Oud 01-07-2003, 19:49
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-06-2003 @ 21:00:
En jij hebt blijkbaar weinig kennis van de bio-industrie. In de bio-industrie hebben de koeien vaak nog nooit een weiland gezien.
Jahaaaa.... maar je vergeet wél, dat de hokjes waar de koeien in staan (die hokjes zijn zo klein als maar kan, het beest kan alleen maar staan, en dat is alles), sinds een paar jaar (geloof ik) met maar liefst, een HALVE meter zijn verlengt, dus kunnen de koeien een hele stap vooruit nemen, en dan ook nog eens als ze dat gedaan hebben, een hele stap achteruit!!! kom op mensen, geef onze regering eens een groot applaus!!!
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2003, 21:47
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 01-07-2003 @ 19:49:
Jahaaaa.... maar je vergeet wél, dat de hokjes waar de koeien in staan (die hokjes zijn zo klein als maar kan, het beest kan alleen maar staan, en dat is alles), sinds een paar jaar (geloof ik) met maar liefst, een HALVE meter zijn verlengt, dus kunnen de koeien een hele stap vooruit nemen, en dan ook nog eens als ze dat gedaan hebben, een hele stap achteruit!!! kom op mensen, geef onze regering eens een groot applaus!!!
*klapklapklapklapklapklapklapklapklapklap*

Wauw, wat een geweldige stap vooruit! De bio-industriekoeien zijn nog nooit zo gelukkig geweest!
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 01-07-2003 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:58
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Mensen die vlees eten van wat afkomstig is van dieren die hun levenlang slecht behandeld worden zouden eigelijk eens alles in real life moeten zien....bij de boer....het transport....in het slachthuis...dan stop je vanzelf wel met vleeseten...iedereen steekt z'n kop maar in het zand
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 06:56
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
precies, en geen enkel dier leeft goed totdat het vrij is dus bio industrie of biologisch, beide is
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 16:48
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Dankzij die post van TechXP in het begin gaan wij nu alleen nog maar scharrelvlees kopen. Bedankt voor de tips TechXP!!
Gelukkig is er zo`n scharrelslager in Sneek, daar gaan wij nu altijd ons vlees halen. Vanmiddag hebben wij ons eerste vlees er gehaald. 22 euro voor een boel vlees.
1 kilo gehakt, 3 boomstammetjes, 3 slavinkjes, pak rosbief (veel), 3 kipfilets en een pakje ham (veel). Volgens mij.. of meer?

We gaan wel minder vlees halen, omdat het toch wel iets duurder is. Maar dat maakt ons helemaal niets uit.
Ze zeggen zelfs dat het lekkerder vlees is, dat laat ik snel weten hier
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 17:01
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
-APPLAUDISEERT VOOR DE WIJZE BESLISSING VAN XLERATOR-

Misschien een goed idee voor zenders als BNN om docu's over slachtvee en andere onbehoorlijk behandelde dieren uit te zenden.

Misschien nog een goede site voor info-behoevenden onder ons:
www.lekkerplantaardig.net
__________________
-vul zelf maar in-
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 17:07
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
nou ik eet dus geen vlees... maar ik eet wel dingen waar dierlijke producten in zitten, zoals kaas... in kaas zitten geloof ik enzymen uit de maag van een kalf... bah.... ik denk er nu aan om andere kaas te gaan eten... maar goed ik weet niet of ik me nu een vegetarier kan noemen... en ik geloof dat ik sinds gister ook geen dingen met gelatine eet, omdat ik nu ook weet wat het is... ik eet ook geen eieren... maar wel producten waar eieren worden in verwerkt... sinds gister eet ik niet meer met plezier.. maar goed ik geloof niet dat je erg veel aan deze informatie hebt...
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:08
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 01-07-2003 @ 19:49:
Jahaaaa.... maar je vergeet wél, dat de hokjes waar de koeien in staan (die hokjes zijn zo klein als maar kan, het beest kan alleen maar staan, en dat is alles), sinds een paar jaar (geloof ik) met maar liefst, een HALVE meter zijn verlengt, dus kunnen de koeien een hele stap vooruit nemen, en dan ook nog eens als ze dat gedaan hebben, een hele stap achteruit!!! kom op mensen, geef onze regering eens een groot applaus!!!
O, jullie hadden het over mestkalven , bij koeien denk ik meer aan melkvee, maar ok. Die kalven zitten nu met hun zessen in een hok(hoe groot die zijn weet ik niet want ik had mijn meetlint niet bij mij). Die tijd dat ze nog alleen in z'n hokje(kistkalven) zaten is lang voorbij.

