Oud 05-09-2007, 17:54
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
.. En we willen foto's zien.

Mijn zusje is sinds een paar dagen weer een rasechte brugklasser. Hoe was jij als brugklasser? Nog gekleed in tuinbroek die mama gemaakt had? Keek je de kat uit de boom of ging je vol goede moed naar de brugklasser?

Ben je door de bovenklassen ook wel is uitgemaakt voor; brugkakker? Of was je juist heel trendy en stoer..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2007, 18:01
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ts begint
Ik was heel rustig enzo. Still am, though. Ik was alleen ook een stuk braver; ik spijbelde nooit. Verder was ik in het algemeen geen irritant opdondertje, omdat ik die types zelf maar irritant vond.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:19
Verwijderd
Braaf, stil, verlegen. En ja, ik droeg tuinbroeken Maar die waren heel hip toen! Met ruitjes enzo!
En ik was klein, dat viel me later op toen ik in hogere klassen zat; burgpiepers zijn heel klein, en ik zat ook nog eens onder het gemiddelde
En ik had puistjes En zo'n enorme rugzak op m'n rug van 11 kilo. Ik was gewoon echt een standaard brugsmurfje

Foto's liet ik niet graag maken in die tijd, dus helaas
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:28
Verwijderd
Klein, arrogant, extreem intelligent.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:38
Verwijderd
stil, redelijk hyper en irritant onder vrienden, bang voor alle leraren enzo
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:42
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Serieus, braaf, stil, verlegen, maar ik droeg wel hippe kleding en make-up.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:47
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb nooit in de brugklas gezeten. Maar aangezien bij ons het tweede jaar ook een brugjaar is... Nou, alle oudere klassen kenden me en noemden me 'Mascha junior' (mama heet mascha en heeft hun allemaal lesgegeven.)


en ik kleedde me ontzettend sletterig en gedroeg me heel aanstellerig want ik wist niet goed wat ik met mezelf moest
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:52
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

hier zat ik volgensmij nog niet eens op het forum, dat moet dus begin 3e of eind 2e klas zijn (bruiloft van papa). wel formeel gekleed. heb die kleren nog steeds maar alles valt eruit vanboven

nou zo was ik dus, daar heb je je foto's!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:52
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb nooit in de brugklas gezeten, dus ik ben nooit brugsmurf geweest.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:53
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb nooit in de brugklas gezeten, dus ik ben nooit brugsmurf geweest.
ook overgeslagen? box!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:54
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ook overgeslagen? box!
Ik heb de eerste 4 jaar tweetalig vwo gedaan. Dus vanaf de eerste klas deed ik al vwo.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 18:56
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb de eerste 4 jaar tweetalig vwo gedaan. Dus vanaf de eerste klas deed ik al vwo.
oh ok
wij kiezen in het derde jaar en ik heb het eerste jaar overgeslagen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 19:02
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Ik was de langste. ;x
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 19:03
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
1.50m, grote mond, je kent het wel
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Braaf, stil, verlegen. En ja, ik droeg tuinbroeken Maar die waren heel hip toen! Met ruitjes enzo!
Same here. Ik was 11 en klein, droeg (afgezien van de tuinbroeken) wortelbroeken van de Ter Stal en gezondheidsschoenen. Ik was de enige in de klas die nog niemand kende, en een typisch buitenbeentje. (Dit alles werd in latere jaren ruimschoots gecompenseerd met gescheurde kleren, blowen op het schoolplein, en blijven zitten met een 3,9 gemiddeld, maar goed.) Mijn middelbare schooltijd was een 7 jaar durende hel.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 19:11
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
oh ok
wij kiezen in het derde jaar en ik heb het eerste jaar overgeslagen.
Ja, als je bij ons gewoon vwo wilt doen, dan zit je wel eerst in een havo/vwo brugklas.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Braaf, stil, verlegen. En ja, ik droeg tuinbroeken Maar die waren heel hip toen! Met ruitjes enzo!
En ik was klein, dat viel me later op toen ik in hogere klassen zat; brugpiepers zijn heel klein, en ik zat ook nog eens onder het gemiddelde
En ik had puistjes En zo'n enorme rugzak op m'n rug van 11 kilo. Ik was gewoon echt een standaard brugsmurfje

