Oud 05-03-2006, 19:41
Zeratul99
Zeratul99 is offline
Hallo allemaal,

Ik heb ff een vraagje, en het is echt een serieuze vraag. Ik ben nu 17, en dit is m'n examenjaar, en ik ga er wel van uit dat ik slaag (vwo).
Nou, ik heb dan een tussenjaar, dan moet ik even wat geld verdienen en daarna wil ik gaan reizen, naar Azië. Maar ik moet dus eerst even wat geld verdienen.

Nou.. daar zou ik graag jullie advies over willen. Ik had 't plan om gewoon ongeschoold werk te doen (dingen sjouwen, fabriekswerk, etc.).
Maar hebben jullie misschien nog ideeën om sneller meer geld te verdienen? Op zich heb ik wel de hersenen zeg maar voor iets intelligenters (niet arrogant bedoeld ofzo hoor )

Heeft iemand serieuze suggesties voor me hoe je sneller en meer geld kan verdienen?

Bedankt in ieder geval,
Caspar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2006, 19:47
Go
Avatar van Go
Go is offline
Niet echt. Al helemaal niet voor een tijdsspanne van een jaar. Maar om eerlijk antwoord te geven: dan kom je volgens mij in het criminele circuit. Niet alles (althans volgens mij) hoeft even verwerpbaar te zijn, je hoeft immers niet per definitie iemand te liquideren of te stelen ofzo. Ik zou zelf niet zoveel moeite met drugssmokkel hebben. Niet dat ik het doe hoor
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 19:55
Go
Avatar van Go
Go is offline
Maar is het niet een idee eerst te gaan studeren, een baan zoeken (die waarschijnlijk wél redelijk wat oplevert) en dan een jaartje er tussenuit te gaan? Of met je geld dat je als student opgespaard hebt de reis te betalen? Dan heb je ook meestal wel vijf jaar voor ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 20:21
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Indien je hoe dan ook wilt werken; callcenter schijnt relatief goed te verdienen en is lichamelijk niet bijzonder zwaar.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 20:23
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je hoeft geen vol jaar te gaan natuurlijk. Een vriend van me is na zijn examen fulltime gaan werken bij de Albert Heijn. Hij werkte er al langer, dus hij haalde een redelijk salaris binnen. In december vond hij dat hij genoeg verdiend had en hij is toen naar Thailand vertrokken, twee weken daar geweest (nog een overstroming meegepikt) en naar Australië gevlogen, om na een paar maanden naar Nieuw Zeeland te gaan en later via Australië weer terug. Hij is in totaal zes maanden weg geweest.

Als je daar bent, kun je vaak ook een werkvisum aanvragen en daar dus wat bijverdienen om rond te komen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 20:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
gerwin schreef op 05-03-2006 @ 19:47 :
Niet echt. Al helemaal niet voor een tijdsspanne van een jaar. Maar om eerlijk antwoord te geven: dan kom je volgens mij in het criminele circuit. Niet alles (althans volgens mij) hoeft even verwerpbaar te zijn, je hoeft immers niet per definitie iemand te liquideren of te stelen ofzo. Ik zou zelf niet zoveel moeite met drugssmokkel hebben. Niet dat ik het doe hoor
Offtopic: Bolletjes slikken verdient bijzonder goed-wat ik heb gehoord- kan het 50.000 euro opleveren.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 21:32
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 05-03-2006 @ 20:23 :
Offtopic: Bolletjes slikken verdient bijzonder goed-wat ik heb gehoord- kan het 50.000 euro opleveren.
Ik zou persoonlijk liever wat minder risico lopen in de zin van mijn gezondheid, maar 50.000 euro klinkt idd niet gek.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 21:33
Verwijderd
postbode verdient toch aardig?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 21:36
drilboor sjakie
Avatar van drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Je kan ook aan medicijn testen meedoen. Verdient erg goed.
__________________
Ik ben niet ziek maar ik had beter kunnen zijn. (ja mijn avatar is coldplay)
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 21:56
Integer
Integer is offline
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 05-03-2006 @ 21:36 :
Je kan ook aan medicijn testen meedoen. Verdient erg goed.
Ja. Enig idee waarom het zo goed verdient?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 22:01
Verwijderd
Thuiszorg verdiend ook erg goed heb ik horen vertellen. Dat kan je natuurlijk niet fulltime doen, maar bijvoorbeeld 20 uur per week en dan in de avonduren ook nog ergens.
Ik denk dat je het beste naar het uitzendbureau kunt gaan en daar vragen waar ze mensen nodig hebben voor een paar maanden, liefst fulltime en wat het verdiend.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 22:04
ThunderW
ThunderW is offline
horeca is goed verdiend
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 22:37
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Anneka schreef op 05-03-2006 @ 22:01 :
Thuiszorg verdiend ook erg goed heb ik horen vertellen. Dat kan je natuurlijk niet fulltime doen, maar bijvoorbeeld 20 uur per week en dan in de avonduren ook nog ergens..
De Thuiszorg hier heeft schema's van 2x 3 uur per dag, dus dan kom je op 30 uur per week.
Verdient inderdaad niet slecht
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 03:47
Verwijderd
Citaat:
ThunderW schreef op 05-03-2006 @ 22:04 :
horeca is goed verdiend
Sarcastisch zeker?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 10:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Integer schreef op 05-03-2006 @ 21:56 :
Ja. Enig idee waarom het zo goed verdient?
Omdat niemand het wil doen en het best vervelend kan zijn.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 12:46
Verwijderd
Dan moet je echt callcentrewerk gaan doen of ander promotiewerk. Je moet het wel kunnen en willen (ik zou het vreselijk vinden) maar het verdient vreselijk goed.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:11
ThunderW
ThunderW is offline
Citaat:
hppa schreef op 06-03-2006 @ 03:47 :
Sarcastisch zeker?
nee
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:26
Verwijderd
Citaat:
drilboor sjakie schreef op 05-03-2006 @ 21:36 :
Je kan ook aan medicijn testen meedoen. Verdient erg goed.
ja en dan heb je op je 20ste miss wel de luchtwegen van een 60 jarige luchtverkeersleider

