Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2005, 17:01
confused
Avatar van confused
confused is offline
ik heb nu 5 daro retard capsules gecrusht en met water vermengt en opgedronken.. en voel nog niks..

weet iemand welke hoeveelheid goed is hoeveel capsules
k ben 55 kilo ong
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-11-2005, 17:14
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Pak er 25, gewoon hele pillen inslikken werkt ook prima.

Weeg 85 kg en met 30 pillen had ik een lvl 3 trip.

5 is bijna niks, en het duurt pak'm beet een half uur à 3 kwartier voor het in begint te werken.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:18
confused
Avatar van confused
confused is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 16-11-2005 @ 18:14 :
Pak er 25, gewoon hele pillen inslikken werkt ook prima.

Weeg 85 kg en met 30 pillen had ik een lvl 3 trip.

5 is bijna niks, en het duurt pak'm beet een half uur à 3 kwartier voor het in begint te werken.

ok neem er nog 5
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:30
confused
Avatar van confused
confused is offline
ja ik denk dat ik het verkeerd heb aangepakt, in 3 uur had ik het 5 genomen en voelde niks nu 3 tegelijk en wacht ik af
maar denk dat doordat ik het verkeerd doe baggerslecht is.

DXM gebruikers?
ik ben 55 kg ongeveer dus 15 capsules moeten genoeg zijn?
en moet ik die tegelijk of om het uur nemen?
wie geeft me een paar tips ben benieuwd..

p.s. word wel licht in me kop
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:30
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
confused schreef op 16-11-2005 @ 18:18 :
ok neem er nog 5
Als je dr nog 15 neemt dan kom je met jouw gewicht waarschijnlijk wel in een redelijke trip terecht
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:32
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
DXM: Vragen en antwoorden.

I'm walking with the robots tonight.

Wat is DXM?
DXM staat voor Dextromethorfan. Het is een sterk disassociatief middel (net zoals Ketamine, lachgas en PCP) dat in kleine hoeveelheden hoestprikkeldempend werkt.

De chemische naam van Dextromethorfan is C18H25NO.

Waar kan ik DXM krijgen?
DXM is te verkrijgen bij de drogist en de apotheek. Het wordt verkocht onder de naam Daro Retard Capsules. In één pakje Daro zit zo'n 290mg DXM. Daro-capsules worden per tien verkocht voor zo'n € 5,50. Het pakje ziet er als volgt uit:


Hoe gebruik ik DXM?
Je trekt de capsules open, en legt de bolletjes op een bord of schaaltje. Hierna druk je deze goed fijn met een vork of een theelepeltje. Een koffiemolen op de fijnste stand werkt ook; een peper- of zoutmolen meestal niet.

Hierna neem je je DXM in met water of een andere drank. Yoghurtdranken zijn af te raden, omdat DXM de smaak tot iets heel smerigs vervormt, smeriger zelfs dan de DXM zelf.

Want ja, DXM is héél erg vies. Als je er bijna niks van wil proeven, moet je het combineren met orgeade: Surinaamse amandelsiroop die je aanlengt met water.

Waarom moet ik de inhoud van de capsules fijnstampen?
Daro Retard capsules hebben een langdurige werking, omdat de DXM verpakt is in wasbolletjes van verschillende dikte. Deze worden dus geleidelijk afgebroken, waardoor de DXM verspreid over zo'n uur of acht vrijkomt. Als je de capsules gewoon direct inneemt, space je heel licht maar wel heel lang.

Hoe lang duurt DXM?
Dat ligt eraan wat je dosis is en hoe goed je de wasbolletjes crusht. Bij recreatief gebruik (ongeveer één pakje) kan je erop rekenen zo'n vijf tot acht uur zoet te zijn.

Hoe vaak kan ik DXM gebruiken?
Zo vaak als je wil, in principe zelfs meerdere keren op een dag. Maar dat is niet aan te raden, omdat dat extra schadelijk is voor je hersens. Het beste is om het niet vaker te gebruiken dan één keer per twee weken.

Is DXM gevaarlijk?
Dat ligt eraan. Zo lang je minder dan 2 gram (2000mg) gebruikt, loop je vrij weinig risico. Méér dan dat, en je kan een trip richting ziekenhuis verwachten.

Pas op als je DXM neemt bij het uitgaan. Je kan snel oververhit raken als je DXM op hebt, veel sneller dan als je bijvoorbeeld MDMA (XTC) op hebt.

