Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2003, 16:58
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Een paar dagen terug (ik geloof donderdag) was er op het journaal van ned 2 het bericht dat een aantal politieke partijen willen dat voortaan iedereen vanaf 14 jaar zijn of haar identiteitsbewijs bij zich draagt. Maakt niet uit waar je heen gaat, ook naar school etc.
Dit, ter verbetering van de veiligheid.

Dit alles zou in moeten gaan vanaf 2005.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik ben er zelf tegen. Bij sommige gelegendheden zou het nog wel kunnen. Maar altijd...
__________________
Come as you are
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2003, 16:59
Pax Eversor
Avatar van Pax Eversor
Pax Eversor is offline
Waarom niet altijd?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:05
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik vind het een goed idee! Je hebt toch ook (bijna) altijd je portomonnai bij je? Mn mobiel heb ik ook altijd bij me. Mn ID en OV zitten ook bij die standaart handbagage..
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:05
Skyrise
Avatar van Skyrise
Skyrise is offline
ik weet niet... heb eigenlijk twee meningen: als et nodig is voor de veiligheid... tsja... maar et beperkt wel je persoonlijke vrijheid: wat als je em per ongeluk vergeten bent?

beetje

(ps: ik heb em nu al altijd bij me)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:07
concito
Avatar van concito
concito is offline
Ik heb hem eigenlijk standaard in mijn portemonee zitten, maar ik vind vanaf 14 jaar wat jong, zal natuurlijk wel meevallen, maar ik krijg een beetje het idee van een politie staat bij dat soort maatregelen.
Al zitten er natuurlijk wel voordelen aan het verplichte ID bij je hebben.
__________________
AL jullie moeders.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:07
'Godfather'
'Godfather' is offline
Ben t er wel mee eens.. ik heb sowieso altijd m'n bromfiestcertificaat bij en dan ook nog m'n id-kaart.
Zit dus standaard in m'n portomonee, niet zo'n problemen mee eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:14
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Opzich vind ik het idee dat je je altijd moet kunnen identificeren niet zo'n heel groot probleem. Wel vind ik, dat die partijen die het voorstel deden, erg zware straffen gebruiken om het af te dwingen. Tot 2500 Euro ofzo, geloof ik. Dat vind ik wel wat veel, als je als 14 jarige een keer je ID niet bij je hebt.
Zelf draag ik m'n ID-kaart nu ook nooit bij me. Zo'n ding is duur, en als je 'm kwijtraakt of als hij gestolen wordt krijg je ook nog een flinke boete. Als ik een nieuwe heb, draag ik m'n oude wel mee.
Ook vraag ik me af, in hoeverre het verplicht stellen van een ID nou echt de veiligheid gaat verbeteren? Zijn er opeens minder criminelen als mensen zich moeten legitimeren? Verder maakt het natuurlijk de weg vrij voor discriminatie van "risicogroepen", zodat sommige mensen hun ID wel twaalf keer per dag tevoorschijn moeten halen, terwijl mensen die er anders uitzien nergens last van hebben.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:43
Verwijderd
Vanaf 14 jaar vind ik zeer jong, gewoon vanaf 16. Verder vind ik die boetes voor het vergeten te ziekelijk voor woorden 2500 euro is gewoon te gek voor woorden.
Ik denk dat het politie werk erdoor makkelijker kan worden.

(alhoewel er geen goed werkend politie apparaat is in Nederland )

Laatst gewijzigd op 09-11-2003 om 18:26.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 17:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Nou. t kost me teveel geld als ie gejat word.
Ik ga t er dus maar op wagen om zoveel mogelijk zonder te lopen en dan maar een boete daarvoor te riskeren dan dat mijn paspoort enkele keren gejat wordt met alle bureaucratische rompslomp en financiele malaise daaromheen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:06
tush
tush is offline
Moest dat dan al niet? In België wel denk ik hoor.
Ik doe het in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:31
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Ik vind dit een goed idee, en hoe jonger hoe beter. Tegenwoordig zijn er al zoveel jonge criminelen. Ik denk dat dit initiatief zeer goed zal helpen ter bestrijding van de criminaliteit.

