Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 18:32
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Wie weet er een goede/enge horror??
Enne ook graag vermelden hoe het een beetje gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2003, 19:09
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ligt eraan wat voor horror je leuk vind.

B.v. in Brain Dead vliegen er allerlei hersenen en ingewanden door het beeld, maar het heeft een humoristische ondertoon.

Nightmare on elmstreet vind ik persoonlijk weer eng, maar of het echte horror is weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:16
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef:
Ligt eraan wat voor horror je leuk vind.

B.v. in Brain Dead vliegen er allerlei hersenen en ingewanden door het beeld, maar het heeft een humoristische ondertoon.

Nightmare on elmstreet vind ik persoonlijk weer eng, maar of het echte horror is weet ik niet.
Nightmare on elmstreet vind ik ook wel goed.
Ik houd alleen niet zo van dat echt neppe.. zoals wat je eerst beschreef.. allemaal ingewanden en schedels die door het beeld vliegen. Heel af en toe mag het wel.. maar niet te vaak.. das nep.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:32
3rd Rock
Avatar van 3rd Rock
3rd Rock is offline
ehm, als je elmstreet goed vond...

friday the 13th en Halloween

voor beschrijvingen check www.imdb.com
__________________
As many intelligent people know, aliens are all around us. */* http://www.achterklap.nl
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:43
Japzer
Avatar van Japzer
Japzer is offline
Het is meer Horror-Thriller, maar ik kan je The Ring aanraden, daar zit tenminste nog een verhaal achter en is het niet van hoe meer bloed hoe beter

Jacob's Ladder schijnt ook erg goed te zijn, maar die heb ik zelf niet gezien.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:34
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Japzer schreef:
Het is meer Horror-Thriller, maar ik kan je The Ring aanraden, daar zit tenminste nog een verhaal achter en is het niet van hoe meer bloed hoe beter

Jacob's Ladder schijnt ook erg goed te zijn, maar die heb ik zelf niet gezien.
ehh ik hoop dat je Ring bedoelt, de japanse versie dus...en niet de amerikaanse remake. maargoed die is eng iig...verder The Exorcist, Last Broadcast imo ook eng...ik heb ooit een topic over enge films geopend, check die maar
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:56
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Ik blijf erbij dat "An Americain werewolf in Paris" eng is
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 22:30
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Semyaz schreef:
Ik blijf erbij dat "An Americain werewolf in Paris" eng is
ahaha lolbroek
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 22:56
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
RAVENOUS (kannibalen), HELLRAISER (demonen), ALIEN (buitenaards wezen), THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE (geflipte moordenaars), RINGU (geest), KAIRO (geesten), POLTERGEIST (geesten), THE SIXTH SENSE (geesten), JACOB'S LADDER (demonen), THE CHANGELING (geest), THE SHINING ('geesten'), NIGHT OF THE LIVING DEAD (zombies), TOMBS OF THE BLIND DEAD (zombies), PROFONDO ROSSO, THE DEAD ZONE (visioenen), THE BLAIR WITCH PROJECT (heks), THE OTHERS (geesten), LEGEND OF HELL HOUSE (geesten), THE HAUNTING (geesten), THE EYE (geesten), PHANTASM (monsters), THE BEYOND (zombies), HOUSE BY THE CEMETARY (zombies), PRINCE OF DARKNESS (satan), THE THING (buitenaards wezen), THE EXORCIST (demoon).

Een aantal...
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 23:12
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
legatus schreef:
RAVENOUS (kannibalen), HELLRAISER (demonen), ALIEN (buitenaards wezen), THE TEXAS CHAINSAW MASSACRE (geflipte moordenaars), RINGU (geest), KAIRO (geesten), POLTERGEIST (geesten), THE SIXTH SENSE (geesten), JACOB'S LADDER (demonen), THE CHANGELING (geest), THE SHINING ('geesten'), NIGHT OF THE LIVING DEAD (zombies), TOMBS OF THE BLIND DEAD (zombies), PROFONDO ROSSO, THE DEAD ZONE (visioenen), THE BLAIR WITCH PROJECT (heks), THE OTHERS (geesten), LEGEND OF HELL HOUSE (geesten), THE HAUNTING (geesten), THE EYE (geesten), PHANTASM (monsters), THE BEYOND (zombies), HOUSE BY THE CEMETARY (zombies), PRINCE OF DARKNESS (satan), THE THING (buitenaards wezen), THE EXORCIST (demoon).

Een aantal...
Profondo Rosso is niet eng, mielz0r.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 00:30
Verwijderd
SPICE GIRLS THE MOVIE (Vijf enge Britse meiden)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 09:16
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
empyrian schreef:
ahaha lolbroek
Wat een kutfilm, een stel computerhaarballen in een nachtclub
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 12:31
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Profondo Rosso is niet eng, mielz0r.
Er staat 'goede/enge horrorfilms'. Er zaten trouwens wel een paar enge momenten in Profondo Rosso.