Verder lijdt 12% van alle Nederlanders aan CYP2D6-deficiëntie. Dit is een leveraandoening waarbij het enzym dat DXM afbreekt niet, of in mindere mate, wordt aangemaakt. Hierdoor moet alle DXM in je lichaam door andere enzymen worden afgebroken, die daar veel minder geschikt voor zijn. Daarom reageert het lichaam van mensen met deze aandoening véél heftiger op DXM.

Begin daarom altijd met 5 capsules, zo'n 150mg DXM. Ga je hiervan al hélemaal uit je bolletje, dan heb je dus CYP2D6-deficiëntie.

Is DXM schadelijk dan?
Ja, DXM is schadelijk voor je hersens. Het is in verband gebracht met Olney's Lesions, een soort hersenschade die wordt aangericht door het gebruik van disassociatieve drugs. Lachgas is het minst schadelijk, dan Ketamine, dan DXM en PCP is het meest schadelijk. Een 'third plateau'-dosis DXM is waarschijnlijk even schadelijk als een paar dagen flink doorzakken met alcohol.

Third Plateau? Wat is dat?
Kenners van de drug hebben vier plateaus in kaart gebracht:

1,5-2,5mg per kilo lichaamsgewicht - bij een gewicht van 70 kilo is dit 105-175mg
Op het eerste plateau word je enigszins vaag. Bij een normaal lichaamsgewicht zijn dit zo'n vijf capsules. Veel mensen merken bijna niets van het eerste plateau.

2,5-7,5mg per kilo lichaamsgewicht - bij een gewicht van 70 kilo is 175-525mg
Op het tweede plateau heb je enigszins het gevoel dat je lichaam van je geest wordt losgekoppeld. Je bewegingen worden anders, houterig en robot-achtig. Hier merk je weinig van tot je probeert rond te lopen. Verder heeft DXM een licht euforische en empathische werking, enigszins vergelijkbaar met MDMA (XTC). Bij een dosering als deze kan je prima uitgaan. Dit is een 'recreatieve dosis.'

7,5-15mg per kilo lichaamsgewicht - bij een gewicht van 70 kilo is 525-1050mg
Op het derde plateau is dit effect veel heviger. Je bent niet meer in staat om normaal te bewegen, en je ziet er ook behoorlijk freaky uit. Hier stopt het spacen en begin je met echt te trippen. Het beste kan je met je favoriete muziek op op je bed gaan liggen, want de deur uit gaan, lopen of zelfs maar opstaan wordt onmogelijk. Dit is een erg heftige ervaring, absoluut niet vergelijkbaar met het trippen op psychedelica zoals paddestoelen of LSD. Dit is veel zwaarder voor je lichaam en schadelijker voor je hersenen, en er is de kans dat je een bad trip krijgt. Dit is een erg heftige ervaring, vergelijkbaar met een bijna-doodervaring.

15-30mg per kilo lichaamsgewicht - bij een gewicht van 70 kilo is 1050-2100mg
Op het vierde plateau kan alles gebeuren. Contact met andere entiteiten, volledige out-of-body-ervaringen; noem maar op. Zeker niet iets dat je regelmatig wil ervaren.

Er is ook een vijfde plateau, plateau sigma, dat bereikt wordt door met korte tussenpozen, gedurende langere tijd, lage dosissen DXM in te nemen. Dit is zéér schadelijk voor de hersenen, en wordt daarom ook sterk afgeraden.

Is DXM verslavend?
Ja. Het is geestelijk vrij verslavend, en als je het een tijdje dagelijks gebruikt en dan opeens stopt kan je enige lichamelijke ontwenningsverschijnselen verwachten.

Hoe zit het met de tolerantie?
Als je vaak DXM gebruikt, heb je steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Als je het gebruik beperkt tot ééns in de twee weken, krijg je hier in principe niet mee te maken.

Waarmee mag ik DXM wel / niet combineren?
Als je een pak grapefruitsap drinkt voordat je je DXM neemt, space je een stuk harder. Drink alleen niet méér dan een liter.

DXM valt uitstekend te combineren met Tryptamines zoals LSD.

DXM valt uitstekend te combineren met ephedrine (ephedra). Dit is een goede combinatie omdat DXM van zichzelf géén stimulerende (oppeppende) werking heeft.