Xlerator(ofzo iets)schreef:
Aan mijn kennis is niets mis. Heb je ooit van bio-industrie gehoord?

>Nee ik heb nog nooit gehoort van bioindustrie, wel van kippenhouderijen, varkenshouderijen enz. Dus als jij niks meer van de bio-industrie eet, eet je dus ook geen tomaten en komkommers uit de kassen?

Bijna al het vlees dat je in de winkel zit liggen is van die koeien afkomstig. En die koeien staan niet in de wei.
Zeker weinig kennis op agragisch gebied?

> Bij ons lopen genoeg vleeskoeien in de wei en de melkkoeien worden ooit ook eens geslacht en die lopen ook de wei. Alleen de mestkalven staan binnen(Dit zijn stieren waar de melkveehouder niks mee kan doen), maar dezen leven een paar maanden en dan gaan ze voor de slacht. Met mijn kennis is ook niks mis, ik heb 2 jaar vbo landbouw gedaan. o, ja voor dat ik heb vergeet je hebt ooit dit op geschreven en hier aan kon ik weinig merken van je kennis op agragisch gebied:

XLerator schreef op 28-06-2003 @ 12:01:
Damn, als ik dat allemaal lees......dit kan toch niet echt zo gaan overal..
Verschrikkelijk, hoe ze met die kippen en alle dieren omgaan. Alsof het dingen zijn. Die mensen hebben absoluut geen gevoel, ik kan die kutlui ook niet tot mensen rekenen.
Gatverdamme, als ik ooit zo`n gore vieze klote hufter tegenkom die zo met dieren omgaan...

Ik heb zowizo enorme respect voor veretariers en veganisten. Misschien moet ik ook maar eens die keuze maken.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:12
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 01-07-2003 @ 21:58:
Mensen die vlees eten van wat afkomstig is van dieren die hun levenlang slecht behandeld worden zouden eigelijk eens alles in real life moeten zien....bij de boer....het transport....in het slachthuis...dan stop je vanzelf wel met vleeseten...iedereen steekt z'n kop maar in het zand
>o, ik eet nog steeds vlees
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:38
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
XLerator schreef op 30-06-2003 @ 11:24:
1. Als je dat vind dan is er niets om te klagen. Dan is chemisch afval dus ook niet erg.
2. Klopt niet wat je zegt.
Ik zeg dat als je geen vlees meer gaat eten (wat voor de mens wel natuurlijk is) dat je dan aan de pillen moet, en dat vind ik niet kloppen. Als het met plantaardig eten wel vervangen kan worden is het wel goed. Maar om nou aan de pillen te gaan (daar ben ik zowizo op tegen)
TV en auto is een heel ander verhaal. Dat doe je niet als vervanging. En trouwens, ik ga bijna nooit met de auto. Als het kan met de fiets of trein. Maar als ik dingen mee moet nemen dan moet je wel eens met de auto. Maar daar vind ik nix aan, maar dat terzijde.

edit
Onthou wel dat ik er echt enorm gigantisch op tegen ben hoe het nu gaat, en daarom ook geen 'normaal' vlees en eieren meer eet.
1. Dat iets niet onnatuurlijk kan zijn betekent niet dat ik dus overal voor ben. Ik heb alleen gezegd dat het geen goed argument is om te zeggen dat iets onnatuurlijk is.
2. Ik heb niet gezegd dat ik voor pillen ben. Ik zei alleen dat het nergens op slaat om te zeggen dat je iets niet moet doen omdat het onnatuurlijk zou zijn, omdat je dan bijna alles in ons leven wel onnatuurlijk kunt noemen.

Maar eh, ik ben het voor de rest wel met je eens hoor.



Citaat:
kipjuh! schreef op 02-07-2003 @ 17:07:
*knip*
in kaas zitten geloof ik enzymen uit de maag van een kalf... bah....
Lebferment.


