Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 10:45
Rhinus
Rhinus is offline
Dinsdag 28 augustus….
Ik loop een kilometer of 10, ik heb zin om te lopen. Dus ik loop in Tilburg/iets buiten Tilburg. Ik loop en ik loop en ik loop. Onder het lopen luister ik een leuk muziekie. Totdat ik bij een bos kom. En raar bos. Het ziet er maf uit. Ik weet niet waarom maar ik krijg er de kriebels van. Ik zet mijn MP3-geluid uit. Ik kijk om me heen. Niks raars te zien. Dus ik draai me om. Ik zie een schat van een meid staan. Ze begint tegen me aan te praten. Ze zet haar, extreem lelijke schoen in een plas met water. Ik vraag me af waarom. Ze word nat. Ikke blij, je ziet niet elke dag een natte schoonheid. Ze begint opeens te huilen. Ik zeg iets en ze begint me te slaan. Gelukkig niet hard maar het deed toch een beetje pijn (ik ben een beetje mietig). Ik besluit te gaan plassen tegen een. Als ik klaar ben met plassen draai ik me weer om naar haar, maar ze was al weg. Ik besluit terug naar school te lopen….

Op school volg ik wat lessen en dan wil ik naar huis gaan. Ik stap op de bus (lijn 43, richting het ziekenhuis). Ik heb het koud, dus in de bus besluit ik mijn trui aan te trekken. Als ik mijn trui aan heb moet ik alweer uitstappen. Dus dat doe ik. Het is de ronde van Nederland dus de bussen in Tilburg rijden niet helemaal op tijd. Ik wacht 3 uur op de bus. Als de bus er eindelijk is stap ik op. En wie zie ik daar?? Jaahaah… Bob, een oude klasgenoot van mij. We beginnen tegen mekaar te lullen. We praten over de eerste week “school”. Het bevalt ons goed. Als we in Duizel zijn stap ik uit. Thuis bak ik friet en kroketten en eet het op. Ik doe mijn stuff en om 23:30 ga ik naar bed. In bed denk ik na over de schoonheid die ik gezien had bij het bos. Ik doe mijn zooi. En daarna ga ik slapen….

Woensdag 29 augustus….
Ik kijk uit mijn raam. Het is nog een beetje donker, niet echt donker, maar wel een beetje. Ik sta op. Ik scheer en daarna douche ik me. Fris ga ik ontbijten. Ik drink mijn drinkontbijt op en ik pak mijn tas en ga naar de bushalte toe. De bus (lijn 150, richting Reuzel) stopt niet bij de halte waar ik normaal opstap, gelukkig zie ik dat op tijd, dus ik loop naar de tijdelijke bushalte. Ik stap en de bus en ik zie “haar” weer. Ik ga langs haar zitten. Als ik zit, stapt ze gelijk op en gaat ze ergens anders zitten. Ik zit dus alleen. Als we in Reuzel zijn moeten we allebei overstappen. Ik loop achter haar aan en ik staar naar haar kont (een beauty). We stappen in de andere bus. Ze zit weer alleen en ik besluit wijs NIET naast haar te gaan zitten. Anders staat ze toch weer op. En ik wil ook geen stalker zijn of zo. Ik zit 2 rijen achter haar. Een seconden of 30 nadat ik ging zitten stapt ze op me af. En ze zegt: “Waarom kom je niet naast me zitten?” Ik zeg dat ik dacht dat ze niet langs mij wilde zitten. Ze begint me weer te slaan (vrouwen ook). Ik sla terug. Ze heeft een bloedneus. Er beginnen mensen met ons “gevecht” te bemoeien. Ze verdedigen het knappe meisje. Ik stap uit want ik heb geen zin in een grote knokpartij. Ik wacht een uurtje op de volgende bus en ik ga verder met mijn reis naar school….

Op school is het op het eerste gezicht allemaal zoals vanouds. Ik loop “mijn” gebouw in en ik ga op zoek naar mijn mede bedrijfswiskunde leerlingen. Ik vind niemand, ik kijk in mijn agenda en kom tot de conclusie dat ik geen les heb die morgen. Domme ik, ik had nog in mijn bed kunnen liggen. Aarghh!! Ik ga dus maar weer een stukje wandelen. Ik zet mijn MP3-speler aan en ik huppel op de muziek richting het centrum van Tilburg. Ik zie een CD winkel en ik sluip naar binnen. Ik zie voor het eerst in mijn leven een CD van AFI en ik besluit deze te kopen. Ik wil mijn geld pakken als ik merk dat ik gerold ben. Damn ook mijn strippenkaart is weg. Ik baal en ik strompel de winkel uit. Ik slenter nog een uurtje door Tilburg en dan loop ik maar weer richting school. De les die we krijgen is AC02. We leren daar hoe je moet nadenken (ja, dat leer ik op mijn nieuwe school). Het is een leuke les. Als de les afgelopen mogen we weer naar huis. Ik zeg: “Houdoe!” tegen iedereen, en iedereen fietst weg. Ik loop richting de bushalte. Bij de bushalte bedenk ik me weer dat ik NIET naar huis kan want mijn strippenkaart is weg. Gelukkig heb ik geen GSM dus kan ik NIET naar huis bellen. Ik ga zitten. Dan komt “ze” weer. Ze zegt tegen me dat het haar spijt dat ze me geslagen had. Ik besluit het haar te vergeven. We gaan zitten en we beginnen aan een goed gesprek….

