Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2001, 19:56
baris
baris is offline
heb je vaak last met zelf gebrande cd en wat voor problemen zijn dat dan want meschien wil ik eer ook een kopen

[Dit bericht is aangepast door baris (04-07-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2001, 20:02
baris
baris is offline
oja voor bijna vergetten te zeggen ik ga het gebruik het voor tekst bestanden en niet voor spelletjes (al ben ik daar natulijk wel naar geitereseert)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2001, 21:15
TheEagle
TheEagle is offline
Ik had alleen last met CD'tjes van het merk 'That's write!', als je ze brand werken ze nog 2 dagen en dan doen ze het op onverklaarbare wijze niet meer.

Ben nu overgestapt op betere merken.
__________________
You must have commited great sins. For if you had not, god would not have sent a punishment like me - Genghis Khan X
Met citaat reageren
Oud 04-07-2001, 21:54
DannyH
DannyH is offline
volgens concumentenbond zijn Sony Yellow een van de beste
Met citaat reageren
Oud 04-07-2001, 21:56
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Mijn prachtige 20x cd-speler can geen RW's lezen...
Das ook erg prettig
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 04-07-2001, 21:59
Psychoot
Avatar van Psychoot
Psychoot is offline
Nope geen probs mee.
SCSI 0wnz btw
__________________
Fatal Error: Signature Not Found
Met citaat reageren
Oud 04-07-2001, 23:35
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
zolang ik ze zelf brand heb ik geen problemen
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2001, 23:59
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Nooit problemen met writen.... jah, oke, de gebruikelijke errors die heel af en toe eens een keer komen.... maar verder niet....
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 00:48
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
TheEagle schreef:
Ik had alleen last met CD'tjes van het merk 'That's write!', als je ze brand werken ze nog 2 dagen en dan doen ze het op onverklaarbare wijze niet meer.

Ben nu overgestapt op betere merken.
Dit is een nieuw soort cd..van de ontwerper van de 2view video's..deze cd's gaan 2 dage mee en dan kappe ze dr mee

[Dit bericht is aangepast door D@mien (05-07-2001).]
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 07:01
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Dit gaat naar Hardware & Techniek.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 07:33
enterz
enterz is offline
nah ik ook geen problemen mee..

BUUURRRNN!!
__________________
Linux is like a wigwam, no windows, no gates apache inside
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Psychoot schreef:
Nope geen probs mee.
SCSI 0wnz btw
tegenwoordig heeft SCSI niets méér te bieden voor een thuisgebruiker dan IDE.. tegenwoordig is IDE zoveel verbeterd dat SCSI gewoon onnodig duur is geworden voor de thuisgebruiker..

óf je moet toevallig al een SCSI-adapter hebben, anders is het totaal zinloos..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 12:08
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:
Nooit problemen met writen.... jah, oke, de gebruikelijke errors die heel af en toe eens een keer komen.... maar verder niet....

gebruikelijke errors?

heb ik anders nooit last van..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 12:11
Verwijderd
branden van CD-R's gaat áltijd goed, als je maar op een paar dingen let..

- brander.. heb je er flink wat geld voorover? koop dan Plextor.. *waanzinnig* goede branders, en ultieme service.. heb je niet zoveel geld te besteden, maar wil je wél een uitstekende brander? koop dan een Lite-On

- CD-R's.. bespaar niet dat kwartje op een CD-R, koop gewoon *goede*.. dat zijn Philips Silver Premium (alléén de Silver Premium!), Kodak, Mitsui.. koop je bagger-CD's zul je dat gaan merken (soms al direct, soms na 3x gebruiken)

- je Windows-configuratie.. zorg dat deze een beetje goed in elkaar zit, dwz stabiel, juiste busmasterdrivers, enz.

