Oud 12-05-2008, 13:19
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
De zin is weer ver te zoeken.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
Oud 12-05-2008, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heb ik 'm wel, welke is het? Dan kan ik 'm wel even overtypen (PM) als je wilt?
Citaat:
respect! Ik zeg telkens tegen mezelf dat ik Latijn moet gaan leren, maar ik heb echt geen zin erin.
Ik hoop dat je de laatste vertaling van Nienna* gekregen heb, anders heb ik hem ook nog wel voor je
Bedankt voor het aanbod, ik heb hem van Nienna* gekregen, yay!

Citaat:
Yes! Heb het dubbele aantal punten voor de samenvatting Terwijl ik de vraag helemaal verkeerd begrepen had. Maargoed.
5 vd 19 naar 10 vd 19 punten
Samenvatten gaat ook beter bij mij nu! Alleen miste ik net één onderdeel waarvoor je 3 punten kon krijgen (2007-II, voor geinteresseerden, en die is leuk!)
Oud 12-05-2008, 15:46
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Naja. Bij meetkunde liep ik gewoon vast. Ik wist NIETS meer. Ik vind de vraagstelling echt bagger . Als 't zo doorgaat heb ik er echt geen zin meer in . Van de 10 vragen die ik had gemaakt had ik er 3 goed .
__________________
Haters gonn' hate
Oud 12-05-2008, 16:56
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Hm, nog niet alles gedaan wat ik wilde, maar ach. Vanavond nog even aan Nederlands (denk ik?), vandaag een half examen wiskunde gemaakt. Is toch nog best moeilijk, ik heb óf alles goed, óf alles helemaal fout steeds bij een vraag.
Maar ik heb vandaag relatief redelijk gewerkt, dus als ik vanavond nog even doorga, ben ik best tevreden.
Morgen op school wat vragen stellen nog.
Oud 12-05-2008, 17:06
tonio
tonio is offline
Net wiskunde 2006-I gemaakt, heb het wel ff snel gemaakt, waar ik niet direct opkwam had ik overgeslagen (dat was dan vooral het B2 gedeelte) en had een 5.9. Morgen dan maar ff serieus een examen gaan maken en dan verwacht ik wel dat ik een stukje hoger heb.
Oud 12-05-2008, 17:07
Verwijderd
Citaat:
De zin is weer ver te zoeken.
qft
Oud 12-05-2008, 18:15
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Daarnet even 't herhalingsboek erbij gehaald en even wat oefen opgaven gemaakt en dat ging al iets beter. Maar ik vind 't echt lullig dat ik meetkunde, JUIST van alle onderwerpen niet snap! En het zijn echte sjonnie-opgaven die je met 2 vingers in je neus kunt maken. Schaam me rot
__________________
Haters gonn' hate
Oud 13-05-2008, 08:44
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Woehoe ben al vet ver met Bio Gaat lekker snel.
Oud 13-05-2008, 08:49
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Vandaag gaat het gebeuren! Ik ga aadrijkskunde leren en geschiedenis voor een kwart. Moet te doen zijn.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Oud 13-05-2008, 09:10
Verwijderd
Ik ga vandaag beginnen met leren. Vandaag en morgen geschiedenis, donderdag en vrijdag economie, en dan zaterdag/zondag/maandag/dinsdag of woensdag muziek.
Oud 13-05-2008, 10:10
weetweinig
weetweinig is offline
hopeloos
Oud 13-05-2008, 11:49
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik zal 't moeten accepteren. Meetkunde gaat gewoon bagger worden . Na 40000000 keer de leerstof gelezen te hebben weet ik nu pas dat als je de hoek wilt berekenen je sin-1 moet gebruiken en als je de zijde wilt berekenen je alleen sin hoeft te gebruiken etc. . Geweldig Rđa, geweldig.......
__________________
Haters gonn' hate
Oud 13-05-2008, 12:21
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Woei ik had een 93 voor een natuurkunde-examen. Dat komt wel goed!

Nja, een 93 maar ik weet de norm niet, misschien was die wel teringlaag. Kent iemand de cijferbepaling van natuurkunde1 2005 eerste tijdvak?