Foto's liet ik niet graag maken in die tijd, dus helaas
dit. op de puistjes na. die krijg ik nu pas geloof ik

en ik had zo'n ruitjesrugzak met van die voorvakjes met gespjes. en een speciale tuinbroek van patches. ja. ieuw. i know
ik wilde heel graag een lapagajo trui ofzo, maar dat mocht niet. geen merkkleding voor mij hahaha. gelukkig maar, dan hoef ik me achteraf ook minder te schamen ofzo. en in de tweede ontdekte ik rage against the machine en alanis morissette en werd ik zo'n lief klein babyalto/skatertje.

en ook geen fotoos volgens mij, maar ik zal eens zoeken.

ik was trouwens ook helemaal alleen. ik was de enige van de basisschool die naar het gymnasium ging, mede ook ómdat er niemand heen ging, want ik haatte iedereen uit groep 8 en zij haatten mij.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 19:42
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik kende wel 3 anderen uit groep 8 die ook tweetalig vwo gingen doen, maar daar ging ik in de eerste echt totáál niet meer mee om. We fietsten ook nooit samen, want ik vond ze maar stom.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2007, 19:42
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
[afbeelding]
hier zat ik volgensmij nog niet eens op het forum, dat moet dus begin 3e of eind 2e klas zijn (bruiloft van papa). wel formeel gekleed. heb die kleren nog steeds maar alles valt eruit vanboven

nou zo was ik dus, daar heb je je foto's!
Agossie
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 19:43
Verwijderd
ik was een kneus en ik hield van kane.
ook had ik weinig vrienden en zelfs een roze broek. enneh.................... oja... ik wilde wel een eastpack, want een kibbling was niet cool.
oja, ik werd er wel uit gestuurd, omdat ik veel lachte en soms bijdehandte opmerkingen maakte (ik dacht dat het grappig was)
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de eerste 4 jaar tweetalig vwo gedaan. Dus vanaf de eerste klas deed ik al vwo.
dit snap ik even niet. met brugklas wordt toch gewoon de 1e bedoeld? ik deed ook enkel vwo, maar dan heette het nog steeds brugklas...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 19:58
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
dit snap ik even niet. met brugklas wordt toch gewoon de 1e bedoeld? ik deed ook enkel vwo, maar dan heette het nog steeds brugklas...
Brugklas is toch dat alle (vmbo/)havo/vwo leerlingen bij elkaar worden gegooid en dat na een jaar of 2 jaar wordt gekeken wie het beste waar hoort?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Brugklas is toch dat alle (vmbo/)havo/vwo leerlingen bij elkaar worden gegooid en dat na een jaar of 2 jaar wordt gekeken wie het beste waar hoort?
nooit meegemaakt iig
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:08
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
nooit meegemaakt iig
Ooh, maar je ging naar het gymnasium. Was dat een alleen maar gymnasium school? Want dan is er ook geen brugklas. Of misschien doe je gymnasium ook meteen vanaf de eerste.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Ooh, maar je ging naar het gymnasium. Was dat een alleen maar gymnasium school? Want dan is er ook geen brugklas. Of misschien doe je gymnasium ook meteen vanaf de eerste.
idd alleen maar gymnasium.
weeeeeeeeeh... kom ik er nu achter dat al mijn brugklastrauma's dus eigenlijk helemaal niet bestaan hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2007, 20:14
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
ik was trouwens ook helemaal alleen. ik was de enige van de basisschool die naar het gymnasium ging, mede ook ómdat er niemand heen ging, want ik haatte iedereen uit groep 8 en zij haatten mij.
Ik had precies hetzelfde.
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:17
Verwijderd
Klein met een grote rugzak, hoe anders?
Middelbare school was gaaf, ik wil terug
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:19
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Brugklas is toch dat alle (vmbo/)havo/vwo leerlingen bij elkaar worden gegooid en dat na een jaar of 2 jaar wordt gekeken wie het beste waar hoort?
Daar is de cito toets toch voor? Brugklas is gewoon het 1ste schooljaar op de middelbare school
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:27
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
brugˇklas (de ~ (v.))
1 overbruggingsklas tussen basisonderwijs en secundair onderwijs

