Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 12:56
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Hai,
Is er hier iemand die ook toelatingsexamen heeft gedaan voor een kunstacademie, en mij kan vertellen wat voor nivo je nodig hebt? Ik heb namelijk geen flauw idee.

En ja, het is wat laat om het nog dit jaar te proberen, maar misschien kan het nog.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2003, 14:23
miro
Avatar van miro
miro is offline
Aan deze topic heb je denk ik wel wat:
http://forum.scholieren.com/showthre...=kunstacademie

Je moet even in de zoekfunctie "kunstacedemie" invullen dan krijg je heel veel info.


Dit is wat ik ooit in een topic heb geschreven:

Ik ken 2 mensen die op de kunstacademie zitten, dit is wat ze moesten doen.

In tilburg was het zo dat je eerst een soort gesprek moest doen, en dan wat van je eigen werk laten zien. Daarna ga je een soort "toelatingstest" doen. Daar kreeg je een hele korte tijd voor, dus je moest in een hele korte tijd zo goed mogelijk tekenen (hij moest een soort stilleven tekenen onder een doek) Dat wordt dan beoordeeld en dan wordt er besloten of je toegelaten bent.

In Maastricht was het zo dat je eerst je eigen werk moest laten zien, daarna werd er besloten of je toelating mocht doen. Toelang bestond uit een opdracht. Je moest (thuis!!)iets maken wat met reizen te maken had en in een schoenendoos paste. Hiermee ging je naar Maastricht en dan krijg je een gesprek met een leraar over je werk, je krijgt kritiek en je moet je tegenover hem verdedigen. Nou ja, naderhand wordt dus besloten of je toegelaten bent.

In Maastricht wordt je helemaal afgezeken en daarna toch toegelaten. Ze geven ontzettend veel kritiek op je werk, daar moet je tegenkunnen, ze zijn dr behoorlijk streng. In tilburg het tegenover gestelde. Ik zou niet weten hoe het is in Groningen maar ik geloof wel dat Maastricht de strengste kunstacademie is.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 14:26
Verwijderd
M'tricht is idd streng, hoewel... ze kijken meer naar hoe jij tegenover je eigen werk staat. Wanneer ze je helemaal afkatten en jij blijft zelfverzekerd tegenover je eigen werk, is dat natuurlijk goed. Als je het na een tijdje helemaal met ze eens bent, dat het dus waardeloos is, dan is het niet goed.

Maar goed, per kunstacademie is het verschillend... Meestal staat er op de site van de kunstacademie wel wat info.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Leer en studierichtingproblemen
Verwijderd
21 02-12-2007 20:12
ARTistiek toelatingsopdracht
Henkje
278 24-07-2005 14:21
Algemene schoolzaken Toelating Academie Minerva
khoma
16 13-10-2004 23:40
ARTistiek toelatingsexamen academie
qwertyuiop
2 14-05-2003 16:22
Algemene schoolzaken Film Academie
Verwijderd
10 14-04-2003 18:30
Algemene schoolzaken Film & Televisie academie
Guesss17
2 12-02-2002 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.