Edit: haha ja die was dus laag. xD Nja, alsnog een 9, het blijft leuk. Ik miste trouwens twee punten omdat ik in een antwoord niet de gevoeligheid van de sensor had genoemd, maar mijn antwoord klopte wel. Scheef, echt.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 13-05-2008, 13:22
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Ik ben ondertussen begonnen, maar het wil niet echt Maar ik leer alleen voor Geschiedenis echt veel, daarna voor maatschappijleer. Daar zit toch een week tussen. Vind het wel lastig om te leren met dit weer
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 13-05-2008, 15:58
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Productief dagje vandaag, vragen gesteld op school en relatief veel motivatie opgedaan .
Alleen nu heb ik hoofdpijn dus ik ga even relaxen, avondeten en dan weer goed aan de slag.
Oud 13-05-2008, 17:23
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik ben ook nog even naar school geweest. Heb vandaag ook nog 3,5 examen Natuurkunde gemaakt. Ik had een 5,3 een 6,3 en een 7. Voor die halve examen had ik al een 4,4, dus dat was eigenlijk al boven wat ik moet halen dus mocht ik stoppen van mezelf. Al met al een productieve dag vind ik zelf.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 13-05-2008, 18:42
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Ik zal 't moeten accepteren. Meetkunde gaat gewoon bagger worden . Na 40000000 keer de leerstof gelezen te hebben weet ik nu pas dat als je de hoek wilt berekenen je sin-1 moet gebruiken en als je de zijde wilt berekenen je alleen sin hoeft te gebruiken etc. . Geweldig Rđa, geweldig.......
Citaat:
Ok
Sin Cos Tan:
Wij hebben 'sos cas toa', dat staat voor: sin (x) = overstaande zijde / aanliggende zijde, cas (x) = aanliggende zijde / schuine zijde en tan (x) = aanliggende zijde / overstaande zijde.
Stel je weet hoek (a) en de aanliggende zijde, dan kun je de overstaande zijde berekenen door tan (a) = overstaande zijde / aanliggende zijde, dus: overstaande zijde = tan (a) * aanliggende zijde. Dan gebruik je dus gewoon tan.
Maar stel je hebt twee zijdes en je wil de hoek berekenen; laten we zeggen je hebt overstaande zijde en schuinde zijde, dan kun je de hoek berekenen door: sin (a) = overstaande zijde / schuine zijde --> hier komt het antwoord uit dat is 'sin (a)'. Om dan hoek a te weten moet je de inverse nemen, dus sin^-1(a) en dan staat er nog enkel a, wat de hoek is. Snapje?
En onthoud: schuine zijde is altijd de zijde tegenover de rechte hoek (negentig graden) en de aanliggende is dan die aan de gegeven/gevraagde hoek zit die niet de schuine zijde is. En de overstaande dus de derde die als je bovenstaande weet overblijft.
Oud 13-05-2008, 18:59
Verwijderd
Eindelijk klaar met alle begrippen van geschiedenis .
Vandaag vier uur (!) aan een stuk bezig geweest de begrippen van Nederlands-Indië op te schrijven om ze m'n kop in te krijgen en ik ken het nu vrij goed heb ik het idee. Morgen en de komende dagen nog wat herhalen en dan gaat het daarmee in ieder geval wel goedkomen. Voor vandaag heb ik echt totaal geen motivatie meer om bio te leren, dus ik denk dat ik dat ook morgen maar ga doen. Maar wauw ik doe iets
Oud 13-05-2008, 21:10
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Haha biologie gaat steeds beter, ik had een 85 voor een examen daarnet. En ik hoor geschiedenis te leren maar het is zooo saai en ik vind het niet leuk en het is zoveel en dat werkt ook niet echt motiverend.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 13-05-2008, 21:31
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Nou niet meer aan de slag geweest, veel te veel hoofdpijn. Ik ga nu naar bed.
Oud 14-05-2008, 00:40
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
hehehe ik heb pas 5 proefexamens gemaakt. ik moet nog even aan de slag
maar voor nederlands haalde ik een 8,7, voor engels een 9,hoog, voor filosofie een 9,3, voor bio een 8,3 en voor natuurkunde een 6,9. scheikunde en wiskunde nu dus, maar daar ben ik een beetje bang voor dus ik stel het uit.
Oud 14-05-2008, 01:13
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Quote
Bedankt voor de moeite maar het lijkt er gewoon NIET in te gaan. En bij getal en ruimte is 't Toa Sol Cal . Overstaande rechthoekszijde etc. Maar goed, net even 't examen van 2005 tijdvak I doorgenomen en dat snapte ik al iets beter. Ik wist met Sin-I een zijde uit te rekenen en nog een hoek. Stiekem denk ik wel dat ik 't met een voldoende ga halen