brugˇklasˇser (de ~ (m.), ~s)
1 scholier in de brugklas => brugger, brugmolecule, brugpieper, brugsmurf
Hmm.. Als de eerste klas een havo/vwo klas is, en daarna pas wordt gesplitst, dan lijkt me dat een overbruggingsklas. Immers doe je noch havo noch vwo. Echter als je gymnasium/tweetalig vwo doet, dan doe je vanaf de eerste klas al vwo. Dus dan valt er niks te overbruggen. Je eerste studiejaar is ook geen overbruggingsjaar.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:41
Verwijderd
Die tuinbroeken waren inderdaad hip Ik had er dus niet eentje, want ik was niet hip. Ik had wel een T-shirt met Tweety dat ik zelf wel heel hip vond. En een strakke spijkerbroek en nikes. Maar goed, het hielp allemaal niets want ik had warrig rood haar en een bril en ik was heel klein en had een leren tas (omg ja, in het begin van de brugklas moest je die juist hebben, iedereen had die, en halverwege moest je toch een rugtas. Ik hád al een rugtas gekregen en heb mijn ouders overgehaald om toch een leren tas voor me te kopen. En toen was dat niet meer hip meer maar ik voelde me zo schuldig tegenover mijn ouders dat ik er nog minstens een half jaar mee heb gelopen. Nu ik erover nadenk, hetzelfde had ik met een knaloranje broek die ik eigenlijk ook niet meer aan wilde, maar mijn moeder vond 'm zo leuk. Omg. Ik had compleet de verkeerde prioriteiten) en had een veel te grote bek. En ik vond Michael Jackson leuk en indianen en de lerares Engels vond míj juist tof, dus hip, nee, hopeloos.

Haha. Ergens is het toch nog goed gekomen. Een beetje dan

Edit: Wacht eens, in de brugklas had ik wél nog een tuinbroek, zo'n hele wijde alto-tuinbroek waarvan je het bovenstuk dan laat hangen. Alleen heb ik 'm nooit aangehad want hij was te groot, totdat hij wel paste en toen was het niet hip meer. Kans om hip te zijn aan me voorbijgegaan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Hmm.. Als de eerste klas een havo/vwo klas is, en daarna pas wordt gesplitst, dan lijkt me dat een overbruggingsklas. Immers doe je noch havo noch vwo. Echter als je gymnasium/tweetalig vwo doet, dan doe je vanaf de eerste klas al vwo. Dus dan valt er niks te overbruggen. Je eerste studiejaar is ook geen overbruggingsjaar.
Mijn school had gemengde en ongemengde klassen, en allemaal werden het brugklassen genoemd

Citaat:
Die tuinbroeken waren inderdaad hip Ik had er dus niet eentje, want ik was niet hip. Ik had wel een T-shirt met Tweety dat ik zelf wel heel hip vond. En een strakke spijkerbroek en nikes. Maar goed, het hielp allemaal niets want ik had warrig rood haar en een bril en ik was heel klein en had een leren tas (omg ja, in het begin van de brugklas moest je die juist hebben, iedereen had die, en halverwege moest je toch een rugtas. Ik hád al een rugtas gekregen en heb mijn ouders overgehaald om toch een leren tas voor me te kopen. En toen was dat niet meer hip meer maar ik voelde me zo schuldig tegenover mijn ouders dat ik er nog minstens een half jaar mee heb gelopen. Nu ik erover nadenk, hetzelfde had ik met een knaloranje broek die ik eigenlijk ook niet meer aan wilde, maar mijn moeder vond 'm zo leuk. Omg. Ik had compleet de verkeerde prioriteiten) en had een veel te grote bek. En ik vond Michael Jackson leuk en indianen en de lerares Engels vond míj juist tof, dus hip, nee, hopeloos.