tjee hoeveel zou je met 1 proef verdienen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-03-2006, 16:30
Verwijderd
Vriend van mij heeft laatst zo'n medische test gedaan. Hij moest 3 weken in zo'n centrum blijven en heeft er volgens mij 2000 euro meer verdiend.

was een middeltje tegen reuma.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 19:22
Verwijderd
Citaat:
ThunderW schreef op 05-03-2006 @ 22:04 :
horeca is goed verdiend
hahaha, grapjas

de horeca waar ik werk anders niet
En ik krijg gewoon minimum loon betaald, net als op zoveel plaatsen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 21:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Dit is een van de meest bekende onderzoekbureaus voor medische tests http://www.pbr.nl/startflash.asp
Je kunt vrijblijvend een informatiepakket aanvragen, en ook op de sites bekijken welke onderzoeken ze willen gaan starten.
Je komt niet voor alles in aanmerking, soms willen ze jonge mensen, soms rokers, soms vrouwen in de menopauze, etc.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 21:57
ThunderW
ThunderW is offline
Citaat:
Daydream-ster schreef op 06-03-2006 @ 19:22 :
hahaha, grapjas

de horeca waar ik werk anders niet
En ik krijg gewoon minimum loon betaald, net als op zoveel plaatsen
grapjas?
ik zit een stuk boven 't minimum en waarom zou horeca geen optie kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 22:01
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Overheidsinstellingen verdienen met ongeschoold werk wel goed. Ik doe het nu als bijbaan, ben 19 en verdien 7,20 per uur. Plus in het weekend je toeslagen.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 22:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het ligt eraan waar je in de horeca zit. Maar ik weet dat er heel redelijke baantjes te vinden zijn als het gaat om de financiën
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 23:56
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
MEDICIJNENONDERZOEK

Ideaal . verdient zo'n 120€ per dag en je hoeft er niks voor te doen. Ik heb er vorige week aan meegedaan 3,5 dag voor 450€. Eén iemand had al 5 keer meegedaan en nooit meegemaakt dat iemand last kreeg van bijwerkingen of iets dergelijks.

edit: hierboven ook al gepost zie ik . www.pbr.nl had ik bij meegedaan, is wel een goeie. maar iemand zei dat eentje in utrecht wat amusement betreft beter was. (niet dat ik me verveeld heb ofzo.. hele dag films kijken internetten poolen etc)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 00:57
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Anneka schreef op 05-03-2006 @ 22:01 :
Ik denk dat je het beste naar het uitzendbureau kunt gaan en daar vragen waar ze mensen nodig hebben voor een paar maanden, liefst fulltime en wat het verdiend.
Met werken via een uitzendbureau verdien je meestal weinig...