DXM valt goed te combineren met alcohol.

Veel mensen vinden roken en/of blowen extra lekker als ze DXM op hebben.

DXM mag absoluut níet gecombineerd worden met Phenethylamines (MDMA (XTC), MDEA, MDE, MDA, en 2C-B en aanverwanten (2C-I, 2C-T-2, 2C-T-7).
Deze combinatie kan dodelijk zijn.

Er is nog niets bekend over het combineren van DXM met Explosion (Methylone). Doe dit dus niet!

Combineer DXM ook niet met amfetaminen (speed) of cocaïne. Dit is een zéér gevaarlijke combinatie.

Combineer DXM ook niet met opiaten (opium, codeïne, morfine, heroïne), omdat dit een gevaarlijk onderdrukkend effect op de ademhaling kan hebben - dit kan ervoor zorgen dat je stopt met ademen en dus stikt.

Ten slotte mag je DXM nooit en te nimmer combineren met MAO-remmers (MAOIs). Dit is een combinatie die vrijwel altijd dodelijk zal aflopen.

Kan ik DXM roken?
Nee. Dextromethorfan wordt omgezet in enkele zéér giftige chemische stoffen wanneer het in contact komt met vuur. Niet doen dus.

Kan ik DXM snuiven?
In principe wel, maar alleen als je het puur weet te krijgen. Je wil geen paar gram gecrushte wasbolletjes in je neusgaten krijgen.

Waar kan ik nog meer lezen over DXM?
Erowid DXM Vault: http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm.shtml
William White's DXM FAQ: http://www.erowid.org/chemicals/dxm/faq/

Schaamteloos gejat van FOK!
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:32
confused
Avatar van confused
confused is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 16-11-2005 @ 18:30 :
Als je dr nog 15 neemt dan kom je met jouw gewicht waarschijnlijk wel in een redelijke trip terecht
dus 25 ... kan je antwoord geven op me vraag hoeveel in 1 keer en hoeveel tijd ertussen.. heb nl geen zin om voor een dood vogeltje in het ziekenhuis te belanden.. want die info staat er niet wat je geeft maar ja
no risk no fun zeggen ze he
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:34
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
confused schreef op 16-11-2005 @ 18:32 :
dus 25 ... kan je antwoord geven op me vraag hoeveel in 1 keer en hoeveel tijd ertussen.. heb nl geen zin om voor een dood vogeltje in het ziekenhuis te belanden.. want die info staat er niet wat je geeft maar ja
no risk no fun zeggen ze he
1,5-2,5mg per kilo lichaamsgewicht - bij een gewicht van 70 kilo is dit 105-175mg
Op het eerste plateau word je enigszins vaag. Bij een normaal lichaamsgewicht zijn dit zo'n vijf capsules. Veel mensen merken bijna niets van het eerste plateau.

2,5-7,5mg per kilo lichaamsgewicht - bij een gewicht van 70 kilo is 175-525mg
Op het tweede plateau heb je enigszins het gevoel dat je lichaam van je geest wordt losgekoppeld. Je bewegingen worden anders, houterig en robot-achtig. Hier merk je weinig van tot je probeert rond te lopen. Verder heeft DXM een licht euforische en empathische werking, enigszins vergelijkbaar met MDMA (XTC). Bij een dosering als deze kan je prima uitgaan. Dit is een 'recreatieve dosis.'

7,5-15mg per kilo lichaamsgewicht - bij een gewicht van 70 kilo is 525-1050mg
Op het derde plateau is dit effect veel heviger. Je bent niet meer in staat om normaal te bewegen, en je ziet er ook behoorlijk freaky uit. Hier stopt het spacen en begin je met echt te trippen. Het beste kan je met je favoriete muziek op op je bed gaan liggen, want de deur uit gaan, lopen of zelfs maar opstaan wordt onmogelijk. Dit is een erg heftige ervaring, absoluut niet vergelijkbaar met het trippen op psychedelica zoals paddestoelen of LSD. Dit is veel zwaarder voor je lichaam en schadelijker voor je hersenen, en er is de kans dat je een bad trip krijgt. Dit is een erg heftige ervaring, vergelijkbaar met een bijna-doodervaring.