Goed, vandaag bijna NIETS gedaan. Alleen Natuurkunde want m'n moeder was jarig, Natuurkunde ging niet echt heul slecht maar 't kon wel iets beter. Irritant is dat ze in 't boek een andere formule neerkalken voor v = se - sb / t.
Verder ben ik genaaid voor Biologie . Bij een examen vroegen ze iets heterozygoot en recessief gen en dat blijkt dus allemaal lesstof te zijn uit 3-mavo. Vanaf 2 mavo geen biologie meer gehad en nu dus alleen uit 4-mavo alles gedaan/geleerd. Dus dat is ook redelijk rot maar 't valt denk ik mee, 't waren maar 2 vragen van 't examen waarbij ik 't niet echt wist .
__________________
Haters gonn' hate
Oud 14-05-2008, 08:58
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Arggg ik dacht natuurkunde zit in mn zak, gisteren heb ik een SE-examen gemaakt die we op school hadden en daar had ik eerst een 5.8 voor en nu een 5.6. Gelukkig haal ik hoger voor de CE's...
Oud 14-05-2008, 12:16
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Elke dag wil ik leren, maar telkens komt het er niet van ofzo... het kan nog steeds, daar niet van. Maar toch!
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 14-05-2008, 12:44
tonio
tonio is offline
Vandaag examen wiskunde B1,2 2006-II gemaakt en had een 6.8. Wel netjes, want van bijna allee b2 opgaven snapte ik helemaal niks
Gister samen met een vriend (die ongeveer even goed in scheikunde) op school scheikunde 1,2 2006-II gemaakt en we hadden toen een 6.4.
Ben wel weer tevreden
Oud 14-05-2008, 12:58
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
ik ga NU verdorie weer verder
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 14-05-2008, 13:29
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Vanmorgen vragen gesteld op school over natuurkunde en wiskunde.
Morgen weer een uurtje wiskunde & scheikunde om vragen te stellen op school.
Vanmiddag in ieder geval een half examen wiskunde en een half examen natuurkunde maken en titratiecurve van scheikunde bestuderen...!

Edit: en iets aan Latijn doen
Oud 14-05-2008, 14:15
Verwijderd
verder aan die europese oorlogen. AK zit er al in en maatschappijleer 2 is best te easy
Oud 14-05-2008, 16:00
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Yes! Heb in drie uur mn Samengevat Bio doorgewerkt. Straks 1 examentje maken en dan ben ik klaar met leren
Oud 14-05-2008, 18:27
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb vandaag 3 examens gemaakt van Scheikunde. Dat is mijn slechtste vak, maar die proefexamens gingen super goed. Ik had een 7, een 7,4 en een 7,6, dus ik hoop dat het allemaal gaat lukken
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 14-05-2008, 22:34
tonio
tonio is offline
Ben begonnen met Na1,2 2004-I en heb de eerste 2 sommen (vd 5) gemaakt en heb nu 24 v/d 35 punten, wat neerkomt op een 3.5 en moet een 4.5 halen. Dus ben wel tevreden. Ga hem morgen afmaken
Oud 14-05-2008, 23:37
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Net even Natuurkunde gedaan. Ging al iets beter maar ik snapte één opgave niet . Biologie en Scheikunde nog even doornemen. Wiskunde gaat al stukken beter . Nog 5 dagen en dan heb ik Nederlands
__________________
Haters gonn' hate
Oud 15-05-2008, 11:10
Dvine
Avatar van Dvine
Dvine is offline
Nog een handige link voor GS havo en vwo: http://www.sdu.nl/emailings/vo_13042...4bijlage18.pdf

kort en bondig alle info wat je moet kennen voor de toets per hoofdstuk.
__________________
What good is religion when it's eachother we despise
Oud 15-05-2008, 11:29
tonio
tonio is offline
Uiteindelijk een 6.4 gehaald voor natuurkunde, 2 punten boven wat ik moet halen voor een 5.5.
Alleen in dit examen zat geen magnetisme, waar ik wel blij mee was. Anders had ik waarschijnlijk wel iets lager gehaald.
Oud 15-05-2008, 12:53
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Engels en Nederlands maak ik me niet meer druk om. Dat kan ik wel. Aadrijkskunde ken ik ook. Geschiedenis de oorlogen ook. Ik heb samenvattingen gemaakt. Nu nog een andere samenvatting doorlezen. Daar ben ik ook wel mee bezig. Dan Nederlands-Indie doornemen en een examen. Dan ben ik ook klaar met Geschiedenis.
Oud 15-05-2008, 15:34
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Gisteren Nederlands oud examen van 2006-II gemaakt, een 8,5! En vandaag oud examen van wiskunde: 2007-I : 6,7!! Ben dus over allebei erg blij! Heb vrijdag nog bijles voor wiskunde voor de áller-laatste vragen en ik wil dit weekend voor nederlands en wiskunde nog 1 (liefst 2) oefenexamens maken en dan ben ik er toch zeker wel klaar voor! Nu geschiedenis nog, wat een rotvak om te leren (en weinig oefenmateriaal!)
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 15-05-2008, 15:44
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Nou dat wordt wat met bio Snap geen reet van wat ze willen. Maarja 6 gemiddeld ben ik al lang blij mee, dat moet net lukken.
Oud 15-05-2008, 15:45
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Nou dat wordt wat met bio Snap geen reet van wat ze willen. Maarja 6 gemiddeld ben ik al lang blij mee, dat moet net lukken.
kom je wel wat laat achter misschien? Als je dat allemaal nog gaat leren (hoe kan je uberhaupt leren bij bio is tg allemaal opzoeken in binas) ben je nog wel even bezig
Oud 15-05-2008, 21:17
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Wat een harde werkers hier allemaal! En talentvolle mensen, natuurlijk. Chapeau!

