Oud 06-01-2002, 19:23
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
beste jongens en meisjes.....

lees dit verhaal asjeblieft....en zeg me wat je ervan vind.

Ik ben een meisje van 17 jaar en heb leuke vriendinnen en vrienden. Heb het best naar me zin hier in dit leven en vroeger kreeg ik echt wel genoeg aandacht, nu nog.

Het probleem is bij mij dit:
op de basisschool kreeg ik op een dag in groep7 in de gaten dat aandacht krijgen eigenlijk heel leuk kan zijn. Ik deed alsof ik hyperventilatieaanvallen kreeg. Ik kocht een apparaatje en ging er ook mee naar de middelbare school. Me leraren geloofde mij, ook was ik van mezelf al een heel druk meisje. (ik heb adhd) en viel daardoor extra op. In ieder geval ik vond aandacht heerlijk, ik verzon ook heel veel verhalen aan vriendinnen en docenten en familie om maar aandacht te krijgen. Op de school waar ik nu zit, MBO wil ik gewoon echt alle aandacht. Het lijkt n soort verslaving, krijg ik t niet dan raak ik heel geirriteerd en moet ik bijna huilen, het lijkt haast een soort ziekte diep in mij.

Ik woon ook in een woonwijk met de overburen heel dicht tegenover me. Ik heb geen vitrages of gordijnen alleen maar lammellen maar die zet ik altijd open en het lichtje aan. Ik weet dat hun mij dan zien tijdens het eten en dat vind ik heerlijk. Het liefst ben ik dan nog met iemand in mijn kamer zodat ze mij kunnen zien, dat ik een vrolijk meisje ben en een aardig meisje....dat ik lief ben voor mensen, want ze kunnen mij immers zien met iemand anders, en dus ook dat ik aardig ben voor diegene. Overigens aan dat hyperventilatie doe ik niet meer, i kweet ook dat het heel fout geweest is, ik schaam me er ook voor en niemand die het weet.

Eigenlijk, lijkt het op dit moment echt een soort van verslaving. Als ik wakker word denk ik meteen OVERBUREN! en dan ga ik voor het raam gewoon me bezigheden doen en zie ik in me hoofd voor me hoe hun mij zien. Als ik dan naar school ga in de bus ga ik soms extra hard praten omdat ik t fijn vind dat mensen mij horen. Het is niet zo dat ik asociaal ben ik heb er een hekel aan. Als ik dan op school ben krijg ik sowieso meteen de aandacht omdat ik zo druk ben, en dat doe ik dan niet expres en die aandacht vind ik niet echt geweldig, maar wel leuk aan de andere kant heel moeilijk om uit te leggen.

Wie kan mij zeggen wat ik heb? Ik hou t geheim omdat ik neit wil dat mensen mij om iets als dit gaan haten. Ik echt een lief en spontaan meisje en sta voor iedereen klaar, maar die aandacht, dat moet ik gewoon hebben. Terwijl ik zo veel aandacht gehad heb vroeger. En dan nog iets....

Ik ben dus 17 jaar maar soms krijg ik het gevoel dat ik jonger ben dan ga ik rare geluiden maken.....ja het klinkt stom maar het is zo. Dan voel ik me een klein kind en wil ik ook de dingen van een klein kind doen.....ik hou op het heeft geen zin meer, dit gelul niemand snapt er ook maar iets van....maar ik moest dit gewoon kwijt. Er is namelijk niet die hier vanaf weet, maar ik zit er zo mee. Heb t gevoel dat er iets niet in mij klopt. dat ik adhd heb vind ik al erg genoeg, maar mensen asjeblieft, denk niet dat ik gek ben, want dat denk ik zelf al en dat vind ik al erg genoeg......

__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2002, 19:29
Verwijderd
'k snap je 'gelul' ('k zie het niet als gelul, maar goed) prima. 'k weet nu alleen verder ff niks te zeggen, zal er ff over na denken, misschien kom ik nog op iets.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 19:37
Marc S
Marc S is offline
Keeping up appearances

Na ja, dit is iets wat ik helemaal niet herken

Ik ben juist iemand die alle aandacht uit de weg gaat en de gordijnen het liefst dicht doet. Ik haat het zelfs wanneer mensen mij in de gaten houden of het gevoel dat ik in de gaten wordt gehouden...