Citaat:
kipjuh! schreef op 02-07-2003 @ 17:07:
ik denk er nu aan om andere kaas te gaan eten... maar goed ik weet niet of ik me nu een vegetarier kan noemen... en ik geloof dat ik sinds gister ook geen dingen met gelatine eet, omdat ik nu ook weet wat het is...
Ik ben er gister achtergekomen dat ik ook geen roosvicee multivit meer mag drinken, omdat daar visolie in zit. En de meeste Cup-a-soups mogen ook niet (en dan bedoel ik natuurlijk niet de 'kip' ofzo) omdat er bijna overal kippevet of rundvleesextracten inzitten. En spekjes (het snoep natuurlijk) en drop mogen dus ook niet.


Citaat:
kipjuh! schreef op 02-07-2003 @ 17:07:
ik eet ook geen eieren... maar wel producten waar eieren worden in verwerkt... sinds gister eet ik niet meer met plezier.. maar goed ik geloof niet dat je erg veel aan deze informatie hebt...
Nee
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:44
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 02-07-2003 @ 20:38:

Ik ben er gister achtergekomen dat ik ook geen roosvicee multivit meer mag drinken, omdat daar visolie in zit. En de meeste Cup-a-soups mogen ook niet (en dan bedoel ik natuurlijk niet de 'kip' ofzo) omdat er bijna overal kippevet of rundvleesextracten inzitten. En spekjes (het snoep natuurlijk) en drop mogen dus ook niet.
Ziellepiet
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 20:57
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
kees17 schreef op 02-07-2003 @ 20:44:
Ziellepiet
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:33
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef op 02-07-2003 @ 20:44:
Ziellepiet
Dat heeft helemaal geen flikker met zieleg te maken. We kiezen er toch zelf voor!

Btw. waarom proppen ze visolie in Roosvice??

Ik eet ook geen vlees en let op veel dierlijke ingredienten (gelatine, bouillon e.d.). Drink geen melk en eet geen vla/yoghurt. Kaas heel af en toe, bij voorkeur vega-kaas.
Aangezien leer nog steeds een bij-product is gebruik ik dat wel. Bovendien is leer milieuvriendelijker dan plastic. (er komt minder CO2 vrij bij de 'productie')
Het lijkt mij eigenlijk heel logisch dat je ook geen zuivel meer gebruikt wanneer je vegetariër bent. Je houd nl. dan nog steeds de bio-industrie in stand. Dus vega-mensen, waarom gebruikt u nog zuivel?
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:23
Vee
Vee is offline
Ligt ook aan het soort zuivel... Er zijn best zuivelboerderijen die best okee zijn. Het is volgens mij sowieso verstandiger om vlees bij vleesboerderijen te kopen, omdat je daar ook kunt zien hoe de dieren die je eet leven...

Ik ben zelf gelegenheidsvegetariër, ik eet normaal geen vlees, vis, ei, melk etc. en gebruik ook geen leer, maar zo nu en dan eet ik wel eens een ei van opa en oma, die krijgen de eieren van mensen die hobbykippen houden. Die kipjes rennen de hele dag op een lekker grasveldje rond, en droppen zo nu en dan een ei. Zelfde met zuivel...

Vlees, eieren en zuivel eten is prima, maar het is wel belangrijk dat je weet waar het vandaan komt.. Mensen die geen probleem hebben met de bio-industrie zouden eigenlijk eens moeten gaan kijken in een slachthuis of een kippenschuur... Het zou mij verbazen als ze dan nog met smaak hun dierlijke productjes eten...
__________________
pretenties zijn kut
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:39
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
Ieme schreef op 03-07-2003 @ 10:33:
Dus vega-mensen, waarom gebruikt u nog zuivel?
Ten eerste) omdat ik dat móet van mijn ma. Ze vind het prima dat ik vegetariër ben maar wil niet dat ik verder ga omdat ze het ongezond vind om geen zuivel te drinken/eten
Ten tweede) ik drink/eet alleen maar biologische spullen
Ten derde) weet ik niet of ik dat uberhaupt zou willen. Als je alleen maar biologische zuivelproducten gebruikt is er ook niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 16:22
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 03-07-2003 @ 12:39:
Ten derde) weet ik niet of ik dat uberhaupt zou willen. Als je alleen maar biologische zuivelproducten gebruikt is er ook niks aan de hand.
Ook biologische koeien moeten zwanger worden gemaakt willen ze melk geven. Bovendien is zuivel erg ongezond en onnatuurlijk.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 16:54
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
Ieme schreef op 03-07-2003 @ 16:22:
Ook biologische koeien moeten zwanger worden gemaakt willen ze melk geven. Bovendien is zuivel erg ongezond en onnatuurlijk.
Ongezond?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 18:43
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
En voortplanten is een natuurlijk iets. Het is wel zo dat ze de koeien fokken, maar ik vind dat als ze een mooi leven hebben (biologisch/scharrelkoeien) dan is er niets mis mee.
En het is inderdaad heel gezond. Kaas en melk endergelijke.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 19:12
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 03-07-2003 @ 16:54:
Ongezond?
Een aantal stoffen in melk blijken voor volwassenen moeilijk afbreekbaar (eiwitten, melksuikers); bij sommige mensen veroorzaakt melk allergische reakties; melk is slijmvormend; De consumptie van melkproducten wordt steeds vaker in verband gebracht met klachten zoals migraine, huidproblemen, astma, bronchitis, voorhoofdsholteontsteking, chronische verkoudheid, allergieën en artritis.
Amerikaanse onderzoekers hebben twaalf jaar lang de melk consumptie van 121 duizend verpleegsters tussen de 39 en 54 jaar bijgehouden. De vrouwen die twee glazen melk of meer dronken liepen 45% meer kans op een gebroken heup in vergelijking met vrouwen die één glas of minder dronken



