Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2013, 19:49
Wasabi
Wasabi is offline
Oke, het is voor het eerst dat ik zoiets vraag op het internet. Ik weet niet of ik meteen op het goede forum zit, maar ik kan het antwoord gewoon echt niet zelf vinden op internet. Ik ben bang mijn vriend pijn te doen en ik wil zeker weten of het niets ernstigs is. Ik moet toegeven dat ik niet alle termen ken, dus ik zal mijn best doen:

Ik heb nu mijn eerste vriend en ik ben zijn eerste vriendin. We zijn beide verder nooit echt seksueel actief geweest, ook geen zoenen, dus een SOA lijkt mij stug. Ook al zijn we nu iets meer dan een halfjaar met elkaar bezig, we zijn personen die zo veel mogelijk uitproberen. In het begin hebben we een condoom gebruikt en ging alles prima. Ik ben de pil erbij gaan slikken om mijn vriend extra zekerheid te bieden. Nu hebben we een tijd terug, ik geef toe dat ik het voorstel had, een keertje zonder condoom te vrijen. Ik gebruik de pil en stond op het punt ongesteld te worden, dus dan zou ik ook niet vruchtbaar zijn. Toen het erop aan kwam deed hij heel voorzichtig en legde hij mij uit dat een jongen ook 'ontmaagd' kan worden. Eerlijk weet ik niet wat het was, maar hij liet mij een soort bolletje bovenaan zijn voorhuid zien. Dat zou een peesje zijn, dat scheurt nu het aardig strak bij het penetreren van mijn vagina. Hij heeft nooit fel aan mastruberen gedaan en deed er anders erg voorzichtig mee. Het deed in het begin even zeer bij hem, maar eenmaal begonnen ging het net als anders erg soepel. Nou kan hij zijn voorhuid helemaal naar achter trekken. Alleen nu is er een probleem gekomen: Bij elke seksuele handeling, van seks tot een simpele hand, voelt zijn eikel na het klaarkomen 'vermoord', soms kan hij ook niet meer doorgaan als hij perongeluk uit mij gaat. Het duurt even voor zijn voorhuid weer goed eroverheen zit en zijn eikel is duidelijk roder. Alleen nu begin ik mij zorgen te maken omdat je onderaan, onder de voorhuid vandaan die al naar achter zit, twee opgezwollen plekjes ziet. Mijn vriend zegt dat het zich vult met bloed en vanzelf wegtrekt, wat het ook doet. Het ziet er symmetrisch uit, en lijkt mij ook een onderdeel van de penis wat gewoon iets van geïrriteerd is. Maar ik wil niet dat hij telkens pijn lijd bij momenten die ik voor hem het beste probeer te maken. En ik weet dat mijn vriend ook even bang is geweest iets van onvruchtbaar te zijn of een te kleine voorhuid te hebben ofzo. Hij is niet besneden en ik zie er verder helemaal niets mis aan. Eerder was er bij het klaarkomen ook helemaal niets aan de hand.

Ik zou dus graag willen weten wat het probleem is. Ben ik misschien degene die iets fout doe? En kan ik iets doen wat het beter zou laten voelen voor hem? Ik wil niet dat er iets ernstigs ontstaat. Ik hoop dat jullie iets weten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 20:00
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Het is voor jongens gewoon om na de sex niet verder te kunnen, de eikel wordt dan gevoeliger en bij sommigen doen gewone handelingen dan ook even zeer. Dat gaat vanzelf weg, soms na 30 seconde, soms na 30 minuten. Heeft elke man.

Als je de voorhuid ver genoeg terug trekt hebben de meeste mannen daar witte puntjes zitten. Sommige wat meer, sommige wat minder. De een wat groter, de ander wat kleiner. Ben de naam kwijt, maar dat is gebruikelijk. Weet niet of de plekjes kunnen zijn die je beschrijft?

Kan zijn dat hij het nu beter merkt omdat het condoom niet meer als een soort beschermlaagje werkt.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2013, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Als je de voorhuid ver genoeg terug trekt hebben de meeste mannen daar witte puntjes zitten. Sommige wat meer, sommige wat minder. De een wat groter, de ander wat kleiner. Ben de naam kwijt, maar dat is gebruikelijk. Weet niet of de plekjes kunnen zijn die je beschrijft?
Ik geloof dat je een zogenaamde 'parelketting' bedoelt. Dit zouden inderdaad de bultjes kunnen zijn, maar meestal zijn het er dan niet maar twee en zijn ze vooral niet 'symmetrisch'. Lijken ze hierop?

