Oud 28-04-2011, 16:14
Karim1997
Karim1997 is offline
Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik zit in de 2e klas van havo/vwo en ga volgend jaar naar Vwo engels+ (engels voor "gevorderden"). Ik haal hoge cijfers, maar de laatste tijd ben ik zwaar teleurgesteld in mijn cijfers...vandaag had ik voor een repetitie duits een 7,8..er waren ook heel lage cijfers en ik was teleurgesteld in mijn cijfer maar oke, mijn cijfers kelderen ook een beetje doordat ik steeds minder leer. Heeft iemand tips om beter te leren?

Groetjes,
Karim
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2011, 16:21
Verwijderd
Waardoor leer je dan steeds minder? Wat is daarvan de oorzaak?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 16:24
Karim1997
Karim1997 is offline
Citaat:
Waardoor leer je dan steeds minder? Wat is daarvan de oorzaak?
Ik leer steeds minder omdat mensen in mijn klas me nerd noemen (maar ja, dat heet gewoon jaloesie omdat zij lage cijfers hebben, niet in de lullige zin ofzo maar er gaan er heel veel van naar het vmbo) en dat is de oorzaak, ik heb geen zin om dan heel hoge cijfers te halen, en dat zet ook weer mijn overgang naar het vwo onderdruk :$
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 16:36
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als die mensen toch naar het vmbo gaan zie je ze waarschijnlijk na dit schooljaar toch niet meer, wat maakt het dan nog uit wat ze van je vinden?
En verder neem ik aan dat je met cijfers zoals een 7,8 ook makkelijk naar het vwo kan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 16:40
Karim1997
Karim1997 is offline
Citaat:
Als die mensen toch naar het vmbo gaan zie je ze waarschijnlijk na dit schooljaar toch niet meer, wat maakt het dan nog uit wat ze van je vinden?
En verder neem ik aan dat je met cijfers zoals een 7,8 ook makkelijk naar het vwo kan.
Ja dat is wel zo, maar ja, maar met een 7,8 gaat mijn gemmidelde omlaag en ik heb 67 punten en dat is nodig voor VWO, maar ik ben dus bang dat als ik een laag cijfer haal ook een punt zak, maar ik kan ook weer bijna 3 punten stijgen...dus een beetje een dilemma?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 17:25
Verwijderd
Je moet gewoon leren zoals jij je er lekker bij voelt. Maar je moet wel opletten dat je niet hele dagen met school bezig bent denk ik. Hoeveel leer je nu ongeveer? Is dat net zoveel als je klasgenoten of echt véél meer? Je moet je gewoon weinig proberen aan te trekken van hen. Als ze toch naar het vmbo gaan, dan zie je ze toch niet meer. En wat boeit het jou nou dat zij jou een nerd vinden. Je kan beter hoge cijfers dan lage cijfers halen!
En je moet ook blij zijn met een 7.8 Met een 7.8 kom je ook echt wel op het vwo hoor, want dat is afgerond gewoon een 8. Hoeveel punten heb je op dit moment? Ik neem aan dat dit genoeg is om naar het vwo te gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 17:31
Karim1997
Karim1997 is offline
Citaat:
Je moet gewoon leren zoals jij je er lekker bij voelt. Maar je moet wel opletten dat je niet hele dagen met school bezig bent denk ik. Hoeveel leer je nu ongeveer? Is dat net zoveel als je klasgenoten of echt véél meer? Je moet je gewoon weinig proberen aan te trekken van hen. Als ze toch naar het vmbo gaan, dan zie je ze toch niet meer. En wat boeit het jou nou dat zij jou een nerd vinden. Je kan beter hoge cijfers dan lage cijfers halen!
En je moet ook blij zijn met een 7.8 Met een 7.8 kom je ook echt wel op het vwo hoor, want dat is afgerond gewoon een 8. Hoeveel punten heb je op dit moment? Ik neem aan dat dit genoeg is om naar het vwo te gaan.
ja, ik heb wel 67 punten, ik kan er ongeveer nog 3 of 4 extra krijgen. Ik leer meestal ietsjes meer dan de anderen (de leerlingen die wel naar havo gaan). Ja, ik ga nu wel gewoon weer goed leren, want ik wil natuurlijk wel naar het vwo..thx
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 18:32
piraat013
piraat013 is offline
7.8 is echt goed. Ik doe havo 4 en om naar Vwo te gaan hoef je alleen maar een gemiddelde te hebben van 6,5 tot 7.0 op je centraal examen valt best wel mee als je gewoon goed leert haal je dat wel. Als ik jou was zou ik gewoon goed leren weet je wel ,ik heb ook spijt dat ik niet snel op de uni terecht zal komen MAAR GA ER GEWOON VOOR WAAR EEN WIL IS EEN WEG!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Ik leer steeds minder omdat mensen in mijn klas me nerd noemen (maar ja, dat heet gewoon jaloesie omdat zij lage cijfers hebben, niet in de lullige zin ofzo maar er gaan er heel veel van naar het vmbo) en dat is de oorzaak, ik heb geen zin om dan heel hoge cijfers te halen, en dat zet ook weer mijn overgang naar het vwo onderdruk :$
Het is sowieso niet goed dat je je laat beïnvloeden door anderen. Wees jezelf!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 21:33
Thew
Thew is offline
Citaat:
Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik zit in de 2e klas van havo/vwo en ga volgend jaar naar Vwo engels+ (engels voor "gevorderden"). Ik haal hoge cijfers, maar de laatste tijd ben ik zwaar teleurgesteld in mijn cijfers...vandaag had ik voor een repetitie duits een 7,8..er waren ook heel lage cijfers en ik was teleurgesteld in mijn cijfer maar oke, mijn cijfers kelderen ook een beetje doordat ik steeds minder leer. Heeft iemand tips om beter te leren?

