Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2011, 19:10
cenarulez
cenarulez is offline
Gaan er veel mensen meedoen aan de staking op 4 april?
En wat is nou precies de rede van de staking? Is het omdat er 1 week minder zomervakantie komt of iets anders.
Volgens mij gaan er veel mensen meedoen aan de staking omdat de zomervakantie 1 week korter word of klopt dat niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2011, 19:49
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik niet in ieder geval, want waarschijnlijk geld dit nog niet voor deze zomer...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 20:04
LittleWeird
Avatar van LittleWeird
LittleWeird is offline
Ik denk dat ik niet ga, aangezien het LAKS de actie niet steunt, heb je dikke kans op problemen op school als je wegblijft.

De staking is gewoon 'verzonnen' door 4 Amsterdamse scholieren.
__________________
~ Peace is more than just 2 fingers
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 20:40
Verwijderd
Heeft er iemand meer info??
Bijvoorbeeld hoe,wat,wie waar ...
Als het alleen gaat om de week minder vakantie ga ik niet, maar tegen de ophokuren wil ik zeker wel staken
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 21:28
piraat013
piraat013 is offline
Kijk die achterlijke Bijsterveldt is vast waarschijnlijk op haar hoofd gevallen ze wil in 2012:
- de strengere examen eisen voor havo en vwo (20% meer mensen zullen daardoor kunnen blijven zitten alleen op mijn school al)
- de vakantie inkorten met een week 2012 en dat gaan gebruiken voor studiedagen je krijgt de week vakantie terug maar verspreid over het jaar door middel van studiemiddagen
en ik ga sowieso 4 april staken ben toch 18 jaar en ben dus NIET leerplichtig kan geen problemen krijgen anderen misschien wel.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 06:56
Verwijderd
die week minder vakantie??
dat worden uiteindelijk toch weer van die ophokuren ofzo
Er moet gewoon ns een grote landelijke scholierenstaking komen, maarja mijn school geeft altijd straf, of het moet zijn dat het LAKS het ondersteunt....
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 15:57
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Bij ons zijn er via Teletop al berichten rondgegaan over die staking. Maar niet waar het is enzo, zoals met de staking tegen de 1040 uren norm in Den Haag, toen regelde onze school zelfs bussen voor iedereen die erheen wilde. En ik lees hier net het bericht van LittleWeird dat de actie niet gesteund wordt door het Laks, dus ik vind het nogal vaag gedoe. Zolang ik niet weet waar het is, en het geen 'officiële' scholierenstaking is ga ik niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 16:15
Verwijderd
Het LAKS steunde ook de grote studentenprotesten tegen de boete voor langstudeerders niet, dat was ook een officiele staking...
maar ik weet niet of er een of andere studentenbond bestaat die dat toen wel ondersteund heeft
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 17:08
cenarulez
cenarulez is offline
Er stond op het nieuws dat laks in deze fase nog niet steunt. ( met nadruk op nog) en als je meer info wil kan je dat vragen aan de stakers via twitter; leerlingenstaken

En bij ons op school gaan in onze klas meerdere mensen staken en ook 1 leraares en ik heb het pas aan 2 gevraagd. Die andere heeft geen les op 4 april dus...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 20:50
Verwijderd
Ik heb geen Twitter
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 09:01
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik snap best dat het LAKS dit niet steunt. Ik vind het overigens ook heel typisch dat scholieren gaan staken voor een week vakantie en niet voor beter onderwijs.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 09:37
Verwijderd
ik zou een staking tegen de ophokuren en ondoordachte projecten ook meer waarderen dan krijg je vanzelf beter onderwijs, als die uren nuttiger worden gebruikt...
(denk bij ondoordachte projecten aan dingen als MaS etc. sommige hebben een leuke stageplaats maar anderen staan letterlijk poep te scheppen bij een kinderboerderij)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 10:38
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
ik zou een staking tegen de ophokuren en ondoordachte projecten ook meer waarderen dan krijg je vanzelf beter onderwijs, als die uren nuttiger worden gebruikt...
(denk bij ondoordachte projecten aan dingen als MaS etc. sommige hebben een leuke stageplaats maar anderen staan letterlijk poep te scheppen bij een kinderboerderij)
En opdrachten die we moeten maken voor MaS. Echt onzin. En wat leren we van opdrachten waar je zo een hele dag en nacht mee bezig bent, en dan alsnog een 5 krijgt?! Niets! En zo zijn er wel meer onzinnige opdrachten waar een laag cijfer bijna gegarendeerd is.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 11:02
Verwijderd
Ik vind trouwens ook dat ze eerst maar voor fatsoenlijke gediplomeerde leraren moeten zorgen voordat ze zich met zulke dingen bezig gaan houden, bij mij op school maken ze zich zorgen over zogenaamde ''handige'' internetprogrammas waar we dan ons huiswerk op in moeten leveren, maar dat klas 2 al het hele jaar geen duits heeft doen ze niets aan....
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 11:25
Verwijderd
op de site van het laks staat btw nog niets over de stakingen, jammer, ik ben er groot voorstander van dat nederlandse scholieren eens een keer laten zien dat ze niet de grond in gestampt willen worden....

