Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2007, 17:44
PaniekEend
PaniekEend is offline
Gegroet gij allen!

Na jarenlang getobd en getwijfeld over of alsdat ik nou wel of niet iets artistieks moet gaan uitvogelen, heb ik net met hart in keel naar de KABK gebeld. Of er nog een plekje voor PaniekEendje *kwekkwek*is bij het Voorbereidend Jaar!

Dat wat ik nu aan getekend en gekladderd spul heb, is niet genoeg om meteen bij een opleiding binnen te komen en bovendien heb ik nogal een geschiedenis van studies waarin ik 'm "gesjaakt" ben, dus ik wil ook kijken of het hele kunstopleidingstraject iets voor míj is.
Maar goed, lang verhaal kort, ze willen wat van mij zien en ik kan maandag op het toelatingsspreekuur langskomen. Heeft iemand er enig idee van wat ze willen zien? Ja, zoveel mogelijk, maar wat ik heb is vooral erg véél en niet heel erg breed, dat is nu eenmaal wegens bepaalde omstandigheden zo gegroeid. Overigens ben ik wel een keer toegelaten tot het GLA.

Is er iemand hier die ook eens zo'n toelating tot een vooropleiding heeft gedaan en/of er meer van weet? Ik vind het namelijk verschikkelijk eng.

Alvast hardstikke bedankt!
__________________
PANIEK! AAAH
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2007, 20:51
Verwijderd
Ik heb twee jaar geleden toelating gedaan voor een soort vooropleiding op de KABK. Toen was ik nog bezig met mijn havo op een andere school dus kon ik bepaalde lessen meevolgen met de school van jong talent en met de vooropleiding.

mijn toelating was eigenlijk bij Gerard Hali maar die was ziek dus toen kreeg ik Lily Priester. Volgensmij kijken ze vooral of je talent hebt en ook dat je laat zien dat het echt iets is waar je heel vaak mee bezig bent, dat het een soort van primaire levensbehoefte is. Laat zien dat je het graag wilt en dat je het kan. Toelating doen is altijd heel spannend. Probeer er niet onzeker in te gaan. Ik vond toelating doen ook eng maar eigenlijk vond ik het ook erg leuk.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:03
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Mijn portfolio bestond uit een hoop vrij slechte striptekeningen met potlood, een paar redelijke stillevens met potlood en mijn op dat moment enige schilderij, en ik ben wel toegelaten destijds (ABK Maastricht). Ik had wel ook twee volle dagen toelatingsexamen, waarbij ik vijf opdrachten moest uitvoeren, dus ik denk dat ik meer door die opdrachten binnen ben gekomen.

In elk geval denk ik dat ze vooral proberen te zien of je talent en originaliteit/authenticiteit hebt en of je werk een zekere betekenis heeft, ze zullen echt niet verwachten dat je alle materialen en stromingen al eens geprobeerd hebt en ook niet dat je al een volgroeide, originele eigen stijl hebt. Daarvoor ga je immers naar school.

Als je erg veel hebt en niet erg breed, neem dan flink wat mee en probeer je verschillende werken wel zo gevarieerd mogelijk te kiezen.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 18:01
PaniekEend
PaniekEend is offline
Hey, bedankt voor de reacties!

Miekepiekie, wat leuk: Ik moet maandag ook bij Lily Priester zijn.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga ze gewoon volledig ondersteboven praten dat dit het echt he-le-maal voor me is en ik neem zoveel mogelijk mee. Wat ik heb is absoluut niet nagetekend of gepikt of afgekeken, dus ik hoop maar dat het lukt!

En als ik ter plekke iets in elkaar meot flansen, nouja, dan zie ik het dan wel weer.

AAAH, scary!!
__________________
PANIEK! AAAH
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 19:35
Verwijderd
Bwa, enthousiasme kan veel doen, maar is niet genoeg. Ik had een heel verhaal klaar over alle moeite die ik had moeten doen om tot daar te raken omdat ik dit zo graag wilde (ik was zelfs koortsig, het was net na een verregende Werchter waar ik al ziek van teruggekomen was). Cultuurkennis is ook belangrijk, weten waar je over praat.

Zelf moest ik 3 praktijktesten doen aan de Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen: een buste naar waarneming tekenen in houtskool of potlood, een stilleven schilderen (die waren al opgezet) en een vrij werk maken. Daar hadden we 2 dagen voor (half uur gesprek ongeveer, portfolio bekijken, vragen gekregen over schilderijen en stromingen).

Overigens was ik niet geslaagd omdat ik een hobbyistje was en geen zak verstand had van materialen, verf, papier, nog nooit een stilleven had gemaakt enz. Ik had wel de aanleg, maar qua niveau lag ik te ver achter om mee te gaan in een klas die volzit met mensen die al een vooropleiding hebben gehad. En de plaatsen zijn beperkt, dus mij hadden ze aangeraden eerst een voorbereidend jaar te doen in een avondschool.

Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 21:14
Verwijderd
Citaat:
PaniekEend schreef op 21-08-2007 @ 19:01 :
Hey, bedankt voor de reacties!

Miekepiekie, wat leuk: Ik moet maandag ook bij Lily Priester zijn.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga ze gewoon volledig ondersteboven praten dat dit het echt he-le-maal voor me is en ik neem zoveel mogelijk mee. Wat ik heb is absoluut niet nagetekend of gepikt of afgekeken, dus ik hoop maar dat het lukt!

En als ik ter plekke iets in elkaar meot flansen, nouja, dan zie ik het dan wel weer.

AAAH, scary!!
Oh leuk! Ik vond het wel een aardige vrouw. Ik dacht dat ze vooral ook bij mode zat maar dat weet ik niet zeker. Voelde me wel op mijn gemak bij haar. Succes maandag!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 23:27
MademoiselleX
Avatar van MademoiselleX
MademoiselleX is offline
Ik heb ook zon 'toelating' moeten doen in Zwolle voor de vooropleiding. Dat stelde achteraf geen drol voor. Als je motivatie erbij ook maar goed was enzo, dan was je al door. Ik bedoel, het is maar de vooropleiding toch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Welke successen heb je de afgelopen tijd behaald?
Missy
28 08-07-2010 10:00
De Kantine wie of wat kan je wel appreciëren?
Verwijderd
500 04-01-2009 23:51
De Kantine Straks wordt het nog saai #445
Verwijderd
500 03-12-2008 10:53
ARTistiek Waar doen jullie toelating?
Verwijderd
115 29-07-2007 16:53
Algemene schoolzaken kunstacedemie!
6663scarlet
22 19-06-2005 07:49
ARTistiek Kunstacademie
MegaN
100 19-01-2004 00:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.