ja melk is helemaal niet zo gezond hoor... t enige wat gezond is is de kalk enzo die erin zit... ik mag van de homeophaat geen melk meer drinken, want t is slecht voor mijn neus... iig door melk wordt je slijm verdikt en daardoor heb ik heel vaak een verstopte neus... dus maar goed... melk is gewoon niet zo gezond
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 22:54
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Melk is dus NIET gezond, nouja, je hebt er wel dingen uit nodig, maar voordat je dat eruit hebt heb je alweer teveel vet binnen, beter vervang je het, dat is en diervriendelijker en gezonder
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 23:26
biep
Avatar van biep
biep is offline
Citaat:
XveganX schreef op 03-07-2003 @ 22:54:
Melk is dus NIET gezond, nouja, je hebt er wel dingen uit nodig, maar voordat je dat eruit hebt heb je alweer teveel vet binnen, beter vervang je het, dat is en diervriendelijker en gezonder
Melk is ranzig anyway.
__________________
na emo komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 13:21
kuik
Avatar van kuik
kuik is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 02-07-2003 @ 20:38:
Nee [/B]
__________________
hangin' out after a rad day on the hill.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 15:36
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Vee schreef op 03-07-2003 @ 11:23:
Vlees, eieren en zuivel eten is prima, maar het is wel belangrijk dat je weet waar het vandaan komt.. Mensen die geen probleem hebben met de bio-industrie zouden eigenlijk eens moeten gaan kijken in een slachthuis of een kippenschuur... Het zou mij verbazen als ze dan nog met smaak hun dierlijke productjes eten...
>Ja, natuurlijk. Ik slacht zelfs ook weleens dieren(konijnen eenden) en ik heb ook weleens in een kippenschuur en een kalvenmesterij enz. geweest en in de vakantie werk ik bij een destruciebedrijf(waar alle afval van de slachthuizen naar toe gaat) en het vlees smaak me nog steeds goed.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 05-07-2003, 17:35
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Uiteraard, @#$!#%#****** blijven altijd bestaan
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:00
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
XveganX schreef op 05-07-2003 @ 17:35:
Uiteraard, @#$!#%#****** blijven altijd bestaan
Dus als ik vlees eet ben ik een klootzak? sorry hoor ik lach je vierkant uit, v/d G
__________________
Bekeerd tot veganist

Laatst gewijzigd op 06-07-2003 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:17
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Citaat:
kees17 schreef op 05-07-2003 @ 15:36:
>Ja, natuurlijk. Ik slacht zelfs ook weleens dieren(konijnen eenden) en ik heb ook weleens in een kippenschuur en een kalvenmesterij enz. geweest en in de vakantie werk ik bij een destruciebedrijf(waar alle afval van de slachthuizen naar toe gaat) en het vlees smaak me nog steeds goed.
Tis maar wat je leuk vind he
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 11:31
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
MUTS123 schreef op 06-07-2003 @ 11:17:
Tis maar wat je leuk vind he
Of eet jij een dier met huid en haar op, o sorry is waar ook je eet geen vlees.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 13:02
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Jezus man heb eens respect voor anderen met een andere mening.
Dan kunnen wij dat ook voor jou hebben.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 18:58
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Vandaag voor de 2e keer biologisch/scharrelvlees gehad. En het smaakt toch goed, echt mals en lekker.
Maar vooral het idee maakt het nog lekkerder.
Eergister en gister gehakt gehad, nu .. euh slavinkjes heten ze geloof ik. Met ham eromheen
Een echte aanrader.

