Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2012, 08:59
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
inderdaad stel je eens voor als de overheid maandag aankomt met dit voorstel: alcohol word compleet verboden en op het maken, bezitten, verhandelen en gebruik ervan staat de zelfde straf als voor cocaine en alle andere harddrugs. hoe denk je dan dat iedereen gat reageren
Daar hoef je niet over te speculeren, want er zijn landen waar alcohol verboden is of tijdelijk verboden is geweest. Genoeg voorbeelden van de gevolgen .
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2012, 16:59
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Harddrugs zal ik echt nooit proberen, wiet zou nog kunnen, maar echt maar 1 keer! Ben gelukkig niet verslavingsgevoelig dus het zal wel goed komen!
Als het echt een goede eerste keer is zal het niet bij die ene keer blijven hoor
Ik zeg dan ook niet dat je meteen een junk wordt, maar je zal wel een paar keer per jaar een jointje opsteken
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 17:36
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Daar hoef je niet over te speculeren, want er zijn landen waar alcohol verboden is of tijdelijk verboden is geweest. Genoeg voorbeelden van de gevolgen .
ik weet dat het in amerika een lange tijd verboden is geweest. maar zijn er nu nog landen waar het echt verboden is ?.

maar er zit ook best een verschil in als het al langere tijd verboden is. of dat het opeens verboden wordt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 20:53
Verwijderd
Citaat:
ik weet dat het in amerika een lange tijd verboden is geweest. maar zijn er nu nog landen waar het echt verboden is ?.
Saoedi-Arabië.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 21:07
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Saoedi-Arabië.
maar goed dat is dan ook een land waar ze nog aan lijfstraffen in het openbaar doen. en meer geloven van wat er in een oud boek staat dan dat ze zelf nadenken over wat mischien goed is of niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2012, 12:49
Verwijderd
Citaat:
maar goed dat is dan ook een land waar ze nog aan lijfstraffen in het openbaar doen. en meer geloven van wat er in een oud boek staat dan dat ze zelf nadenken over wat mischien goed is of niet.
Er was ook iemand naar gevangenis gegaan omdat hij een spikkel wiet (0,0003 gram oid) onder zijn schoen had.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 11:52
Verwijderd
ehm ja:
alcohol: toen ik 12 misscien net 13 was, omdat er op dat feest niks anders was,en ik graag wilde weten hoe het maakte, en het was errug lekker
roken: paar keer gewoon een sigaretje gerookt meer ook niet, want ik wil echt niet vast gaan roken
drugs: donder op daar begin in niet aan
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 12:22
Verwijderd
Citaat:
drugs: donder op daar begin in niet aan
Te laat.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2012, 21:19
Verwijderd
Citaat:
ehm ja:
alcohol: toen ik 12 misscien net 13 was, omdat er op dat feest niks anders was,en ik graag wilde weten hoe het maakte, en het was errug lekker
roken: paar keer gewoon een sigaretje gerookt meer ook niet, want ik wil echt niet vast gaan roken
drugs: donder op daar begin in niet aan
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 10:25
Verwijderd
Inderdaad echt heel raar dat er mensen zijn die wel (te vroeg) wat drinken, en geen drugs (willen) gaan gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 20:29
Verwijderd
Onwetendheid.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2012, 21:55
Verwijderd
Ik was sarcastisch eh. Matig drinken is niet slechter voor je als matig drugsgebruik.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 16:25
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Volgens mij ben ik nog wel redelijk 'laat' begonnen, als ik verhalen van anderen lees .. Ik dronk voor de eerste keer alcohol toen ik 15 was, paar maanden voor ik 16 werd. Roken begin ik niet aan, drugs ook niet

Citaat:
Inderdaad echt heel raar dat er mensen zijn die wel (te vroeg) wat drinken, en geen drugs (willen) gaan gebruiken...
Waarom is dat raar? Ik heb niet alle berichten gelezen ..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2012, 17:13
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Volgens mij ben ik nog wel redelijk 'laat' begonnen, als ik verhalen van anderen lees .. Ik dronk voor de eerste keer alcohol toen ik 15 was, paar maanden voor ik 16 werd. Roken begin ik niet aan, drugs ook niet


Waarom is dat raar? Ik heb niet alle berichten gelezen ..
omdat alcohol ook drugs is.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2012, 02:32
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij ben ik nog wel redelijk 'laat' begonnen, als ik verhalen van anderen lees .. Ik dronk voor de eerste keer alcohol toen ik 15 was, paar maanden voor ik 16 werd. Roken begin ik niet aan, drugs ook niet