Hoe zouden alle illegalen hiermee omgaan?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:31
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Ik heb dat ding toch altijd bij me, dat ding zit namelijk in mijn portemonnee en dat ding is essentieel. En waarom ook niet, je weet nooit waar het goed voor is.
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-11-2003 @ 19:31:


Hoe zouden alle illegalen hiermee omgaan?
Die kopen een vals paspoort.

Net zoals nu ook is.

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:34
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-11-2003 @ 19:31:
Ik vind dit een goed idee, en hoe jonger hoe beter. Tegenwoordig zijn er al zoveel jonge criminelen. Ik denk dat dit initiatief zeer goed zal helpen ter bestrijding van de criminaliteit.

Hoe zouden alle illegalen hiermee omgaan?
Maar HOE denk je dat een ID-plicht gaat helpen om de criminaliteit te verminderen? Dat aspect is me tot nu toe nog niet helemaal duidelijk geworden.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:37
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Tio schreef op 09-11-2003 @ 19:34:
Maar HOE denk je dat een ID-plicht gaat helpen om de criminaliteit te verminderen? Dat aspect is me tot nu toe nog niet helemaal duidelijk geworden.
Het is dus de bedoeling dat er een algemene identificatie plicht gaat komen, de politie mag dus op elk moment, waar dan ook iedereen vragen om legitimatie, ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij mogen ze ook fouilleren. Hierdoor gaan criminelen geen illegaal waar meer over straat transporteren, en zullen ze voorzichtiger worden, en tevens denk ik dat het risico voor veel te hoog wordt. Hierdoor zal de criminaliteit dalen.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:38
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Het feit dat je niet kunt liegen over je identiteit als je opgepakt word en dat de politie (of andere autoriteiten) inzage hebben op al je gegevens misschien?
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:42
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
nouja wat DEADLOCKED zegt in elk geval
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:43
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
telluriet schreef op 09-11-2003 @ 19:42:
nouja wat DEADLOCKED zegt in elk geval
Jij zegt het wat meer samengevat.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2003, 18:44
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-11-2003 @ 19:43:
Jij zegt het wat meer samengevat.
Een man van weinig woorden
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:46
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Ik ben er tegen omdat:
- Het belemmert je vrijheid in zekere zin.
- Als je het een keer vergeet heb je een asociaal hoge boete aan je kont hangen.
- Hetzelfde probleem als hierboven, maar dan wanneer het gestolen wordt.

Ikzelf heb nog zo een ouderwetse IDpas. Deze zijn nog redelijk groot. En hij past dan ook met geen mogelijkheid in mijn portemonnee. Dit zou betekenen dat ik hem op een andere wijze bij me zou moeten dragen. In mijn broekzakken dus (waarbij hij alleen in mijn kontzakken past) waar hij zo uit gegapt kan worden. Dan ben je en de kosten voor een nieuwe IDpas en een boete (als ze er naar vragen) kwijt.

Je mag dan ook alleen maar je identietijdsbewijs gebruiken of een paspoort. Een scooterrijbewijs is géén identietijdsbewijs.

En kinderen vanaf 14 jaar kunnen denk ik niet de verantwoordelijkheid dragen om dat ding altijd bij zich te hebben.
Stel dat ze een keer afspreken om te gaan spelen (ik zeg nu ook maar wat) dan zouden ze dat ding bij zich moeten hebben. Ze kunnen het dan redelijk makkelijk verliezen.
__________________
Come as you are
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 18:51
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
simsalabim schreef op 09-11-2003 @ 19:46:
Ik ben er tegen omdat:
- Het belemmert je vrijheid in zekere zin.
- Als je het een keer vergeet heb je een asociaal hoge boete aan je kont hangen.
- Hetzelfde probleem als hierboven, maar dan wanneer het gestolen wordt.

