Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2011, 15:24
mehxupe
mehxupe is offline
ik moest vanmiddag naar leerplicht omdat ik al 15 keer te laat ben gekomen op school maar ben het vergeten! ;O echt dom! wat zullen ze nou niet denken van mij ;S
wat moet ik doen? krijg ik een boete of zo? HELP!


xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2011, 16:27
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Wat moest de dan precies komen doen???
En wat is je leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 16:38
mehxupe
mehxupe is offline
ik had een gesprek met de leerplichtambternaar. ik ben 17
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 16:53
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
ik had een gesprek met de leerplichtambternaar. ik ben 17
Als ik het goed heb ben je t/m je 16 leerplichtig, maar met 17 moet je maar 1 dag naar school (weet ik niet zeker).

Maar moest de leerplichtambtenaar alleen voor jou naar jouw school komen?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 16:58
Eadlyn
Eadlyn is offline
Citaat:
Als ik het goed heb ben je t/m je 16 leerplichtig, maar met 17 moet je maar 1 dag naar school (weet ik niet zeker).

Maar moest de leerplichtambtenaar alleen voor jou naar jouw school komen?
Wat is dit voor onzin? Tot je 18de ben je leerplichtig.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 17:05
Verwijderd
Je bent gewoon tot je 18de leerplichtig.

Het is niet zo slim om de afspraak met de leerplichtambtenaar te vergeten natuurlijk, maar je hebt bij het maken van die afspraak ongetwijfeld een brief / kaartje / wat dan ook meegekregen waar een nummer op staat. Gewoon bellen en uitleggen dat je de afspraak gewoon echt was vergeten, dat het je heel erg spijt, en of je een nieuwe afspraak mag maken.

En of je een boete krijgt weet ik niet; ik neem aan van niet. Maar ja, ik ben nog nooit bij zo iemand geweest, dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 17:06
mehxupe
mehxupe is offline
Citaat:
Als ik het goed heb ben je t/m je 16 leerplichtig, maar met 17 moet je maar 1 dag naar school (weet ik niet zeker).

Maar moest de leerplichtambtenaar alleen voor jou naar jouw school komen?
hmm tot je 18de ben je verplicht.

maar ik weet het niet of hij alleen maar voor mij naar school moest komen ;s als het zo is dan is het echt lullig. maar ben helemaal vergeten. ik weet niet of ik nou probleem krijg
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 17:08
mehxupe
mehxupe is offline
Citaat:
Je bent gewoon tot je 18de leerplichtig.

Het is niet zo slim om de afspraak met de leerplichtambtenaar te vergeten natuurlijk, maar je hebt bij het maken van die afspraak ongetwijfeld een brief / kaartje / wat dan ook meegekregen waar een nummer op staat. Gewoon bellen en uitleggen dat je de afspraak gewoon echt was vergeten, dat het je heel erg spijt, en of je een nieuwe afspraak mag maken.

En of je een boete krijgt weet ik niet; ik neem aan van niet. Maar ja, ik ben nog nooit bij zo iemand geweest, dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen .
ik heb een brief gekregen van mijn school. maar er is geen telefoonnummer ofzo. ik denk dat ik morgen naar mijn mentor ga om het ff uitleggen. maar bedank!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 00:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat is dit voor onzin? Tot je 18de ben je leerplichtig.
Ja en nee. De leerplicht in de strikte zin van het woord geldt tot je 16e, maar gaat daarna naadloos over in de kwalificatieplicht die eigenlijk precies hetzelfde doet. Eigenlijk hebben jullie beiden deels gelijk.


Voor de TS staat een hoop hier:
http://www.leerplicht.net/pdf/strafv...htnet_2010.pdf

Ik zie daar nergens iets dat wijst dat je nu direct al een boete zou krijgen, maar desondanks zou ik aanraden om z.s.m. duizend excuses te maken en alsnog een afspraak met die leerplichtambtenaar te maken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 07:23
Verwijderd
Je had het beste naar school kunnen bellen om het uit te leggen, nu moet je wachten totdat je het aan je mentor kan vertellen.
En ik heb geen idee of je een boete zal krijgen. Bij de huisarts oid krijg je wel altijd een boete als je niet komt. Hier misschien ook wel. En een goede indruk zullen ze nu vast niet hebben. Maargoed, als je je spijt laat merken dan valt het misschien wel mee allemaal.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 17:44
Verwijderd
Griftland College?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 21:59
mehxupe
mehxupe is offline
Citaat:
Ja en nee. De leerplicht in de strikte zin van het woord geldt tot je 16e, maar gaat daarna naadloos over in de kwalificatieplicht die eigenlijk precies hetzelfde doet. Eigenlijk hebben jullie beiden deels gelijk.


Voor de TS staat een hoop hier:
http://www.leerplicht.net/pdf/strafv...htnet_2010.pdf

Ik zie daar nergens iets dat wijst dat je nu direct al een boete zou krijgen, maar desondanks zou ik aanraden om z.s.m. duizend excuses te maken en alsnog een afspraak met die leerplichtambtenaar te maken.


jah ik heb wel een mailtje naar de leerplichtambtenaar gestuurd. maar hij heeft nog niets teruggestuurd. ;s ik weet niet wat ik nog meer moet doen
Met citaat reageren
Oud 26-04-2011, 11:00
Verwijderd
Een e-mailtje is op zich wel al een goed begin, maar ik denk dat je vandaag het beste gewoon even direct naar je mentor kan lopen en vragen om een telefoonnummer van die mensen. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet hebben. Dan bel je gewoon, en leg je even de situatie uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.