15-30mg per kilo lichaamsgewicht - bij een gewicht van 70 kilo is 1050-2100mg
Op het vierde plateau kan alles gebeuren. Contact met andere entiteiten, volledige out-of-body-ervaringen; noem maar op. Zeker niet iets dat je regelmatig wil ervaren.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:45
confused
Avatar van confused
confused is offline
dank je wel volgende keer koop ik 2 doosjes en neem k gewoon 5 tegelijk ofzo in een uur
bedankt voor je tippie
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:52
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Ding is met daro pillen dat het vertraagde afgifte is en er dus geen zinnig woord over valt te zeggen hoeveel je op een bepaald tijdstip in je bloedbaan hebt.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:55
confused
Avatar van confused
confused is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 16-11-2005 @ 18:52 :
Ding is met daro pillen dat het vertraagde afgifte is en er dus geen zinnig woord over valt te zeggen hoeveel je op een bepaald tijdstip in je bloedbaan hebt.
ok heb er nu 7 achter me kiezen en ben een beetje dizzy meer niet.. maar zoals jij het zegt doe ik het maar rustig aan de volgende keer ...
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:56
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
confused schreef op 16-11-2005 @ 18:55 :
ok heb er nu 7 achter me kiezen en ben een beetje dizzy meer niet.. maar zoals jij het zegt doe ik het maar rustig aan de volgende keer ...
als je echt flink wil trippen dan moet je toch echt een hogere dosis nemen.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:59
confused
Avatar van confused
confused is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 16-11-2005 @ 18:56 :
als je echt flink wil trippen dan moet je toch echt een hogere dosis nemen.


jaja dit was een probeersel vandaar mijn vragen

dus volgende keer een stuk of 20
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:15
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
heb ze ook een tijdje geleden gekocht
ben erg benieuwd, nu nog even tijd voor vinden
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:39
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Footprint schreef op 16-11-2005 @ 19:15 :
heb ze ook een tijdje geleden gekocht
ben erg benieuwd, nu nog even tijd voor vinden
Aanrader

Probeer alleen niet te communiceren, dat gaat toch niet, en blijf weg van anderen want je kan toch alleen maar op de bank liggen en verder niks.
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:29
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
hehe en als je het met zijn 2en doet?

topic trouwens
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:09
Augustus
Avatar van Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Footprint schreef op 16-11-2005 @ 20:29 :
hehe en als je het met zijn 2en doet?

topic trouwens
Ook gaaf, bij een dosis van 8mg per kilo en met iemand die je vertrouwd.
__________________
pr0n parades and drug raids
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 22:48
Verwijderd
opzich klinkt t wel wat heftiger dan ik eerst dacht, maar misschien wel lache voor een keer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-11-2005, 00:10
Günther
Avatar van Günther
Günther is offline
Citaat:
Fishy schreef op 16-11-2005 @ 23:48 :
opzich klinkt t wel wat heftiger dan ik eerst dacht, maar misschien wel lache voor een keer.
__________________
spoorontwijkend gedrag
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 01:10
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
erg informatief topic, dit ga ik zeker een keer doen

nu nog zien wanneer..... kerstvakantie
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 08:04
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Citaat:
K-pax schreef op 17-11-2005 @ 02:10 :
erg informatief topic, dit ga ik zeker een keer doen

nu nog zien wanneer..... kerstvakantie
x2
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 09:24
netram
Avatar van netram
netram is offline
klinkt idd wel leuk om een keer mee aan de slag te gaan
__________________
3l$ i$z Mii Du$|-|y // "Lekker oeverloos graaien in een natte doos" © Hecatomb // Igor is mijn kebatsje
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 10:20
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Twijfel of ik van't weekend voor de recreatieve dosis ga
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 12:01
darq
Avatar van darq
darq is offline
dissociatieve drugs .... waardeloze crap! vast nog niks over gehoord of wel TS
__________________
Sigmoid: f(x) = 1 / (1+(e^-x)) [A nice and gentle slope]
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 13:56
confused
Avatar van confused
confused is offline


ik had er tien op maar zoals mephisto al zei het is niet met zekerheid te zeggen wanneer en hoeveel er in je bloed komt.
Daarom vind ik het wel riskant want ik ben er zo 1 ik neem het gewoon in en wacht verder wel af, maar gister voelde ik me net
alsof ik dus aangeschoten was