- brandsoftware.. kijk uit met Adaptec Easy CD-Creator, ga liever voor Nero of WinOnCD..

als je dit allemaal een beetje in de gaten houdt, heb je altijd goede CD-R's..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2001, 20:28
Verwijderd
Citaat:
TheEagle schreef:
Ik had alleen last met CD'tjes van het merk 'That's write!', als je ze brand werken ze nog 2 dagen en dan doen ze het op onverklaarbare wijze niet meer.
Je weet dat ze niet tegen felle zon kunnen?

Ik heb nooit problemen met CD'tjes...ik heb alles gebrand - Sony, Philips, Mmore, That's Write, Lenco, Traxdata, TDK, BASF, noem maar op...soms mislukt er wel eens één maar da's puur toeval. Alleen die 100 op een spindel voor 60 cent per stuk-gevallen kunnen wel eens tegenvallen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 09:05
Beunhaas
Beunhaas is offline
Nooit problemen gehad mt welk merk dan ook. Alleen krassen verpesten het altijd maarja moet je ze maar niet laten stuiteren...

En een goede brander is toch wel 1 vereiste voor het zo min mogelijk slechte CD's maken
__________________
http://www.kabaal.net/ | www.kabaalamgemaal.nl
Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Beunhaas schreef:
Nooit problemen gehad mt welk merk dan ook. Alleen krassen verpesten het altijd maarja moet je ze maar niet laten stuiteren...

En een goede brander is toch wel 1 vereiste voor het zo min mogelijk slechte CD's maken
onzin.. een brander kan alleen maar meer functies hebben, bijvoorbeeld het branden van safe-disc II beveiliging of niet, RAW of niet, maar met *iedere* brander brand je in principe *GOEDE* audio-CD's en normale data-CD's.. alleen als je een poweruser bent heeft het zin om op specifieke eigenschappen te letten..

Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 17:52
Beunhaas
Beunhaas is offline
nou nou, leest de consumentengids eens de kwaliteit van de brander maakt wel degelijk uit. Zie Juli 2001 - Jaargang 49 - Nummer 7 - Blz. 52

Citaat:
Schrijffouten
De brander van Yamaha schrijft nogal slordig. Dit apparaat leverde met 500 schrijffouten per seconde, meer zogenoemde block errors dan de rest van de geteste branders gezamenlijk. Nu kan een goede cd-speler tot 800 van die fouten per seconde dusdanig corrigeren, dat het de luisteraar niet zal opvallen, maar een cd met zoveel basisfouten is extra gevoelig voor krasjes en vette vingers omdat daarmee het correctievermogen van de speler te zwaar wordt beproefd. De andere branders noteerden gemiddeld zo'n 20 foutjes per seconde en zijn daardoor veel beter bestand tegen wat oppervlakkige schade.

Schrijf- en brandfouten komen minder vaak voor dan leesfouten. Het is dus zaak dat ook de op te nemen cd's brandschoon zijn. Een vette vinger op het origineel kan tot een minder perfecte kopie leiden. De TDK en de Plextor hebben de beste foutcorrectie voor het lezen van cd's.

[Dit bericht is aangepast door Beunhaas (06-07-2001).]
__________________
http://www.kabaal.net/ | www.kabaalamgemaal.nl
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2001, 17:55
Beunhaas
Beunhaas is offline
Verslag van de CD-R test,
of zie de tabel op http://www.consumentengids.nl/asp/te...8t1&action=ALL

Testverslag

We zien niet vaak zulke ontluisterende resultaten voorbijkomen als bij deze test van eenmalig opneembare cd's (cd-r 's). Je zou haast denken dat deze opnametechniek de tijd van kinderziekten moet zijn ontgroeid, maar de helft van de blanco cd's vertoont chronische kwalen. Die kwalen komen alleen niet altijd (meteen) aan het licht. http://www.consumentengids.nl/images...nd/001269a.jpg
http://www.consumentengids.nl/images...nd/001269b.jpg

Voor de test gebruikten we drie merken cd-branders: de Philips CDRW 800, die een maximale opnamesnelheid heeft van 8x (8-speed). Bij die snelheid is een cd met 40 minuten muziek in 5 minuten gekopieerd. De HP CD-writer Plus 9310i gaat tot 10x en de Plextor Plexwriter zelfs tot 12x. De laatste kan dus in 5 minuten een heel uur muziek kopiëren.

