Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2011, 19:00
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Hee allemaal,

Ik wil tandheelkunde gaan studeren, op dit moment doe ik momenteel 3-tl.
Mijn plan is om na het behalen van mn diploma mijn vwo diploma op een vavo te halen.
Op meerdere topics is het over vavo gegaan maar er herst voor mij toch wat onduidelijkheid.
Mij schooldecaan beweert dat het niet mogelijk is om onder je 18 én in 2 jaar een vwo diploma te behalen, terwijl er in diverse topics staat dat die mogelijkheid er wel is.
Mijn vraag luid: is het nu wel mogelijk om onder je 18e in 2 jaar op een vavo of misschien een andere manier je vwo diploma te behalen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2011, 19:52
312
Avatar van 312
312 is offline
Volgens mij is het wel mogelijk via de route: sprint-havo en vervolgens sprint-vwo. Dan behaal je dus in 1 jaar je havo- en daarna in 1 jaar je vwo-diploma. Ik zou niet weten waarom dit niet mogelijk zou zijn en sommige websites die ik heb bekeken gaven aan dat dit wel mogelijk is. De VAVO's. hebben echter verschillende regels als het gaat om de toelating voor havo na vmbo (in Nijmegen kan dit zeker niet, maar in Utrecht zeker wel). Je moet het dus per instelling goed nagaan. O ja, de route die jij wilt is wel echt zwaar.

SUCCES!
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)

Laatst gewijzigd op 09-04-2011 om 14:37.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 14:12
Eadlyn
Eadlyn is offline
Dat is wel mogelijk. Bijvoorbeeld op het Luzac, maar is reteduur. Dus wat jouw decaan vertelt, is onzin.

En je kan niet van VMBOTL naar VWO, moet eerst via HAVO (had je waarschijnlijk ook wel zelf bedacht, maar zeg het toch even )
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 15:31
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Bedankt voor jullie reacties
Ik ben er idd van bewust dat ik eerst mn havo diploma moet halen, badankt voor de re-mind
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.