RAVENOUS is ook niet eng, wel goed.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 12:44
Verwijderd
Audition
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:45
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
Citaat:
legatus schreef:
Er staat 'goede/enge horrorfilms'. Er zaten trouwens wel een paar enge momenten in Profondo Rosso.

RAVENOUS is ook niet eng, wel goed.
Profondo Rosso vond ik nergens eng. hehe...wel spannend
en ravenous is vet!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 20:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
The Texas Chainsaw Massacre (Tobe Hooper, 1974) Een aantal tieners komen in contact met een familie van gestoorde kannibalen die ze als avondeten wil.
The Thing (John Carpenter, 1982) Een aantal onderzoekers vinden op Antartica een buitenaards wezen, dat iedere vorm aan kan nemen en hier slim gebruik van maakt.
The Excorcist (William Friedkin, 1973) Een onschuldig klein meisje wordt bezeten door een demon.
The Shining (Stanley Kubrick, 1980) Een familie verblijft 's winters alleen in een enorm hotel in de bergen, en komt dingen te weten over het gruwelijke verleden van dit hotel.
The Evil Dead (Sam Riami, 1982) Een aantal tieners hebben en niet zo prettig verblijf in een klein hutje te midden van een bos vol demonen

En meer... check anders mijn schrijfsel op www.horror.nl
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:56
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
De horrorfans hebben veel van de betere horrorfilms al opgenoemd.

Toch een paar:

Alfred Hitchcock's PSYCHO: Een vrouw steelt geld uit het bedrijf waar ze werkt en rijdt ermee in de richting van California. Onderweg stopt ze bij een hotel om er de nacht door te brengen. In het hotel ontmoet ze de eigenaar Norman Bates, die psychisch niet in orde is.

Jaume Balagueró's THE NAMELESS: Een vrouw raakt haar dochter kwijt. Ze gaat op zoek naar haar maar geeft na een tijdje de moed op. Langzamerhand begint ze te geloven dat haar dochter dood is. Een paar jaar later wordt ze plotseling opgebeld door haar dochter die zegt dat ze niet dood is en opgehaald wil worden. The nightmare begins.

Davis Koepp's STIR OF ECHOES: Onder hypnose wordt een man geteisterd door visioenen van een dood meisje waarvan de moordenaars nooit gevonden zijn.

Brian De Palma's CARRIE: Het leven van een meisje met bovennatuurlijke krachten wordt door haar klasgenoten en katholieke moeder zuur gemaakt. Ze zweert op wraak.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 22:58
Metallinos
Metallinos is offline
Meeste is nu wel genoemd. 'In the mouth of madness' vind ik ook nog een geweldige film en ik vind dat Dawn of the Dead ook niet mag ontbreken hier....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2003, 16:53
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
D'r is ook nog Frailty.
Zo af en toe is die eng.
Videolands' intro:
De beruchte Texaanse "God's Hand Killer" heeft al veel slachtoffers gemaakt. Als een verdachte man, die zich introduceert als Fenton Meiks (Matthew McConaughey), bij FBI agent Wesley Doyle aanklopt en beweert dat zijn broer deze gevreesde seriemoordenaar is, begint een huiveringwekkende bekentenis. In 1979 wonen de dan twaalf jarige Fenton en zijn broertje, de negenjarige Adam, in harmonie met hun vader (Bill Paxton). Even plotseling als onverklaarbaar verandert hun leven omdat, hun vader op een heillige missie wordt gestuurd. Samen met zijn zoontjes moet hij in opdracht van een hogere macht demonen, die als zondaars op de aarde leven, vernietigen. Zonder eraan te twijfelen, weet de vader wat hem te doen staat.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:45
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Ik hoor van iedereen dat the exorcist heel eng is enzo.. maar ik heb laatst gekeken.. en vond het dus echt niet eng. Alleen een aantal stukjes met dat meisje in haar bed dan.. maar dat waren hele korte stukken.
In het begin zat ik ook echt helemaal te wachten tot er eindelijk iets gebeurde. Deden ze telkens van dat spannende muziek.. denk je.. jeej er gaat iets gebeuren... maar neej hoor.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:48
funest
Avatar van funest
funest is offline
gave horrorfilms zijn te vinden op
http://www.badmovies.org/movies/
incl. filmpjes, shots, quotes, ect..

alleen weinig kans dat je er veel van vind in normale videotheken
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 18:34
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Shadina schreef:
Ik hoor van iedereen dat the exorcist heel eng is enzo.. maar ik heb laatst gekeken.. en vond het dus echt niet eng. Alleen een aantal stukjes met dat meisje in haar bed dan.. maar dat waren hele korte stukken.
In het begin zat ik ook echt helemaal te wachten tot er eindelijk iets gebeurde. Deden ze telkens van dat spannende muziek.. denk je.. jeej er gaat iets gebeuren... maar neej hoor.
The Exorcist is ook bedoeld voor de echte horrorfans.