15 capsules lijkt mij de juiste hoeveelheid voor 55 kilo
want trippen deed ik niet.. steeds uitproberen

maar ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie ervaringen zijn,
hoeveel capsules in te nemen en wat er gebeurde.. inclusief of je je kut voelde ja of nee

zijn er mensen die dxm gebruiken meld je ervaringen want ben er niet bekend mee
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2005, 20:58
Augustus
Avatar van Augustus
Augustus is offline
Citaat:
confused schreef op 17-11-2005 @ 14:56 :


ik had er tien op maar zoals mephisto al zei het is niet met zekerheid te zeggen wanneer en hoeveel er in je bloed komt.
Daarom vind ik het wel riskant want ik ben er zo 1 ik neem het gewoon in en wacht verder wel af, maar gister voelde ik me net
alsof ik dus aangeschoten was

15 capsules lijkt mij de juiste hoeveelheid voor 55 kilo
want trippen deed ik niet.. steeds uitproberen

maar ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie ervaringen zijn,
hoeveel capsules in te nemen en wat er gebeurde.. inclusief of je je kut voelde ja of nee

zijn er mensen die dxm gebruiken meld je ervaringen want ben er niet bekend mee
-------------------------------------------------------------------------------

Augustus
19M - Lid



gepost op 24-03-2005 @ 18:50

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb zowel dampo capsules bij droge hoest als dare retard gebruikt. Bij dampo 400mg en bij Daro 350mg. Ik ervaarde bij beide merken een gematigd visuele trip en kleurveranderingen. Daarnaast werd m'n motoriek verstoord waardoor ik op een robot-achtige manier leek voort te bewegen.
In combinatie met chille muziek heeft het een lekker ontspannend effect en wekt het een sfeer van een soort droomwereld op.
Bij mij duurde de "trips" 6 en 8 uur, met het opkomen en de roes erna erbij gerekend. De dag erna ervaarde ik de wereld nog steeds anders alsof ik aangenaam verdoofd was en mij in een lichte roes voort bewoog.
Een risico van DXM is wel dat het ongelooflijk veel vitamine b12 van je hersenen vraagt.
__________________
pr0n parades and drug raids
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 12:04
cup a soup
cup a soup is offline
Ik had een soortgelijke ervaring ermee als Augustus. Ik had niet echt last van motoriek die slechter werd. Wel had het in het begin een vervelend lichamelijk effect, misselijk enzo. Licht visuele trip, vrij emotieloos, verdoofd. Later met waterpijp erbij en getriggerd door lachgas werd het sterk visueel, kleine hallucinaties, emotievoller. De volgende dag leefde ik ook nog in een roes, maar ik had de bolletjes ook niet fijngestampt.

Over het innemen: fijnstampen, droog in je mond doen en dan met een slok water alles wegspoelen. Dan proef je er bijna niks van. Mixen met water maakt het smeriger en meer.
__________________
cup a soup is wel dom, maar niet slim
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 15:05
Verwijderd
jeeezus, waarom hebben we hier geen forumbaas met veel drugkennis die alle fouten uit de topics haalt..hier staat echt te veel bullshit!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 15:55
confused
Avatar van confused
confused is offline
Citaat:
Oma schreef op 18-11-2005 @ 16:05 :
jeeezus, waarom hebben we hier geen forumbaas met veel drugkennis die alle fouten uit de topics haalt..hier staat echt te veel bullshit!
zeg jij het juiste eens dan
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 17:25
Type
Avatar van Type
Type is offline
Oma, wat is er zo fout dan?

Ik heb een tijdje terug (zomervakantie nog, toen ik net op kamers zat) ook DXM gedaan, en de dosis aangehouden die in Mephisto zijn post staat.

Al die bullshit over wel / niet combineren kan ik niet verifiëren, en ik zou ook niet precies kunnen zeggen op welk 'plateau' ik zat, maar na... 7 capsules (fijngestampt, we hebben hier zo'n vijzel en kom) over een periode van 1,5 uur ingenomen (3, 2, 2) voelde het wel alsof alles een beetje deinde op water, en snapte ik niet veel meer van mijn eigen lichaam...
Komt wel enigszins overeen met plateau 1 en 2 dus. Wat dat betreft is het imo best accuraat.

Zou jij voor mij de fouten eruit kunnen halen? Vind het altijd leuk om bij te leren
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 18-11-2005, 18:50
Verwijderd
mwah doelde meer in 't algemeen op dit forum en niet zozeer in dit topic. Het irriteerd me dat er veel foute en/of onvolledige info. wordt gegeven. Hoop mensen die hier komen nemen dat aan voor de waarheid en gebruiken die info. als richtlijn. Ik weet ook laaaang niet genoeg om al die shit te verbeteren, geen zin in ook, maar het is kut dat mensen zo makkelijk info. geven zonder dat ze er zelf het fijne van weten.