het is gewoon krom:

Scholen besteden veel teveel aan nutteloze dingen.
Zo hebben ze geen geld voor voldoende afvalbakken op het schoolplein, maar de leraren krijgen wel iedere week taart tijdens de vergadering.
Ze schaffen schoolfeesten op mijn school af, maar er zijn ineens wel veel meer personeelsfeesten.
Wij mogen mobieltjes alleen in de aula gebruiken, maar de nederlands lerares zit tijdens de les doodleuk te msnen.(hebben we gezien omdat t digibord nog aan stond)
Ze zorgen niet voor een invaller voor de onderbouw klassen die al een schooljaar lang geen Duits krijgen, maar kunnen ineens wel iemand betalen om de plantsoenen van de school dagelijks te onderhouden…
Én ze huren iemand in om een digitaal leerproject op te starten waar niemand baat bij heeft…

Ik zeg: staken tegen ongeschoolde leraren en ophokuren!!

enigste nadeel is wel dat als het niet zo landelijk bekend wordt gemaakt ik ws weer een van de enigste van de school ben die gaat staken
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 11:40
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Hé, eendhond, waarom ga je niet in de leerlingenraad van je school en probeer je er wat aan te doen? Volgens mij gaat jouw irritatie vooral over jouw school en niet zozeer over heel Nederland. (:
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 12:52
Verwijderd
Omdat mijn school geen leerlingenraad heeft
die hadden ze een, maar ze kregen niets voor mekaar, en er waren veel te weinig leden...
Toen heeft de directeur besloten dat die niet meer mocht bestaan...

En ja, het gaat mss grotendeels over mijn school...
Maar een aantal leraren beweren dat die wekelijkse portie taart vanuit de regering wordt betaald omdat dat in de CAO zou staan of zoiets, en dat vind ik echt niet kunnen, dat de regering moet bezuinigen op het onderwijs maar ondertussen wel taart kan betalen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 13:02
piraat013
piraat013 is offline
ahahha die taart is echt grappig maar tegelijk ook echt hard voor de leerlingen die op die school zitten veel suc6

Laatst gewijzigd op 19-03-2011 om 13:16.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-03-2011, 18:10
cenarulez
cenarulez is offline
Er gaan steeds meer mensen staken. ik heb zelf al 1 iemand op dit forum overgehaald en iemand van mijn werk. En ik heb het pas aan 3 mensen gevraagd. Dus als iedereen aan mensen die hij kent dit zou vragen krijg je dus veel meer mensen die gaan staken. En als ik maandag weer naar school ga ga ik het aan veel meer mensen vragen. als iedereen dit zou doen kan je heel veel mensen op 1 dag erbij krijgen en kan het dus een hele grote staking worden.
dus denk niet van ik ga niet meedoen omdat er nog maar weinig mensen meedoen. als je meedoet en 3 mensen overhaald en die doen dat ook weer zijn het er vanzelf heel veel.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2011, 20:55
naomii__X
naomii__X is offline
voor welke school geld dit ? (voor vwo/havo enz?) of hoger?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 06:46
cenarulez
cenarulez is offline
De zomervakantie geld voor iedereen dus dit ook
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 12:40
Verwijderd
Bij ons op school hebben een paar leerlingen het er wel ff over gehad, maar verder heb ik er niet echt veel van gehoord. Bovendien kom je bij onze school behoorlijk in de problemen als je gaat staken XD
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 15:28
Verwijderd
Bij mij alleen als het laks het niet heeft ondersteund...
Hopen dat ze dat snel gaan doen dan...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 15:38
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Wat is het eigenlijk voor onzin dat mensen gaan staken terwijl ze niet eens weten waar de staking precies over gaat?
Zeg dan gewoon dat je een dag van school wilt spijbelen zonder gestraft te worden ipv dat je gaat staken.
In mijn omgeving heb ik inmiddels gehoord van sommigen dat het tegen die ene week zomervakantie is (die weer over andere dagen van het jaar verspreid wordt dus uiteindelijk krijg je die alsnog dus waarom zou je zeuren?) of dat het tegen 'te veel huiswerk' is wat ik ook onzin vind omdat we volgens mij sinds vroegah al veel minder hw hoeven te maken + ons onderwijs (voor mij gevoel) al lang niet meer zo goed is als we altijd denken/dachten dat het is/was.

