Oud 14-05-2003, 22:09
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik denk niet dat hier echt superveel mensen die een opleiding afronden maar ik vraag het toch. Wanneer zijn jullie van plan om te gaan solliciteren? Of wanneer denken jullie te gaan solliciteren. Meteen of eerst even pauze?

Ik rond namelijk eind juni mijn studie af, veel mensen in mn klas hebben al sollicitaties lopen en ik doe lekker relaxed. Ik wil eerst nog vakantie vieren en alles, kijken of ik mn diploma uberhaupt wel haal.

Wat lijkt jullie? Slim om gelijk te gaan sollicteren of eerst nog even genieten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2003, 22:28
Mariebel
Mariebel is offline
Het lijkt mij wel verstandig om nu al te gaan solliciteren. Het duurt meestal wel een tijdje voordat je een leuke baan vindt. En daar komt bij dat ze altijd wel vragen wanneer je kunt beginnen en dan kun je een iets latere datum zeggen, waardoor je toch nog even vakantie hebt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 22:36
Thomas
Thomas is offline
De banenmarkt is zo verschrikkelijk krap, dat hou je bijna niet voor mogelijk. Ik adviseer je om nu al wel te beginnen met sollicicteren omdat de mogenlijkheid er dan alsnog is dat je een kleine vakantie kan houden. De banen liggen niet voor het oprapen dus je kan er het beste zo vroeg mogelijk mee beginnen.

En oja? Waarom zou je vakantie houden? Waar wil je dan van gaan leven? Ik kan je vertellen dat dit zo snel zal gaan vervelen dat je wel wilt gaan werken en dan is het te laat. Wees gewoon wijs en begin nu al met sollicteren, als het natuurlijk niet onzeker is of je je studie wel met succes afrond.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 23:37
Verwijderd
Ik laat het in elkaar overlopen. Ik begin naar alle waarschijnlijkheid binnenkort al een student-stage bij een rechtbank, naast m'n studie dus (ik moet komend jaar afstuderen) en met een beetje mazzel kom ik via-via in aanraking met een advocatenkantoor waar ik dan al begin als ik nog niet afgestudeerd ben.m
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 15:55
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Wawl schreef op 14-05-2003 @ 22:36:
De banenmarkt is zo verschrikkelijk krap, dat hou je bijna niet voor mogelijk. Ik adviseer je om nu al wel te beginnen met sollicicteren omdat de mogenlijkheid er dan alsnog is dat je een kleine vakantie kan houden. De banen liggen niet voor het oprapen dus je kan er het beste zo vroeg mogelijk mee beginnen.

En oja? Waarom zou je vakantie houden? Waar wil je dan van gaan leven? Ik kan je vertellen dat dit zo snel zal gaan vervelen dat je wel wilt gaan werken en dan is het te laat. Wees gewoon wijs en begin nu al met sollicteren, als het natuurlijk niet onzeker is of je je studie wel met succes afrond.
Ben ik nu gek of is de banenmarkt dan juist ruim?! Er is veel werkloosheid en weinig vraag naar arbeid, dus liggen de banen niet vor het oprapen en is de markt RUIm toch?! Of ben ik nou heel dom aan het denken?!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 16:01
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Snufje schreef op 15-05-2003 @ 15:55:
Ben ik nu gek of is de banenmarkt dan juist ruim?! Er is veel werkloosheid en weinig vraag naar arbeid, dus liggen de banen niet vor het oprapen en is de markt RUIm toch?! Of ben ik nou heel dom aan het denken?!
Ik dacht ook dat ie dan krap was...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 15-05-2003 @ 15:55:
Ben ik nu gek of is de banenmarkt dan juist ruim?! Er is veel werkloosheid en weinig vraag naar arbeid, dus liggen de banen niet vor het oprapen en is de markt RUIm toch?! Of ben ik nou heel dom aan het denken?!
De arbeidsmarkt is dan ruim, maar de banenmarkt krap... toch?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 17:15
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
OH, wacht , is er een verschil tussen de banenmarkt en de arbeidsmarkt?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Snufje schreef op 15-05-2003 @ 17:15:
OH, wacht , is er een verschil tussen de banenmarkt en de arbeidsmarkt?
Zie topic op Eindexamens
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Sollicitatiegesprek: wat vind jij lastige vragen?
Lilything
143 24-09-2010 15:52
Werk, Geld & Recht Hulp nodig bij solliciteren?
Online Coach
4 15-12-2009 20:10
Werk, Geld & Recht Solliciteren onder werktijd
Die Happy
5 29-10-2007 14:15
Algemene schoolzaken Ontgroening
JNR
235 04-05-2007 13:37
Psychologie Het grote lucht je hart topic! #90
Verwijderd
488 21-03-2007 17:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.