Maar goed, het lijkt wel alsof je iets wilt opvangen... heb je nog beide ouders en is je relatie met hun ook redelijk of niet?

Sterkte.

Ik ga zo weer offline, dus lees je reactie waarschijnlijk pas morgen...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 19:43
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb beide ouders nog. zijn echt heel lieve mensies. Ik hou heel veel van mijn moeder vooral, me vader ook daar heb ik een hele andere band mee. Met me moeder knuffel ik echt nog veel en praat veel met haar. Dus wat dat beteft ook genoeg aandacht. O ja, ik zit bij een psycholoog. een nei-therapeute, een gedragstherapeut, een paraganost en een vertrouwenspersoon. Omdat ik dus zoveel problemen heb.....maar goed. In ieder geval, ik krijg genoeg aandacht.....maar toch ik blijf me zo voelen!
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:23
Marc S
Marc S is offline
Hoe zie jij jezelf? Even los van de vrienden die je hebt enzo. Hoe zie jij jezelf als individu? Waarom wil je zo graag opgemerkt worden? Omdat je bang bent dat je niemand bent?

Het bovenstaande kwam even in mij op, ik lever geen kritiek ofzo, ik weet alleen niet hoe ik het anders moet verwoorden
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:25
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
hoe ik mezelf zie?

iemand die het leven heel anders bekijkt dan andere op deze leeftijd. iemand die met heel veel vragen zit over het leven, iemand die veel nadenkt over de mens van tegenwoordig en iemand die niet durft te wezen wie die eigenlijk is.........

__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:27
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
iemand die niet durft te wezen wie die eigenlijk is.........
Dit stukje valt direct in het oog. Wat bedoel je hiermee?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:31
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
en waarom ik zo graag opgemerkt wil worden?

Ik vind de meeste meisjes van tegenwoordig allemaal zo normaal.....allemaal elkaar nadoen, anders hoor je er niet bij, geen eigen mening geen eigen karakter.....ik wil laten zien dat ik anders ben, dat weet iedereen ook, ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft met het feit dat ik opgemerkt wil worden......dat wil ik gewoon op de een of andere manier......

is er trouwens iemand die dit herkent of ben ik nou echt gek!

het is zo verrot......ik voel me zo.....zo anders
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:34
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik ben namelijk heel anders van binnen....
ik hou veel van het leven, wat je uit het leven kan halen en tja......ga ik niet wat te diep? het enigste wat ik me nu afvraag is wat mij nu mankeert......of het wel normaal is? ik beleef alles als een soort film, zelf ben ik de hoofdrolspeelster en alles bekijk ik vanuit de ogen diegene......het is een hele gecompliceerde wereld waarin ik leef en dat komt vooral door mezelf, een aantal dingen zijn wel simpel maar ik moet er weer over nadenken en ach....laat ook maar heeft allemaal geen zin......ik heb net ook al de lammellen dicht gedaan kijken wat voor gevoel t geeft en weet je......ik voel me zwaar klote!
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:40
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
Ik vind de meeste meisjes van tegenwoordig allemaal zo normaal.....allemaal elkaar nadoen, anders hoor je er niet bij, geen eigen mening geen eigen karakter.....
De mens is een kuddedier
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:43
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
ik ben namelijk heel anders van binnen....
ik hou veel van het leven, wat je uit het leven kan halen en tja......ga ik niet wat te diep? het enigste wat ik me nu afvraag is wat mij nu mankeert......of het wel normaal is? ik beleef alles als een soort film, zelf ben ik de hoofdrolspeelster en alles bekijk ik vanuit de ogen diegene......het is een hele gecompliceerde wereld waarin ik leef en dat komt vooral door mezelf, een aantal dingen zijn wel simpel maar ik moet er weer over nadenken en ach....laat ook maar heeft allemaal geen zin......ik heb net ook al de lammellen dicht gedaan kijken wat voor gevoel t geeft en weet je......ik voel me zwaar klote!
Hmm, het hoofdrol-in-eigen-film concept ken ik wel. Alsof je geen controle over je leven hebt, je bent een toeschouwer, verder niets?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:47
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
hey ja inderdaad..........dat gevoel van geen controle hebben dat ken ik maar al te goed. bijvoorbeeld als ik naar mijn stage ga, dan kom ik thuis en lijkt het alsof ik er niet ben geweest, toch weer wel maar dan meer heb toegekeken wat IK gedaan heb. Ik heb t wel maar toch weer niet, heel moeilijk uit te leggen en t geeft me een vreemd gevoel! Alsof ik gewoon uit twee mensen besta en ach........ik hou wel op, het schiet niet op zo.......
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:49
Marc S
Marc S is offline
"Ik wil niet dat er iets met mij is, kijk ik ben vrolijk! Ik ben aardig! Mensen mogen niet zien hoe ik mij voel! Zie mij, ik voel me goed, zie je dat niet?!?"