Groetjes,
Karim
Ik zou jaloers zijn op jouw cijfers, zolang je maar voldoende staat is alles perfect! Het hoeven geen 9ens en 10en te zijn, gewoon 6/7, prima! En als je in je examen jaar extra hard knokt enzo dan kan je na je examen misschien nog wel voor VWO gaan!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 06:43
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Hallo,
Ik zit met een probleem. Ik zit in de 2e klas van havo/vwo en ga volgend jaar naar Vwo engels+ (engels voor "gevorderden"). Ik haal hoge cijfers, maar de laatste tijd ben ik zwaar teleurgesteld in mijn cijfers...vandaag had ik voor een repetitie duits een 7,8..er waren ook heel lage cijfers en ik was teleurgesteld in mijn cijfer maar oke, mijn cijfers kelderen ook een beetje doordat ik steeds minder leer. Heeft iemand tips om beter te leren?

Groetjes,
Karim
Nou, als ik jouw was zou ik gewoon mijn best blijven doen op school, als je hard wil leren is dat een instelling die bij je karakter hoort, en dat verandert niet (zomaar). Maar probeer tegelijk ze ook niet al te veel de impressie te geven dat je leven alleen uit leren bestaat, doe ook andere dingen (hobby's), plan gewoon goed (wat niet altijd makkelijk is), zodat je naast genoeg leren ook tijd voor andere dingen hebt. Het wordt dan voor hen al een stuk moeilijker om je een 'nerd' te noemen.

En over die 7.8, dat is dus totaal niet erg. Toen ik naar de vierde ging, gingen mijn cijfers van 9'ns in de 3e ook naar 7'ens en enkele 8'ens in de 4e. Het zal dus nog wel een stukje moeilijker worden, en je zult niet altijd alleen maar hoge cijfers kunnen halen (tenzij je de reïncarnatie van Einstein bent).
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 09:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik leer steeds minder omdat mensen in mijn klas me nerd noemen
Dat soort mensen mogen als ze 16 zijn voor school dwangarbeid verrichten stage lopen, en nog meer stage lopen, totdat ze een of andere rottige baan krijgen.

Je zult merken dat naarmate je verder komt dat soort mensen verdwijnen of hun mond houden omdat ze zelf ook serieuzer worden.

Dat jij doet wat je kunt is mooi, en wie het daar niet mee eens is: Lekker laten brullen zou ik zeggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 18:55
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Waarom wil je per se vwo doen? Want ik vind dat je er een beetje té veel nadruk op legt. Dat vind ik wel vaker, trouwens, ik vind het hele 'je moet vwo doen met achten want dat is toch wel heel dicht bij ultieme perfectie'-idee een beetje stom, want de mensen die dat halen kunnen misschien wel geneeskunde studeren maar ze zijn heus niet meteen beter/gelukkiger/liever dan de mensen die dat niet halen.

