Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2009, 16:33
iris-psv
iris-psv is offline
weet niet welke van de 2 ik moet gebruiken bij mijn bio SE over 2 weken.
Binas gebruiken we altijd, maar mijn moeder heeft ook biodata aangeschaft en zegt dat daar veel meer instaat. (ze geeft zelf bio).
Ik heb het ingekeken, maar heb het idee dat er zoveel overbodige informatie instaat, maar wel meer dan in binas..

Welke zouden jullie gebruiken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2009, 16:36
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik zou degene gebruiken waar je je het meeste in thuisvoelt. ALS je het boekje al nodig hebt, moet je er vooral snel in kunnen zoeken. De informatie van zowel Binas als Biodata hoort voldoende te zijn.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 19:34
Verwijderd
Wat kitten zegt. Bij Biologie kregen wij biodata en bij de andere exacte vakken kregen we BINAS. Ik vond Binas beter, omdat ik daarin gewend was te werken. In biodata kon ik nooit wat vinden via dat register. Ik deed het liever nog uit mijn hoofd, dan dat ik moest zoeken in biodata. (echt, serieus)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 07:59
Psychopath
Avatar van Psychopath
Psychopath is offline
De vraag is, mag je biodata wel gebruiken. Als je school niet standaard biodata aanlevert voor bij het vak, dan betwijfel ik of je het boekje uiteindelijk wel mag gebruiken. Vraag dit eerst eens aan je eigen biologie docent.
__________________
"Well if it’s from the internatz it must be true!" © Jamie Hyneman 27-5-2009
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 10:33
anoniemxxxxx
Hey,
Ik zou biodata gebruiken als het mag want daar staat veel meer nuttige informatie in!
het kan je echt schelen!
Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 16:19
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Hey,
Ik zou biodata gebruiken als het mag want daar staat veel meer nuttige informatie in!
het kan je echt schelen!
Groetjes.
In principe zal een docent je geen stof vragen die uitsluitend in Biodata staat als Binas de standaard is. Je moet bedenken dat de docent je kennis van de stof wil testen, niet je opzadelen met een onvoldoende. In principe hoort het zelfs zo te zijn dat je zonder een binas of biodata je toets voldoende moet kunnen maken.

Ik geloof dat ik zelfs tijdens mijn examen mijn Binas niet heb aangeraakt (maar dat is al even geleden).
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 17:00
Psychopath
Avatar van Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
In principe zal een docent je geen stof vragen die uitsluitend in Biodata staat als Binas de standaard is. Je moet bedenken dat de docent je kennis van de stof wil testen, niet je opzadelen met een onvoldoende. In principe hoort het zelfs zo te zijn dat je zonder een binas of biodata je toets voldoende moet kunnen maken.

Ik geloof dat ik zelfs tijdens mijn examen mijn Binas niet heb aangeraakt (maar dat is al even geleden).
Dit is niet geheel correct.
Bij Biologie, Natuurkunde en Scheikunde is het één van de vakvaardigheden om benodigde informatie in de binas (of soms biodata bij biologie) op te kunnen zoeken, juist te interpeteren en eventueel te converteren.

Bij het maken van een proefwerk (SO, CP whatever) word er rekening gehouden met wel boekje je er bij mag gebruiken zodat er een juiste balans is tussen de vakkennis en de vakvaardigheden. Een ander boekje gebruiken kan deze balans verstoren.

Dit word je op het LVO aangeleerd. En zowel ik als al mijn collega's doen het zo.
__________________
"Well if it’s from the internatz it must be true!" © Jamie Hyneman 27-5-2009
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 07:48
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dit is niet geheel correct.
Bij Biologie, Natuurkunde en Scheikunde is het één van de vakvaardigheden om benodigde informatie in de binas (of soms biodata bij biologie) op te kunnen zoeken, juist te interpeteren en eventueel te converteren.

Bij het maken van een proefwerk (SO, CP whatever) word er rekening gehouden met wel boekje je er bij mag gebruiken zodat er een juiste balans is tussen de vakkennis en de vakvaardigheden. Een ander boekje gebruiken kan deze balans verstoren.

Dit word je op het LVO aangeleerd. En zowel ik als al mijn collega's doen het zo.
Dan kom ik misschien uit een iets ander tijdperk
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 16:03
Psychopath
Avatar van Psychopath
Psychopath is offline
Citaat:
Dan kom ik misschien uit een iets ander tijdperk
Als je leeftijd hier klopt zou dat wel mee moeten vallen.....
__________________
"Well if it’s from the internatz it must be true!" © Jamie Hyneman 27-5-2009
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 19:23
k-mocro
k-mocro is offline
Wie heeft de SE van biologie al gemaakt van 4vwo.
Ik heb het morgen
en wil weten of het moeilijk is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2012 Biologie eindexamen
Crazyyou
22 14-05-2012 09:58
Eindexamens 2010 Hoe sta je er voor?
flyaway
53 17-05-2010 16:29
VWO SE biodata of binas gebruiken
iris-psv
0 27-10-2009 15:24
Eindexamens 2004 Binas of Biodata??
Daantje_0705
56 20-04-2004 19:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.