Lammellen dicht...

"Shit niemand ziet nu dat ik me goed voel. Voel ik me wel goed? Waarom denk ik er eigenlijk over na? Als iedereen zo met elk ieder meeloopt, waarom boeit mij diegene's aandacht eigenlijk? Nee, mensen moeten zien dat er niets aan de hand is! Ik wil normaal zijn, waarom ben ik anders? Is er echt niemand die dit herkent? Ben ik echt anders? Help!"

Lammellen open...

Ik kan er helemaal naast liggen, maar goed, ik had even zin dit er uit te laten
Met citaat reageren
Oud 06-01-2002, 20:52
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
Alsof ik gewoon uit twee mensen besta...
Yup.

De ene die braaf meeloopt, doet wat anderen zeggen en de ander die zichzelf wil ontwikkelen?

Want dat herken ik wel.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:17
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Ik wil niet dat er iets met mij is, kijk ik ben vrolijk! Ik ben aardig! Mensen mogen niet zien hoe ik mij voel! Zie mij, ik voel me goed, zie je dat niet?!?"
Lammellen dicht...

"Shit niemand ziet nu dat ik me goed voel. Voel ik me wel goed? Waarom denk ik er eigenlijk over na? Als iedereen zo met elk ieder meeloopt, waarom boeit mij diegene's aandacht eigenlijk? Nee, mensen moeten zien dat er niets aan de hand is! Ik wil normaal zijn, waarom ben ik anders? Is er echt niemand die dit herkent? Ben ik echt anders? Help!"

Lammellen open...

JE HEBT GELIJK! zo voelt het ongeveer, hoe komt t dat jij zo goed kan inschatten wat ik denk en voel? want zo zit het wel. Ik wil dat mensen zien dat ik wel goed ben, dat ik heel aardig en lief ben voor iedereen, dat ik grappig ben en dat ik niet op me mondje ben gevallen, dat ik aan de ene kant raar overkom maar soms toch weer lief.....dat is het, maar meer dan dat, maar waarom toch?
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 20:25
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
zelf heb ik het nooit gehad,
integendeel zelfs
ik zorg juist dat ik zo weinig mogelijk word opgemerkt
maar ik kan me wel je situatie voorstelle
en ik vind het zeer rot voor je
ik zou wel zeggen
zolang dat het geen extreme vormen aanneemt doe je niet veel mensen verkeerd
maar echt normaal kan je het ook weet niet noemen
je kan zelf proberen het af te bouwen
en als dat niet lukt maybe proffesionele hulp zoeke
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 21:46
Euforian
Euforian is offline
www.lightworkerstempel.com www.evolutiesprong.com