Citaat:
Eerlijk weet ik niet wat het was, maar hij liet mij een soort bolletje bovenaan zijn voorhuid zien. Dat zou een peesje zijn, dat scheurt nu het aardig strak bij het penetreren van mijn vagina.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar het klinkt alsof je hier naar het toompje verwijst (Dat ziet er van bovenaf inderdaad als een soort bolletje uit). Dit hoort hier gewoon te zitten en hoort dus niet te scheuren! Het kan wel zijn dat dit toompje te kort is, in welk geval dit pijn kan opleveren tijdens het vrijen of dat het na een tijdje toch zou kunnen scheuren. Hoe oud is je vriend? Dit kan zichzelf namelijk nog verhelpen als je nog in de groei bent. Ook kun je d.m.v. 'oprekken' zorgen dat dit toompje wat langer wordt (en de voorhuid wat breder). Mocht dit niet werken, dan zou een besnijdenis eventueel uitkomst kunnen bieden.

Dat vermoord voelen van de eikel na het klaarkomen is trouwens volkomen normaal, dit heeft elke man. Zolang dit gevoel vanzelf verdwijnt hoef je je daar geen zorgen om te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 15:34
Sense Infolijn
Avatar van Sense Infolijn
Sense Infolijn is offline
Citaat:
Het kan wel zijn dat dit toompje te kort is, in welk geval dit pijn kan opleveren tijdens het vrijen of dat het na een tijdje toch zou kunnen scheuren. Hoe oud is je vriend? Dit kan zichzelf namelijk nog verhelpen als je nog in de groei bent. Ook kun je d.m.v. 'oprekken' zorgen dat dit toompje wat langer wordt (en de voorhuid wat breder). Mocht dit niet werken, dan zou een besnijdenis eventueel uitkomst kunnen bieden.
Bij een te kort toompje is een besnijdenis nou niet direct nodig hoor. Een uroloog kan onder verdoving het toompje insnijden waardoor het langer wordt.
Een te kort toompje kan ook tijdens het vrijen vanzelf scheuren en dat kan soms wat littekenvorming geven. Bij een te kort toompje kun je dus beter van tevoren maatregelen nemen en er even mee langs de huisarts gaan.

Citaat:
Alleen nu begin ik mij zorgen te maken omdat je onderaan, onder de voorhuid vandaan die al naar achter zit, twee opgezwollen plekjes ziet. Mijn vriend zegt dat het zich vult met bloed en vanzelf wegtrekt, wat het ook doet. Het ziet er symmetrisch uit, en lijkt mij ook een onderdeel van de penis wat gewoon iets van geïrriteerd is.
Op één of andere manier lijkt je beschrijving toch best normaal. Hij krijgt een erectie. De eikel vult zich met bloed en ziet er dan gezwollen uit. Na de seks neemt de opwinding af. De eikel is even erg gevoelig. Het bloed stroomt langzaam weg... Maar ik vind het lastig om het zo te beoordelen.

Heb je misschien het idee dat de voorhuid toch wat te nauw is? En er daarmee voor zorgt dat het bloed maar heel langzaam wegstroomt uit de eikel? Ik kan me voorstellen dat dat een onprettig gevoel is voor hem.

Een nauwe voorhuid kun je oprekken door regelmatig te 'oefenen' met het terugtrekken. Eventueel kan een huisarts ook een crème voorschrijven die het oprekken makkelijker maakt.

Vergelijk het eens met die afbeeldingen op wikipedia of de website van Sense. Als jullie twijfelen over hoe het eruit ziet, dan kan ie misschien zijn huisarts er eens naar laten kijken?
__________________
Sense voor al je vragen over seks.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Wat is seks?
Dekaloog
49 03-08-2016 22:46
Lichaam & Gezondheid Talgklierbobbeltjes op penis
Durian
9 15-11-2014 13:33
Lichaam & Gezondheid Wat is er met mijn penis?
NiemAno
15 13-05-2013 15:11
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 12:56
Liefde & Relatie Wat denken jullie dat het is???
???
9 13-09-2002 00:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.