Voor alle branders geldt dat goede opnamen alleen mogelijk zijn met een 'schoon' systeem. Dat wil zeggen dat alleen het brandprogramma op de computer mag zijn geopend. Andere programma's kunnen de benodigde constante systeemsnelheid onderbreken. Dat geldt zelfs voor een screensaver of energiespaarstand. Zorg dus dat die gedurende het branden niet actief kunnen worden. Sluit overige programma's, internet- en printverbindingen af.

Goud of zilver
Er is vanaf het begin veel te doen over de kleur van cd-r's. Gewone (voorbespeelde) cd's hebben vrijwel allemaal een zilverachtige jasje. Die metalige kleur wordt veroorzaakt door een in de fabriek aangebrachte aluminiumlegering die de gewenste reflectie oplevert om de laserstraal van een gewone cd-speler in staat de stellen het schijfje af te spelen. Cd-r's hebben een extra laag (dye) die door de laserstraal van de brander chemisch wordt veranderd, zodat hij niet meer reflecteert.

De eerste generatie cd-r's had een blauwe dye. Voor een goede reflectielaag werd (kostbaar) goud gebruikt. Blauw en goud levert groene plaatjes op. Later werd gele dye gebruikt, wat uiteindelijk goudkleurige cd's oplevert. Tegenwoordig is er geen goud meer nodig voor de benodigde reflectie, vandaar dat er nu ook zilverkleurige cd-r's op de markt zijn.

In de tabel staan de prijzen die wij in september betaalden. Het is goed mogelijk dat u een aantal merken nu goedkoper vindt, want er wordt veel gestunt met blanco cd-tjes. Merkloze zijn er al vanaf f.1 per stuk. Veel tegelijk, zonder doosje op 'spindle' (doosloze cd's op een asje met een voet gestapeld) of in papieren hoesjes, betekent doorgaans voordeel. Goede cd-r's zijn verkrijgbaar vanaf zo'n f.2 per stuk.

Houdbaarheid
Omdat cd-r's met behulp van laserlicht worden beschreven, zijn ze niet ongevoelig voor licht. Om te testen of de opgenomen cd's daardoor kwetsbaar zijn, hebben we ze 100 uur onder een UV-lamp gelegd met de labelkant naar boven. Omdat licht van boven aan de rand van de cd ook de onderzijde bereikt, ligt daar de achilleshiel van de cd-r. Dataschade zal dan ook het eerst aan het einde van de cd worden opgemerkt (cd's worden van binnen naar buiten opgenomen). Onze tien jaar oude Yoko cd-speler die vanwege zijn niet al te krachtige laser slechte opnamen en dataschade feilloos aan het licht brengt, weigerde na de lichtproef zes van de dertig cd's af te spelen; nog eens negen cd's vertoonden hoorbare schade (jitter; dit klinkt een beetje als een krakende vinylplaat). In de nieuwe cd-speler (Denon) hielden twee cd's er definitief mee op en hadden acht cd-r's last van jitter. De overbelichte Princo-cd's werden door beide spelers geweigerd.

Veel (licht)groene cd-r's doorstonden de lichtproef goed, hoewel de definitief onbruikbare Princo's ook lichtgroen waren. Om het ene groen van het andere te onderscheiden moet je de dye-code kennen en die staat doorgaans niet op de cd of het doosje gedrukt. Twee typen blauw liepen veel lichtschade op, maar de blauwe TDK doorstond de test juist goed. Kleur is dus niet zo'n betrouwbare indicator.