???
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:43
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
wat moet ik met die links? ik geen buitenaardswezen hoor.....
o ja nog iets mensen, ik vind aandacht van leraren echt leuk gewoon, hoe noem je dat, gewoon ik geniet er echt van. Ik ga graag naar school en als ik er ben en ik zie op de verdieping een lerares of leraar van me ga ik nog opvallender doen en als ze een opmerking maken of groeten voel ik me zoooo goed.......hoe kan dat nou? en als ik in de les zit vind ik zoooo heerlijk als ze me de aandacht geven, het lijkt wel gewoon of ik er van leef al die aandacht, zodra ik het niet krijg word ik helemaal agressief en geiriiteerd en chago. Ik vind het ook te gek als de hele klas om mij lacht wat bijna iedere les gebeurd, dan maak ik weer een opmerking en hoppa iedereen lacht, en als de docent mij dan aankijkt en nog wat zegt vind ik dat zo leuk! en als ik na de les word apart genomen, wat ook vaak gebeurd omdat ze me willen spreken over me adhd enzo. vind ik dat ook zo leuk. het onderwerp vind ik kut, dat ik adhd heb enzo dat weet ik wel maar dat ze me dan die aandacht geven, zo heerlijk gewoon. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik straks van school ga want dan krijg ik geen aandacht meer.....is dit normaal? wat moet ik hiermee? de laatste tijd lijd ik er echt onder want ik weet dat dit niet kan en dat ik mezelf gewoon pijn doe als het ware om niks.....want natuurlijk blijven die docenten niet me hele leven bij me, maar ik ben nu eenmaal zo afhankelijk, ik heb ook altijd hulp nodig van hen met ales wat ik doe. ze behandelen mij ook als een kind, ook hoe ze praten, tegen de andere in de klas doen ze gewoon volwassen tegen mij echt kinderachtig, dat vind ik zo leuk! op zon moment voel ik me zo heerlijk met al die aandacht maar tegelijkertijd belachelijk, te afhankelijk en radeloos.....
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-01-2002, 17:52
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Euforian schreef:
www.lightworkerstempel.com www.evolutiesprong.com


???
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 19:51
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Lees ff je email door.. kheb je een meeltjuh gestuurd... dat waren geen letterties voor op het forum..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 20:55
laula
Avatar van laula
laula is offline
Weetje, ik moet zeggen dat ik dit wel een beetje herken. Niet dat ik zo opvallend ben ofzo, maar ik ga wel altijd als er iemand langsloopt die ik een beetje ken (en wel eens een oordeel over mij zou kunnen hebben)(vaak mensen tegen wie ik opkijk) heel gezellig praten of juist heel interessant, zodat diegene het maar hoort en mij daardoor misschien positief zou beoordelen. Het is niet echt hetzelfde, maar voor mijn gevoel lijkt het er wel een beetje op.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 22:55
Verwijderd
Citaat:
HelpMePlease schreef:

*KNIP*
O ja, ik zit bij een psycholoog. een nei-therapeute, een gedragstherapeut, een paraganost en een vertrouwenspersoon. Omdat ik dus zoveel problemen heb.....maar goed. In ieder geval, ik krijg genoeg aandacht.....maar toch ik blijf me zo voelen![/B]
Dit is niet als grap bedoeld, maar ik zou eens bij iemand anders in sessie gaan, jezelf?? Het lijkt me namelijk superverwarrend als ik bij zo veel mensen zou lopen die mij allemaal proberen uit te leggen wie ik ben, ik doe het liever andersom, kunnen ze nog wat van me leren

Nou ja veel success ermee ik hoop dat je jezelf terug mag vinden,

Laatst gewijzigd op 06-04-2018 om 09:14.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 07:46
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
beste jongens en meisjes.....

lees dit verhaal asjeblieft....en zeg me wat je ervan vind.

Ik ben een meisje van 17 jaar en heb leuke vriendinnen en vrienden. Heb het best naar me zin hier in dit leven en vroeger kreeg ik echt wel genoeg aandacht, nu nog.




Citaat:

Het probleem is bij mij dit:
op de basisschool kreeg ik op een dag in groep7 in de gaten dat aandacht krijgen eigenlijk heel leuk kan zijn. Ik deed alsof ik hyperventilatieaanvallen kreeg. Ik kocht een apparaatje en ging er ook mee naar de middelbare school.


Hmm, moeilijk. Op zich kan ik het best volgen en begrijpen dat aandacht best een fijn gevoel is, ook is jouw methode niet echt raar en al helemaal niet vreemd. Ik ken mensen genoeg die zaken verzinnen om de aandacht. En dat gaat soms erg ver, mensen die aanrandingen/verkrachting verzinnen en ik heb zelfs een keer iemand ontmoet die ontroostbaar was wegens een moord die achteraf nooit gepleegd bleek.