Ik raad je aan om I Know What You Did Last Summer te bekijken, ik denk dat het jouw soort horrorfilm is.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:15
Shadina
Avatar van Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Diesel schreef:
The Exorcist is ook bedoeld voor de echte horrorfans.

Ik raad je aan om I Know What You Did Last Summer te bekijken, ik denk dat het jouw soort horrorfilm is.
Heb ik al gezien.. en tis idd leuk ja.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 19:16
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
Heb ik al gezien.. en tis idd leuk ja.
Zucht.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 16:06
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2003, 17:23
Sithan
Sithan is offline
Blair witch project valt dat onder horror

Long time dead vonk trouwens ook wel aardig...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:45
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Long time dead vonk trouwens ook wel aardig...
Ik totaal niet. Alsof de Britten niks hebben geleerd van alle slechte teenhorror films uit eind jaren Negentig.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:52
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
Ik totaal niet. Alsof de Britten niks hebben geleerd van alle slechte teenhorror films uit eind jaren Negentig.
Long Time Dead is slecht.

Dog Soldiers is slechter.

Ook de Britten hebben niet veel geleerd, nee.
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 19:53
Vash!
Avatar van Vash!
Vash! is offline
en wie kent De Mootjeshakker deel I t/m XVI nog ?
__________________
looking for new ways to get lost
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:01
fairyangel
Avatar van fairyangel
fairyangel is offline
Kweenie of het echt een enge film is, mar ik heb What lies beneath in de bioscoop gezien en schrok toch bijna elke minuut wel weer van iets. Meestal vind ik het dan ook wel eng, omdat je schrikt. What lies beneath gaat over een vrouw die een geest ziet die precies op haar lijkt, maar dan een andere kleur ogen heeft. Ze gaat dan uitzoeken waar dat die geest vandaan komt wie ze is geweest enzo en komt uiteindelijk terecht bij haar eigen man.
Ook heb ik laatst Signs gezien waarbij ik me ook weer rot schrok toen die alien uit de bosjes kwam lopen om het kinderfeestje!!Dat was echt wel eng. Een vriendin van me die ging zelfs door de bios gillen
__________________
*
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:03
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Long Time Dead vind ik slecht.

Dog Soldiers vind ik slechter.

Ook de Britten hebben niet veel geleerd vind ik , nee.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef:
The Exorcist is ook bedoeld voor de echte horrorfans.

Ik raad je aan om I Know What You Did Last Summer te bekijken, ik denk dat het jouw soort horrorfilm is.
Muhaha.. en die reactie ook
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:16
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
eXo schreef:
Muhaha.. en die reactie ook
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:18
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Blair witch project valt dat onder horror
Meer dan films als Scream en I know what you did last summer.

Ik vind Dog Soldiers trouwens vele malen beter dan Long Time Dead... en niet echt goed...
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:19
Diesel
Avatar van Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Jij altijd weer met je VIND IK
__________________
Original sin comes just once in a lifetime.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 20:49
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Diesel schreef:
Jij altijd weer met je VIND IK
Sorry
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-02-2003, 20:18
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Difine irony

Goede horror films omg

wtf horror films zijn in geen enkele manier bedoeld om goed te zijn
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 07:38
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Difine irony

Goede horror films omg

wtf horror films zijn in geen enkele manier bedoeld om goed te zijn
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 16:16
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Anonymous John schreef:
*Johnyboyandlover*
Make me
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 22:56
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Het 19e Festival van de Fantastische Film heeft een programma waar ik van loop te watertanden, schuimbekken en in mezelf te praten!

Ik noem CABIN FEVER van Eli Roth, DARKNESS van Jaume Balagueró, MAY van Lucky Mckee en THE GATHERING van Brian Gilbert.

Oh, en een film over een huis met veel lijken... naja!
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 07:42
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Hmm, filmevents.nl zegt telkens dat er een fout op de pagina zit waardoor ik het programma niet kan zien.

Ik kan mezelf wel afschieten om het feit dat ik in April niet in Nederland zal zijn
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 20:34
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Hier een handige agenda van internationale fantastische film festivallen die ik in elkaar geflanst heb.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Goede Aziatische horrorfilms?
quintyy
8 06-12-2014 13:31
Films, TV & Radio Goede horrorfilms?
Jolientjjx3
11 21-09-2013 17:34
Films, TV & Radio Wat is nou echt een goeie horrorfilm?
Kazanka
77 23-12-2003 21:55
Films, TV & Radio [horror] THE RING
legatus
219 18-03-2003 20:24
Films, TV & Radio Halloween Resurrection
ruub
18 26-08-2002 18:06
Films, TV & Radio horrorfilms stelling HELP pls!
lunaatje
19 03-12-2001 18:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.