Conclusie: Ik ga no way aan die staking mee doen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 15:59
piraat013
piraat013 is offline
Ja, nerds en stuudjes die willen nooit staken die spijbelen ook nooit dan snap ik waarom jij niet wilt staken jij denkt teveel aan de consequentie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2011, 16:58
Verwijderd
die 5 roostervrije dagen worden door een school hier in de buurt letterlijk opgevat, gewoon 5 (ahummm)''boeiende'' excursiedagen ervoor in de plaats...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 14:18
geen school
geen school is offline
Niet gaan als je staakt dan zullen ze het zekers doen
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 15:42
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
zegt 'geen school' nou dat we niet moeten staken?

als mijn vrienden tenminste zin hebben om mee te doen (waarschijnlijk doet mijn halve klas mee) dan ben ik waarschijnlijk aan het staken (geen idee als er nog wat geregeld word...?
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 15:49
Verwijderd
op school hadden sommige het er vandaag wel over dat ze met zn allen thuis bleven.....
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 15:51
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
op school hadden sommige het er vandaag wel over dat ze met zn allen thuis bleven.....
dat is gewoon spijbelen -.-
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 19:35
Im special
Im special is offline
Ik zie niet echt hoe dit erg is...
In het "passend" onderwijs wordt 300 miljoen bezuinigd, waardoor de klassen te groot worden, er te weinig leraren zijn, we niet genoeg les krijgen, en 1/3 van de leerlingen niet kan blijven...
Daarbovenop ook nog die vakantie...
Is het niet wat om DAAR over te staken?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 20:34
piraat013
piraat013 is offline
@ Mogool boven mij ,
Dit is een forum lul! Tuurlijk schrijf ik geen ABN stuud.En kijk zelf is ook naar je comment, ik zie al een fout .

Met geen vriendelijk groet,
Mohamed Abdulkadir

Laatst gewijzigd op 21-03-2011 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 20:39
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
@ mogool boven mij Dit is een forum lul tuurlijk schrijf ik geen ABN stuud.En kijk zelf is ook naar je comment ik zie al een fout .

Met geen vriendelijk groet,
Mohamed Abdulkadir
maar dat betekent niet dat je mag zeggen wat je wilt -.-

asociaal
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 20:42
#Pieteer#
Avatar van #Pieteer#
#Pieteer# is offline
Ik las net op deze 2 website's van RTL Nieuws dat LAKS in overleg is met die 4 scholieren om te kijken of ze kunnen samenwerken.

Bronnen :
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...renstaking.xml

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...eft_succes.xml
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 20:45
#Pieteer#
Avatar van #Pieteer#
#Pieteer# is offline
Trouwens mijn mentor vertelde dat er normaal bij een staking een algemeen verzamel punt komt.
Zo kan je je inschrijven en bij eventueel problemen met school kon je laten zien dat je daar bent geweest ofzo.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 20:47
piraat013
piraat013 is offline
Dit is een vrije land man. Hier in Nederland is iedereen aso.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-03-2011, 21:02
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
Dit is een vrije land man. Hier in Nederland is iedereen aso.
totaal mee oneens ik ben niet 'aso'
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 21:35
Verwijderd
Citaat:
omg, kijk toch eens hoe slecht jou interpunctie en zinsbouw zijn. Het lijkt me duidelijk dat je wel wat extra school (Nederlands les) kunt gebruiken. Ik hoor de laatste tijd wel vaker dat de gemiddelde Nederlander erg slecht zijn eigen taal spreekt en schrijft. Misschien moeten we inderdaad maar gaan staken voor beter (en gratis) onderwijs (met meer begeleiding voor leerlingen met een taalachterstand).

Als het niet wat duidelijker word waarom er gestaakt word doe ik waarschijnlijk niet mee. De vorige keer dat er bij ons gestaakt werd (tegen die extra uren ofzo) was het echt een ongeregeld zooitje. Als je het bovendien gewoon doet om thuis te kunnen blijven kun je beter een andere smoes bedenken of in de tussentijd een duidelijke brief op stellen met echte verbeterpunten voor het Nederlandse onderwijs.
Nice! Grammaticale fouten in een bericht waarin je iemand aanspreekt op zijn slechte Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Dit is een vrije land man. Hier in Nederland is iedereen aso.
En jij geeft het goeie voorbeeld door termen als 'lul' en 'stuud' door het forum te slingeren?

