Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2005, 11:09
Verwijderd
Vraagje:

Heeft iemand een idee van minimum loon in New York? Ik wil wel graag een bronvermelding......


Alvast bedankt voor de hulp.


Joshua
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2005, 11:13
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
http://www.littler.com/nwsltr/asap_1...nimumWage.html

$6 dus.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 15:38
Verwijderd
wow vet weinig!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 16:11
Heatherrr
Heatherrr is offline
was je van plan om daar te gaan werken ofzo? Denk dat je best wel lang zou moeten werken om je kaartje te kunnen betalen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 17:27
Verwijderd
Toevallig is dat niet voor mij.... maar voor mijn lieve zus. Die wil daar stage lopen.


vandaar
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 18:10
Verwijderd
$ 6,-- is toch niet zo heel weinig? En het is een minimumloon, dus het kan zijn dat ze meer gaat verdienen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 19:09
3gg!3*4ng3rf!5t
Avatar van 3gg!3*4ng3rf!5t
3gg!3*4ng3rf!5t is offline
voor welke leeftijd geld die 6$ dan?


uhm.. ff btw:

Citaat:
which will substantially increase the New York State minimum wage
waar gaat je zus heen? als ze niet naar NY gaat klopt et nie
__________________
で起動すればを 英語で起動すれば
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 20:18
Verwijderd
Ja daarom vroeg ik voor de staat NY whahahah.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 20:20
Jades
Jades is offline
Minimumloon is inderdaad $6 in NY state, maar dat ligt aan het soort werk wat ze gaat doen. Zeker als je het hebt over een stage wordt dit in veel gevallen niet vergoed of alleen gedeeltelijk.

Voor een overzicht van minimumlonen:

http://www.dol.gov/esa/minwage/america.htm

Heeft ze ook al gekeken naar de vereisten voor een social security number (SSN), individual tax identification number (ITIN) en een visum? Je kan daar niet vroeg genoeg mee beginnen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 23:11
Verwijderd
Volgens mij wel... ze is er al een paar maanden mee bezig. Maar bedankt voor de tips

Ze doet HBO bedrijfcomm. Ze is echt goed....

Ik denk wel dat ze daar een stagevergoeding kan ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 00:16
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
bestaat het minimum loon in de VS wel?

want je ziet wel ns wat van die dingen op TV dat huisvrouwen 3banen hebben waarmee ze het net redden enzo.

Dacht wel ns opgevangen te hebben dat er geen minimumloon is daar.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 09:38
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
Tiño schreef op 04-06-2005 @ 01:16 :
bestaat het minimum loon in de VS wel?

want je ziet wel ns wat van die dingen op TV dat huisvrouwen 3banen hebben waarmee ze het net redden enzo.

Dacht wel ns opgevangen te hebben dat er geen minimumloon is daar.
als je op de link klikt die Jades gepost heeft zie je dat er sommige staten zijn die geen minimumloon kennen.
En volgens die site is het minimumloon in Kansas 2.65, dan is het logisch dat je 3 banen nodig hebt om rond te komen...
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 10:20
Jades
Jades is offline
Het is bijvoorbeeld in Florida zo dat personeel op veel cruiseschepen $1 per maand (puur administratief) betaald krijgt en de rest uit tips moet ontvangen. Je krijgt dan situaties waarbij mensen die "veel" verdienen ($600USD+) zelf mensen inhuren om dat werk voor hun te doen en zelf dan weer een andere baan zoeken om zo toch een aardig salaris bij elkaar te sprokkelen...
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 10:25
Verwijderd
Misschien zijn het gewoon richtlijnen, maar er staan al op 2 sites dat het $6.00 is voor de staat NY.... dus zal dat wel kloppen.

Bij een derde ben ik zeker.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 17:26
Verwijderd
Ik denk dat je erop moet rekenen dat een stage in new york alleen maar geld kost. Dit ivm reiskosten/huur
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 18:19
Verwijderd
Ja weet ze.
Ze gaat sowieso niet in DE stad wonen... ze gaat dan iets huren in Long Island ofzo. Verder is er toch al genoeg geld om het hele project te financieren, maar ze wil er gewoon wel wat voor terug krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:07
Robjee
Robjee is offline
Hebben jullie er ook al aan gedacht dat je een staatsburger moet zijn om daar te kunnen werken?
En dat je alleen staatsburger kan worden als je daar een jaar of zo hebt gewoond?

Ik zou eerst dat uit gaan zoeken voor je over lonen begint
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 13:55
Jades
Jades is offline
Dat is niet het geval, je zal echter wel een speciaal visum (H1B geloof ik) moeten aanvragen bij de Amerikaanse ambassade in Den Haag. Waarschijnlijk word je in Amerika bij de douane uit de rij gehaald om ondervraagd te worden over wat je precies gaat doen en voor hoelang. Ze moeten zeker weten dat je teruggaat naar Nederland als het visum verlopen is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-06-2005, 15:21
Verwijderd
Idd... maar je mag daar sowieso aan stages werken. Die visum gaat ze deze week aanvragen, maar ik denk niet dat ze moeilijk gaan doen. Volgens mij is zo'n "green card" niet zo heel lastig te verkrijgen, vooral voor een half jaartje. Ik ken mensen die wel eens een jaar aan et rondreizen waren in the states. Je moet alleen een tijdsbesteding opgeven.... in detail.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 20:10
Robjee
Robjee is offline
Citaat:
Jades schreef op 05-06-2005 @ 14:55 :
Dat is niet het geval, je zal echter wel een speciaal visum (H1B geloof ik) moeten aanvragen bij de Amerikaanse ambassade in Den Haag. Waarschijnlijk word je in Amerika bij de douane uit de rij gehaald om ondervraagd te worden over wat je precies gaat doen en voor hoelang. Ze moeten zeker weten dat je teruggaat naar Nederland als het visum verlopen is.
Volgens mij wel.
Ik heb 3 vrienden die in de zomervakantie naar de USA gaan om daar op stage te gaan/te studeren. Ik heb het voor hun nagevraagd, en er wordt toch gezegd dat staatsburgerschap vereist is om daar werkt te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 11:39
Jades
Jades is offline
Als het gaat om stage/studie dan hoef je geen staatsburger te zijn. Er gaan immers 500.000 buitenlandse studenten naar de VS voor een stage/studie en er worden in de Greencard Loterij maar 50.000 permanente verblijfsvergunningen verloot. Het is inderdaad waar dat je een permanente verblijfsvergunning moet aanvragen indien je de intentie hebt om fulltime in de VS te gaan werken en wonen. Op deze regel zijn ook weer uitzonderingen voor wetenschappers (import van kennis) en voor werknemers die in dienst worden genomen door een Amerikaanse onderneming.

Je word trouwens pas staatsburger nadat je 5 jaar in de VS hebt gewoont.

Wat gaan je vrienden precies studeren in de VS deze zomer en waar?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Kinder bueno saai #591
Verwijderd
500 02-05-2009 21:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Unie en uitbreiding: hoe verder?
hhendrikxx
53 04-02-2009 10:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Busstaking tijdens examens
T_ID
500 10-06-2008 18:47
Werk, Geld & Recht wat te doen als je het oneens met een boete bent?
Garbage
106 18-06-2004 20:31
Eindexamens 2003 Samenvattingen
SeXyCHiCK
15 09-05-2003 08:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.