Er zijn natuurlijk ook grotere zaken bekend waarin dit voorkomt. Denk aan de zaak Lancee, waarin de dochter van een politiefunctionaris aangifte deed van seksueel misbruik door haar vader. De bleek echteraf ook een schreeuw om aandacht te zijn.

Je moet echter wel oppassen; op een gegeven moment (en dat moment komt altijd) val je door de mand. Je wordt dan collectief uitgekotst en je bent niets meer. Pas daar echt voor op.

Citaat:

Me leraren geloofde mij, ook was ik van mezelf al een heel druk meisje. (ik heb adhd) en viel daardoor extra op. In ieder geval ik vond aandacht heerlijk, ik verzon ook heel veel verhalen aan vriendinnen en docenten en familie om maar aandacht te krijgen. Op de school waar ik nu zit, MBO wil ik gewoon echt alle aandacht. Het lijkt n soort verslaving, krijg ik t niet dan raak ik heel geirriteerd en moet ik bijna huilen, het lijkt haast een soort ziekte diep in mij.


In weze is het denk ik ook een soort ziekte. Alleen geen doorsnee geestensziekte, maar iets wat afwijkender (niet in aantal, maar in kenmerk). Waar je achter moet zien te komen is het waarom . Doe je dit omdat je onzeker bent? bang niet aardig gevonden te worden? of is het 'macht der gewoonte' geworden (ooit er mee begonnen en nooit meer gestopt, komt bij dieven nog wel eens voor)

Wat ook belangrijk is: hoe voel jij je eronder? voel je je schuldig tegenover de andere die je beliegt? (sorry ) Of heb je meer angst dat het uitkomt, en dat jij dan niet meer het zielige, altijd lieve meisje bent?

Citaat:

Ik woon ook in een woonwijk met de overburen heel dicht tegenover me. Ik heb geen vitrages of gordijnen alleen maar lammellen maar die zet ik altijd open en het lichtje aan. Ik weet dat hun mij dan zien tijdens het eten en dat vind ik heerlijk. Het liefst ben ik dan nog met iemand in mijn kamer zodat ze mij kunnen zien, dat ik een vrolijk meisje ben en een aardig meisje....dat ik lief ben voor mensen, want ze kunnen mij immers zien met iemand anders, en dus ook dat ik aardig ben voor diegene.


Lief meisje, als je hier mee stopt en gewoon lief en vriendelijk doet (wat je bent ) dan zul je zien dat het zoveel makkelijker en vanzelf sprekender gaat, echt waar. Ook mensen zonder ellende, zonder hyperventilaties en zonder lammellen kunnen lief en aardig zijn.
Citaat:


Overigens aan dat hyperventilatie doe ik niet meer, i kweet ook dat het heel fout geweest is, ik schaam me er ook voor en niemand die het weet.



Fouten in het verleden waar je leering uit trekt maken niet veel meer uit. Je moet in het hier en nu veranderen en niet in 1998 ofzow, want dat lukt je niet

Heeft het een reden dat je dit vermelde? angst om 'aangevallen' te worden?

Citaat:

Eigenlijk, lijkt het op dit moment echt een soort van verslaving. Als ik wakker word denk ik meteen OVERBUREN! en dan ga ik voor het raam gewoon me bezigheden doen en zie ik in me hoofd voor me hoe hun mij zien. Als ik dan naar school ga in de bus ga ik soms extra hard praten omdat ik t fijn vind dat mensen mij horen. Het is niet zo dat ik asociaal ben ik heb er een hekel aan. Als ik dan op school ben krijg ik sowieso meteen de aandacht omdat ik zo druk ben, en dat doe ik dan niet expres en die aandacht vind ik niet echt geweldig, maar wel leuk aan de andere kant heel moeilijk om uit te leggen.