Ik kan me er weinig toe zetten, ik probeer het wel hoor. Vandaag half examen natuurkunde gemaakt, tien vragen scheikunde, en wat onduidelijkheden wat betreft scheikunde en wiskunde op school opgehelderd. Oh en biologie iets bekeken wat ik niet snapte.
Dus. Morgen een uurtje vragen stellen over biologie, een uurtje scheikunde en natuurkunde en maar weer hard leren.
Oud 15-05-2008, 21:40
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Net even een computertoets scheikunde gemaakt, hij was niet echt pittig. Maar qua berekeningen liep ik wel even vast. MAAR: Eindcijfer: 9

__________________
Haters gonn' hate
Oud 15-05-2008, 23:41
Verwijderd
Engels en wiskunde gedaan. Wiskunde even naar kansen gekeken en engels wat woorden in me hoofd gestampt en tekst geoefenend, had een 5.3. wel genoeg..maar kan beter.
morgen; geschiendenis bekijken..wiskunde even bestuderen verder...
Oud 16-05-2008, 10:11
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
hehehe ik heb pas 5 proefexamens gemaakt. ik moet nog even aan de slag
maar voor nederlands haalde ik een 8,7, voor engels een 9,hoog, voor filosofie een 9,3, voor bio een 8,3 en voor natuurkunde een 6,9. scheikunde en wiskunde nu dus, maar daar ben ik een beetje bang voor dus ik stel het uit.
Waar heb jij oefenexamens voor filosofie vandaan?
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 16-05-2008, 11:01
tonio
tonio is offline
Citaat:
Waar heb jij oefenexamens voor filosofie vandaan?
http://havovwo.nl/vwo/vfi/index2.htm
Oud 16-05-2008, 11:40
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Latijn is echt het ergste vak. Als ik er op zak, laat ik het vallen als een baksteen. Ik weet niet wat er met mijn motivatie is gebeurd. Ik heb er heel de week geen last van gehad en ik begin met Latijn en het is weg. *heeft geen zin meer om Latijn verder te leren*
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 16-05-2008, 11:41
Verwijderd
Bagger . De laatste dagen ben ik mijn motivatie echt volledig kwijt.
Oud 16-05-2008, 11:44
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Waar heb jij oefenexamens voor filosofie vandaan?

Misschien een beetje stomme vraag hoor, maar wat heb je er aan om examens van filosofie te oefenen? Oké er komen elementen van die vragen terug, maar dat zijn toch hele andere vragen van dat examen onderwerp?
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Oud 16-05-2008, 13:41
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Citaat:
Misschien een beetje stomme vraag hoor, maar wat heb je er aan om examens van filosofie te oefenen? Oké er komen elementen van die vragen terug, maar dat zijn toch hele andere vragen van dat examen onderwerp?
Daarom vroeg ik het me ook af .
Het boekje wat we nu moeten leren is een compleet nieuw examenonderwerp waardoor het totaal geen nut heeft om examens van voorgaande jaren te maken. Misschien kan je ze een keer doorlezen voor de vraagstelling maar maken is gewoon tijdverspilling.
__________________
wat een heerlijkheid
Oud 16-05-2008, 13:59
elysea
Avatar van elysea
elysea is offline
Citaat:
Waar heb jij oefenexamens voor filosofie vandaan?
havo heeft toevallig een examenonderwerp dat ze vorig jaar ook hadden.
Oud 16-05-2008, 15:12
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ dark*dizzie*: Wat jij zegt .
Ik moet nog zoooveel voor Latijn. En ook nog wel wat voor bio eigenlijk. shit.
Oud 16-05-2008, 17:50
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Zo meteen weer aan de bak. Natuurkunde is ook irritant. Dan snap ik weer heel wat vragen, en dan snap ik er weer niets van . Ik ga echt flippen ;x
__________________
Haters gonn' hate
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
VWO Je examens tot nu toe
blubblubblub
22 19-05-2006 20:12
Verhalen & Gedichten [verhaal]schrijftstijl
T_ID
10 28-10-2005 22:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 02:12
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 15:40
Psychologie Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!!
*leintje*
20 12-03-2002 21:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.