Ikzelf heb nog zo een ouderwetse IDpas. Deze zijn nog redelijk groot. En hij past dan ook met geen mogelijkheid in mijn portemonnee. Dit zou betekenen dat ik hem op een andere wijze bij me zou moeten dragen. In mijn broekzakken dus (waarbij hij alleen in mijn kontzakken past) waar hij zo uit gegapt kan worden. Dan ben je en de kosten voor een nieuwe IDpas en een boete (als ze er naar vragen) kwijt.

Je mag dan ook alleen maar je identietijdsbewijs gebruiken of een paspoort. Een scooterrijbewijs is géén identietijdsbewijs.

En kinderen vanaf 14 jaar kunnen denk ik niet de verantwoordelijkheid dragen om dat ding altijd bij zich te hebben.
Stel dat ze een keer afspreken om te gaan spelen (ik zeg nu ook maar wat) dan zouden ze dat ding bij zich moeten hebben. Ze kunnen het dan redelijk makkelijk verliezen.
Hoe belemmert het je vrijheid? En dat kinderen van 14 jaar de verantwoordelijkheid niet kunnen dragen, verwerp ik. Ze kunnen op die leeftijd wel criminele dade verrichten, drugs verhandelen, maar ze zijn niet verantwoordelijk genoeg om een id bij zich te dragen?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:00
simsalabim
Avatar van simsalabim
simsalabim is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-11-2003 @ 19:51:
Hoe belemmert het je vrijheid? En dat kinderen van 14 jaar de verantwoordelijkheid niet kunnen dragen, verwerp ik. Ze kunnen op die leeftijd wel criminele dade verrichten, drugs verhandelen, maar ze zijn niet verantwoordelijk genoeg om een id bij zich te dragen?
Het belemmert je vrijheid in de zin van dat je het gewoon altijd bij je moet hebben. Je kan de deur niet uit als je geen ID bij je hebt.

En zeker niet alle kinderen van 14 kunnen de verantwoordelijkheid van drugs verhandelen aan. Een vele malen grotere meerderheid doet dat niet. Er is een kleine groep die dat wel doen, maar je verplicht dan wel alle 14-jarige kinderen van 14 een ID bij moeten hebben.
__________________
Come as you are
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:01
kaarinetjuh
Avatar van kaarinetjuh
kaarinetjuh is offline
als ze mij een gratis pas geven die in me portomonee past... best, maar ik ga niet ook nog een ID-kaart kopen die in me portomonee past.
Ik heb nu een paspoort, dat past dus nergens in, en als ik hem bijvoorbeeld in me jaszak zou doen en hij wordt gejat heb ik toch ECHT een probleem.
14 vind ik qua leeftijd wel meevallen eerlijk gezegt. Die kunnen denk ik die verantwoording wel aan.
__________________
Dream as you'll live forever, live as you'll die today
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:15
Verwijderd
is al jaren zo dat t vanaf je 12e is, en t is een jaarlijks terug komend tafareel
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:21
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Citaat:
telluriet schreef op 09-11-2003 @ 19:38:
Het feit dat je niet kunt liegen over je identiteit als je opgepakt word en dat de politie (of andere autoriteiten) inzage hebben op al je gegevens misschien?
Tjah, maar dan moet de politie je wel eerst oppakken voor iets crimineels. En alsof het nu zo is, dat (jeugd)criminelen niet opgepakt worden, omdat ze geen legitimatie bij zich dragen, volgens mij gaat het niets veranderen aan het aantal mensen dat opgepakt gaat worden. Het helpt alleen wat om de arrestaties wat efficienter te maken, naar mijn idee.
En verder, we hadden al een agententekort en iedereen zeurt ook altijd al dat ze een keer boeven moeten gaan vangen ipv je fietslicht te controleren. Hoeveel agenten moeten zich hier nu mee bezig gaan houden?