Waarom is dat raar? Ik heb niet alle berichten gelezen ..
Omdat alcohol ook drugs is, 1 van de ergste.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 13:25
Verwijderd
Ik was sarcastisch he jongens, drugs is zeker voor je gevoel een brug of vijf verder dan alcohol, dus ik kan me best voorstellen dat velen wel alcohol willen proberen, maar geen drugs.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 14:02
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik was sarcastisch he jongens, drugs is zeker voor je gevoel een brug of vijf verder dan alcohol, dus ik kan me best voorstellen dat velen wel alcohol willen proberen, maar geen drugs.
hier ben ik het jammer genoeg wel mee eens. mensen zien alcohol niet echt als een drugs zo als ze bijvoorbeeld wiet wel zien.

en mensen kijken je vaak ook raar aan als je zegt dat alohol wel bij de harddrugs hoort. laat wel weer zien hoe goed de voorlichting daarvan is op de scholen en van huis uit -_-
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Ik was sarcastisch he jongens, drugs is zeker voor je gevoel een brug of vijf verder dan alcohol, dus ik kan me best voorstellen dat velen wel alcohol willen proberen, maar geen drugs.
Dat is inderdaad de reden achter hun gedrag, maar dus geen goede reden om mensen die wel "harddrugs" gebruiken, raar aan te kijken. Ze weten immers niet waar ze het over hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 14:02
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Zo had ik het nooit bekeken, alcohol als drugs. Maar jullie hebben wel gelijk.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2012, 17:53
simpleidee
simpleidee is offline
eerste keer roken -14
eerste keer drinken (bier) - 12 ofzeuh
eerste keer drugs (MDMA) 16
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 18:59
reffear
reffear is offline
Drinken: ècht drinken toen ik 14 was, voor het eerst veel op zeg maar.

Roken: toen ik bijna 16 was, in het totaal nooit meer dan 10 hijsjes.

Blowen: 16, in totaal 4 hijsjes of so op vakantie met vrienden.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 11:32
Verwijderd
1e keer roken; net 14 was benieuwd hoe het was, maar ik rook niet vast of iets in die richting
1e keer drinken: 12 op een feest en het smaakte errug lekker drink dus nu ook!
1e keer drug: doe ik niet aan!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 12:03
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
1e keer drinken: 12 op een feest en het smaakte errug lekker drink dus nu ook!
1e keer drug: doe ik niet aan!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 12:24
Verwijderd
Citaat:
1e keer roken; net 14 was benieuwd hoe het was, maar ik rook niet vast of iets in die richting
1e keer drinken: 12 op een feest en het smaakte errug lekker drink dus nu ook!
1e keer drug: doe ik niet aan!
Wel dus
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 13:40
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Ik was denk ik een jaar of 15 toen ik wel eens voorzichtig een half glaasje alcohol dronk, puur uit nieuwsgierigheid. Ik heb nooit veel alcohol gedronken. Roken en blowen heb ik nooit gedaan. Ik heb ook geen behoefte om het uit te proberen. Ik heb eenmalig XTC en Speed geprobeerd toen ik een jaar of 16/17 was, ook uit nieuwsgierigheid.

Ik ben die experimentele fase nu al een tijdje ontgroeid en ik gebruik momenteel helemaal niets. Geen alcohol, geen tabak, geen drugs.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Ik was denk ik een jaar of 15 toen ik wel eens voorzichtig een half glaasje alcohol dronk, puur uit nieuwsgierigheid. Ik heb nooit veel alcohol gedronken. Roken en blowen heb ik nooit gedaan. Ik heb ook geen behoefte om het uit te proberen. Ik heb eenmalig XTC en Speed geprobeerd toen ik een jaar of 16/17 was, ook uit nieuwsgierigheid.

Ik ben die experimentele fase nu al een tijdje ontgroeid en ik gebruik momenteel helemaal niets. Geen alcohol, geen tabak, geen drugs.
En hoe bevalt het uitgaansleven op die manier?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 19:27
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
En hoe bevalt het uitgaansleven op die manier?
Prima hoor. Veel mensen gebruiken alcohol om minder verlegen te worden. Ik ben alles behalve verlegen, dus daarvoor heb ik het niet nodig. Dan heb je nog de mensen die drinken "voor de gezelligheid". Ik heb het altijd heel leuk en gezellig, dus daarvoor heb ik ook al geen alcohol nodig
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 21:10
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
1e keer roken: 12 jaar
1e keer drugs (blowen): 15 jaar
1e keer drinken: Ook 15 jaar, alleen dan iets later dan het blowen.