Na een uurtje of 3 zegt ze (Olga heette ze, dat had ze me onder het gesprek verteld.) dat ze naar haar auto gaat. Ik weet intussen dat ze in Bladel woont dus ik vraag of ik met haar mee mag reizen. Ze vindt dat wel goed. We stappen de auto in. Ze vertelt een verhaal over kanaries die vanalles kunnen, RIGHT! Ik geloof er geen barst van. Ik vraag of ze alles terplekken verzint. Ze zegt: “Ja, best wel.” Ze verteld me dat een onzin verhaal vertellen echt heel leuk is. Als ik een half uurtje bij haar in de auto zit merk ik dat we naar Rotterdam rijden. Ik zeg dat ik daar toch echt niet woon en ik vraag of ze auto wil draaien en richting Duizel of Eindhoven wil gaan rijden. Ze slaat me opnieuw….

Als ik “wakker” word heb ik pijn aan mijn kop en draait alles een beetje. Het is ondertussen al half 6 en ik krijg honger. Ik vraag even of ik met haar mobiel mag bellen. Dat mag dan wel. Ik blij en ik vertel ons mam dat ik niet thuis eet maar bij een vriend van school. Als ik beloof voor 11 uur thuis te zijn hang ik op. We eten samen bij de Mac en zij betaald want ik heb geen geld meer. Ik schrans wat plastic eten naar binnen en ik ga even naar de WC. Als ik terug kom is ze weg. Ik helemaal in paniek en begin om me heen te kijken. Ik loop naar de parkeerplaats toe. Als ik er aan kom zie ik dat haar auto er nog staat. Ik loop weer terug, de Mac in. Ik zie haar nergens en ik besluit bij de auto van haar te wachten….

2 uur later komt ze aangelopen. Ze is helemaal nat. Ik glunder duf en dat ziet ze. Ze slaat me. Ik word helemaal pissig en ik pak haar stevig bij haar armen vast. Ik schreeuw naar haar en vraag waarom ze me in godsnaam elke keer slaat. Ze stamelt dat ze een afwijking heeft. Ik vraag cynisch of het er echt maar één is. Ze slaat me opnieuw. We bieden beiden onze excuses aan. We zwijgen even en dan vertel ik dat ik toch echt naar huis moet. Ze brengt me naar huis. Onderweg praten we niet. Als ik thuis ben zeg ik: “Houdoe!” en ik stap uit. Als ik de keuken binnen kom en op de magnetronklok kijk zie ik dat het al 23:00 is. Ik besluit te gaan slapen. In mij bed denk ik na. Het lijkt wel een film. Hoe vaak komt het voor dat je iemand overal ziet? En dan is het ook nog zo’n rare geile meid die blijkbaar wel kikt op SM. Ik besluit dat ik haar een keer vraag hoe “alles” zit. Ik ga nu maar slapen. Maar dat lukt dus niet. Ze blijft allemaal door mijn hoofd spoken. Ben ik verliefd? Nee, vast niet. 18+ jarige meisjes zijn ietsje te oud voor mij. Maar ja, je bepaald ook niet op wie je verliefd wordt….

Donderdag 30 augustus….
Ik hoor irritant gepiep van mij wekker. Ik kijk om me heen. Het is 7:10. Ik ben vandaag vrij, WAAROM IN GODSNAAM GAAT DAN MIJN WEKKER AF??!! Ik zet het klote ding weer uit en ik probeer weer verder te slapen. Lukken doet dat niet echt. Ik draai mezelf uiteindelijk toch in slaap….

Als ik om 10 uur weer wakker word sta ik op. Ik scheer me en ik ga poepen. Al poepend kom ik tot de conclusie dat ik gisteren de wekker niet aan had moeten zetten. Ik sla mezelf dus een keer tegen mijn hoofd. Na het poepen ren ik naar beneden en pak ik een aspirientje uit de kast. Slaan op je hoofd is niet slim, het deed een beetje erg pijn. Als ik weer naar boven loop kom ik ons mam tegen en ze vraagt of het gezellig was gisteren. Ik hang een verhaal op en ik pak een handdoek en ik stap onder de douche. Als ik wat frisser ben en mezelf afdroog merk ik dat mijn hoofdpijn al zakt….

Als ik ’s middags naar Eersel fiets om mijn maandkaart van de bus te kopen val ik van mijn fiets. Een jongen stapt op me af en vraagt waarom ik op de grond lig. Ik zeg dat ik even een blackout kreeg. Hij helpt me weer de fiets op. Ik fiets verder en in Eersel koop ik een maandkaart. Ik fiets weer naar huis. Thuis doe ik allemaal oninteressante dingen en ’s avonds ga ik slapen….

