Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2008, 20:48
Verwijderd
Hallo,

Ik heb net m'n laptop opnieuw geinstalleerd, en nu mis ik iets wat ik een dag gelden nog wel kon: je tikt in de adresbalk bij Internet Explorer een woord in waarnaar je wilt zoeken, drukt op Enter en gaat meteen naar de meest 'logische site'. Het klinkt misschien heel stom, maar ik vond dit heel handig omdat het weer tijd bespaart en meestal kwam ik meteen op de goeie site.
Heb nu Google Toolbar geinstalleerd, maar daar kan ik het helaas ook niet vinen (alleen de bekende optie 'Ik doe een gok' lijkt er op).
Weet iemand hoe je dit instelt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2008, 02:30
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Wat doet ie nu dan als je een woord in de adresbalk intypt?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 30-01-2008, 10:00
Verwijderd
Naar Google en dan krijg je zoekresultaten.

Had gister even op internet gezocht, en volgens mij zit die functie er bij Firefox sowieso al in. Maar wel vaag dat ik het voor het herinstalleren wel kon doen, want ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets heb geinstalleerd. Dacht dat het zo hoorde, en nu mis ik het.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 01:10
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb zelf geen internet explorer, dus ik kan het ook niet even checken. Maar kan het zo zijn dat je een nieuwere versie van internet explorer hebt geinstalleerd dan die er eerst op je computer stond?

Ik denk dat je die functie wel uit moet kunnen schakelen ergens bij opties.

Als ik nu iets randoms intyp in de adresbalk bij firefox, bijvoorbeeld 'iets', dan gaat ie vanzelf naar www.iets.org, en niet naar google resultaten. Echter als ik 'g iets' intyp, dan gaat ie wel vanzelf naar google resultaten. Je kunt geloof ik instellen dat als je eerst een letter intypt, en vervolgens een zoekterm, dat ie dan gaat zoeken naar die zoekterm in de zoekmachine die je aan die letter hebt verbonden. Dus je zou 'y' kunnen binden aan de zoekmachine van yahoo, en als je dan 'y iets' intypt, dan gaat ie vanzelf in yahoo zoeken naar 'iets'.

Ik weet niet hoe dit met internet explorer zit..
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 31-01-2008, 09:30
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
De meeste browser hebben ook wel de functionaliteit:
als je bv. mozilla intikt en Ctrl-Shift-Enter drukt, kom je uit op mozilla.org
als je bv. microsoft intikt en Ctrl-Enter drukt, kom je uit op microsoft.com
als je bv. arpa intikt en Shift-Enter drukt, kom je uit op arpa.net

In Firefox is het inderdaad ook zo dat je met 'g' ervoor kan zoeken vanuit de adresbalk (al vind ik de ingebouwde zoekbalk dan makkelijker). Ook als je een zoekterm ingeeeft in de adresbalk, dan gebruikt hij eigenlijk 'ik doe een gok' van Google (maar vaak kom je op iets verkeerds uit of heb je spaties in je zoekopdracht en herkent hij dat dus niet).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2008, 11:09
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2004/07/26/197754.aspx
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 17:42
Verwijderd
Ben ondertussen verhuist en had 3 weken geen internet... maarrr:

Alles wat jullie opnoemen, is niet wat ik bedoel. Alleen dat in Firefox de functie er dus standaard is. Heel gek dat ik het nu niet meer heb, want volgens mij is Internet Explorer hetzelfde gebleven. Waarschijnlijk heb ik het (per ongeluk) zelf zo ingesteld, ooit, maar nu weet ik het dus niet meer..
Heel jammer. Ik vond het echt heel fijn dat 'ie random naar een (vaak de goeie) site ging!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 09:43
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:

In Firefox is het inderdaad ook zo dat je met 'g' ervoor kan zoeken vanuit de adresbalk .
zonder die g lukt het bij mij ook
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 20:35
Verwijderd
..en je weet niet hoe dat evt. is ingesteld?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 19:43
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
zonder die g lukt het bij mij ook
Bij mij ook, maar enkel als er geen spaties in de zoekterm staan (anders geeft hij foutmeldingen). En ik gebruik toch liever de zoekbox daar net naast, geeft meer controle.

Voor het instellen kan je TweakUI van de MS PowerToys proberen, maar ik geloof dat die enkel met keywords toestaat (dus g ..., msdn ..., etc.), als je het op IE wilt instellen tenminste.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Spyware & Adware [3]
Enlightenment
461 24-01-2006 09:53
Software & Hardware [Javascript] URL wijzigen?
ekki
10 04-01-2003 21:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.