Haha. Ergens is het toch nog goed gekomen. Een beetje dan

Edit: Wacht eens, in de brugklas had ik wél nog een tuinbroek, zo'n hele wijde alto-tuinbroek waarvan je het bovenstuk dan laat hangen. Alleen heb ik 'm nooit aangehad want hij was te groot, totdat hij wel paste en toen was het niet hip meer. Kans om hip te zijn aan me voorbijgegaan
Bij mij was er in de eerste volgens mij nog niet echt een scheiding tussen hip en niet-hip. Ik kan het me in ieder geval niet herinneren (de kans is heel groot dat ík me daar gewoon nog niet mee bezig hield). Vanaf de tweede klas werd ik anti-hip, zeg maar, ik ging wijde broeken dragen (eerst kaki-afritsdingen vervolgens ook wijde spijkerbroeken, en ook zo'n alto-tuinbroek ding) en ook mijn docent Engels vond me leuk, wat me niet zo populair maakte.
Eigenlijk werd ik heel fout (Vooral qua kleding dan.)
De jaren erna werd het gelukkig iets beter (Vooral wegens brilaanpassingen.)

Laatst gewijzigd op 05-09-2007 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 21:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Brugklas is toch dat alle (vmbo/)havo/vwo leerlingen bij elkaar worden gegooid en dat na een jaar of 2 jaar wordt gekeken wie het beste waar hoort?
Zoiets heet een heterogene brugklas
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 21:06
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Bij mij was er in de eerste volgens mij nog niet echt een scheiding tussen hip en niet-hip. Ik kan het me in ieder geval niet herinneren (de kans is heel groot dat ík me daar gewoon nog niet mee bezig hield). Vanaf de tweede klas werd ik anti-hip, zeg maar, ik ging wijde broeken dragen (eerst kaki-afritsdingen vervolgens ook wijde spijkerbroeken, en ook zo'n alto-tuinbroek ding) en ook mijn docent Engels vond me leuk, wat me niet zo populair maakte.
Eigenlijk werd ik heel fout (Vooral qua kleding dan.)
De jaren erna werd het gelukkig iets beter (Vooral wegens brilaanpassingen.)
Zo niet-herkenbaar verhaal is dit.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 21:12
Verwijderd
Hm, dan heb ik dus nooit in een brugklas gezeten, want ik ben meteen naar het VWO gegaan.
Maargoed, ik was best wel braaf, heel lief ook en rustig(er). Verder had ik geen tuinbroeken, was mijn haar nog blond en lang en had ik daar zo'n blauwe streng haar in die je er in kon laten branden. Verder was ik soms nogal vervelend, maar had nooit een grote mond (toen nog niet) en ik spijbelde ook nooit. Dus.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Bij mij was er in de eerste volgens mij nog niet echt een scheiding tussen hip en niet-hip. Ik kan het me in ieder geval niet herinneren (de kans is heel groot dat ík me daar gewoon nog niet mee bezig hield). Vanaf de tweede klas werd ik anti-hip, zeg maar, ik ging wijde broeken dragen (eerst kaki-afritsdingen vervolgens ook wijde spijkerbroeken, en ook zo'n alto-tuinbroek ding) en ook mijn docent Engels vond me leuk, wat me niet zo populair maakte.
Eigenlijk werd ik heel fout (Vooral qua kleding dan.)
De jaren erna werd het gelukkig iets beter (Vooral wegens brilaanpassingen.)
Oh, die wijde spijkerbroeken heb ik ook gehad, maar dat was meer in de 3e tot 5e geloof ik. En dat was mijn semi-alto-periode dus niet per se on-hip. Maar eerlijk gezegd heb ik er altijd te weinig om gegeven om echt ergens wel of niet bij te horen, behalve bij mijn eigen vriendengroepen dan.

En wij hadden een brugklas waarin dat wel enorm speelde, maar in de jaren daarna hadden we niet zo'n vervelende klas. Nou ja, sommige mensen waren wel duidelijk populair en sommige niet, maar in principe kon iedereen het met elkaar vinden en deed niemand pogingen om bij een andere groep te gaan horen ofzo - gebeurde alleen af en toe op natuurlijke wijze.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 21:21
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Ik was een stil, dun jongetje met een studiecontainer en een sloom kapsel.
Hyperintelligent, grote wijsneus en als mensen met mij spraken (als dat eens voorkwam) kon ik opeens mn klep niet meer houden
Ergens aan t einde v/h eerste schooljaar joinde ik de "nerds" en ons magic-kaartspel-groepje, nou vanaf toen ging t 'bergopwaarts' soort van toen werd ik een beetje skater achtig voor een zeer ZEER korte periode.

jaja -_- geen rugzak maar zo'n leren tasding/studiecontainer, nou dat was plagerijen gegarandeerd in die tijd al snel had mijn tas de bijnaam "hondje" geen idee waarom. Ik zat er op voor de colleges, was wel een handig zitding. In tegenstelling tot rugzakken, die moesten allemaal staan 1-0 voor mij
Na een jaar was dat ding toch al kapot kutkwaliteit....