De TS zegt dat ie wel redelijk slim is; als je een beetje websites kan maken kun je ook redelijk wat gaan verdienen...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 10:36
Verwijderd
Citaat:
ThunderW schreef op 06-03-2006 @ 21:57 :
grapjas?
ik zit een stuk boven 't minimum en waarom zou horeca geen optie kunnen zijn?
de mensen die ik ken, die horeca werken, verdienen stuk voor stuk minimumloon.dus je komt goed weg
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 13:13
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
ThunderW schreef op 05-03-2006 @ 22:04 :
horeca is goed verdiend
haha goeie grap
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 13:23
fuzzybeer
fuzzybeer is offline
Horeca kent toch ook zoiets als "horeca toeslag" ? en fooien? dat komt nog een keer bovenop je minimum loon. Verder is werk wat weinig mensen willen doen vaak goed lonend
__________________
meer zakgeld nodig? kijk op www.meerzakgeld.nl
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 13:36
knir
Avatar van knir
knir is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 07-03-2006 @ 00:57 :
Met werken via een uitzendbureau verdien je meestal weinig...

Dat ligt er echt aan wat voor werk je dan doet. Ik heb nog nooit zoveel verdiend als dat ik nu doe bij een uitzendbureau. Per klus verschilt het van 7,27 tot 9,36 per uur! Dat doe ik dan bij de unit overheid, ik heb ook wel eens productiewerk gedaan via een uitzendbureau en daar verdiende ik wel minimunloon.
__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 16:05
The0
The0 is offline
Donateurwerven verdient goed
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 17:56
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Mhen Vherkhoophe Uwhen Orghaenhen ende renthenhiere hiervhan
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:02
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
jup donateur werven verdiend idd erg goed!!! maar je moet er wel goed in zijn en de hele dag op straat willen staan. kijk eens op de website van ddf, ik verdiende 8 euro bruto + bonus systeem.
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:11
Phie.
Avatar van Phie.
Phie. is offline
Citaat:
punk mae schreef op 12-03-2006 @ 16:02 :
jup donateur werven verdiend idd erg goed!!! maar je moet er wel goed in zijn en de hele dag op straat willen staan. kijk eens op de website van ddf, ik verdiende 8 euro bruto + bonus systeem.
Ik verdien met promotiewerk 8.50 en dan hoef ik geen targets te halen maar ik krijg wel bonussen. Zit volgens mij niet zo veel verschil tussen alhoewel je bij de meesten 7.50 krijgt voor promotiewerk.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 16:50
MB
Avatar van MB
MB is offline
Wat heel goed verdient als je een beetje slim bent en goed kunt lullen is om producten of contracten te verkopen aan bedrijven. Probleem daarbij is vaak alleen dat je zelf eerst het product moet kopen en het daarna pas (voor ene veel hogere prijs) kan gaan verkopen bij een bedrijf, je moet er ook bij oppassen dat je neit genaaid wordt dus. Maar als je een beetje mensen over kunt halen en e pakt het handig aan kan je echt bakken met geld verdienen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 18:34
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 05-03-2006 @ 20:21 :
Indien je hoe dan ook wilt werken; callcenter schijnt relatief goed te verdienen en is lichamelijk niet bijzonder zwaar.

schijnt (van horen zeggen nogal hersendood te zijn) verdient ongeveer 9 euro per uur (ik verdien in n supermarkt 6 euro ff ter vergelijking) en je kan toeslagen krijgen las je genoeg mensen iets hebt aangepraat
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2006, 01:07
Kadaver
Kadaver is offline
Zoek uitzendwerk in de zuivelbranche, daar verdiende ik het idiote bedrag van 23 euro per uur bruto
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 10:50
PrinsesLotte
PrinsesLotte is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 07-03-2006 @ 00:57 :
Met werken via een uitzendbureau verdien je meestal weinig...

De TS zegt dat ie wel redelijk slim is; als je een beetje websites kan maken kun je ook redelijk wat gaan verdienen...
8,20 per uur Ik vind 't niet bepaald weinig. Ik werk via het uitzendbureau in de thuiszorg, voor 6 a 7 uur per werkdag. Ik werk niet de hele week, maar gemiddeld kom ik uit op ongeveer 150 euro per week.
__________________
You know you love me.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 12:26
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik verdien via het uitzendbureau ook altijd hartstikke goed .
(Hoewel, das ook in de zuivelbranche, waar Kadaver het over heeft, dus misschien ligt het aan de CAO Zuivel ipv de CAO Uitzendkrachten).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 13:00
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Kom ik net een nieuwsbericht tegen van gisteren over medicijnen testen..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 17:21
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-03-2006 @ 13:00 :
Kom ik net een nieuwsbericht tegen van gisteren over medicijnen testen..
Ja, he-he, je loopt toch altijd risico als je meedoet aan zo'n medicijnenstudie. Je slikt/spuit immers ongeregistreerde medicijnen die nog op mensen (op jou!) getest moeten worden.