Volgens mij onderschatten best veel mensen het effect van DXM (ws omdat het als hoestdrank in de winkel verkocht wordt?), terwijl het een zeer heftig dissociatief kan zijn. De eerste keer NOOIT meer dan 100 mg nemen en niet na anderhalf uur al nieuwe dosissen pakken. Éen op de 14 mensen heeft last van enzyme defficiency. Hierbij reageer je overgevoelig op DXM en kun je dagen erg ziek zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2005, 14:02
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
die hoestdrankcapsule shit heb ik niks mee. Koop/ krijg/ biets gewoon 'echte' dxm pillen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:30
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
das makkelijker gezegd dan gedaan
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 09:00
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
HTID schreef op 23-11-2005 @ 20:30 :
das makkelijker gezegd dan gedaan
Netwerken
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 18-11-2005 @ 19:50 :
mwah doelde meer in 't algemeen op dit forum en niet zozeer in dit topic. Het irriteerd me dat er veel foute en/of onvolledige info. wordt gegeven. Hoop mensen die hier komen nemen dat aan voor de waarheid en gebruiken die info. als richtlijn. Ik weet ook laaaang niet genoeg om al die shit te verbeteren, geen zin in ook, maar het is kut dat mensen zo makkelijk info. geven zonder dat ze er zelf het fijne van weten.

------knip-----
Ik doelde meer in 't algemeen op dit forum, en niet zozeer in deze topic. Het ergert me dat er veel fouten en/of onvolledige informatie wordt gegeven.
------eind-----
Een betere wereld begint bij jezelf. En als je zelf niet met vollediger/correctere informatie komt dan anderen (misschien omdat jj dat ook gewoon op moet zoeken), houd dan alsjeblieft gewoon je bek en blijf weg ofzo.

Voor de rest is dit inderdaad een relaxete topic. De info die ik op internet over DXM gevonden heb op sites die er wat vanaf zouden moeten weten, gerelateerd aan de uitspraken hier, klopt aardig. Alleen zijn er natuurlijk verschillende visies. Ik weet bijvoorbeeld dat Wann het gebruik icm alcohol af zal raden, terwijl een eerdere post hier vermeldt dat dat prima kan.
Het is dus ook een stuk persoonlijke ervaring. Ik ga het zometeen halen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 12:37
Verwijderd
tja met foute info. geven op een forum kunnen mensen onverantwoord drugs gaan gebruiken, met spelfouten doe je niemand kwaad (behalve mierenneukers).
Ik zeg dat als je van een bepaald onderwerp niet genoeg af weet je niet moet posten en dat doe ik dus ook niet.
En wat lul je ik kom niet met correcte informatie, ik post juist iets heel belangrijks. En of ik weg blijf check ik zelf wel he
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-11-2005, 13:09
Verwijderd
Mijn punt is, dat als je geen 'betere' info hebt, dat je dat wel ffkes moet onderbouwen...

En met spelfouten kan je zakken voor examens. Op deze manier leren we het elkaar verkeerd aan en zakken we gezamelijk voor alle examens Nederlands.
Spreekjemoerstaalpuntenel
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:19
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Misschien zouden jullie allebei eens op zoek moeten gaan naar bronnen.

http://www.teengrowth.com/index.cfm?...&subdesc=Drugs
__________________
Theorie... Ja. Praktijk... uh Nee.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:26
Verwijderd
Sorry maar noem je dat een bron?
Zie de post van Mephisto voor echte info
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 26-11-2005 @ 14:09 :
Mijn punt is, dat als je geen 'betere' info hebt, dat je dat wel ffkes moet onderbouwen...

