Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2011, 21:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Meteen een paar Cobra's meenemen, voor het gewenste schrik effect
En behalve de hufter uithangen, verwacht je er nog iets mee te bereiken?

Als er politie aanwezig is, heb je goede kans dat ze erop slaan zodra ze het idee hebben dat ze bestookt worden, en terecht. Alle scholierendemonstraties die ik heb gezien waren de vuurwerkgooiers alleen nooit mans genoeg om dan ook vooraan te staan en die wapenstok te incasseren, dat moesten hun medeleerlingen maar doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2011, 22:15
piraat013
piraat013 is offline
daar heeft hij wel een punt in als je iets doet doe het dan goed ahahah
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 15:36
halloxd
Avatar van halloxd
halloxd is offline
Mijn school krijgt een studiedag dus waarschijnlijk gaan er bij ons veel staken
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 15:58
Verwijderd
whahaa, gister bij bio wilde die vent huiswerk opgeven
''ja er vallen heel veel lessen uit, hemelvaart, valt op een maandag/donderdag, over een paar weken ben ik op maandag een dagje vrij, en die staking valt op maandag''
wij meteen blij, want we dachten dat we dan mochten gaan staken nadat die leraar zei, zegt ie ''nee maar hier zitten nogal wat mensen in de klas waar ik dat niet gek van zou vinden''
Met citaat reageren
Oud 25-03-2011, 16:42
Bram-(95)!
Avatar van Bram-(95)!
Bram-(95)! is offline
Citaat:
En behalve de hufter uithangen, verwacht je er nog iets mee te bereiken?

Als er politie aanwezig is, heb je goede kans dat ze erop slaan zodra ze het idee hebben dat ze bestookt worden, en terecht. Alle scholierendemonstraties die ik heb gezien waren de vuurwerkgooiers alleen nooit mans genoeg om dan ook vooraan te staan en die wapenstok te incasseren, dat moesten hun medeleerlingen maar doen.
Daar heb je volkomen gelijk in
Als ik iets doe, aanvaard ik ook de consequenties, dat is alleen maar logisch!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 18:39
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Het allerdomste is nog dat docenten mee gaan staken om die 5 dagen.
Docenten staan al bekent om hun lange vakanties en dan gaan ze alsnog moeilijk doen, slapgelul..
En er kan idd beter gestaakt worden om betere kwaliteit!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 20:58
Verwijderd
Die lange vakanties verdienen ze want een leraar doet meer dan van 9-5 werken...

Zover ik weet is het ze niet te doen om die week,maar volgens veel leraren is wat de minister zegt-dat verspreiding voor meer rust zorgt-niet waar....
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 21:44
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Die lange vakanties verdienen ze want een leraar doet meer dan van 9-5 werken...