Ik denk dat je die aandacht wel geweldig vindt, tenminste zoals je nu bent. En de drang naar aandacht is helemaal niet verkeerd. Mensen zijn ook alleen maar sociale zwakke kuddedieren, en jij dus ook

Ik vind trouwens wel dat je het allemaal behoorlijk goed uitlegt, voor mij is het wel duidelijk (wat ook iets over mij kan zeggen, en dat heel dit verhaal kant noch wal raakt, maar boeie)

Citaat:

Wie kan mij zeggen wat ik heb? Ik hou t geheim omdat ik neit wil dat mensen mij om iets als dit gaan haten. Ik echt een lief en spontaan meisje en sta voor iedereen klaar, maar die aandacht, dat moet ik gewoon hebben. Terwijl ik zo veel aandacht gehad heb vroeger. En dan nog iets....


Ik kan je niet zeggen wat je hebt. Ik ben niet geniaal, ben geen psycholoog en op de MAVO was dat niet een vak ofzow

Wat ik wel weet is dat je naar je onzekerheid moet kijken. Je verteld hier een in mijn ogen open en eerlijk verhaal en toch ben je bang. Bang voor de reacties van anderen, IRL of op het forum.

En je bent ook echt wel een lief meisje, dat hoefde je erzelf niet bij te zetten

Citaat:

Ik ben dus 17 jaar maar soms krijg ik het gevoel dat ik jonger ben dan ga ik rare geluiden maken.....ja het klinkt stom maar het is zo. Dan voel ik me een klein kind en wil ik ook de dingen van een klein kind doen.....ik hou op het heeft geen zin meer, dit gelul niemand snapt er ook maar iets van....maar ik moest dit gewoon kwijt. Er is namelijk niet die hier vanaf weet, maar ik zit er zo mee. Heb t gevoel dat er iets niet in mij klopt. dat ik adhd heb vind ik al erg genoeg, maar mensen asjeblieft, denk niet dat ik gek ben, want dat denk ik zelf al en dat vind ik al erg genoeg......

Ten eerste; ook ik maak rare geluiden en das vet , en boeit helemaal niet. Als ik door de stad fiets schreeuw ik ook naar Jan en allerman 'Wieeeeehhh'. En das helemaal niet erg.

En lief kind, het is goed dat je erover praat. Gaan alleen jezelf niet haten en ook niet denken dat je gek bent. Ik kan je mensen laten zien die duizend maal gekker zijn, die letterlijk levensgevaarlijk zijn en jij bent meer een meisje dat eigenlijk niet zo nedrukkelijk is als ze zichzelf gedraagt. Je zit in een neerwaards spriraal, zorg dat je daar uitkomt.

En dat je die aandacht nodig hebt is niet waar; je overleefd ook met de reguliere aandacht, echt waar en je bent hier zelf ook niet gelukkig mee. Het allerbelangrijktste van alles wat je doet is altijd zorgen dat je in het rijne bent met jezelf.

Sorry dak geen goed advies kan geven, sorry.

Veel succes iig
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:26
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
Vi$TiKjûHtjûH schreef:
Lees ff je email door.. kheb je een meeltjuh gestuurd... dat waren geen letterties voor op het forum..
K herken dit zeer zeker.. helaas, ook dat eerste wat je sei..

Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 21:18
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
mensen ben blij dat er iestje meer gereageerd is hoor........ik heb geen mail ontvange trouwens........mensen ik weet niet wat ik moet doen, ik wil gewoon lekker aandacht. en degene die zei dat hij mij mailde, mail nog een keer......

thnx.......
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2002, 21:30
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
ken je niet persoonlijk, maar denk dat je gewoon graag aandacht wilt als bewijs dat je aardig bent. misschien sta je zelf niet zo positief tegenover jezelf. kan.
ik denk dat je hierover wel met iemand in je omgeving moet praten, bijvoorbeeld een goeie vriendin. als jij dan weer begint met de rol die je speelt, kan zij je helpen dat te dimmen.
je moet proberen jezelf te laten zien zoals je écht bent, volgens mij speel jij nogal een rol in het dagelijkse leven namelijk. wees gewoon wie je zelf bent, dan krijg je vanzelf de aandacht die je verdient. en ga iets doen waarmee je je aandacht op andere mensen moet richten, dan zie je vanzelf dat wie aandacht geeft aandacht ontvangt.

adieu en sterkte ermee!

wil nog even toevoegen:
Wie bedenkt hoe weinig hij op anderen let, zal inzien hoe weinig hij zelf de aandacht van anderen trekt."
- Samuel Johnson

als variatie hierop wil ik zeggen, hoe meer aandacht je aan anderen geeft hoe meer waardering (aandacht) je terug krijgt.