Dit vlees komt van koeien die gewoon in de wei lopen, en waarbij de kalveren gewoon bij de moeder blijven.
Het kippevlees (en eieren ook dacht ik) komt grotendeels uit frankrijk. Daar lopen ze allemaal helemaal in grote weilanden.
Varkenvlees komt van varkens die ook buiten lopen.
`s Winters staan de dieren binnen, in een grote ruime stal met een boel stro op de grond en veel buitenlicht. En een uitloop naar buiten, en onbeperkt water. (Toch absurt dat je ze dat zou onthouden?)
Op deze manier vind ik het een stuk beter.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread

Laatst gewijzigd op 06-07-2003 om 19:03.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 22:21
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
kees17 schreef op 06-07-2003 @ 11:00:
Dus als ik vlees eet ben ik een klootzak? sorry hoor ik lach je vierkant uit, v/d G
Lach jij maar...
Ja, als je vlees eet ben je een klootzak ja. Als je het zo uit wilt drukken. En "v/d G" was toevallig wel even vegan en dat is hip. Natuurlijk is iemand doodschieten niet zo'n subtiele manier, maar goed. Blij dat ie het in elk geval gedaan heeft. En dan zegt die kwallerige broer: 'Maar hij vergeet spijt te betuigen aan Pim.' Nou nee, dat vergeet ie niet! Het was toch de bedoeling dat dat figuur dood ging? Waarom zou ie er anders op schieten? Domme mensen allemaal.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 23:31
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Hohoho dit gaat wel erg ver hoor.
Iemand doden is (praktisch) nooit acceptabel. Zeker niet om zijn mening.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 06:32
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Citaat:
kees17 schreef op 06-07-2003 @ 11:00:
Dus als ik vlees eet ben ik een klootzak? sorry hoor ik lach je vierkant uit, v/d G
Ik v/d G?
Volgens mij ben jij hier de moordenaar hoor
En dan nog steeds niet kunnen tippen aan iemand met lage akties als v/d G? tiswat hee..
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 13:12
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
XLerator schreef op 06-07-2003 @ 23:31:
Iemand doden is (praktisch) nooit acceptabel. Zeker niet om zijn mening.
Oh nee, dat zeg ik ook niet. Daar ben ik het geheel mee eens. Ben alleen wel blij dat hij er geen spijt van heeft (anders had ie het nl. gewoon niet moeten doen) en dat ie het gedaan heeft.
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 08-07-2003, 23:17
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ieme schreef op 06-07-2003 @ 22:21:
Lach jij maar...
Ja, als je vlees eet ben je een klootzak ja. Als je het zo uit wilt drukken. En "v/d G" was toevallig wel even vegan en dat is hip. Natuurlijk is iemand doodschieten niet zo'n subtiele manier, maar goed. Blij dat ie het in elk geval gedaan heeft. En dan zegt die kwallerige broer: 'Maar hij vergeet spijt te betuigen aan Pim.' Nou nee, dat vergeet ie niet! Het was toch de bedoeling dat dat figuur dood ging? Waarom zou ie er anders op schieten? Domme mensen allemaal.
Jij bent toch ook vegatarier, omdat jij het zielig vond voor de dieren, maar het leven van een insect kon je helemaal niks schelen(want meneer moet nog wel groente eten). En z'n figuur als Volkert van de Graaf moeten ze gelijk op de stroomstoel zetten, maar goed dat is een ander onderwerp.



Citaat:
XLerator schreef: Vandaag voor de 2e keer biologisch/scharrelvlees gehad. En het smaakt toch goed, echt mals en lekker.
Maar vooral het idee maakt het nog lekkerder.
Eergister en gister gehakt gehad, nu .. euh slavinkjes heten ze geloof ik. Met ham eromheen
Een echte aanrader.

>Volgens mij heten die blinde vinken, sla vinken zit spek om.

