Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2002, 22:58
Genesis
Avatar van Genesis
Genesis is offline
Vanmorgen is ze naar de huisarts geweest, en doorverwezen naar het GGZ. Binnen een aantal weken krijgt ze bericht van het GGZ over de behandeling..

In mijn optiek is ze in ieder geval al een heel eind doordat ze voor zichzelf toegeeft ziek te zijn en hulp te willen, voor datgene waarvan ze zelf vindt dat het anorexia is..
Ik ben ook heel blij als een van de enigste uitverkoren te zijn haar verhaal te mogen aanhoren. Ik ben ergens wel blij dat ze het me verteld heeft, maar ik wil haar er nu zo graag mee helpen terwijl ik er zo weinig van af weet..

Kan iemand me misschien iets meer vertellen over wat haar, en mij (ons) nu te gebeuren staat??

Alvast heel erg bedankt..

Genesis
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2002, 02:25
miep
Avatar van miep
miep is offline
Lieve Genesis,
Wat ben ik blij voor je zus dat ze het aan jou verteld heeft, want jij wilt er in ieder geval echt helpen. Kijk eens op www.sabn.nl daar kun je veel informatie er over vinden, dat helpt jou vast. Je kunt de site ook aan je zus vertellen, zij kan er ook wat aan hebben door er met lotgenoten op een prikbord over te praten.
Veel succes,
miep
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 10:06
halve gare
halve gare is offline
ik kreeg een boekje toen ik door verwezen was naar het GGZ waar precies in staat wat ze kunnen gaan doen. je zusje krijgt zelf een gesprek en je ouders ook en dan gaan ze kijken wel vorm van hulp het beste past, je hebt praat groepen en gewoon een psycholoog enz...

succes alvast, hebben jullie ook 4-6 weken wacht tijd?
__________________
f*ck them all....
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 11:19
black tiger
Avatar van black tiger
black tiger is offline
Hallo,
Ik heb anorexia, en ben nu onder behandeling in de ruyterstee in smilde, een poliklinische behandeling heb ik, dat houdt in dat ik daar niet 24 uur per dag ben, maar dat ik daar twee keer in de week een een aantal uur ben, voor groepstherapie en individuele therapie. Als je zusje ook naar een kliniek gaat zal ze waarschijnlijk eerst een intakegesprek krijgen waarin gekeken wordt wat voor behandeling ze moet krijgen. Dat is dan een klinische of poliklinische behandeling. Bij een klinische behandeling wordt ze opgenomen in de kliniek en is ze daar gewoon de hele tijd. Maar meestal wordt eerst begonnen met een poliklinische behandeling. Op zo'n intakedag komt ze met haar ouders en krijgt ze een aantal gesprekken en moet ze vragenlijsten invullen, op grond hiervan, kijken de hulpverleners wat voor therapie het best voor haar is. Ik zeg niet dat het ook zo zal gaan bij jou zusje, maar het kan wel, en ik weet ook niet precies hoe dat bij de GGZ zit, oh nee, toch wel, ik ben ook bij de ggz via de huisarts gekomen, omdat er eerst een wachtlijst voor de kliniek was, bij die ggz heb ik toen eerst 1 keer per week gesprekken gehad met een therapeut, ik had daar eigenlijk niet veel aan. De therapie is in iedergeval eerst gericht op het aankomen, want als je niet een beetje een gezond gewicht hebt, dan kun je ook niet goed nadenken over de oorzaken van je eetstoornis. Als je wil kun je me mailen, als je erover wilt praten.
elzelinek@hotmail.com
Ik ben nu in iedergeval wel aan het beter worden, ik ben bijna op mijn streefgewicht en voel me echt stukken beter dan in mijn 'gevaarlijke' periode, toen ik op een extreem laag gewicht zat. Het belangrijkste is eigenlijk dat je zusje vertrouwt op de mensen om haar heen.
En ik wens je zusje, jou en je familie veel sterkte toe.
Het zal in iedergeval een groot gevecht worden, wat waarschijnlijk niet zonder tegenvallen zal gaan.
Sterkte, groetjes
Elz

Sorrie voor de ondduidelijkheid van dit stukje
__________________
demento kamasutra namaskara lamedio

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 22:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote lucht je hart topic nummer 93!!
Verwijderd
492 13-04-2007 13:59
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Psychologie Eetstoornis
Toppie
17 08-10-2003 20:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.