Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2005, 15:17
Verwijderd
Als jij mocht kiezen, had je dan liefst schriftelijke of mondelinge examens?

Ik heb bijna alles mondeling (België) met uitzondering van een paar vakken, en daar ben ik wel blij om.

En ik wil ook even meedelen dat ik examens heb van welgeteld 12 vakken en dat wij ook slechts een halve dag blokperiode hebben. Dus ik zou liever in Nederland wonen. Als het om schoolsysteem gaat dan toch
Advertentie
Oud 24-05-2005, 15:22
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ligt aan het vak.
Oud 24-05-2005, 15:30
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Véél liever schriftelijk! Voor mondeling ben ik veel zenuwachtiger..
En bij schriftelijk kan je wat langer nadenken, rustig alles op een rijtje zetten voor je gaat antwoorden. En als je een vraag niet direct kunt beantwoorden, sla je 'm eerst even over!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Oud 24-05-2005, 15:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Schriftelijk, absoluut!!
Voor argumentatie: zie Femic.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-05-2005, 15:35
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
*zie 2 bovenstaande uitspraken*
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 24-05-2005, 16:02
Dave Rhubarb
Avatar van Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
bij exacte vakken en bijv economie ofzo, heb ik liever schriftelijk, kan je rekenen en denken, het goed aanpakken. Maar bij engels of geschiedenis of filosofie liever mondeling, daarbij moet ik veel schrijven en ik kan me mondeling vaak beter uitdrukken, en ik schrijf ook nog een heel lelijk, dus dna zijn leraren ook blij
__________________
Everybody should be nice, and illuminate the planet.
Oud 24-05-2005, 16:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Liever schriftelijk. Ik studeer ook in Belgie en heb dus nu op een examen na ook alleen maar mondelinge examens maar ik vind dat eigenlijk vreselijk. Ik vind mondelinge examens (zeker zoals het systeem is in Belgie) echt heel oneerlijk en heel subjectief. Er wordt zo gelet op uiterlijk vertoon (kleding, houding, uitspraak enz.) en dat vind ik best wel stom omdat het eigenlijk alleen maar over de vakinhoudelijke stof zou moeten gaan. Ik weet ook wel dat dit onvermijdelijk is bij een mondeling examens maar daarom ben ik ook geen fan van mondelinge examens.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-05-2005, 16:47
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Femic schreef op 24-05-2005 @ 16:30 :
Véél liever schriftelijk! Voor mondeling ben ik veel zenuwachtiger..
En bij schriftelijk kan je wat langer nadenken, rustig alles op een rijtje zetten voor je gaat antwoorden. En als je een vraag niet direct kunt beantwoorden, sla je 'm eerst even over!
__________________
Oud 25-05-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 24-05-2005 @ 16:30 :
Véél liever schriftelijk! Voor mondeling ben ik veel zenuwachtiger..
En bij schriftelijk kan je wat langer nadenken, rustig alles op een rijtje zetten voor je gaat antwoorden. En als je een vraag niet direct kunt beantwoorden, sla je 'm eerst even over!
Dat zenuwachtig zijn gaat na een tijdje wel over, weet ik uit ervaring. En het is wel een goede oefening voor als je later een sollicitatiegesprek moet doen, ben je dan misschien minder zenuwachtig.
En bij mondeling heb je meestal ook voorbereidingstijd hoor.
Maar als je iets absoluut niet weet, geeft de leraar wel een hint, of hij helpt je wat. En als je iets vergeet te zeggen kunnen ze daar nog naar vragen. Dat vind ik de belangrijkste voordelen
Oud 25-05-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-05-2005 @ 17:43 :
Liever schriftelijk. Ik studeer ook in Belgie en heb dus nu op een examen na ook alleen maar mondelinge examens maar ik vind dat eigenlijk vreselijk. Ik vind mondelinge examens (zeker zoals het systeem is in Belgie) echt heel oneerlijk en heel subjectief. Er wordt zo gelet op uiterlijk vertoon (kleding, houding, uitspraak enz.) en dat vind ik best wel stom omdat het eigenlijk alleen maar over de vakinhoudelijke stof zou moeten gaan. Ik weet ook wel dat dit onvermijdelijk is bij een mondeling examens maar daarom ben ik ook geen fan van mondelinge examens.
Ik denk dat dat eigenlijk wel meevalt. Het helpt misschien wel een beetje als je zelfverzekerder overkomt, maar uiteindelijk gaat het toch over de leerstof. En bij schriftelijk letten ze dan ook weer op geschrift en op van wie het examen is.