Dit vlees komt van koeien die gewoon in de wei lopen, en waarbij de kalveren gewoon bij de moeder blijven.
Het kippevlees (en eieren ook dacht ik) komt grotendeels uit frankrijk. Daar lopen ze allemaal helemaal in grote weilanden.
Varkenvlees komt van varkens die ook buiten lopen.
`s Winters staan de dieren binnen, in een grote ruime stal met een boel stro op de grond en veel buitenlicht. En een uitloop naar buiten, en onbeperkt water. (Toch absurt dat je ze dat zou onthouden?)
Op deze manier vind ik het een stuk beter.
Als die kalveren bij de moeder blijven hoe zit het dan met biologische melk? Ik denk dat die koeien s'winters gewoon binnen blijven en dat er helemaal geen uitloop in die potstal is, want als het land nat is maken die beesten er bouwland van.
En je hoeft je echt niet bang te maken dat die dieren niet genoeg water krijgen, want ze kunnen het uit de sloot halen of er staat wel een drinkbak(met sloot/ grondwater) voor hun.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 07:39
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Ik denk dat de meeste mensen niet vegetarier/veganist zijn omdat ze het zielig vinden (tjah, ook dat maar dat is zeker niet de hoofdreden) maar juist belachelijk hoe en waarom het gebeurt...
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 23:21
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Citaat:
kees17 schreef op 08-07-2003 @ 23:17:
Als die kalveren bij de moeder blijven hoe zit het dan met biologische melk? Ik denk dat die koeien s'winters gewoon binnen blijven en dat er helemaal geen uitloop in die potstal is, want als het land nat is maken die beesten er bouwland van.
En je hoeft je echt niet bang te maken dat die dieren niet genoeg water krijgen, want ze kunnen het uit de sloot halen of er staat wel een drinkbak(met sloot/ grondwater) voor hun.
Dat ging over vleeskoeien. Melkkoeien staan zowizo al heel vaak in de wei, maar het ging vooral om de vleeskoeien.
`s Winters blijven koeien ook grotendeels binnen omdat het te koud is buiten. Maar het verschilt `m nogal in de stallen. Scharrelkoeien hebben een ruime stal die goed verlicht is met buitenlicht, en een uitloop. Ook worden ze `s winters af en toe naar buiten gelaten.
En buiten hebben ze zowizo onbeperkt drinkwater, maar het ging om de bio industrie-vlees-koeien. Die staan altijd in een donkere vieze stal, waar ze zich niet om kunnen draaien (volgens mij kent iedereen dat beeld wel). Díe koeien, daar ging het om.

@XVeganX
Juist, ik vind het niet erg dát er vlees gegeten wordt, maar ik vind het erg hóe het gebeurd idd.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 07:34
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
[QUOTE]XLerator schreef op 10-07-2003 @ 23:21:
[B]Dat ging over vleeskoeien. Melkkoeien staan zowizo al heel vaak in de wei, maar het ging vooral om de vleeskoeien.
`s Winters blijven koeien ook grotendeels binnen omdat het te koud is buiten. Maar het verschilt `m nogal in de stallen. Scharrelkoeien hebben een ruime stal die goed verlicht is met buitenlicht, en een uitloop. Ook worden ze `s winters af en toe naar buiten gelaten.
En buiten hebben ze zowizo onbeperkt drinkwater, maar het ging om de bio industrie-vlees-koeien. Die staan altijd in een donkere vieze stal, waar ze zich niet om kunnen draaien (volgens mij kent iedereen dat beeld wel). Díe koeien, daar ging het om.

>Gewone vleeskoeien lopen ook buiten en de kalveren blijven ook bij hun moeder, bij melkvee worden de kalven er wel bij weggehaald, omdat anders deze de melk opdrinkt, maar ja dit gebeurt ook bij biologische koeien. Als de kalven stieren zijn gaan ze naar een mesterij toe, want wat heeft een melkveehouder nou aan stieren, daar worden die dieren vet gemest en vervolgens gaan ze naar de slachterij. Die stallen waar jij het over hebt bestaan niet meer. Ze lopen nu met zijn zessen in een stal en hebben ze meer ruimte gekregen. Bij de meeste nieuwbouwstallen zorgen ze er ook al voor dat er meer buitenlicht in de stallen komt.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 12:34
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Citaat:
Gewone vleeskoeien lopen ook buiten en de kalveren blijven ook bij hun moeder, bij melkvee worden de kalven er wel bij weggehaald, omdat anders deze de melk opdrinkt, maar ja dit gebeurt ook bij biologische koeien.
Weet jij het verschil tussen bio-industrie en scharrelvlees?
Lees dit maar eens...
De koeien die jij altijd in de wei ziet staan zijn melkkoeien. En zo hoort het!
Maar je vergeet de vleeskoeien. Die staan altijd binnen, en worden echt dier-onvriendelijk behandeld. Vleeskoeien zijn niet gevlekt, maar effen van kleur. En de kalveren van vleeskoeien worden na 3 dagen weggehaald bij de moeder.
Dit alles is niet het geval bij scharrelrunderen.