Bescherming
Ongeacht de kleur van de cd-r is het zaak het schijfje goed te beschermen tegen ongewenste invloeden. Het lijkt onlogisch, maar de labelkant is het kwetsbaarst. Alle cd-r's zijn aan die kant voorzien van een laklaag die het schijfje moet behoeden voor krassen. Een beschadiging kan ervoor zorgen dat de reflectielaag gaat schilferen, waardoor de cd onbruikbaar wordt. Vooral oudere cdr's hebben hier last van. Een zelf aangebracht label (warenhuis en computerwinkel verkopen speciale cd-labelvellen) is een prima bescherming, maar haal een scheef label niet los om het recht te plakken. Dat kan de reflectielaag verwoesten. Sommige labels hechten niet zo goed op cd's met een mat afgewerkte bovenkant. Houd dat in de gaten, want een loslatende sticker kan aanlopen in de cd-speler.

Beschrijf de bovenkant van een cd uitsluitend met een oplosmiddelvrije stift. Dergelijke stiften worden in de winkel inmiddels al aangeduid als cd-pen of stift. Een vette vinger op de onderkant van een cd, kan er best met een zachte natte doek worden afgeveegd. Kleine beschadigingen en andere fouten worden door de cd-speler vrij makkelijk gecorrigeerd.

Tip
Meer weten over cd-r en alles wat daarbij komt kijken? Surf naar de Engelstalige website www.digido.com. Hier valt bijvoorbeeld te ontdekken dat de met goed beoordeelde cd-r's van Sony, Philips en Basf allemaal uit dezelfde fabriek (Taiyo Yuden Company) komen.


[Dit bericht is aangepast door Beunhaas (06-07-2001).]
__________________
http://www.kabaal.net/ | www.kabaalamgemaal.nl
Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 20:42
Verwijderd
[quote]Beunhaas schreef:
[B] nou nou, leest de consumentengids eens de kwaliteit van de brander maakt wel degelijk uit. Zie Juli 2001 - Jaargang 49 - Nummer 7 - Blz. 52

Citaat:
hmm, dat wist ik niet eens, dat die Yamaha zo beroerd was..

overigens; niet alleen Taiyo Yuden CD-R's zijn top.. Mitsui is minstens net zo goed, zo niet beter..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 20:59
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
branden van CD-R's gaat áltijd goed, als je maar op een paar dingen let..

[snip]

Helemaal mee eens. Ik heb ooit meer dan duizend piek voor een plextor neergeteld maar als je bedenkt dat ik hem sinds juni '98 heb dan is het een prima investering. Ik heb ook geen behoefte aan een snellere, dus hij zal wel mee gaan totdat de dvd writers er komen..

De meeste goedkope cdr's zijn wat brak.. tenminste ik krijg er soms leesfouten mee. Koop voor de zekerheid gewoon philips voor dingen die wat langer mee moeten gaan (audio, mp3, backups etc).
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 21:08
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
Helemaal mee eens. Ik heb ooit meer dan duizend piek voor een plextor neergeteld maar als je bedenkt dat ik hem sinds juni '98 heb dan is het een prima investering. Ik heb ook geen behoefte aan een snellere, dus hij zal wel mee gaan totdat de dvd writers er komen..

De meeste goedkope cdr's zijn wat brak.. tenminste ik krijg er soms leesfouten mee. Koop voor de zekerheid gewoon philips voor dingen die wat langer mee moeten gaan (audio, mp3, backups etc).
ook helemaal mee eens, maar alleen Philips' Silver Premium leent zich daar uitermate goed voor.. andere series, zoals Professional e.d. zijn ook van B-fabrikanten..

en inderdaad.. als je het geld ervoor overhebt, is er maar één brander.. en dat is Plextor..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2001, 21:51
baris
baris is offline
nouw zeer bedankt jullie hebben mijn moeder mooi omgepraat nu gaat zij het voor mij betallen omdat ze weet dat ik geen troep koop
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Product op de markt brengen
x_Pearl_x
9 04-11-2003 07:27
Games heb je vaak last met zelf gebrande cd?
baris
9 05-07-2001 07:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.