Oud 25-12-2003, 11:45
superdikkeknuf
superdikkeknuf is offline
Citaat:
gothicje schreef op 11-12-2003 @ 17:59:
als iemand zelfmoord pleegt om aandacht dan vind ik het zwak, is het een schreeuw om hulp dan niet
Eerst en vooral wil ik hier eens op reageren. Waarom trekt een mens aandacht? Ik heb ook een periode gehad waarin ik het heel moeilijk had, ongeveer een maand geleden. Ik heb dat aan leerkrachten verteld, ik loop bij een psycholoog,... Ik vind ook van mezelf dat ik aandacht trek, want ook zonder al die hulp is het leven heel goed doenbaar. Ik bedoel: ik kon mezelf gewoon verder afzonderen en grote problemen had ik niet... Maar waarom zeggen zoveel mensen dan dat je juist over je problemen moet praten? Het is toch totaal tegengesteld. Als je het dan doet, dan is het 'aanstellerij'. Ik lig nu al een paar dagen met mezelf in de knoop. In november heb ik heel vaak aan zelfmoord gedacht. Maar nu voel ik me helemaal goed. Weg is dat voortdurend negatieve gevoel, ook al had ik er niet op durven hopen.

Nu zit ik echter nog met het feit dat ik bij de psycholoog loop en dat al de leerkrachten en mijn vriendinnen weten dat het niet goed met me ging en ze denken dat het nu nog steeds niet goed met me gaat. Ik ben nu ook bang om te zeggen dat ik me volkomen goed voel. Mensen kleven zo vaak etiketjes. OK, ik heb aandacht gevraagd! Maar ik ben bang dat ze me nu allemaal gaan laten vallen, en dat ze allemaal gaan denken dat ik enkel ging praten voor de aandacht (mss was dat ook zo, maar dan wel omdat ik dat nodig had?). Nu wou ik dat niemand er iets van wist... Gewoon terug verder leven.

Het zou makkelijker zijn indien het woord 'aanstellerij' niet zou bestaan. Want wanneer stelt iemand zich aan? Voor iedereen ligt die grens ergens anders. Er zijn mensen die écht aandacht nodig hebben, die nergens anders liefde krijgen. Mag je die mensen dan veroordelen als ze dan toch nog een beetje aandacht willen krijgen?

Ik veroordeel zelfmoord niet. Natuurlijk is het vreselijk. Vooral voor de nabestaanden. Maar het is makkelijk om te zeggen dat zelfmoord slecht is als je niet de problemen meemaakt van iemand die het doet. In plaats van te veroordelen, zouden we misschien toch wat beter naar mensen luisteren, vooraleer we ze als 'aanstellers' beschouwen. Want het is hierdoor dat ik erboven ben gekomen hoor.
__________________
Ikke ben ikke!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2003, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 22-12-2003 @ 12:34:
...Neem zelfmoord niet al te licht, reken maar dat de mensen die het doen, dermate ellendige dingen hebben doorgemaakt, dat het leven zo goed als geen doel meer voor hun heeft.
Ik ben van mening dat ik ook vaak mensen hoor die in vergelijking met mij tegen veel meer stress kunnen, minder mee hebben gemaakt en toch de daad uitvoeren.... overdrijven is ook een vak (bij sommigen).. Het gaat voor mij soms gewoon veel te makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 17:41
just...
just... is offline
je hoeft niet altijd iets mee te maken om ongelukkig te zijn...
en je hoeft lang niet altijd aan iemand te zien hoe die zich voelt..
__________________
..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 01:54
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 22-12-2003 @ 20:21:
Wie of wat of .... geeft dit recht.....?

Dat vraag ik me altijd af als ik dit soort reacties lees. Waar komt dat recht vandaan?
Jezelf dus. Aangezien over zelfmoord alleen jij beslist. Zelfs geen machtige god.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 04:45
Frondish
Avatar van Frondish
Frondish is offline
Citaat:
BadAstronaut schreef op 12-12-2003 @ 02:23:
Zelfmoord is best goed, aangezien we veel te dichtbevolkt zijn.

hahahahaha wat een opmerking
__________________
ok...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:26
Verwijderd
Citaat:
extinction schreef op 11-12-2003 @ 17:44:
Ik ben tegen, tenzij er sprake is van intense mentale of fysieke pijn, zonder kans op verbetering.

