Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2008, 14:51
Iriss..
Iriss.. is offline
Hoi!

Ik zit in VWO3 en ik vind het best moeilijk!
Vakken die ik erg moeilijk vind zijn aardrijkskunde, engels, natuurscheikunde..
Voor engels ben ik al aan het oefenen.. maar hebben jullie nog tips om beter te worden in aardrijkskunde? Want als de leraar iets vertelt gebruikt hij allemaal van die woorden waarvan ik denk: Wat helpt het beste denken jullie? Krant lezen, journaal kijken?

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2008, 18:22
blablatje
blablatje is offline
- Als je leraar woorden gebruikt die je niet kent, schrijf ze dan op en zoek op wat het betekent (in het leerboek of in een woordenboek of online woordenboek), als je het niet kan vinden vraag je het aan de leraar. Op die manier komen er steeds minder nieuwe woorden bij en begrijp je het steeds beter.

- Bereid je voor op de les. De meeste middelbareschoolboeken hebben per paragraaf een tekst en een aantal opgaven. En vaak wordt er één paragraaf per les behandeld. Vraag aan de leraar waar hij het de volgende les over gaat hebben. Lees de tekst van die paragraafa vóór de les door en als je iets niet begrijpt, bedenk dan wat je moet vragen om dat wel te begrijpen en schrijf die vraag op. Dan snap je het verhaal van de leraar tijdens de les beter. Waarschijnlijk worden sommige van je vragen al beantwoord door wat de leraar gewoon verteld. De vragen die hij niet al beantwoord heeft, stel je na de uitleg. Na de les maak je de opgaven van de behandelde paragraaf, dat is heel belangrijk om te oefenen voor het proefwerk.

- Leren voor een proefwerk aardrijkskunde kan moeilijk zijn omdat het zo veel tekst is en je je misschien niet zo lang op het lezen van de tekst kan concentreren. Het helpt als je een samenvatting maakt, omdat je dan moet nadenken over wat het belangrijkste is van wat je net hebt gelezen, en zodat de hoeveelheid stof overzichtelijker wordt. Het helpt ook om aan de hand van de leerstof zelf proefwerkvragen te bedenken, want dan moet je ook letten op wat belangrijk is. Die vragen leg je dan voor aan een klasgenoot, het liefst iemand die nét iets beter is dan jij, en die klasgenoot bedenkt proefwerkvragen voor jou die jij moet beantwoorden, waardoor je kans hebt om te oefenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2013 [HAVO] Aardrijkskunde :S
LauraJansen
1 21-05-2013 20:37
Algemene schoolzaken Aardrijkskunde, profielkeuze
Verwijderd
20 24-11-2011 14:32
Algemene schoolzaken duits of aardrijkskunde??
anouk1994
16 26-03-2009 17:38
VMBO Examen aardrijkskunde
brands
9 01-06-2006 13:00
Eindexamens 2003 [aardrijkskunde] Al je vragen & opmerkingen over het CE aardrijkskunde hier!
Verwijderd
220 26-05-2003 09:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.