En dan inderdaad ook nog dat die ID-kaarten niet echt goedkoop zijn. Gelukkig zijn die nieuwe wat kleiner, maar toch, als je 'm altijd bij je draagt raak je 'm ook sneller kwijt oid en die boetes die je dan krijgt zijn ook niet om blij van te worden.
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2003, 19:41
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Zolang ze hem alleen mogen vragen (en plein public) met reasonable cause, vind ik het best.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:54
funkypunk
Avatar van funkypunk
funkypunk is offline
Citaat:
simsalabim schreef op 09-11-2003 @ 17:58:
Een paar dagen terug (ik geloof donderdag) was er op het journaal van ned 2 het bericht dat een aantal politieke partijen willen dat voortaan iedereen vanaf 14 jaar zijn of haar identiteitsbewijs bij zich draagt. Maakt niet uit waar je heen gaat, ook naar school etc.
Dit, ter verbetering van de veiligheid.

Dit alles zou in moeten gaan vanaf 2005.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik ben er zelf tegen. Bij sommige gelegendheden zou het nog wel kunnen. Maar altijd...
een beetje oud.... was al erder sprake van
maar ik ben er tegen. doet me denken aan WO2, verder zie ik het niet zitten aangezien je een straf opgelegt kan krijgen als je het niet doet. maar wat zou die straf moeten zijn...... verder zie ik het nut er ook niet van in, veiligheid verbeter je niet door een id bij je te hebben
__________________
nooit meer
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 20:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Liever niet, ik vind dat onhandig, ben je straks ook de lul als je hem een keer vergeet. Ik heb broeken zonder zakken, hoe moet dat in de zomer? Moet ik hele tijd met een tasje gaan lopen? Mijn portemonee heb ik praktisch nooit bij me, dus moet ik apart eraan denken m'n ID mee te nemen?

Hiermee is de kans op discriminatie ook groter en er zitten nog wel meer nadelen aan, net dat er natuurlijk ook voordelen aan zitten... Maar wat mij betreft zeg ik Nee tegen het altijd dragen van het ID
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 21:08
Verwijderd
Op zich brengt het overigens geen verandering in de situatie die we nu al kennen. Als een agent iemand staande houdt om die persoon naar diens personalia te vragen, dan doet hij dat omdat hij die persoon verdenkt van een strafbaar feit. Agenten houden niet zómaar mensen aan. Op het moment dat iemand zich niet kan legitimeren, zal die persoon worden aangehouden en overgebracht naar een plaats van verhoor.

In de nieuwe situatie, waarin iedereen verplicht met een identiteitsbewijs moet lopen, is het enkele niet bij je hebben van zo'n bewijs óok een strafbaar feit. Dit om te voorkomen dat mensen die verdacht worden van strafbare feiten, zich niet kunnen legitimeren, hetgeen de strafvordering bemoeilijkt. Maar als iemand van een ernstig strafbaar feit wordt verdacht, zal hij toch altijd al worden aangehouden en overgebracht naar een plaats van verhoor. Het minimale tussenstapje waarin het identiteitsbewijs wordt gevraagd, is in de strafvorderlijke keten maar een zeer kleine schakel.

Met andere woorden, het voegt niets toe op het gebied van efficiëntie en effectiviteit van de strafrechtspleging. Typisch weer een voorbeeld van de inperking van burgerlijke vrijheden, waar geen duidelijk en concreet doel tegenover staat. Zal de VVD wel weer achter zitten, die zijn al zo'n kei in het roepen van 'oplossingen' zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 21:37
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-11-2003 @ 22:08:
Agenten houden niet zómaar mensen aan.
maar als je zwart bent...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 21:45
herz
herz is offline
haben Sie papiere? nein herr commandant.
kommen Sie bitte mit.

het spijt me voor het uberslechte duits maar dit gevoel bekroop me toen ik het hoorde (las).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 21:54
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Nee ik ben er tegen om verschillende redenen

- de boete is belachelijk, het zal iedereen zeker eens gebeuren dat je je id vergeet