Dit is dan wel een heel extreem verhaal. Meestal worden dit soort heftige bijwerkingen allang zichbaar tijdens dierexperimenten
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 16-03-2006 @ 13:00 :
Kom ik net een nieuwsbericht tegen van gisteren over medicijnen testen..
Ja, trouwens, nu we het er toch over hebben, ik hoorde laatst ook dat iemand op weg naar zijn werk was aangereden door een auto!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 17:30
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2006 @ 17:28 :
Ja, trouwens, nu we het er toch over hebben, ik hoorde laatst ook dat iemand op weg naar zijn werk was aangereden door een auto!
inderdaad.. al dat simpele gedoe van mensen die niks kunnen relativeren.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 17:35
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2006 @ 17:28 :
Ja, trouwens, nu we het er toch over hebben, ik hoorde laatst ook dat iemand op weg naar zijn werk was aangereden door een auto!
niet van iemand die was aangereden door een voetganger ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 18:00
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Hulk schreef op 16-03-2006 @ 17:30 :
inderdaad.. al dat simpele gedoe van mensen die niks kunnen relativeren.
Ik weet ook wel dat dat één fout is tussen duizenden goede onderzoeken.
Jij moet ook echt nodig wat zeggen over mijn post.. 'één iemand had al 5 keer meegedaan en nooit meegemaakt dat iemand last kreeg van bijwerkingen of iets dergelijks'
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 18:10
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 16-03-2006 @ 17:35 :
niet van iemand die was aangereden door een voetganger ?
Dat is in de regel niet zo dodelijk he, tenzij het iemand is die het wereldrecord snelwandelen probeert te verbeteren ofzo.

Medische onderzoeken betalen zeer goed, dat is ook logisch, want ze hebben betrekking op onzekere factoren. Onzekerheid is vervelend, en dus betaalt zo'n farmaceutisch bedrijf erg goed. Natuurlijk kan er altijd iets mis gaan, daarom heeft het ook een aparte regeling gekregen: de Wet medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen.

Ik ben vooral benieuwd of hierna de tarieven van farmaceutische bedrijven voor onderzoek nog verder omhoog zullen gaan. De schrik zit er bij potentiële kandidaten nu waarschijnlijk wel goed in.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 18:34
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
die bedragen die je krijgt zijn gewoon gebaseerd op minimumloon hoor reken maar uit. het lijkt veel omdat je natuurlijk 24 uur per dag intern zit.

Ik kreeg bijvoorbeeld 450 € voor 66 uur. dat is 6,18€ bruto
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ

Laatst gewijzigd op 16-03-2006 om 18:42.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 10:19
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Hulk schreef op 16-03-2006 @ 18:34 :
die bedragen die je krijgt zijn gewoon gebaseerd op minimumloon hoor reken maar uit. het lijkt veel omdat je natuurlijk 24 uur per dag intern zit.

Ik kreeg bijvoorbeeld 450 € voor 66 uur. dat is 6,18€ bruto
Krijg je dan geen gevarentoeslag ofzo? Omdat je toch een risico loopt?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 12:11
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
MB schreef op 17-03-2006 @ 10:19 :
Krijg je dan geen gevarentoeslag ofzo? Omdat je toch een risico loopt?
Nou ja, je verdient geld terwijl je slaapt, computert, een boek leest, etc. Al met al kom je dan toch op een hoog salaris, vergeleken met het 'werk' wat je ervoor moet doen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:42
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
MB schreef op 17-03-2006 @ 10:19 :
Krijg je dan geen gevarentoeslag ofzo? Omdat je toch een risico loopt?
afhankelijk van de studie krijg je een toeslag, soms moet je bijvoorbeeld je ontlasting verzamelen of moet er 12 keer op een dag bloed afgenomen worden. Het maximumbedrag (bij PBR) is 150€ per dag.
maar in mijn ogen is het risico heel klein, volgens mij krijg je ook geen risicoafhankelijke toeslag. de medicijnen zijn al op dieren uitgetest, en bij de dosis waarvan een rat bijwerkingen krijgt, krijgt de proefpersoon slechts een fractie.
Ik zat ingedeeld bij iemand die al 6 keer eerder had meegedaan en hij had nog nooit meegemaakt dat er iemand last van bijwerkingen kreeg.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Geld verdienen minderjarige (11/12 jaar)
macualizor
10 07-01-2012 19:57
Werk, Geld & Recht GPT sites.
kuukske
3 11-08-2009 12:28
Werk, Geld & Recht Geld verdienen op het net
rilozzo
1 26-02-2008 16:36
Werk, Geld & Recht Geld verdienen!!!! VEEL GELD in 4 - 6 WEKEN $$$$$
yosji
1 14-05-2005 12:37
Werk, Geld & Recht Geld verdienen
RED
6 27-02-2004 16:33
Werk, Geld & Recht serieuze geld verdienen
Verwijderd
1 22-01-2003 17:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.