Vrijdag 31 augustus….
Ik sta op en doen het normale gedoe en ik ga naar school. In de bus richting Tilburg val ik in slaap. Ik heb een mooie droom die verstoord word door de buschauffeur die schreeuwt dat iedereen moet overstappen in Reuzel. Ik besluit dit dus maar te doen. In de andere bus kom ik schijnbaar lam over. Er begint een klein meisje (jaar of 4 of 5) tegen haar moeder te vertellen dat ik een dood mensje ben. Ik lach een beetje en de moeder lacht terug. Ik kijk nog even om me heen en dan val ik weer in slaap….

Als ik op het station in Tilburg weer wakker geschreeuwd word, merk ik dat ik ergens ben waar ik niet moet zijn. Ik ben vergeten uit te stappen. Ik mis dus minstens een uur les die ik eigelijk niet wilde missen. Ik baal en ik besluit mezelf op te vrolijken door een milkshake te kopen. Ik wil de milkshake met de kiwi smaak. Oke, die hebben ze daar dus niet (het is een schande!). De chocolade milkshake klinkt ook lekker dus ik koop die maar. Ik slurp de shake op en ik ga op een bankje in een bushokje zitten. Ik zet mijn MP3-speler aan. Ik wacht een paar minuten en dan stap ik in een bus richting school….

Kraak het af, geef adviezen. Ik heb 't liefste reacties waar ik iets aan heb. Dus je mag best bot zijn .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 14:50
oeski
Avatar van oeski
oeski is offline
Ik vind het verhaal (ieder geval het begin) niet echt boeiend. Je leest een heel gedetaileerde beschrijving vaniemand met hele korte zinnetjes waar soms leestekens zijn vergeten.
Ik vond het nogal langdradig worden, dus bij het begin ben ik al gestopt. Er staat bijvoorbeeld: Thuis bak ik friet en kroketten en eet het op.
Het is wel logsich dat je het opeet, dus dat hoefde er niet achter.
Nou ja, het is maar mijn mening he.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:47
krijgdepleuris
Avatar van krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
ik denk dat het verhaal wat interessanter zou worden als je de verschillende dagen wat verder uit zou werken en wat spannendere details erin zou verwerken. Niet constant 'ze begint me te slaan' probeer eens uit te leggen hoe dat komt, of, als de bedoeling is dat dat pas later in het verhaal komt, probeer de hoofdpersoon wat meer na te laten denken over die Olga. Het is nou ongeveer elke keer hetzelfde, dat maakt het verhaal langdradig en dan verlies je de aandacht van de lezer, dat is jammer want het zou (als het verder gaat en beter uitgewerkt wordt) een leuk verhaal kunnen worden. Het zou zonde zijn als iedereen na de 5e regel dan al stopt toch??
__________________
Ik ben als fee (zacht uitgedrukt) volledig en totaal mislukt
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 18:27
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
oeski schreef:
Ik vind het verhaal (ieder geval het begin) niet echt boeiend. Je leest een heel gedetaileerde beschrijving vaniemand met hele korte zinnetjes waar soms leestekens zijn vergeten.
Ik vond het nogal langdradig worden, dus bij het begin ben ik al gestopt. Er staat bijvoorbeeld: Thuis bak ik friet en kroketten en eet het op.
Het is wel logsich dat je het opeet, dus dat hoefde er niet achter.
Nou ja, het is maar mijn mening he.
Ik vind de stijl ook K&t ja . Maar ik bedoel dus zeg maar waar 't verhaal over gaat. Of dat een beetje leuk is. Maar zover ben je niet gekomen, dus dat weet je niet. Helaas.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 18:28
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
krijgdepleuris schreef:
ik denk dat het verhaal wat interessanter zou worden als je de verschillende dagen wat verder uit zou werken en wat spannendere details erin zou verwerken. Niet constant 'ze begint me te slaan' probeer eens uit te leggen hoe dat komt, of, als de bedoeling is dat dat pas later in het verhaal komt, probeer de hoofdpersoon wat meer na te laten denken over die Olga. Het is nou ongeveer elke keer hetzelfde, dat maakt het verhaal langdradig en dan verlies je de aandacht van de lezer, dat is jammer want het zou (als het verder gaat en beter uitgewerkt wordt) een leuk verhaal kunnen worden. Het zou zonde zijn als iedereen na de 5e regel dan al stopt toch??
Dat vind ik ook . Alleen soms is het mooi om lekker kort iets te zeggen. Maar ik ga 't nog overnieuw typen, hopelijk word 't er beter op. Maar daar heb ik alle vertrouwen in .
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 11:43
oeski
Avatar van oeski
oeski is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Maar ik ga 't nog overnieuw typen, hopelijk word 't er beter op. Maar daar heb ik alle vertrouwen in .
Wil je het dan ff plaatsen als je het hebt overgetypt? Misschien kom ik er dan wel doorheen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17
Dinalfos
500 09-11-2005 11:53
Verhalen & Gedichten Verhaal (toch nog verder gegaan)
vleermuismaatje
2 28-09-2005 18:35
Verhalen & Gedichten [Poll] Wat was de beste column?
Verwijderd
89 28-06-2005 18:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen blind date BOEKVERSLAG
wolfgang
6 03-06-2003 11:57
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.