Roken omdat ik dat toen stoer vond, blowen uit nieuwsgierigheid en de alcohol, tja we kregen op school tijdens de kerstlunch een glaasje rode wijn.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 16:49
synthetisch
synthetisch is offline
1e keer drinken: 15 jaar
1e keer wiet: 18 jaar
1e keer roken: 18 jaar
1e keer harddrugs: 18 jaar

ben blij dat ik met een heleboel dingen heb gewacht tot ik 18 was
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 16:52
synthetisch
synthetisch is offline
Citaat:
Prima hoor. Veel mensen gebruiken alcohol om minder verlegen te worden. Ik ben alles behalve verlegen, dus daarvoor heb ik het niet nodig. Dan heb je nog de mensen die drinken "voor de gezelligheid". Ik heb het altijd heel leuk en gezellig, dus daarvoor heb ik ook al geen alcohol nodig
heb af en toe ook dat ik helemaal nuchter uitga. als je leuke mensen om je heen hebt en de uitgaansplek is leuk, dan heb ik een goede avond.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 23:20
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
heb af en toe ook dat ik helemaal nuchter uitga. als je leuke mensen om je heen hebt en de uitgaansplek is leuk, dan heb ik een goede avond.
Precies
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 02:36
DeKaasHaas
DeKaasHaas is offline
Alcohol: 0%
Drugs: 0% (Tenzij er weer van die heilige boontjes over de volgende gaan klagen....)
Roken: 100% Ben gewoon keihard verslaafd .. jk .. Ik steek er af en toe nog wel eens 1tje op als ik vaar. (15 begonnen, nu ben ik ....... 15 )
Maar: Ik ga nog een keer met een aantal vrienden blowen (1x maar ) Dus die staat nog op de planning, dus zou je onder roken of drugs kunnen zetten, mij boeit dat niet zo veel.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2012, 19:11
Prospect
Avatar van Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Roken: Ben gewoon keihard verslaafd .. jk .. Ik steek er af en toe nog wel eens 1tje op als ik vaar.
Keihard verslaafd.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 11:30
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Alcohol: 19/20 denk ik
Roken: 22 ofzo
Drugs anders dan alcohol: 27
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 16:53
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik heb vorige maand voor het eerst echt alcohol gedronken. Op een verjaardag van een vriend van mijn ouders had ik drie glazen wijn op (lekker wijntje was dat). Daarvoor waren het gewoon kleine slokjes van mijn ouders, gevolgd door een vies gezicht.
verder ben ik nig niet gegaan. Ik heb nog nooit gerookt noch drugd gebruikt, noch ben ik ooit drinken geweest. Zelfs niet aangeschoten, geloof ik.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 05:43
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vorige maand voor het eerst echt alcohol gedronken. Op een verjaardag van een vriend van mijn ouders had ik drie glazen wijn op (lekker wijntje was dat). Daarvoor waren het gewoon kleine slokjes van mijn ouders, gevolgd door een vies gezicht.
verder ben ik nig niet gegaan. Ik heb nog nooit gerookt noch drugd gebruikt, noch ben ik ooit drinken geweest. Zelfs niet aangeschoten, geloof ik.
Nu bier leren drinken vriend
Het wordt eens tijd
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Nu bier leren drinken vriend
Het wordt eens tijd
Met citaat reageren
Oud 19-08-2012, 18:19
Zertab
Avatar van Zertab
Zertab is offline
Ik heb alleen gedronken. Was op mijn 14de,om mijn problemen te vergeten.
__________________
~ If I could melt your heart,we´d never be apart. Give yourself to me,You hold the key...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 10:14
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Roken: 13
Drinken: 14
Softdrugs: 14
Harddrugs: 18, XTC

Nu drink ik niet meer en doe ik geen enkele vorm van drugs meer. Ik rook dan weer wel als een malle.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2012, 10:30
Robin_
Robin_ is offline
Wiet toen ik 11-12 jaar was
roken 13-14 jaar
drank toen ik 14-15 was
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 15:04
@johnn
@johnn is offline
roken op mn 13de

drinken op mn 14de

en nu zo afentoe een base roken of gwn een pilletje om de nacht door te komen maar verder niks bijzonders aan alleen maar geld verspilling ;dd maar het is wel fkn lekker en je bent gelijk weer fit
Met citaat reageren
Oud 23-08-2012, 16:47
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Ik rookte mijn eerste sigaret toen ik ongeveer 12 was, al meer dan 3 jaar geleden, de tijd vliegt anyway ik lag op de grond te hoesten Ik ben er tevens wel mee doorgegaan, ik vond het smaakje wel apart, en nu ben ik een vaste zware shag rokert

Eerste keer drugs was toen ik 14 was vorig jaar, dat was wiet. Daarna nog één keer gedaan en sindsdien nooit meer. Niet omdat ik er ziek van werd ofzo maar ik hoef het gewoon niet, al vind ik het wel lekker ruiken

alcohol vanaf mijn 14e ook zo iets. Maar ik drink bijna nooit, af en toe een biertje is lekker maar voor de rest heb ik er niet echt behoefte aan.