Een beetje goed beeld gekregen?
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2007, 21:35
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik had een gigantische blauw-zwarte rugzak, die ik nu nog steeds heb. Maar die gebruik ik alleen als ik op vakantie ga, want daar is hij echt makkelijk groot genoeg voor.
En ik had geen idee met wie ik vrienden moest zijn dus ik en alle andere meisjes (we waren met z'n 5en in een klas van 20, toen) klitten bij elkaar rond die ene dominante die elke pauze naar de wc moest haar haren doen enzo. En dan kende ik weer wat mensen vaagjes die ook naar dezelfde school gingen, en dan kenden mijn vrienden ook weer wat mensen die op dezelfde school zaten dus ik heb nou wat vage kennisen en ook nog wat goede vrienden die ik pas in de 2e echt goed begon te maken. Vroeger was ik best wel een meelopertje. En een pushover. Maar dat heb ik nu wel afgeleerd, gelukkig.
Ik heb geloof ik geen leuke foto's van toen, vrees ik.
Maar ik ben wel een aantal keren voor brugger uitgescholden. Ik vond dat altijd vreselijk, hoewel ik me nu besef dat dat er bij hoort. En ik was ook echt een brugger. Maar ik was wel wat volwassener dan de meeste jongens uit mijn klas, die begonnen te dringen voor de klaslokalen om er als eerste in te komen en die aan elkaars rugzakken trokken enzo. Ik vond hen altijd vervelend.
Oh god, ik kan me nog herinneren dat ik altijd broeken had die veel te kort waren. Die kwamen dan echt tot boven mijn enkels enzo. En ik had toen nog nauwelijks door dat ik flink gegroeid was de laatste tijd, dus ik heb daar nog het hele jaar mee rondgelopen.
Ieh, bah. Ik vind mijn aldolescenten-ik toch wel leuker, denk ik.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 21:48
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik ben heel hard aan het denken, maar ik geloof dat mijn hersenen het verdrongen hebben.
Ik had een blauwe rugtas geloof ik. Enne... ja. Geen idee. Ik was in iedergeval totaal niet populair, fietste altijd alleen naar school, alleen binnen een enorme groep.

Ik weet vooral nog hoe niet-leuk ik het vond. Maar dat was de hele middelbare school eigenlijk wel zo. Baggertijd
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:03
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Een echte stuud. Ik gaf geen bal om mijn uiterlijk en dat was duidelijk te zien.
Vreselijke kleren en heel kort (jongens)haar.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:06
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik was klein. Had een blauwe kipling rugtas helemaal volgepropt met boeken. Ik had 2 vlechtjes. Mn sokken kwamen aan de bovenkant boven mn schoenen uit. En altijd een jurkje aan. Ik schoor mn benen niet. Ondanks dat was ik heel zelfverzekerd want ik was altijd mama's liefste meisje geweest (en had zelden ander commentaar gehoord) dus ik maakte veel vrienden. Later werd dat zelfvertrouwen dus wel minder, hoewel ik toen *betere* kleding en schoenen droeg.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Ik ben heel hard aan het denken, maar ik geloof dat mijn hersenen het verdrongen hebben.
Ik had een blauwe rugtas geloof ik. Enne... ja. Geen idee. Ik was in iedergeval totaal niet populair, fietste altijd alleen naar school, alleen binnen een enorme groep.