- het wordt er echt niet veiliger op als iedereen een id bij zich moet hebben

- zodra je gekleurd bent, er verdacht of anders uitziet zal je zeker meteen om je id gevraagd worden, dat zal gewoon niet helemaal lekker lopen helaas.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 21:57
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Overgens is het in Tsjechie ook zo, ik ben al eens met een groepje vrienden zomaar aangehouden bij ons in de buurt en had toevallig mijn paspoort bij me (die heb ik normaal niet als ik toch in de buurt ben). Het is gewoon vervelend om steeds dat paspoort bij je te hebben waarbij je ook nog het risico hebt dat het gestolen wordt en als je zomaar om legitimatie vragen krijg je gewoon het id dat je op een of andere manier potentieel verdacht bent.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 09:08
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Ik ben het er niet mee eens. Het belemmert de individuele vrijheid. Mensen moeten gewoon kunnen gaan en staan waar ze willen, zonder zich te hoeven identificeren. Het doet me eigenlijk een beetje denken aan derde rijk ideologieën, waarbij mensen zich moeten kunnen identificeren als een landwachter met hakenkruisembleem daar om vraagt. Schande dat zoiets dan nog wel gelanceerd wordt door de 'liberalen' van de VVD die toch regelmatig claimen voor vrijheid van het individu te zijn.

Bovendien kan het bijdragen tot discriminatie, omdat in de praktijk toch zal blijken dat een Marrokaanse jongere 10 keer zo vaak naar zijn ID gevraagd zal worden dan een Nederlandse dame van middelbare leeftijd.

Nazi's!

Laatst gewijzigd op 10-11-2003 om 09:11.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 14:21
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
Wat me vooral zo tegenstaat, is dat IEDEREEN "aangepakt" wordt doordat een klein deel van de bevolking crimineel is. Ik bedoel, ik heb niks gedaan, en toch moet ik me dag en nacht, zelfs als ik even brood ga kopen, kunnen legitimeren.

Daarnaast is een paspoort onmogelijk mee te nemen als je geen handtasje of enorme jaszak hebt, dus dat schiet ook al niet op.

En een kopie van je ID is vast en zeker niet geldig...
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:11
Dhyana
Dhyana is offline
Ik vind het geen probleem, ik heb sowieso altijd mn ID bij me.


Trouwens.. de boete KAN OPLOPEN tot 2500 euro.. het is heus niet zo dat je zomaar zo'n hoge boete uitgeschreven krijgt omdat je je ID niet bij je hebt. Dat hangt natuurlijk ook af van de situatie en de reden waarom je ID gevraagd wordt. Als je onschuldig bent, heb je toch niets te vrezen, of wel soms ?
__________________
Third Eye Open
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2003, 15:13
Verwijderd
kvind het ook wel een goed plan. maar dan zouden ze de leeftijd op 16 jaar moeten zetten.

14 is misschien nog een beetje vroeg. (niet denegrerend bedoeld)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:14
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Kheb nog een vrij oude ID...Dat nieuwe kaartje is toch veel kleiner tegenwoordig??
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 09-11-2003 @ 22:37:
maar als je zwart bent...
Moet je wel eerst kunnen aantonen dat het daardoor komt. Race-baiting is wat al te gemakkelijk.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:50
Dhyana
Dhyana is offline
Citaat:
Dukko schreef op 10-11-2003 @ 16:13:
kvind het ook wel een goed plan. maar dan zouden ze de leeftijd op 16 jaar moeten zetten.

14 is misschien nog een beetje vroeg. (niet denegrerend bedoeld)
Ik denk dat 14 jaar best een goede grens is. 14-jarigen zijn lang niet meer zo braaf en onschuldig als jaren geleden en ze zijn zich wel degelijk bewust van hun verantwoordelijk etc. En er zal vast wel een ander (milder) beleid zijn voor minderjarigen die geen ID op zak hebben
__________________
Third Eye Open
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 15:53
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
McCaine schreef op 10-11-2003 @ 16:33:
Moet je wel eerst kunnen aantonen dat het daardoor komt. Race-baiting is wat al te gemakkelijk.
Agenten plukken mensen uit de massa op grond van vermoedens, ze moeten wel. Dan krijg je vanzelf meer gecontroleerde zwarten. 't is ook niet verbazingwekkend, alleen wat ongemakkelijk.

