die heeft daar, mocht je toch netelroos hebben, allemaal prachtige middeltjes voor.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 06:59
Lichaam & Gezondheid Zonne-allergie?
hahaha
2 19-06-2009 10:11
Lichaam & Gezondheid Eczeem? wat doen tegen de jeuk?
Daantje_0705
6 27-04-2006 19:39
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 18:22
Lichaam & Gezondheid Als niks meer tegen jeuk helpt..
Quiana
13 10-04-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.