Zover ik weet is het ze niet te doen om die week,maar volgens veel leraren is wat de minister zegt-dat verspreiding voor meer rust zorgt-niet waar....
Die langere vakantie verdienen ze totaal niet. Als leraar heb je echt een luizenbaantje. Ze hoeven geen zwaar lichamelijk werk te leveren en hebben ook geen drukke kantoorbaan. Het enige wat ze hoeven te doen is x aantal keer per dag leerlingen een minuut of 50 bezighouden met hun vak. In de tijd dat leerlingen zitten te werken hoeven docenten niks te doen. De meesten geven maximaal 30 van de 50 minuten echt les (de rest is voor jezelf werken). In hun tussenuren kunnen ze de toetsen nakijken of als het een toetsweek is zullen ze een keer wat extra na schooltijd moeten doen, maar daar staat wel tegenover dat vlak voor de toetsweek ze niks hoeven te doen zodra de schoollessen afgelopen zijn. Eigenlijk is hun baan nog minder zwaar dan naar de middelbare school zelf gaan (als je ervan uit gaat dat leerlingen braaf hun huiswerk maken).
Kortom de allerlaatste mensen die een langere vakantie verdienen zijn docenten.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 22:11
piraat013
piraat013 is offline
"honkballertje Je vergeet vergaderingen en leraren hebben echt veel stress werk denk je dat nakijken van een paar klassen economie makkelijk is en stel dat die leraar ook een andere vak geeft dat kost heel veel tijd hoor zeker als een leraar het goed wilt doen en wat dacht je van lessen voorbereiden enz.En bij overgangsvergaderingen zitten de leraren wel bijna heel de dag op school om jou over te laten gaan beetje respect voor leraren vriend!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 12:33
Verwijderd
maar leraren doen ook dingen als ''andere''leerlingen begeleiden, en vertrouwenspersoon achtige dingen etc.etc.
en wat dacht je van lessen voorbereiden?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 16:52
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Leraren zijn bezig. Ze hebben misschien wel korte dagen op school, maar als ze thuis zijn moeten ze van alles nakijken, lessen voorbereiden, etc etc etc. Soms is er zo'n k*t klas die echt niks doen, hoe veel je ook doet als leraar. En leraren hebben vergaderingen op dagen dat wij vrij zijn.
Een leraar zit dus echt niet de hele dag op z'n achterste.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 17:08
piraat013
piraat013 is offline
maar ik snap wel dat hij zo denkt want het lijkt zo dat je leraar niks doet of hij is lui maar meestal heeft hij het druk thuis
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 19:04
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Inderdaad. Een leraar lijkt niet veel te doen, ik bedoel maar, soms minder uren dan de scholieren op school, gewoon de klas voor zichzelf laten werken, en met de benen o tafel achterover leunen. Maar da's niet zo. Een leraar legt dingen uit, soms hele lessen. Hij doet z'n best om je dingen te late begrijpen. Hij staat elke dag voor een stel ongeintresseerde pubers. Als hij thuis is moet hij van alles nakijken, het een en ander voorbereiden en nog meer.
Conclusie: Leraren zijn vrij druk, en moeten zich vaak genoeg 'inspannen'.

Wat ik hier heb geschreven heb ik eigenlijk ook al in m'n laatste post geschreven.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 13:49
matsiscool
matsiscool is offline
ga nou maar gwn wel, zelfs een aantal leraren op mn school zeiden dat we t wel moesten doen. en als als er veel mensen gaan (op mijn school volgens mij wel) kunnen ze toch niet veel doen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 11:57
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
En naast al het voorbereidingswerk, nakijkwerk en de vergaderingen/overleggen, vraag jezelf dan maar eens af waarom het kan dat er zoveel mensen overspannen raken in het onderwijs. Die pubers aanpakken kan soms ook behoorlijk zwaar zijn in combinatie met de werkdruk. Het is geen baan waarbij je klaar bent als je thuis bent.