Voor de rest niks en dar vind ik prima zo
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 22:17
Sarah04
Sarah04 is offline
Roken -13 jaar. Omdat het een kick gaf om iets zo in het geheim te doen en omdat het totaal niet bij me paste. Nu geniet ik iedere dag van mn chag [=
Drugs -13 jaar.. Keertje hasj en daarna doorgegaan met wiet. Nu blow ik zeker 1/2 keer in de week
Drinken -13 jaar. Mn eerste keer echt drinken moest ik direct afgevoerd worden naar het ziekenhuis. Nu laat ik het niet meer verder komen dan gewoon dronken zodat ik in iedergeval de helft van de avond nog weten moet. Simpelweg een biertje is ook prima om de avond mee door te komen

Goodlife
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 01:44
kleinejongen
kleinejongen is offline
Roken: 12 jaar, typisch 1e jaars gedrag hé, roken is stoer (dacht ik toen) en inmiddels goed verslaafd.
Drugs: Joint 14 jaar, met een paar klasgenoten een joint roken, nu af en toe nog is een keer.
Pep: 17: afgelopen zomervakantie, maat van me had het bij zich en wou het wel een keer proberen, goed bevallen maar nog niet vaker gedaan.
Drank: 14 jaar, vond het helemaal niks dat bier, maar het werd steeds lekkerder en steeds meer haha.
Ben nu bijna 18 en wil zeker wel een XTC en MDMA gebruiken, gewoon om te kijken hoe het is
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Roken -13 jaar. Omdat het een kick gaf om iets zo in het geheim te doen en omdat het totaal niet bij me paste. Nu geniet ik iedere dag van mn chag [=
Drugs -13 jaar.. Keertje hasj en daarna doorgegaan met wiet. Nu blow ik zeker 1/2 keer in de week
Drinken -13 jaar. Mn eerste keer echt drinken moest ik direct afgevoerd worden naar het ziekenhuis. Nu laat ik het niet meer verder komen dan gewoon dronken zodat ik in iedergeval de helft van de avond nog weten moet. Simpelweg een biertje is ook prima om de avond mee door te komen

Goodlife
Zo zou ik het niet willen noemen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 05:57
imosed
imosed is offline
Citaat:
Roken -13 jaar. Omdat het een kick gaf om iets zo in het geheim te doen en omdat het totaal niet bij me paste. Nu geniet ik iedere dag van mn chag [=
Drugs -13 jaar.. Keertje hasj en daarna doorgegaan met wiet. Nu blow ik zeker 1/2 keer in de week
Drinken -13 jaar. Mn eerste keer echt drinken moest ik direct afgevoerd worden naar het ziekenhuis. Nu laat ik het niet meer verder komen dan gewoon dronken zodat ik in iedergeval de helft van de avond nog weten moet. Simpelweg een biertje is ook prima om de avond mee door te komen

Goodlife
zo zo
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 09:13
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Blowen: 19
Roken: eeeeeeeh 20 dan, omdat ik geen waterpijp meer rookte maar shag met hasj? Rook geen gewone sigaretten.
Andere dingen; 19/20
Oh en drinken: 15 denk ik?
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2012, 21:40
Daan920
Daan920 is offline
Ik heb een paar weken gerookt, maar ben nu ook weer een aantal weken gestopt omdat mn conditie achteruit ging. Was 13 toen ik voor het eerst een sigaret opstak.

Heb 1 keer een joint geprobeerd maar het hield gauw op, vond het niets aan, werd al snel duizelig en wist dus mn grenzen te vinden .

Alcohol heb ik vorig jaar wel gedronken maar nu ook niet meer omdat ik er geen behoefde aan heb .
Met citaat reageren
Oud 22-10-2012, 21:55
benmeneerjamin
benmeneerjamin is offline
Nog helemaal nix
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Onze dochter van 14 blowt. Adviezen gevraagd.
Close2U
20 16-04-2016 10:07
Drugs & Alcohol Vragen over durgsgebruik/ verslaving
Verwijderd
33 24-04-2006 19:04
Drugs & Alcohol hoe oud? Waarom?
Fantôme
53 10-02-2005 15:20
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen nederlands boekverslag
ard16slot
2 22-05-2003 18:51
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20
Lifestyle Straight Edge Bekritiseerd
Verwijderd
63 25-05-2002 18:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.