En met spelfouten kan je zakken voor examens. Op deze manier leren we het elkaar verkeerd aan en zakken we gezamelijk voor alle examens Nederlands.
Spreekjemoerstaalpuntenel
whaha of spelfouten of foute drugsinfo meer kwaad doet zal ik maar niet over beginnen, win ik toch
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 26-11-2005 @ 16:40 :
whaha of spelfouten of foute drugsinfo meer kwaad doet zal ik maar niet over beginnen, win ik toch
Je gaat echter niet in op de rest van mijn aantijgingen. Win ik toch nog
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 18:00
Verwijderd
true ik had brondvermelding moeten posten maar dat doet (bijna) niemand hier en aangezien dat ook niet mijn punt van kritiek was..maar ik zal het opzoeken!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Oma schreef op 26-11-2005 @ 19:00 :
true ik had brondvermelding moeten posten maar dat doet (bijna) niemand hier en aangezien dat ook niet mijn punt van kritiek was..maar ik zal het opzoeken!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 20:08
Verwijderd
According to William White’s data, 1/3 of all who ever try DXM recreationally HATE the effects, 1/3 are indifferent and feel there are better drugs to have fun with, and only 1/3 actually enjoy dextromethorphan enough to use it repeatedly. There are at least several reasons for this. One is that about 7% of all Caucasians (the rate varies with other ethnic groups) have a genetic mutation known as CYP2D6 deficiency. This is a liver enzyme that is critical in metabolizing DXM. It turns out if you are one of the unlucky 1 in 14 or so that have this mutation, dextromethorphan at recreational doses will likely be an unpleasant, psychotic nightmare. Other reasons are that the effects of dextromethorphan are not what many want in a drug, nasty side effects, unpleasantness of drinking cough syrup, and other downsides. These factors, and the availability of better drugs on the street, have kept DXM’s recreational use relatively low.
http://www.dextromethorphan.ws/dxmguide.htm

En hier van een nederlandse dxm guide (heeft geen nut om de site te geven, aangezien je lid moet zijn wil je het kunnen lezen):
Sommige mensen zij zo
genetisch bepaald dat het trippen op hogere plateaus erg aangenaam is terwijl dit bij andere
mensen niet zo is. Dit geldt niet alleen voor DXM, maar veel andere drugs. Één voorbeeld,
welke eigenlijk met dextromethorphan verwant is, is codeïne. De meesten vinden codeïne
een goede pijnstopper en een middel wat plezierig is om te nemen. Nochtans, ongeveer 7%
van mensen hebben een zeer belangrijk leverenzym niet dat codeïne in morfine in het lichaam
omzet, en deze ongelukkige zielen vinden dat codeïne hen enkel ziek maakt. Toevallig, het
enzym dat door het menselijke lichaam wordt gebruikt door codeïne aan morfine, CYP2D6, is
ook één van de 2 leverenzymen die zeer belangrijk zijn aan het metaboliseren van DXM.
CYP2D6 zet DXM in DXO om, welke actieve metabolite is die je ook reis maakt (DXM zelf is
ook psychoactief.) Zonder het juiste gen CYP2D6, bijna wordt geen DXM omgezet in DXO,
welke voor hellish maakt, onplezierige ervaring. Waarschijnlijk is de genetische variatie in hoe
de menselijke hersenen eigenlijk worden getelegrafeerd een van de andere belangrijkste
reden voor het verschil in reactie op dextromethorphan. Aldus, gebaseerd op genetica en
andere factoren, de ervaring die je beleeft met DXM kan totaal verschillend zijn van een
andere persoon.
Begin bij lage dosissen en werk langzaam omhoog elke keer dat je het gebruikt. De maximum
eerste keer recreatieve dosis is 150 mg. Dit is het bodemeind van eerste plateau. Als om wat
reden dextromethorphan werkelijk bij een dosis 150 mg krachtig schijnt te werken, dan heb je
waarschijnlijk deficiëntie CYP2D6 (afwijkend lever enzym). Als een 150 mgdosis DXM
onaangenaam is, dat betekent enkel je één van die personen bent waarvoor DXM niet
bedoelt is. Als je geen probleem met deze aanvankelijke 150 mg dosis hebt, moet je niet meer
dan 50 mg stijgen per keer, met minstens 1 week tussen de trips.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Dxm
Maanmeisje
51 22-05-2006 13:34
Drugs & Alcohol dxm- Dextromethorphan
crenshaw
139 31-03-2006 16:45
Drugs & Alcohol Live DXM verslag
E Che Guevara
51 28-03-2006 15:31
Drugs & Alcohol Dxm
hatefukk
2 01-08-2005 20:11
Drugs & Alcohol Lsd + dxm
Verwijderd
7 12-08-2004 12:47
Drugs & Alcohol Dxm
Verwijderd
3 10-05-2003 14:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.