Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 17:03
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Mijn councler heeft mij aangeraden om langs de huisarts te gaan om om antidepressiva te vragen! het punt : ik durf niet zo goed. ten eerste weet ik niet echt wat het met mij zou doen en ik ben bang om het echt onder ogen te komen dat ik hulp nodig heb.

nou vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met anti depressiva ....

alvast bedankt

sicilion
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 17:10
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Als het echt nodig is, moet je het denk ik maar wel doen...
Die dingen zijn niet echt prettig ofzo, je voelt je na een tijdje niet meer rot, maar ook niet extreem vrolijk ofzo. Je stemmingen worden gewoon afgevlakt, en bovendien kun je ook nog last van bijverschijnselen krijgen.
Maar ik denk dat je met je huisarts moet overleggen of het echt nodig is! Je hoeft niet bang te zijn ofzo, hij heeft zwijgplicht, en krijgt vaak genoeg depressieve mensen over de vloer, misschien zelfs elke dag wel ofzo. Depressief zijn is imo ook niet iets om je voor te schamen, je hebt er zelf toch ook niet voor gekozen??
Mijn advies is dus: gewoon naar de huisarts gaan, en dan zien wat je doet. Als je denkt dat je er zonder medicijnen uit kan komen, moet je dat ook zeker doen!!
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:19
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
uit kan komen lukt me zowieso komende tijd al niet! op dit moment loop ik nog bij councler maar heb al vele onderzoeken gehad en sta nu op de wachtlijst bij jeugdzorg! Dit speelt toch alwel een jaar nu en het wordt steeds erger! maar kweet niet schaam me er niet voor maar het idee dat ik van die medicijnen nodig zou hebben voelt onwennig ook ben ik bang voor mensen die zeggen dat ik me aanstel enzo ....
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:07
Guy,Interrupted
Guy,Interrupted is offline
'k zou me als ik jou was ook eens goed laten informeren wat anti-depressivia betreft.
Als je niet alleen durft kun je bijvoorbeeld vragen of 1 van je ouders of een vriend(in) meegaat met je.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:10
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
Guy,Interrupted schreef op 10-03-2003 @ 19:07:
'k zou me als ik jou was ook eens goed laten informeren wat anti-depressivia betreft.
Als je niet alleen durft kun je bijvoorbeeld vragen of 1 van je ouders of een vriend(in) meegaat met je.
kweet wel wat het is! vraag alleen af wat voor effect het op mij zal hebben!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:11
<(-_-)>
Avatar van <(-_-)>
<(-_-)> is offline
ik heb zelf ook anti depresiva gehad.
het heeft wel wat geholpen ik heb ze alleen niet zo vaak genomen (anti pillen)
die pillen zorgen ervoor dat je op 1 lijn blijft en dat je niet steeds verder in de put zakt, ik zou aan je ouders of vriend of vriendin vragen om mee te gaan, alleen is best moeilijk wordt veel gepraat en dan heb je nog iemand die het na kan vertellen zeg maar.

veel succes
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:24
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Wat die krengen met je doen..
Zorgen dat je minder heftige emoties hebt,
bij mij moet het iig kalmerend zijn.
Nja, tis gewoon dat alles iets minder is,
maar als je ermee kapt komt het net zo hard terug..
Bovendien helpt het niet eens altijd,
bij mij niet iig, schommel nog net zo hard
als zonder die dingen. Alleen val ik nu harder
als ik er weer helemaal mee wil kappen.. :\
Als je denkt dat je 't zelf op kan lossen,
zeker doen.. (met evt. hulp)
Citaat:
sicilion schreef:
maar kweet niet schaam me er niet voor maar het idee dat ik van die medicijnen nodig zou hebben voelt onwennig
Zie het als een steuntje.. het zal niks oplossen,
hoogstens dingen wat draagelijker maken.
Citaat:
sicilion schreef:

ook ben ik bang voor mensen die zeggen dat ik me aanstel enzo ....
Huisarts/hulpverleners zullen dat echt niet denken hoor..
En je omgeving heeft er niks mee te maken imo.

Offtopic:
Hmpf, kan je dat gewoon bij de huisarts halen?
Ik werd doorverwezen naar een psychiater,
en kreeg ze van hem..
Mja, 't zal wel..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:28
Guy,Interrupted
Guy,Interrupted is offline
Citaat:
sicilion schreef op 10-03-2003 @ 19:10:
kweet wel wat het is! vraag alleen af wat voor effect het op mij zal hebben!
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik bedoel, een hoop antidepressivia hebben een hoop nadelen, en bij sommigen is geloof ik ook de pil niet eens meer betrouwbaar. Dus laat je goed informeren op wat je "aangesmeert" krijgt.


Liefs


Guy,Interrupted
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:32
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
senk joe voor alle reacties ....

tis iniedergeval uitgesloten dat ik iemand meeneem naar de huisarts! bijna niemand weet van wat er de laatste tijd met mij gebeurd ....

