Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2012, 18:35
Evyyyy
Evyyyy is offline
Heee,

op school hebben we als opdracht gekregen, een boek schrijven.. van minstens 60 bladzijdes.. Heel leuk vind ik.. want ik houd van schrijven
Maar ik vind het wel moeilijk om een onderwerp te kiezen..

Afgelopen dinsdag kregen we de opdracht op, dus ik heb ondertussen al wel wat informatie verzameld.. over hoe je moet beginnen enzo, maar ik moet voor ik verder kan, toch eerst het onderwerp weten.. Op dit moment twijfel ik tussen de onderwerpen anorexia nervosa en leukemie.

Waarom ik voor anorexia nervosa zou kiezen;
ik heb het zelf en ik weet er dus daarom best veel van en daarom lijkt het me leuk om er een boek over te schrijven, zo zou ik ook proberen mensen te willen overtuigen dat het niet iemand zijn eigen schuld is en je ook niemand de schuld mag geven.. zoiets overkomt je..

Waarom ik voor leukemie zou kiezen;
in mijn omgeving.. leiden hier een aantal mensen aan. Het doet zo'n pijn.. echt heel veel weet ik er niet van, dat is misschien een beetje onhandig, maar ik denk wel dat het een mooi boek zou kunnen worden.. best wel spannend ook enzo..

Maar nu twijfel ik dus heel erg.. wat zou jullie overtuigen om zeker te zijn van je onderwerp? ..

xx.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2012, 19:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik wilde voorstellen over iets te schrijven wat dicht bij jezelf ligt, daar kun je beter over vertellen, het kost je niet zoveel moeite met inleven én je hoeft veel minder op te zoeken (hoewel je dat laatste natuurlijk ook wel weer leuk zou kunnen vinden). Daaruit gezien zou ik dus zeggen: schrijf over anorexia nervosa. Daarvan weet jij echt wat het is, en ook beter dan de meeste mensen, waardoor je iets te vertellen hebt.

Heb je trouwens al bedacht wat voor invalshoek je gaat nemen? Je kunt echt een verhaal schrijven over iemand, maar je kunt het ook als een soort dagboeken maken (of als brieven of e-mails), of je kunt misschien in elk hoofdstuk een apart onderwerp behandelen, een apart stukje van de ziekte. En in hoeverre wil je het autobiografisch maken?
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 22:13
Evyyyy
Evyyyy is offline
bedankt voor je reactie !
jaa dat is waar, dat is denk ik ook wel het beste, want ik kan wel de gevoelens van iemand met anorexia beschrijven enzo.. en van leukemie weet ik echt heel weinig.. dus wat jij zegt ik ga het over anorexia nervosa doen.

Uhhm, ik denk dat ik geen autobiografie ga schrijven.. maar gewoon een verhaal waar één hoofdpersoon is, het meisje met anorexia.. en dan een aantal bijpersonen.. Mijn gevoelens en de informatie die ik er van weet ga ik verwerken in het verhaal denk ik..

Voor ik ga beginnen met schrijven, dacht ik dat het misschien handig was om op te schrijven hoeveel hoofdstukken ik maak en dan kort samenvatten wat er in dat hoofdstuk moet komen.. want anders ben ik bang dat het niet echt uitkomt, want ik wil een spannend boek.. dus zal ik denk ik toch telkens iets verborgen moeten houden waardoor de lezer nieuwsgierig wordt en door blijft lezen..

Gelukkig hoeft het boek pas af te zijn in oktober
Kan ik in de zomervakantie ook nog wat schrijven enzo..

Heeft iemand hier trouwens ervaringen met een boek schrijven?

xx.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 23:33
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Veel succes, met het schrijven
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 11:36
BlackButterfly
Avatar van BlackButterfly
BlackButterfly is offline
Leuke opdracht.

Ik schrijf wel verhalen enzo, maar geen hele boeken, dus ik heb niet echt ervaring... Anorexia Nervosa is best een heftig onderwerp, maar -vooral als je het zelf ook hebt- ik denk dat je er wel een heel mooi boek over zou kunnen maken.
Wat Em. al zegt kun je misschien een originele opzet maken van het verhaal, (dagboek, brieven) maar je zou ook misschien in het midden van het verhaal kunnen beginnen, en dan telkens flashbacks in het boek stoppen zodat de lezer erachter kan komen hoe de hoofdpersoon anorexia heeft gekregen. Want er zijn al best veel verhalen over dat onderwerp geschreven, dus ik denk dat je dan wel moet proberen het een beetje origineel te houden.

Veel succes met schrijven in elk geval! En ik ben benieuwd naar je verhaal, misschien kan je het ook ergens op dit forum plaatsen. : )
__________________
Welcome to our society. You'll be judged on what you wear, your taste of music, what you look like and how you act. Enjoy your stay! :D
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 20:58
Tecum
Avatar van Tecum
Tecum is offline
Misschien kun je een verhaal schrijven met 2 verschillende hoofdpersonen: de één heeft anorexia nervosa en de ander leukemie. Ze weten niets over elkaar, maar raken goed bevriend, leren elkaar beter kennen en gaan er zo mee om. Idee?
In elk geval: succes met schrijven.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 15:34
Verwijderd
Die opdracht heb ik ook gekregen alleen dan voor mijn beroep voor later. Niet dat ik schrijver wil worden maar goed. Ik kies al richting/Beroep voor later iets met Computer dus Ict-Sector. Ik moet een boek schrijven over Ict-Sector niet de inhoud van wat is Ict-Sector maar in het opzicht van: Hoe ga je met de computer om. Hoe bewerk je foto's. Hoe vergroot je foto's het is maar een voorbeeld. Mijn boek komt ook echt in de winkel te-liggen. En dat op mijn 12e maar goed! Even Ontopic: Je kan ook iets over je hobby's schrijven of iets waar je interesse in hebt. Dat schrijft het handigst als je over iets moet schrijven wat je niet leuk vind of niet goed kent word het lastig! Ik hoop dat je er iets aan hebt! Mvg, Tijmen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten boek schrijven.
Evyyyy
6 18-07-2012 14:26
Verhalen & Gedichten Boek schrijven
woordraadsel
8 07-02-2011 10:12
Werk, Geld & Recht Boek schrijven
Rdieroos
8 28-08-2009 09:41
Verhalen & Gedichten Welk boek schrijf je nu?
Type
18 29-01-2004 22:15
Verhalen & Gedichten help mee boek te schrijven
kettingboek
27 03-08-2003 13:02
Verhalen & Gedichten Help, moet zelf boek schrijven!!!
muurbloem
9 09-03-2003 16:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.