En je moet toch eens Nederlands leren,
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 17:04
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 10-11-2003 @ 16:53:
Agenten plukken mensen uit de massa op grond van vermoedens, ze moeten wel. Dan krijg je vanzelf meer gecontroleerde zwarten. 't is ook niet verbazingwekkend, alleen wat ongemakkelijk.
Zolang je niets bewijzen kan zou ik er maar niet te veel over klagen.

Citaat:
En je moet toch eens Nederlands leren,
Ik kan het wel, ik doe het alleen niet.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 18:25
machtigespa
machtigespa is offline
ik draag hem altijd, dus zie het probleem niet. Doe het ook voor mijn eigen veiligheid. Als er iets gebeurt dat ze meteen mn familie kunnen inlichten. Zie echt niet het probleem.

Als je niets te verbergen hebt wat maakt het dan uit?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 18:48
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
ik heb hem niet vaak bij me, ben bang dat ik hem kwijtraak en dat brengt heeeeeeeel veel gedoe met zich mee, ik heb geen id maar een paspoort en omdat steeds mee tenemen is een stuk minder handig dan een id
__________________
I am who I am, you just can't change me
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 18:56
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 10-11-2003 @ 16:53:
Agenten plukken mensen uit de massa op grond van vermoedens, ze moeten wel. Dan krijg je vanzelf meer gecontroleerde zwarten. 't is ook niet verbazingwekkend, alleen wat ongemakkelijk.
Wat wil je dan? Moeten er dan meer blanke straatrovers komen om raciale gelijkheid te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 19:05
PV
PV is offline
lijkt me prima, ik zie er geen nadelen aan. Zo'n klein pasje kan je altijd wel ergens kwijt, al stop je t in je schoen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 19:22
xx
xx is offline
Citaat:
PV schreef op 10-11-2003 @ 20:05:
lijkt me prima, ik zie er geen nadelen aan. Zo'n klein pasje kan je altijd wel ergens kwijt, al stop je t in je schoen.
ik weet niet hoe groot jou schoenen zijn....... maar mijn paspoort krijg ik daar absoluut niet in.........

ik vind het trouwens belachelijk, echt weer zo een idee van donner. Ik zit nu al af en toe in de stress dat ik mn OV niet kwijt raak, wat als ik ook nog eens op een kostbaar paspoort moet gaan letten. Nee, ik vind het geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 13:45
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
IK heb altijd al mijn ID bij me.. dus voor mij zou het geen probleem zijn.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 20:59
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Ik heb een paspoort, hoe moet ik die ooit meenemen.
Ik heb altijd mijn portomonee mee die helemaal vol zit, ook me sleutels, me OV en me mobiel.
Een paspoort is best groot, een id-kaart iets kleiner, maar ook nog groot.

Nee, ik ben tegen. Het heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Met mijn OV ben ik al bang dat ik hem kwijt raak. Als ik naar school ga moet ik de bus en trein nemen dus vaak bij de hand hebben en conducteurs gaan altijd zeuren als ik me OV eerst uit me portomonee moet halen dus doe hem voortaan in me broekzak.
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 21:03
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
RayMania schreef op 11-11-2003 @ 21:59:
Ik heb een paspoort, hoe moet ik die ooit meenemen.
Ik doe hem altijd in de binnenzak van mijn jas. Past precies.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een op de drie moslims wil weg uit Nederland om Wilders
Verwijderd
442 14-09-2009 06:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet
Verwijderd
213 15-11-2008 15:22
Algemene schoolzaken Is mijn school te streng? Of ligt het aan mij?
Thanatios
61 07-05-2008 11:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islam wordt deel Nederlandse cultuur
Clemenzia
454 12-08-2007 00:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ontwikkelingssamenwerking
perfectme
316 25-02-2007 17:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush: 'vermindering rechten van verdachten'
Verwijderd
27 04-12-2002 20:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.