Ik weet vooral nog hoe niet-leuk ik het vond. Maar dat was de hele middelbare school eigenlijk wel zo. Baggertijd
Blauwe tas, blonde staart, en briefjes sturen met mij. Oh nou ja dat was míjn brugklas, daar hebben we nog genoeg mensen mee verbaasd geloof ik. Die dachten dat we spijkerschrift schreven
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:22
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik was vooral heel erg stil en onzeker. Ik heb een tijdje met een groepje mee gefietst die ik maar stom vond en toen ging ik met een ander groepje meefietsen en die hadden weer teveel medelijden dat het in de andere groep steeds fout ging. Ik had een mega-laag zelfbeeld in de brugklas dus het was niet zo'n leuke tijd voor mij. Ook ging iedereen van groep 8 ergens anders naartoe dus terugvallen op oude vrienden kon ook niet. Gelukkig realiseerde ik me later dat het vooral aan mezelf lag en hoe ik bepaalde dingen zag en de situatie verbeterde al snel in latere klassen. Van de status als brugger heb ik verder weinig last gehad, ik geloof niet dat ooit iemand me heeft "uitgescholden" voor brugger. Verder maakte ik over het algemeen ook gewoon m'n huiswerk. Nog steeds, trouwens.

Maar goed, het was niet zo'n hel als 6 vwo
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:47
Verwijderd
Ik kan er weinig over zeggen, ik was wel normaal volgens mij. Misschien nog wat kinderlijk, maar die achterstand is geloof ik nooit meer helemaal overgegaan.
Verder had ik de Grote Blauwe Kiplingtas die iedereen had, en had ik 'm de eerste dagen hoog op m'n rug. Als je dat had was je echt een nerd.
Ik zat in de klas met mijn beste vriendinnen van de basisschool, dus gelukkig was ik niet alleen. Verder weet ik er niet veel meer van. Ik was vast gelukkiger dan nu.
Oh, en ik was nog heel dun.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:52
Verwijderd
altijd vriendeloos, de leraren waren wel aardig, als ik ergens bij ging staan werd ik genegeerd of liepen de mensen weg
er is sindsdien niks veranderd op sociaal gebied, ik werk in de horeca, nu kúnnen ze me niet meer negeren
qua kleding heb ik geen idee of ik fout was of niet, ik droeg kleding die fijn zat; altijd sportschoenen, 'grijze' kleding ..
er is niemand die me ooit heeft kunnen vertellen wat ik toen 'fout' deed, ik ging op een gegeven moment maar mn eigen gang, ontdekte het internet..
het zijn vage herrineringen
qua sociale vaardigheden heb ik niks geleerd in mijn schooltijd
en nee sorry, een foto daar doe ik niet aan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Blauwe tas, blonde staart, en briefjes sturen met mij. Oh nou ja dat was míjn brugklas, daar hebben we nog genoeg mensen mee verbaasd geloof ik. Die dachten dat we spijkerschrift schreven
Oh ja, briefjes, die schreven wij ook We namen niet veel later een schrift waarin we om beurten iets in schreven/tekenden. We hadden ook een verhaalschriftje, met een vervolg verhaal, iedereen schreef telkens een bladzijde of iets meer. Zeer cool En we probeerden een geheimschrift te bedenken, of code-woorden.
Oeh, ik zou dat schrift best eens terug willen vinden; ik kan me vaag nog iets herinneren van plaatjes en stickers van de smurfen met vunzige teksten erbij En we schreven ook vunzige verhalen, mijn moeder vond er ooit eentje en zei toen;'Dat is wel heel anders dan die Kippenvel boeken die jij leest, he?' Het was een vunzig piemelverhaal ofzo

Ha, 13 zijn, wat een heerlijke tijd was het toch
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik was onder de meiden redelijk populair. Althans, niet super hip, maar ik hoorde bij de groep. Ik denk niet dat ik populair was bij de jongens, maar jongens waren toch maar eng.
Ik droeg altijd tuinbroeken, maar die waren toen helemaal in! Daarnaast ging m'n haar altijd strak in een staart. Ik was vrij lang vergeleken met veel andere meiden, maar niet de langste. Ik was wel langer dan vrijwel alle jongens, wat heel grappig werd in de 4e klas, toen ik juist één van de kleinsten was geworden.