Citaat:
Die stallen waar jij het over hebt bestaan niet meer. Ze lopen nu met zijn zessen in een stal en hebben ze meer ruimte gekregen. Bij de meeste nieuwbouwstallen zorgen ze er ook al voor dat er meer buitenlicht in de stallen komt.
Bestaan niet meer?? Waar haal je dat vandaan? De scharrelindustrie komt nu juist tot leven.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
pinoow schreef op 27-06-2003 @ 15:52:
En als je een ei eet, beroof je een diertje toch ook van zijn leven?
die eieren zijn niet bevrucht..


Toch?


(heb niets gelezen dus kan zijn dat t al gezegd is )
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 16:21
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Nope zijn niet bevrucht al zitten die beesten met zn 5en in een kooitje van 50bij50cm....
En scharrelkippen hebben 20cm meer hoezee...
Wat mij betreft neem je de kip dan ook een leven af..
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 16:25
XLerator
Avatar van XLerator
XLerator is offline
Als je kippevlees of eieren bij de scharrelslager haalt, dan heb je 'te maken met' echte scharrelkippen.
Die kippen leven vrijwel allemaal in frankrijk. Daar hebben ze een groot weiland waar ze rond lopen.
__________________
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 15:03
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
XLerator schreef op 12-07-2003 @ 12:34:
Weet jij het verschil tussen bio-industrie en scharrelvlees?
Lees dit maar eens...
De koeien die jij altijd in de wei ziet staan zijn melkkoeien. En zo hoort het!
Maar je vergeet de vleeskoeien. Die staan altijd binnen, en worden echt dier-onvriendelijk behandeld. Vleeskoeien zijn niet gevlekt, maar effen van kleur. En de kalveren van vleeskoeien worden na 3 dagen weggehaald bij de moeder.
Dit alles is niet het geval bij scharrelrunderen.

>Nog even voor de duidelijkheid:MESTKALVEN LOPEN BINNEN, DEZE KALVEN ZIJN AFKOMSTIG UIT DE MELKVEEHOUDERIJ. ALS MELKVEEHOUDER KAN JE NIKS MET DEZE BEESTEN OMDAT HET STIEREN ZIJN, EN STIEREN GEVEN GEEN MELK EN ZE ZIJN OOK ZWART-WIT. Vleesrunderen de effen kleurige lopen ook gewoon buiten(ik ben ze niet vergeten lees mijn eerder post maar even). En de kalveren blijven ook bij hun moeder, want waar moet deze dan met het melk heen? En de boer heeft alleen maar omkosten(hij moet dan melkpoeder kopen)

Bestaan niet meer?? Waar haal je dat vandaan? De scharrelindustrie komt nu juist tot leven.
>De kalven zitten mischien de eerste dagen van hun leven in een kist, want ze zijn net geboren en dus zwak. Maar ze gaan na die paar dagen in een stal waar ze met hun zessen in lopen. Die foto's die je dierenvrienden maken zijn allang veroudert.

Een kippenei is pas bevrucht als er een haan bij loop.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
XLerator schreef op 30-06-2003 @ 06:29:
Maar waarom pillen slikken als we van oorsprong vlees horen te eten?
Dit is echter nog niet bewezen, dus is dat lastig te zeggen.

B12 is wat veganisten moeten slikken. Vegetariers kunnen met een goed dieet zonder extra pilletjes en kunnen dus de b12 uit ei/melk halen of uit diverse producten met gesynthetiseerd B12.

B12 komt van bacterien die dieren ook binnen krijgen. Dus wie weet kregen wij die vroeger ook al binnen zonder dieren te hoeven eten. Dus de oorsprong van de mens is vooralsnog totaal onbekend.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:16
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kipjuh! schreef op 02-07-2003 @ 17:07:
nou ik eet dus geen vlees... maar ik eet wel dingen waar dierlijke producten in zitten, zoals kaas... in kaas zitten geloof ik enzymen uit de maag van een kalf... bah.... ik denk er nu aan om andere kaas te gaan eten... maar goed ik weet niet of ik me nu een vegetarier kan noemen... en ik geloof dat ik sinds gister ook geen dingen met gelatine eet, omdat ik nu ook weet wat het is... ik eet ook geen eieren... maar wel producten waar eieren worden in verwerkt... sinds gister eet ik niet meer met plezier.. maar goed ik geloof niet dat je erg veel aan deze informatie hebt...
Misschien moet je eens kijken op www.vegatopia.com, daar kan je nog meer informatie vinden over wat er in diverse producten zitten.