Je hebt je in elk geval prima aangepast dan.

Ow, en als het je niet bevalt in Nederland, ga je toch lekker naar het midden oosten?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 23:37
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
En jij geeft het goeie voorbeeld door termen als 'lul' en 'stuud' door het forum te slingeren?

Je hebt je in elk geval prima aangepast dan.

Ow, en als het je niet bevalt in Nederland, ga je toch lekker naar het midden oosten?
eigenlijk zou ik tegen je in moeten gaan...
maar je hebt gelijk...
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 06:13
Verwijderd
jongens jongens, ik ben dan wel geen forumbaas maar straks moeten we nog gaan staken tegen verkeerd taalgebruik op scholierenfora
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 07:58
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
jongens jongens, ik ben dan wel geen forumbaas maar straks moeten we nog gaan staken tegen verkeerd taalgebruik op scholierenfora
dan staak ik liever tegen het feit dat ik al 3 maanden geen frans heb en dit jaar ook 2 maanden zoonder nederlands zat -.-
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 14:09
piraat013
piraat013 is offline
@OLHA1 Als jij eerst gaat dan zie ik wel of ik naar het midden-oosten kom?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 14:57
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
ik bedoelde niks met het midden-oosten daar ben ik geen voorstander van hoor dat je weggaat, want dan komt niemand verde

ik vind alleen wel dat je niet zomaar met die termen moet strooien en dat je best dom argument hebt op jou punt van dat iedereen een 'aso' is
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 15:07
piraat013
piraat013 is offline
Dat was sarcastische bedoeld ,maar op pc kun je dat niet ruiken (figuurlijk) .Nee die meisje irriteerde mij ze wilt mijn fouten verbeteren zogenaamd docent Nederlands,terwijl ze zelf ook fouten had gemaakt in haar comment.Epic fail! Zand er over klaar.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 15:14
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
nu het dan hopelijk weer ontopic kan:
LAKS zegt dat ze geen reden zien om 4 april staking te ondersteunen! Ik snap niet hoe ze dat kunnen zeggen als je kijkt naar dat de examens moeilijker worden en de leraren slechter!

maar dat betekent ook dat er waarschijnlijk niet erg naar ons geluisterd gaat worden
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 16:35
piraat013
piraat013 is offline
@01ha1 kijk je ook one piece ik vind het echt zielig dat luffy zijn broer ace verloren heeft en wb is ook al dood akianu is klootzak met zijn magma xd

ontopic de examen worden steeds moeilijker ik ben bang dat daardoor 20 % meer leerlingen gaan zakken misschien zelfs wel meer vorige jaar heb ik vmbo tl examen gedaan en ze maken de examen steeds moeilijker en geven dan een norm van 0,9 ofzo terwijl economie veel mensen niet af hadden binnen de normale tijd en dan krijg je zo n shit norm van 0,4 terwijl in 2009 een makkelijke examen een norm had van 0,9 ik vind het vreemd ,maar ik ben geslaagd ik kan pas volgende jaar stressen om examen maar heeft iemand een idee wat we beste kunnen doen?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 18:14
Verwijderd
uiteindelijk kosten al die belachelijke regels den haag alleen maar geld....

er zullen minder leraren komen, zorgt voor overvolle klassen, veel kinderen kunnen daar slecht tegen gaan spijbelen etc. etc. (verhaaltje van rondhangen en jeweetwel)
er zullen meer mensen zakken voor hun examens, ongetwijfeld een aantal zullen geen herkansing willen doen, belanden op straat, ook weer criminaliteit/rondhangen verhaal etc.
en de andere helft doet er veel langer over maar dat kost de staat ook weer geld.....

En dan maar zeuren dat nederland vergrijst, maar het ondertussen alles behalve aantrekkelijk maken in nederland te blijven
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 20:49
Verwijderd
Op school hadden ze het erover een mail/brief actie te doen, dat dan iedereen een mail of brief met allemaal dezelfde tekst naar de minister stuurt....
Ik heb er alleen weinig vertrouwen in dat dat gaat lukken....
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 20:59
Bram-(95)!
Avatar van Bram-(95)!
Bram-(95)! is offline
Ik ga gewoon weer lekker staken dit jaar!
Smorgens lekker uitslapen, en s'middags eens kijken wat er te doen valt op school.
Meteen een paar Cobra's meenemen, voor het gewenste schrik effect
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 20:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Busstaking tijdens examens
T_ID
500 10-06-2008 18:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israël/Palestina IV
Verwijderd
500 30-07-2006 22:08
Algemene schoolzaken Arrest 13 mrt 1987
synclinorium
6 07-11-2005 17:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.