Qua karakter was ik heel braaf. Ik wilde altijd tienen halen, zoals ik op de basisschool deed. Maar m'n eerste toets was meteen een 5 toen ik 'tafelen' en 'bureauen' opschreef (meervoud van tafel en bureau ).
Ik bemoeide me overal mee en probeerde elke tiende bij m'n toets bij te sprokkelen, iets waar ik later juist een bloedhekel aan kreeg. Ik luisterde dus altijd netjes, maar was wel een irritant kind.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Braaf, stil, verlegen. En ja, ik droeg tuinbroeken Maar die waren heel hip toen! Met ruitjes enzo!
Die had ik ook van Cars waren die.

De eerste dag kwam ik op de een of andere manier bij een emotieloos meisje met een waterhoofd aan tafel te zitten. Ik ben
nog wel eens bij haar thuis geweest. Ze had een echte kinderkamer en keek naar Jerry Springer.

Ik heb in de brugklas nergens bij gehoord. Ik probeerde steeds nieuwe groepjes mensen uit. Daar hing ik dan een paar weken of maanden mee in de pauze, maar ik zocht altijd weer een nieuw groepje op na verloop van tijd. Maar ik vond ze nooit interessant of aardig genoeg. Of zij mij niet.
Ik had een grote zwarte lelijke kipplin rugzak, met zo'n aap eraan. Ik liet mensen er niet op kliederen met typex, want dat vind ik lelijk.

Ik was een grote fan van Hanson. Ik kocht ieder boekje waar een plaatje van hen instond en mijn hele kamer hing vol met posters.
Met mijn zelfbedrukte, vormloze t-shirt met een afbeelding van Hanson dacht ik indruk te maken op de Metal-jongens.

Ik schreef de hele dag in mijn dagboek, die ik Amber noemde. Die nam ik overal mee naartoe.
Ik schreef over Diana waar ik verliefd op was en waarom ik ineens meisje interessant vond en dat begreep ik maar niet.

Leuk topic
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 23:05
Verwijderd
Oh, ik had ook een Kipling tas met een aap eraan en ik had ook Hanson posters op m'n kamer (gekregen van mijn vriendje in groep 8, die fan was van Celine Dion en cowboylaarzen droeg) en luisterde het hele jaar naar Hanson op m'n My First Sony walkman Gaaf ding was dat Ik schaamde me er wel voor, dus hij kwam nooit uit m'n zak In de tweede kreeg ik een nieuwe walkman en luisterde ik echt een paar jaar naar hetzelfde bandje van The Verve (dat ik nu nog heb en héél sloom is geworden van het vele afspelen ).
Mijn dagboek had ook een naam, maar die heb ik verdrongen.

Herinneringen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 23:08
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
De brugklas is gewoon je eerste jaar! vind ik

Ik vond het doodeng om erheen te gaan, omdat ik alleen ging. Achteraf ben ik daar wel blij mee geweest, want dan klit je je niet gelijk aan iemand vast en m'n klas was heel open en gezellig. Ik was redelijk verlegen en echt nog een kind zegmaar. De vriendinnen die ik maakte waren al echt vol aan het puberen, over hun figuur aan het zeuren over jongens aan het praten enzo, maar dat hield mij nog totaal niet bezig. Verder was ik echt zo'n typisch irritante brugger met kuthumor en ik kon redelijk hyper zijn.

Ik was echt ontzettende fan van Sita en keek geloof ik ook nog heel veel foxkids. M'n kleding was redelijk casual dus dat viel geloof ik nog wel mee, maar nog wel een beetje kinds geloof ik. Verder had ik een normale formaat eastpack en nam ik niet al m'n boeken mee dus dat viel verder wel mee.

Ik vond het best een leuk jaar geloof ik

O ja foto:


Laatst gewijzigd op 05-09-2007 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 23:09
Verwijderd
Alleen spijkerbroeken en een veel te groot papa roach-shirt. En haren altijd in dezelfde staart. En ik geloof dat ik in het begin nog een beugel had.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd zijn op een jonger iemand
MelliesLegacy
15 14-01-2016 00:26
De Kantine Wat saai zeg #24
Verwijderd
500 21-09-2007 01:02
De Kantine Vroeger. Toen je nog heel klein was (lees: een brugger)...
Anne
114 11-05-2003 23:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.