maar ja maakt niet uit iig bedankt
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:33
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
sicilion schreef op 10-03-2003 @ 18:19:
uit kan komen lukt me zowieso komende tijd al niet! op dit moment loop ik nog bij councler maar heb al vele onderzoeken gehad en sta nu op de wachtlijst bij jeugdzorg! Dit speelt toch alwel een jaar nu en het wordt steeds erger! maar kweet niet schaam me er niet voor maar het idee dat ik van die medicijnen nodig zou hebben voelt onwennig ook ben ik bang voor mensen die zeggen dat ik me aanstel enzo ....
Als het al zo lang loopt heb je indd wel reden om aan de antidepressiva te gaan, denk ik.
Over die andere mensen... tsja je hoeft ze natuurlijk niet te vertellen dat je aan de antidepressiva bent, en als je het toch wilt vertellen of ze komen er gewoon achter, dan denk ik niet dat ze je snel een aansteller vinden. Iemand die aan de antidepressiva is is al helemaal geen aansteller, dat 'bewijst' eerder dat je een serieus probleem hebt, je krijgt echt niet zomaar van die dingen. Ik weet natuurlijk niet hoe de mensen in jouw omgeving het zouden vinden, maar ikzelf zou het absoluut geen teken van aanstellerij vinden!!
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:42
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
KissMyJackass schreef op 10-03-2003 @ 19:33:
Als het al zo lang loopt heb je indd wel reden om aan de antidepressiva te gaan, denk ik.
Over die andere mensen... tsja je hoeft ze natuurlijk niet te vertellen dat je aan de antidepressiva bent, en als je het toch wilt vertellen of ze komen er gewoon achter, dan denk ik niet dat ze je snel een aansteller vinden. Iemand die aan de antidepressiva is is al helemaal geen aansteller, dat 'bewijst' eerder dat je een serieus probleem hebt, je krijgt echt niet zomaar van die dingen. Ik weet natuurlijk niet hoe de mensen in jouw omgeving het zouden vinden, maar ikzelf zou het absoluut geen teken van aanstellerij vinden!!
maar dat laatste is juist het punt! als iemand mij zou vragen wat er nu allemaal mis is zou ik het mijn god niet weten! Het zijn allemaal kleine dingetjes en daarbij komt nog mijn hounding in het leven! En ik ben nogal een aandacht eiser (kwil niet in het midden staan maar kwil dat mensen het zine als het niet goed gaat en dat zien ze niet!) en ik ben bang dat mensen dat verkeerd opvangen!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:03
Verwijderd
zoek hulp
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:45
KissMyJackass
Avatar van KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Citaat:
sicilion schreef op 10-03-2003 @ 19:42:
maar dat laatste is juist het punt! als iemand mij zou vragen wat er nu allemaal mis is zou ik het mijn god niet weten! Het zijn allemaal kleine dingetjes en daarbij komt nog mijn hounding in het leven! En ik ben nogal een aandacht eiser (kwil niet in het midden staan maar kwil dat mensen het zine als het niet goed gaat en dat zien ze niet!) en ik ben bang dat mensen dat verkeerd opvangen!
Hmm, je hoeft toch niet precies te zeggen wat er is?? Ik wist eerst ook de hele tijd niet precies wat er was, en nu ik dat wel zo ongeveer weet, is er verder ook nog niemand die dat weet. Als je gewoon zegt dat het niet goed gaat, en je aan de antidepressiva bent, vinden de meeste mensen al niet meer dat je een aansteller bent denk ik... en als ze dat wel vinden: so what? Het gaat om jou, en als jij je beter voelt door die antidepressiva moet je dat gewoon doen.
__________________
*It's better to be hated for what you are than to be loved for what you are not*
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:53
--GETUPKIDS--
Avatar van --GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
Citaat:
heliosuperjos schreef op 10-03-2003 @ 20:03:
zoek hulp
Ja daar heeft ze wat aan zon antwoord!!

__________________
[url=http://www.estatika.tk/]
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:17
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Hier
nog wat algeme informatie over Antidepressiva!
__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 22:19
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
[B][QUOTE]<(-_-)> schreef op 10-03-2003 @ 19:11:
ik heb zelf ook anti depresiva gehad.
het heeft wel wat geholpen ik heb ze alleen niet zo vaak genomen (anti pillen)


Nee, logisch dat het niet werkt als je het maar af en toe slikt... Je begint na een maand pas wat te vernemen (als je de goeie anti- depresiva hebt...)
Vervolgens zit je zo'n jaar tot anderhalf jaar eraan vast...
Vaak krijg je (in het begin) samen met je anti depresiva een kalmeringsmiddel dur bij... (oxazepam oid...) In het begin kun je je zelfs depressiever gaan voeler dan voordat je ermee begon...
Nja... veel succes!!!

Joyce
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 07:38
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
>alleen eerste post gelezen<
ik heb seroxat geprobeert (bepaalde antidepressiva). bij mij sloeg het niet aan en ging juist negatief werken, maar bij anderen heb ik juist gehoord dat het hun erg geholpen heeft.
Hoe het op jou uitwerkt zou je toch echt zelf moeten proberen.
en antidepressiva is een steuntje erbij, het lost dus niet meteen al je problemen op *maybe een idee om dan ook nog naa een psy te gaan?*
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:02
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
ik heb anderhalf jaar geleden prozac gebruikt , had toen het gevoel dat het niet werkte, ben accuut gestopt *stom* en kwam er toen achter dat het wel werkte...

Nu na een maand of 7 ben ik weer naar de huisarts gegaan en sinds vandaag zit ik weer aan de prozac.. en dit keer volhouden

de bijwerkingen zijn in het begin heel vervelend, maar het gaat weer over. en wat het met je doet is voor ieder persoon verschillend, mij maakt het rustiger en zorgt ervoor dat ik beter slaap. Ook zorgt het ervoor dat mn stemmingswisselingen minder erg zijn
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit nooit zin
thinky
14 08-01-2006 16:59
Psychologie uitbarstingen
NOSESUCKER
43 07-12-2005 18:52
Seksualiteit [POLL] Batsen is gezond!
MisterDJ
69 10-06-2005 15:58
Verhalen & Gedichten het model
Verwijderd
6 08-09-2004 19:30
Psychologie pillen & gesprekken
Ninnoc
14 07-08-2003 22:53
Psychologie lichamelijk instorten
<(-_-)>
13 14-03-2003 17:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.