Oud 25-05-2005, 20:21
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Schriftelijk, omdat het honderd keer eerlijker is.
Oud 25-05-2005, 20:25
jet
Avatar van jet
jet is offline
mondeling! ik ben verbaal zoveel sterker dan op papier
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 25-05-2005, 20:25
Verwijderd
Ligt dr aan bij welke leraar
Als de leraar me gwoon de tijd geeft om rustig na te denke, dan maar mondeling..... Maar als t zoon enge vent die naar pedofilie neigt, dan liever schriftelijk
Oud 25-05-2005, 20:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
doezel schreef op 25-05-2005 @ 21:19 :
Ik denk dat dat eigenlijk wel meevalt. Het helpt misschien wel een beetje als je zelfverzekerder overkomt, maar uiteindelijk gaat het toch over de leerstof. En bij schriftelijk letten ze dan ook weer op geschrift en op van wie het examen is.
nee hoor, want bij een schriftelijk examen is een 2e corrector die precies kan kijken of alle beoordelingen van de 1e corrector wel netjes aan de hand van het correctievoorschrift zijn gegeven.
Bij een mondeling is er geen tweede persoon die het werk van de 1e persoon na kan kijken. Bovendien is er ook geen precies correctievoorschrift, want iemand praat te snel om exact alles bij te houden en te controleren.
Wat dat betreft lijken mondelingen mij veel subjectiever.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-05-2005, 20:54
missy_fly
missy_fly is offline
ik kies voor schriftelijk, puur omdat ik te zenuwachtig ben om het mondeling af te leggen... en als ik iets stoms zou zeggen, zou ik me rot schamen...
Oud 26-05-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 25-05-2005 @ 21:40 :
nee hoor, want bij een schriftelijk examen is een 2e corrector die precies kan kijken of alle beoordelingen van de 1e corrector wel netjes aan de hand van het correctievoorschrift zijn gegeven.
Bij een mondeling is er geen tweede persoon die het werk van de 1e persoon na kan kijken. Bovendien is er ook geen precies correctievoorschrift, want iemand praat te snel om exact alles bij te houden en te controleren.
Wat dat betreft lijken mondelingen mij veel subjectiever.
O? Tweede corrector hebben wij niet hoor
Maar over die exactheid heb je wel gelijk, alleen is het maar de vraag of het er eigenlijk toe doet of je bijvoorbeeld 70 of 72,5 hebt..
Oud 26-05-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
missy_fly schreef op 25-05-2005 @ 21:54 :
ik kies voor schriftelijk, puur omdat ik te zenuwachtig ben om het mondeling af te leggen... en als ik iets stoms zou zeggen, zou ik me rot schamen...
Dat laatste heb ik ook al eens gedaan, maar dan iets héél stoms. Maar dat moet je kunnen relativeren
Oud 26-05-2005, 19:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
doezel schreef op 25-05-2005 @ 21:19 :
Ik denk dat dat eigenlijk wel meevalt. Het helpt misschien wel een beetje als je zelfverzekerder overkomt, maar uiteindelijk gaat het toch over de leerstof. En bij schriftelijk letten ze dan ook weer op geschrift en op van wie het examen is.
Maar bij mondeling krijg je dan weer dat de proffen gezichten herkennen. Echt zo van 'ow die zit de hele les te praten' dus dan heeft ie al bij voorbaat geen positief gevoel over je terwijl de prof lang niet alle gezichten bij namen kent en met schriftelijk heb je dat dus niet of iig veel minder lijkt me.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Ads door Google
Oud 26-05-2005, 19:09
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Femic schreef op 24-05-2005 @ 16:30 :
Véél liever schriftelijk! Voor mondeling ben ik veel zenuwachtiger..
En bij schriftelijk kan je wat langer nadenken, rustig alles op een rijtje zetten voor je gaat antwoorden. En als je een vraag niet direct kunt beantwoorden, sla je 'm eerst even over!
eens, heb dit jaar een aantal mondelingen gehad en dat ging echt niet
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog ik begrijp niet wat ik moet doen
ADO070
4 26-03-2014 23:37
Algemene schoolzaken Boekverslag te laat = Geen examen :S
Vispate
6 04-11-2008 14:41
De Kantine Dit of Dat #9
Verwijderd
500 11-06-2008 23:56
Algemene schoolzaken Studie in Nederland of in België?!
Verwijderd
156 26-02-2006 21:16
Werk, Geld & Recht Huren
Verwijderd
12 25-11-2004 12:01
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.