Er zijn meer vegetariers die gewoon ook gelatine eten. Ook veggies die kaas eten met dierlijk stremsel etc. Dus je kan je een vegetarier noemen.
Officieel ben je als je ook nog zuivel en eieren binnenkrijgt een lacto-ovo-vegetarier (lacto=melk,ovo=ei), maar veggie is lekker kort!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Ieme schreef op 03-07-2003 @ 10:33:
Dat heeft helemaal geen flikker met zieleg te maken. We kiezen er toch zelf voor!

Btw. waarom proppen ze visolie in Roosvice??


Dat vraagt iedereen zich af. En dat is niet alleen bij roosvicee zo. Zie www.vegatopia.com/forum onder 'helpdesk voor vleesverlaters'. Daar staat een overzicht van mailingen over en weer met consumentendesks van diverse maatschappijen. O.a. AH, Riedel, e.d.


Citaat:
Aangezien leer nog steeds een bij-product is gebruik ik dat wel.
Het is niet altijd een bijproduct. Dat ligt aan welk leer er word gebruikt. Was het geloof niet adidas die voor sportschoenen (voetbalschoenen) kangerooleer ofzo gebruikte?

Citaat:
Bovendien is leer milieuvriendelijker dan plastic. (er komt minder CO2 vrij bij de 'productie')
http://www.veganisme.non-profit.nl/info/leerverslag.pdf
(leerverslag geschreven door iemand)

Citaat:
Het lijkt mij eigenlijk heel logisch dat je ook geen zuivel meer gebruikt wanneer je vegetariër bent.
Je houd nl. dan nog steeds de bio-industrie in stand. Dus vega-mensen, waarom gebruikt u nog zuivel?
Daarom ben ik nu veganist.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 11:31
TechXP
TechXP is offline
Biologisch zuivel heb ik verders nooit gehad, bestaat wel he?

Diervriendelijk is het denk niet zo. De koe moet om de zoveel tijd een kindje krijgen om die melkproductie goed te houden. Het kalfje krijgt maar eventjes wat (wie o wie heeft gezegd dat de melk niet voor het kalfje is?). (zoals eerder als is aangegeven is melk niet zo goed)

Wat gebeurd er met het kalfje? De ene word gebruikt om ook een biologische koe te worden en de ander gaat verkocht worden of geslacht worden.
Die verkocht word kan natuurlijk in de bioindustrie belanden. Niet echt leuk.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 13:54
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Ik geloof dat de kalfjes in de biologische zuivel wel bij hun moeder etc. mogen blijven...
Maargoed dan nog worden ze misbruikt bij het leven dus...
En bovendien zit in ieder product waar melk in verwerkt zit (dat zijn er een hoop) volgens mij altijd wel bioindustrie stremsel dus als je alleen biologisch melk gebruikt kun je met dat ene glas met net zo goed gelijk stoppen...
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 16:02
TechXP
TechXP is offline
Zie o.a. hier nog:

http://www.veganintel.org/Nederlands...e-en-melk.html

en van iemand die ook voor PETA vanalles doet:

Citaat:
Sommige stiertjes gaan naar de biologische mesterij om na een aantal maanden geslacht te worden maar de meeste stierkalfjes gaan naar de handel/op transport (binnen/buitenland en eindigen in de beruchte kalverkisten. De vrouwelijke kalfjes mogen meestal blijven en krijgen eveneens als taak melk "geven". Met weer hetzelfde patroon als de moederdieren...jaarlijks moeten bevallen van een kalfje om de melkproductie hoog te houden. Sommige kalfjes krijgen daar moedermelk, zeker de eerste dagen ivm de biest, maar meestal mogen die ook niet bij moeder blijven lopen (kost te veel melk) en gaan ook in grote kalverboxen met andere kalfjes. Sommige biologische boeren gunnen de kalfjes wel hun moeder (een tijdje dan).
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.