Niet dat ik het je afraad om vwo te doen, dat zeker niet. Maar ik vraag me af wáárom je het zo graag wilt dat je je er zo druk om maakt. Want vwo is echt niet alles - vwo doen enkel om het vwo is het in mijn ogen niet waard (wel bijvoorbeeld om 'dat is op mijn niveau' of 'ik wil dit en dit worden'). En als jij het toevallig wilt omdat je graag het beste wilt en je graag inspant en graag uitdagingen op vwo-niveau krijgt, dan bén je eigenlijk al iemand met een vwo-instelling en dat zullen je leraren ook wel zien. Dan zouden zelfs een paar punten 'te kort' nog niet zoveel uitmaken, want het gaat óók om je houding. Maar ik zo je er niet heel ongezond druk om gaan maken, dat je ongelukkig wordt van een 7,8. Want met zulke cijfers + zo'n houding ('de nerd' uitstralen komt wel over als iemand die wel vwo zou kunnen doen, zelfs met cijfers die op het randje van de eis bungelen).

Ik zit nu trouwens in 5 vwo, en in 2 havo/vwo stond ik wellicht goede cijfers maar a. haalde ik om de haverklap onvoldoendes voor Frans en Engels (afgewisseld met magere zesjes) en b. maakte ik me totaal niet druk om welke eis dan ook. Ik wist/weet ze niet eens. Het was voor mij gewoon vanzelfsprekend dat ik op vwo zou komen, ik was immers ook altijd de 'nerd' van de klas (behalve bij vreemde talen dan). En ondertussen haal ik nog steeds wel goede cijfers, maar ik merk niets meer van jaloezie of iets dergelijks. Misschien kom ik wel als nerd over, maar boeiend. Die zijn ten slotte nog populair ook, met alle nerdbrillen en dergelijke. (; En de mensen die je het hardst uitlachen komen het eerst op het vmbo terecht. Naar mijn ervaring dan (en wel logisch ook, want schijnbaar geven ze meer om populair doen/vrije tijd/vrienden dan om hoge cijfers of zelfs voldoendes.)
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 20:06
piraat013
piraat013 is offline
Ik zelf ben totaal geen nerd ben harstikke lui toevallig slimme ouders maar meer niet. Ik hou niet van leren en ben tevreden met een 6.0 terwijl ik veel beter kan leer goed maar niet overdreven veel je leeft maar een keer tenslotte en dat geldt ook voor u forumbaas soms is vrije tijd wel belangrijker dan die stomme s.o bijvoorbeeld en eerlijk is eerlijk wie kan er goed leren met dit mooi weer

Laatst gewijzigd op 30-04-2011 om 22:16.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2011, 20:29
-Richard-
-Richard- is offline
Citaat:
Ik zelf ben totaal geen nerd ben harstikke lui toevallig slimme ouders maar meer niet. Ik hou niet van leren en ben tevreden met een 6.0 terwijl ik veel beter kan
Joined
__________________
'Jammer dat er geen IMG tekens in deze handtekeningen werken..'
Met citaat reageren
Oud 30-04-2011, 22:25
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik vind de redenering:
hoge cijfers halen = nerd = stom
echt belachelijk.

Alsof je er zoveel aan hebt om 'plezier' te maken. En ik geloof echt niet dat je gelukkig wordt als je je hele schoolperiode hebt verputst terwijl je meer kan. Dat mensen die echt 'mbo-niveau' hebben gelukkig kunnen worden met een mbo-opleiding geloof ik wel. Maar mensen die eigenlijk veel meer kunnen en de rest van hun leven een baan op mbo-niveau doen worden naar mijn idee niet gelukkig. Op gegeven moment gaat het te lage niveau toch vervelen, geen uitdaging.

@piraat, succes met je 6jes, die instelling en het mooie weer bij je examens.