Maar gaan er nog mensen staken dan?
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 13:33
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
bij mij wordt iedereens hoop op staken gecrushed met zware straffen -.-
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 14:55
Verwijderd
@Tink,
dat idd,
maar dat ligt ook aan de aanpak van leraren, wij hadden eerst een leraar waarbij we onze mond nauwelijks open durfde te doen of twee minuten wegkijken van de uitleg, en bij iemand anders klommen we soms letterlijk uit het raam....
Als een leraar de indruk geeft dat je er niets kan flikken dan ga je ook automatisch rustiger doen, ookal heb je het niet uitgetest
Met citaat reageren
Oud 30-03-2011, 16:28
piraat013
piraat013 is offline
nou er zitten altijd mensen in de klas die grenzen opzoeken en bewust ook over de grens gaan dan kun je zelfs de chillste leraar van school over de zeik krijgen maar sowieso is niet chill man
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 12:21
faithfully
faithfully is offline
Ik ga maandag gewoon lekker naar school!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 13:03
Verwijderd
ik zou maandag wel moeten naar school, kheb pww en als iemand maandag niet komt opdagen wordt dat gemeld bij vsv of zoeites en krijg je een 1 voor de gemiste toetsen. dus lijklt me niet slim om weg te blijven maandag
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 15:40
Verwijderd
Als ik ga staken heeft dat geen invloed op mijn school dus ik ga gewoon naar school
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 12:16
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik denk dat ik niet ga. Morgen heb ik een debat dat volgens mij als een repetitie cijfer telt, en ik heb geen behoefte voor een 1, want ik sta al zo slecht voor Nederlands. Ik weet ook niet of veel mensen van m'n school gaan staken. Maar ik ga gewoon naar school.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 22:03
lilynbruijn
Avatar van lilynbruijn
lilynbruijn is offline
hyves en twitter van de organisatie van de staking morgen zijn verwijderd. gaat het nog door of niet?
__________________
LB
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 06:12
Verwijderd
ik twijfel nog, we wilde eerst lesuur 2-4 naar de stad gaan want dan hebben we toch saaie vakken, en daarna terugkomen.
maar zolang er geen landelijk verzamelpunt is denk ik dat de regering zich er niets van aantrekt, zoals ze eigenlijk met geen enkel protest of staking nog doen tegenwoordig.
democratisch land? houd gewoon over ieder onderwerp een volksstemming voor degene die erbij betrokkken zijn....
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 07:00
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik ga niet. Nederlands valt uit, maar er zijn belangrijkere redenen om te staken, wat mij betreft. Het eind-examen wordt dus weer moeilijker, maar m'n ouders zeggen dat 't onderwijs tegenwoordig makkelijker is dan vroeger, en het gaat meer om fun. En wellicht moeten we een trein-kaartje inleveren bij een staking. Juist... Waarvan?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 09:42
jorrekke
jorrekke is offline
staken staken staken staken staken staken ik doe mee
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 15:38
Verwijderd
Je kan je posts editen. Ik heb trouwens niet gestaakt, wij hebben een week minder zomervakantie, maar wel meer vrije dagen in het schooljaar. Ik vind de zomervakantie toch altijd te lang.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 15:58
piraat013
piraat013 is offline
Citaat:
Je kan je posts editen. Ik heb trouwens niet gestaakt, wij hebben een week minder zomervakantie, maar wel meer vrije dagen in het schooljaar. Ik vind de zomervakantie toch altijd te lang.
Ben je van de pot afgerukt? Heb je geen sociaal leven ? Ga je wel is 7 weken op vakantie? Ga werken ,gamen maat niet uit alles. Maar kom niet aan met de zomervakantie is te lang. Voor mij is het veel te kort maar goed
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 16:49
cato1
cato1 is offline
Ik en mn klas wouden eerst wel meedoen maar omdat het geen officiële staking is, werd het dan gezien als spijbelen.. dus tog maar niet gedaan..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 17:23
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Zo, wie is er geweest?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Ben je van de pot afgerukt? Heb je geen sociaal leven ? Ga je wel is 7 weken op vakantie? Ga werken ,gamen maat niet uit alles. Maar kom niet aan met de zomervakantie is te lang. Voor mij is het veel te kort maar goed
Ik game en werk wel, maar ik vind zes weken gewoon te lang. Ik heb liever vijf weken zomervakantie en dan midden in het jaar nog een weekje.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 17:55
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
@Jorrekke, aandachtsprobleem?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 19:03
Lennn
Lennn is offline
Bij ons op school hadden toch 30-80 leerlingen gestaakt, faalde wel gigantisch moet ik zeggen, 30 minuten van een lesuur probeerde iedereen te staken, hekken werden gesloten en er werd omgeroepen dat iedereen die er niet was werd opgegeven als spijbelen, en de meeste mensen wisten geeneens waarvoor er gestaakt werd. Dus..
Ik heb het niet gedaan, 2 weken nakomen is me net iets teveel
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 21:46
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Nou nu kan ie wel weer. Ik heb wat posts verwijderd en wil iedereen vragen om op hun taalgebruik te letten. Verder is onderbouwing van je mening ook wel op z'n plaats als je het dan zo in krachttermen hult, want dit sloeg natuurlijk nergens op.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 12:39
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Citaat:
Je kan je posts editen. Ik heb trouwens niet gestaakt, wij hebben een week minder zomervakantie, maar wel meer vrije dagen in het schooljaar. Ik vind de zomervakantie toch altijd te lang.
Mee eens, tuurlijk ga je op vakantie etc, maar niet 7 weken lang, na de 4e of 5e week wordt het toch al wel saai
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 20:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Busstaking tijdens examens
T_ID
500 10-06-2008 18:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israël/Palestina IV
Verwijderd
500 30-07-2006 22:08
Algemene schoolzaken Arrest 13 mrt 1987
synclinorium
6 07-11-2005 17:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.