Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2016, 21:06
Verwijderd
Hallo,

Ik ben een jongen van 17 jaar, 188 cm lang en helaas rond de 100 kilo. Ik eet volgens de richtlijnen en in het weekend sla ik zelfs de lunch over. En ik beweeg bovengemiddeld in verband met mijn opleiding en stage. Tot mijn 12e had ik gewoon een normaal gewicht. BMI zat altijd in het midden van groen. Maar op de middelbare school ben ik door de jaren heen behoorlijk wat kilo's aangekomen.

Hoe dat komt weet ik niet zo goed. Ik slik wel medicijnen die als bijwerking effect op het gewicht hebben, of nja, effect op eetlust. Maar dat maakt je nog geen 100 kilo.

Enige wat ik me kan bedenken is dat ik echt heel veel drink. In de nacht drink ik alleen al 1,5 liter water en overdag ook nog aardig wat water, thee en suikervrij (kcal vrij) frisdrank. Ook minstens een liter cola zero per dag.

Kan dit ermee te maken hebben?
En wat te doen? Ik heb gewoon heel veel drinken nodig helaas. Dat is eigenlijk al mijn hele leven zo. Op de basisschool ging ik ook al steeds naar de wc om de kraan ''leeg'' te drinken. Toen had ik prima gewicht.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2016, 21:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, van drinken zonder calorieën kom je geen kilo's aan. Natuurlijk wel tijdelijk als je heel veel gedronken hebt maar dat plas je voor het grootste deel gewoon weer uit.

Zoveel drinken, ik tel al zeker 2,5 liter per dag is trouwens wel een reden om een keer langs de huisarts te gaan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2016, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Nee, van drinken zonder calorieën kom je geen kilo's aan. Natuurlijk wel tijdelijk als je heel veel gedronken hebt maar dat plas je voor het grootste deel gewoon weer uit.

Zoveel drinken, ik tel al zeker 2,5 liter per dag is trouwens wel een reden om een keer langs de huisarts te gaan.
Oké, bedankt voor uw reactie.

Ik ben al een aantal keer naar de huisarts gegaan en ben meerdere keren onderzocht. Er werd niets verkeerds in mij gevonden.

Ik drink naar schatting 3 tot 4 liter per dag, inclusief de nacht.

Wel vreemd dan nog steeds. Mijn vader en broertje eten nog meer dan ik en zijn wel goed op gewicht. Hen mankeert niets.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2016, 21:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn vader viel kilo's af toen hij stopte met het drinken van frisdrank (cola) dus daar valt mogelijk winst te behalen. Ook lichaamsbeweging is belangrijk.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-08-2016, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Mijn vader viel kilo's af toen hij stopte met het drinken van frisdrank (cola) dus daar valt mogelijk winst te behalen. Ook lichaamsbeweging is belangrijk.
Maar dat zou denk ik niet werken bij suikervrij (kcal vrij) frisdrank. Of ik dat wel/niet neem.

Lichaamsbeweging doe ik absoluut aan. Op een stagedag loop ik gemiddeld 15 tot 20 kilometer binnen het bedrijf. En ook veel sjouwwerk. En omdat ik aan de andere kant van de provincie op school zit en ik bij die reis ook 30 minuten moet lopen pak ik daar ook wat mee.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2016, 22:02
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Suikervrij heeft suikervervangers die waarschijnlijk ook niet heel goed voor je zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-08-2016, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Suikervrij heeft suikervervangers die waarschijnlijk ook niet heel goed voor je zijn.
Oké, bedankt. Ik ga dan meer water drinken in plaats van cola zero.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 06:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Light frisdrank heeft zelf geen calorieën maar zorgt wel voor een sugarcrush omdat je lichaam denkt dat er suiker in zit. En dan krijg je dus veel zin in extra eten.

Heb je weleens een week lang bijgehouden wat je precies eet? Voedingscentrum.nl heeft bijvoorbeeld een heel uitgebreide lijst en laat je ook zien welke vitamines je misschien mist of welke macrovoedingsstoffen je teveel binnenkrijgt.
Je lunch overslaan is geen goed idee, het zorgt ervoor dat je bij het avondeten veel meer honger hebt.
Als je er echt niet uitkomt, ga dan eens naar de huisarts. Hij kan je naar een diëtist verwijzen die je kan helpen ongezonde gewoontes te doorbreken.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 14:13
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Gewicht en BMI zegt niet alles. Mensen die enorm gespierd zijn kunnen een te hoog BMI hebben, maar zijn zeker niet te zwaar.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Light frisdrank heeft zelf geen calorieën maar zorgt wel voor een sugarcrush omdat je lichaam denkt dat er suiker in zit. En dan krijg je dus veel zin in extra eten.

Heb je weleens een week lang bijgehouden wat je precies eet? Voedingscentrum.nl heeft bijvoorbeeld een heel uitgebreide lijst en laat je ook zien welke vitamines je misschien mist of welke macrovoedingsstoffen je teveel binnenkrijgt.
Je lunch overslaan is geen goed idee, het zorgt ervoor dat je bij het avondeten veel meer honger hebt.
Als je er echt niet uitkomt, ga dan eens naar de huisarts. Hij kan je naar een diëtist verwijzen die je kan helpen ongezonde gewoontes te doorbreken.
Oké, maar lunch sla ik meestal over omdat ik pas 11 uur wakker word. Dan ontbijt ik meestal wat ruimer en daar doe ik dan tot het avondeten mee. Ik heb wel eens bijgehouden hoeveel ik eet, op advies van een arts. En daar eet ik gewoon gemiddeld.

Citaat:
Gewicht en BMI zegt niet alles. Mensen die enorm gespierd zijn kunnen een te hoog BMI hebben, maar zijn zeker niet te zwaar.
Dat wel inderdaad. Tja.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2016, 00:49
Grondhopper
Grondhopper is offline
Hoi, Heb je gedurende dag ook last van een droge mond? Zo ja, laat bij de huisarts eens je bloedsuiker testen. Bovengemiddeld drinken en aankomen, kunnen indicaties zijn van diabetes, maar dat hoeft natuurlijk niet!
Met citaat reageren
Oud 23-09-2016, 16:39
MalibuCassis
MalibuCassis is offline
Hee

Heb je al bloed laten prikken? Laat een breed spectrum prikken, schildklier, ontstekingswaarden, ijzer gehalte noem maar op, gewoon de hele rambam. Ook je hormoon spiegel kun je na laten kijken.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid orgaandonatie
derjw
20 04-11-2006 23:56
Verhalen & Gedichten Verhaal (toch nog verder gegaan)
vleermuismaatje
2 28-09-2005 18:35
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.