Dit was trouwens even een berichtje over wat ik dus niet fijn vind. Het OT-gedeelte is: hogere cijfers halen is beter, maar je hoeft niet ongelukkig te worden van een 7.8. Het is ten eerste niet laag, en ten tweede maak je je veel te druk. Als je gespannen bent ga je ook lage cijfers halen. Zo dacht ik dat wiskunde veel te moeilijk zou zijn in klas 4 en haalde ik op de eerste toetsen alleen maar onvoldoendes, maar nu aan het eind van klas 6 is het gemiddelde van dit jaar een 9.2. Probeer je er niet zo druk om te maken, doe gewoon wat je leuk vindt en met de goede instelling kom je er echt wel.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 22:20
loveforfashion
loveforfashion is offline
Hebben mensen weleens dat als je op zich wel goede cijfers haalt zoals 8 of 9 maar toch dat gevoel hebt dat je het beter kan, omdat je bijv. niet zo je best hebt gedaan. Dat cijfer bewijst natuurlijk wel dat je er niet zoveel je best op hoeft te doen maar alsnog denkt van hmm wat als ik wel mijn best had gedaan?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 22:26
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Bij een 8 of een 9 heb ik niet zoiets van 'hm, als ik beter mijn best had gedaan...'. Misschien bij een 7 als ik er echt met de pet naar heb gegooid - of in ieder geval 'minder goed' dan normaal. Maar dan nog weet ik ook heus wel dat ik me wel voor kan nemen 'de volgende keer leer ik wel!' en het dan alsnog niet ga doen. Maar ik vind een 8 of een 9 prima genoeg, en als ik er m'n best niet voor hoeft te doen, vind ik niet 'dan moet ik maar een 10 halen' maar vind ik 'dan moeten ze het vak maar moeilijker maken'.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-05-2011, 22:45
piraat013
piraat013 is offline
@ mr Mark Bedankt man komt goed .

Easy
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 09:27
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Hebben mensen weleens dat als je op zich wel goede cijfers haalt zoals 8 of 9 maar toch dat gevoel hebt dat je het beter kan, omdat je bijv. niet zo je best hebt gedaan. Dat cijfer bewijst natuurlijk wel dat je er niet zoveel je best op hoeft te doen maar alsnog denkt van hmm wat als ik wel mijn best had gedaan?
Bij zo'n cijfer zijn het de 'domme foutjes' waardoor je geen 10 hebt. Je snapt alles wel maar je hebt bijvoorbeeld ergens de vraag gelezen of iets anders. Het is niet zo dat je ergens een 8 of 9 haalt omdat je niet je best doet en als je wel je best doet dat je dan een 10 haalt.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 10:11
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Bij zo'n cijfer zijn het de 'domme foutjes' waardoor je geen 10 hebt. Je snapt alles wel maar je hebt bijvoorbeeld ergens de vraag gelezen of iets anders. Het is niet zo dat je ergens een 8 of 9 haalt omdat je niet je best doet en als je wel je best doet dat je dan een 10 haalt.
Idd, domme foutjes zorgen er nou net voor dat je i.p.v een 8,7, een 7,9 haalt (zoals de vorige keer bij mijn Wisk-proefwerk)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Hebben mensen weleens dat als je op zich wel goede cijfers haalt zoals 8 of 9 maar toch dat gevoel hebt dat je het beter kan, omdat je bijv. niet zo je best hebt gedaan. Dat cijfer bewijst natuurlijk wel dat je er niet zoveel je best op hoeft te doen maar alsnog denkt van hmm wat als ik wel mijn best had gedaan?
hmm.. als het slordigheidsfoutjes/slechtleesfoutjes zijn, ben ik best wel kwaad op mezelf (soms) maar als het een woordjes toets o.i.d. is dan niet
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 13:46
Verwijderd
Conclussie is dus dat je je niet moet laten beïnvloeden van anderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ja hoor, ik ben het weer aan het verpesten.
hendroit
6 15-01-2013 18:20
Liefde & Relatie Meent hij het?
Birgitstylezz
26 06-09-2012 14:44
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Psychologie wanneer gaat het nou wel goed?
Zero-Zero
37 07-07-2004 17:45
Vrije tijd hooliganisme
Kuzushi
65 15-03-2004 20:58
Algemene schoolzaken Het niet meer zien zitten
niem
20 11-01-2003 14:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.