[Dit bericht is aangepast door sublime (10-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 21:51
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
sublime schreef:
ken je niet persoonlijk, maar denk dat je gewoon graag aandacht wilt als bewijs dat je aardig bent. misschien sta je zelf niet zo positief tegenover jezelf. kan.
ik denk dat je hierover wel met iemand in je omgeving moet praten, bijvoorbeeld een goeie vriendin. als jij dan weer begint met de rol die je speelt, kan zij je helpen dat te dimmen.
je moet proberen jezelf te laten zien zoals je écht bent, volgens mij speel jij nogal een rol in het dagelijkse leven namelijk. wees gewoon wie je zelf bent, dan krijg je vanzelf de aandacht die je verdient. en ga iets doen waarmee je je aandacht op andere mensen moet richten, dan zie je vanzelf dat wie aandacht geeft aandacht ontvangt.

[Dit bericht is aangepast door sublime (10-01-2002).]
dat klopt.........ik speel en rol ik wil ook acteren later maar je hebt gelijk, op me stage, als juf int onderwijs heb ik er geen last van, puur omdat ik de hele dag de aandacht van de kinderen krijg en juist, omdat ik hun dus de aandacht geef.....maar toch er klopt iets niet ik wil ook niet dat te weggaat want het voelt zo goed
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 06:42
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef:
mensen ben blij dat er iestje meer gereageerd is hoor........ik heb geen mail ontvange trouwens........mensen ik weet niet wat ik moet doen, ik wil gewoon lekker aandacht. en degene die zei dat hij mij mailde, mail nog een keer......

thnx.......

Ik heb je gemailt.. met de woorden dak me pcies voel zoals jij, zelfs die hyperventilatie.. das egt onwijs klote.. ik zit er ook heel erg mee, vooral toen mensen erechter kwamen dat het niet waar was.. nu is dat wel afgelopen, maar die aandag wil ik ook steeds, tot vervelends toe.. iemand net zo lang bellen of zien totdat je gnoeg hebt, ik HAAT het echt, en zo vaak wilde ik veranderen, da lukte gewoon niet...

Vistikje (missieMistic@hotmail.com)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 15:09
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik heb je terugemaild.....
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 18:56
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
....en ik heb nix gehad... nog een keertje?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 16:05
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
allow... forum nog aan de gang fnie?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2002, 16:15
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
jaaaaaaaaaaaaa nog aan de gang,

ik heb je 3 x gemaild? niks gehad? lekker vaag dan! maar ja......als jij mij nou eens even mailt met wat concretere voorbeelden van jezelf. Hoe jij dat dus hebt.....misschien dat ik daar iets meer aan heb.
__________________
Wat heb je aan mensen die je alleen kunt benaderen met de juiste woorden?
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 23:42
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Je krijgt zoveel aandacht, maar er is niemand aan wie je het krijt kan. Niemand aan wie je ALLES kan vertellen.

Het is ook een gewenning. Als je meer aandacht wilt en krijgt, vindt je het vanzelfsprekend dat je meer krijgt en wil je meer, enz. Je kan beginnen met dat te doorbreken.
Verder is het voorbeeld van je overburen erg illustratief, je krijgt oppervlakkige, aandacht en je kan het nog zlef interpreteren ook! Ze kijken nu zo en zo, als ik dit doe denken ze dit en dit...

Vraag 1: waarom loop je bij psycholoog, een nei-therapeute, een gedragstherapeut, een paraganost en een vertrouwenspersoon? Is dat alleen maar om je ADHD?

Vraag 2: kan je tegen kritiek?

Probeer een tijdje alle aandacht die je krijgt op anderen te projecteren.
Jij een leuke jas aan, en je krijgt een reactie van "leuke jas".
Doe je dat gewoon bij iemand anders terug. (maakt niet uit wie).
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.