Ik zeg maar wat, eigenlijk weet ik het nu even niet.
neem mij maar ja: ben prettig gestoord, ik lijd eronder, moet ik nu dood?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 13:29
Verwijderd
ik zeg maar zo: Dood gaan we toch, ieder op zn eigen manier...

en als je dan kiest voor zelfmoord ... tjah zelf weten, t leven is (grotendeels ) wat je er zelf van maakt
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 15:33
engeltje
engeltje is offline
Ik vind zelfmoord niet goed of slecht. Dat kun je er, naar mijn mening, niet over zeggen.
Iemand die zelfmoord pleegt ziet echt geen andere uitweg meer. Of het de enige uitweg is, is wat anders. Ik denk wel dat je er helemaal niks mee opschiet, aangezien ik geloof in leven na de dood. Als je zelfmoord pleegt, heb je geen mensen meer om je heen om je het lichtpuntje weer te laten zien. Het is dan zo veel moeilijker om er uit op te krabbelen. Als je nog leeft zijn er mensen om je heen die je kunnen helpen.
En zelfmoord gebeurt vaak ook in een opwelling. Ik hoorde over iemand die contact kan hebben met overleden mensen. Een vrouw die zij kende had in een opwelling zelfmoord gepleegd, en achteraf had ze zoiets van, wat heb ik gedáán...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 18:37
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Reverend schreef op 30-12-2003 @ 01:54:
Jezelf dus. Aangezien over zelfmoord alleen jij beslist. Zelfs geen machtige god.
hmmz.. ik bedoel meer: waar komt het recht op zelfbeschikking vandaan?
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 19:02
miss Elise
Avatar van miss Elise
miss Elise is offline
tja, je beschikt over je eigen leven en als je dat leven niet meer wil dan is een optie zelfmoord plegen.
een andere optie is natuurlijk om voor je leven te vechten en niet zomaar op te geven. maar dat hangt van de situatie af en wat voor een persoon je bent, denk ik.

ik keur zelfmoord niet af, het is de keuze van een persoon over zijn (m/v) eigen leven...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:37
siegie
Avatar van siegie
siegie is offline
Ik keur zelfmoord goed. je hebt de beslissing in je eigen handen en op sommige momenten zie je gewoon geen toekomst meer. Dan keur ik het goed. Als je het ziet als een oplossing voor altijd.
Je hebt er ook die het doen om er eigenlijk maar voor een bepaalde tijd er niet te zijn. Dan keur ik het niet goed want dan wil je dood voor een klein momentje in een mensenleven.
Je hebt zoveel vormen van zelfmoord en zoveel redenen. je kan maar van jezelf weten of het de moeite waard is om het daadwerkelijk te doen.
Niemand moet beslissen in jouw plaats.
__________________
Siegie, the scorpion
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:39
siegie
Avatar van siegie
siegie is offline
Citaat:
Yousra schreef op 11-12-2003 @ 17:49:
Ik beschouw het als een zonde en keur het dus af. Je hebt het recht niet je leven te beëindigen, je zult af moeten wachten totdat het leven dat je gekregen hebt, je weer ontnomen wordt.
We hebben zelf niet beslist om op deze wereld te komen dus waarom zouden we dan moeten blijven voor een ander?
Ik ben niet gelukkig met het feit dat ik geboren ben. Moet ik dan toch w8en op de dood terwijl ik niet eens om leven vroeg?
__________________
Siegie, the scorpion
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:59
siegie
Avatar van siegie
siegie is offline
Citaat:
extinction schreef op 24-12-2003 @ 18:42:
hmm, daarbij wil ik graag de volgende opmerking plaatsen...
een aantal mensen dat zelfmoord pleegt, kiest in dat geval voor het eerst in hun leven voor zichzelf.

Daar ben ik het volledig mee eens. Ik heb maanden doorgelopen in een instelling alleen maar omdat de mensen wouden dat ik zou beter komen en dat ik zou blijven leven. Ik heb altijd slecht opgestaan maar toch gevochten voor hen. Ik kom tot de conclusie dat ik al jaren niet meer voor mezelf leef maar voor de anderen. Ik zit al jaren met zelfmoordgedachten in mijn kop maar ik hield ze altijd al tegen. Zouden de mensen het mij kwalijk nemen dat ik dan 1maal voor mezelf kies en al het lijden wegsmijt?
Moet je je hele leven ongelukkig zijn om anderen gelukkig te maken of moet je eens voor jezelf kiezen en de mensen maar een tijdje! ongelukkig maken met het verlies?
ik kies voor optie 2. De ene keer dat ik voor mezelf zal kiezen.

Bedankt extinction voor je prachtige reactie!
__________________
Siegie, the scorpion
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Is het rapport David Kelly's zelfmoord wel juist?
Gatara
17 17-02-2004 20:51
Psychologie Opmerkingen/grapjes over zelfmoord raken me...
~~dolce~~
42 27-06-2003 22:17
Psychologie mun vriendin pleegde zelfmoord, nu haaaaat ik mensen die zelfmoord plege..
Verwijderd
8 17-10-2002 20:06
Psychologie Zelfmoord als je op je best bent..
Verwijderd
16 23-08-2002 18:13
Levensbeschouwing & Filosofie Is zelfmoord zwak???
TMLWKY
49 12-08-2002 15:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap zelfmoord is in vandaag
Buzzzfuzzz.vs
7 26-07-2002 15:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.