Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2013, 15:36
Keys
Avatar van Keys
Keys is offline
Ik vraag me af of iemand zich in mijn verhaal herkent. Ik ben door allemaal kleine dingen die zich hebben opgestapeld enorm angstig geworden voor sociale dingen. Ik ben al heel lang bezig met te begrijpen hoe en wat maar de grootste lijn heb ik denk ik te pakken.
Maar als ik mezelf niet begrijp en niet weet wat ik wil sla ik dicht. Ik heb geen controle meer over mijn angst. Ik schaam me voor mijn reactie daar op. Hoe gesloten ik dan kan doen, hoe egoďstisch ik dan word. Ik bouw dan zo'n dichte muur om me heen. Ik krijg daardoor het gevoel dat anderen me pijn willen doen maar ik ben degene die mezelf steeds naar beneden duwt.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders net zo ingewikkeld is als ik maar stiekem hoop ik toch wel dat ik niet de enige ben.

Liefs keys
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2013, 16:55
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hey Keys,
het is best lastig om zelf met zulke angst om te gaan en daar ook zelf iets aan te doen. Een hele goede vriend van mij heeft dit ook gehad en hij is ervoor naar de psycholoog geweest (hij loopt daar eigenlijk nog steeds). Ook heeft hij sinds een paar maanden een hele fijne vriendengroep om zich heen gekregen en door de combinatie van die beide dingen gaat het echt al een stuk beter met hem! Hij heeft nog steeds wel z'n dingetjes, maar hij leert er wel steeds beter mee omgaan. Het heeft bij hem dus heel erg geholpen dat hij het niet alleen onder ogen hoefde te komen. Misschien is dat voor jou ook een mogelijkheid?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-06-2013, 22:46
Keys
Avatar van Keys
Keys is offline
Citaat:
Hey Keys,
het is best lastig om zelf met zulke angst om te gaan en daar ook zelf iets aan te doen. Een hele goede vriend van mij heeft dit ook gehad en hij is ervoor naar de psycholoog geweest (hij loopt daar eigenlijk nog steeds). Ook heeft hij sinds een paar maanden een hele fijne vriendengroep om zich heen gekregen en door de combinatie van die beide dingen gaat het echt al een stuk beter met hem! Hij heeft nog steeds wel z'n dingetjes, maar hij leert er wel steeds beter mee omgaan. Het heeft bij hem dus heel erg geholpen dat hij het niet alleen onder ogen hoefde te komen. Misschien is dat voor jou ook een mogelijkheid?
Ik loop ook al een tijdje bij een psycholoog en dat heeft er voor gezorgd dat alles steeds meer op z'n plaats valt en ik ook wel een stuk opener durf te zijn, dus het is wel een goeie tip! Maar ik was vooral benieuwd of iemand nog meer zoiets als mij ervaart. Dat lijkt me wel fijn om te weten
Met citaat reageren
Oud 08-06-2013, 23:16
BesottedOrb
BesottedOrb is offline
Citaat:
Ik loop ook al een tijdje bij een psycholoog en dat heeft er voor gezorgd dat alles steeds meer op z'n plaats valt en ik ook wel een stuk opener durf te zijn, dus het is wel een goeie tip! Maar ik was vooral benieuwd of iemand nog meer zoiets als mij ervaart. Dat lijkt me wel fijn om te weten

Denk je veel na over wat anderen over je denken? bijvoorbeeld als je iets zegt hoe ze daarop reageren?
Beste tip daarvoor: schijt aan hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 12:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Denk je veel na over wat anderen over je denken? bijvoorbeeld als je iets zegt hoe ze daarop reageren?
Beste tip daarvoor: schijt aan hebben.
jah eh als keys er schijt aan kón hebben, dan had ze geen angststoornis he?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-06-2013, 12:16
Keys
Avatar van Keys
Keys is offline
Citaat:
Denk je veel na over wat anderen over je denken? bijvoorbeeld als je iets zegt hoe ze daarop reageren?
Beste tip daarvoor: schijt aan hebben.
Tja dat gaat idd niet echt makkelijk..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Hulp zoeken/sociale angst
Verwijderd
2 07-08-2008 17:11
De Kantine Onder je bed, in je kast....
fizzle-fluffy
83 31-05-2007 11:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Homo-discussie België
J. Geelman
137 12-01-2004 15:01
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL-V?
Tandpasta
499 28-11-2003 22:11
Levensbeschouwing & Filosofie christendom versus sex
elledc
41 26-11-2003 20:23
Verhalen & Gedichten QuaTro by Q-Wi-Q
Q-Wi-Q
3 06-08-2001 22:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.