Oud 28-01-2004, 14:50
:) L. :)
:) L. :) is offline
Ik krijg heel vaak, steeds vaker, van die witte vingers, ik noem het altijd dode vingers. Dan voelen ze net of ze slapen en dan zijn ze echt spierwit, net of er helemaal geen bloed meer naartoe stroomt. Eerst had ik dit alleen maar met 1 vinger, steeds dezelfe, maar nu gebeurd het bij steeds meer vingers, en ook steeds vaker. Laatst had ik het zelfs toen ik binnen zat te leren, het was niet eens echt koud ofzow toen. Het gaat steeds wel weer vanzelf over na 10 minuten ofzo, maar ik vind het toch vreemd. Een vriendin zei dat het misschien helpt om mn vingers af en toe onder heel koud water en daarna onder heel warm water te houden, en dan steeds wisselen, zodat m'n vingers kunnen 'oefenen' met die overgangen. Daar ben ik nu wel mee begonnen, maar tot nu toe helpt het nog niet. Heeft iemand nog andere ideeen over wat ik er aan kan doen?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 14:52
Verwijderd
armen even laten hangen en er daarna rondjes mee draaien, zodat je het bloed naar je vingertoppen centrifugeert. Expeditiemensen op de noordpool enzo doen dat tegen 'dode' vingers. Gewoon met je handen knijpen en je vingers wiebelen (terwijl je armen hangen) werkt ook wel een beetje en valt wat minder op.

Maar als je het heel vaak hebt, en ook zonder goeie aanleiding (van een boek lange tijd vasthouden koude vingers krijgen is normaal, maar het bloed hoort er wel in te blijven), dan zou het kunnen dat er iets aan de hand is; een lage bloeddruk ofzo. Ben je vaak duizelig?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 15:00
:) L. :)
:) L. :) is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 28-01-2004 @ 15:52:
armen even laten hangen en er daarna rondjes mee draaien, zodat je het bloed naar je vingertoppen centrifugeert. Expeditiemensen op de noordpool enzo doen dat tegen 'dode' vingers. Gewoon met je handen knijpen en je vingers wiebelen (terwijl je armen hangen) werkt ook wel een beetje en valt wat minder op.

Maar als je het heel vaak hebt, en ook zonder goeie aanleiding (van een boek lange tijd vasthouden koude vingers krijgen is normaal, maar het bloed hoort er wel in te blijven), dan zou het kunnen dat er iets aan de hand is; een lage bloeddruk ofzo. Ben je vaak duizelig?
Bedankt voor je tip. Ik zal het eens proberen.
Ik ben wel een tijdje vaak duizelig geweest, maar nu ben ik het eigenlijk bijna nooit meer. En een jaar geleden had ik een normale bloeddruk in ieder geval, maar ik weet niet hoe snel dat kan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 15:54
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Voelt je vinger ook echt koud aan?

Het kan verschillende oorzaken hebben. Het zou ook kunnen dat de kleine bloedvaatjes in je vingers erg smal zijn bij jou, waardoor er te weinig bloed naar toe stroomt.
In dat geval kunnen die warm-koud baden wel werken

Er zijn tegenwoordig veel middelen op de markt die zonder recept verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld ginko biloba. Dit middel maakt de bloedvaatjes wat wijder.
Maar dan moet je wel eerst zeker weten wat de oorzaak is
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 15:58
:) L. :)
:) L. :) is offline
Citaat:
Roos schreef op 28-01-2004 @ 16:54:
Voelt je vinger ook echt koud aan?

Het kan verschillende oorzaken hebben. Het zou ook kunnen dat de kleine bloedvaatjes in je vingers erg smal zijn bij jou, waardoor er te weinig bloed naar toe stroomt.
In dat geval kunnen die warm-koud baden wel werken

Er zijn tegenwoordig veel middelen op de markt die zonder recept verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld ginko biloba. Dit middel maakt de bloedvaatjes wat wijder.
Maar dan moet je wel eerst zeker weten wat de oorzaak is
M'n vinger voelt dan ook echt heel koud aan. Ik vind dat van die bloedvaatjes wel logisch klinken. Maar hoe kom ik er nou achter dat dat het echt is?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 17:20
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Naar de dokter gaan.

Ik zag van de week een aflevering van Strong Medicine (ok is fictie maar ik neem aan dat ze niet helemaal bullshit) verkopen.
Dat ging toevallig over een meisje die ook last had van 'witte vingers'. Zij had echter ook last van pijn en verkramping of verharding en het bleek een of andere ziekte te zijn.
Nu wil ik absoluut niet zeggen dat jij dat ook hebt, maar als je echt wilt weten hoe het komt zou ik naar de huisarts gaan, zeker omdat het steeds vaker terugkomt.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 10:16
:) L. :)
:) L. :) is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 28-01-2004 @ 18:20:
Naar de dokter gaan.

Ik zag van de week een aflevering van Strong Medicine (ok is fictie maar ik neem aan dat ze niet helemaal bullshit) verkopen.
Dat ging toevallig over een meisje die ook last had van 'witte vingers'. Zij had echter ook last van pijn en verkramping of verharding en het bleek een of andere ziekte te zijn.
Nu wil ik absoluut niet zeggen dat jij dat ook hebt, maar als je echt wilt weten hoe het komt zou ik naar de huisarts gaan, zeker omdat het steeds vaker terugkomt.
Ja, misschien bel ik morgen de dokter er wel ff over. Hij heeft zo'n telefonisch spreekuur, dus dan kan ik dan wel ff vragen wat het precies is en of het kwaad kan enzow, is misschien wel handig voor de zekerheid. Ik kijk wel even.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:53
:) L. :)
:) L. :) is offline
Ik heb de dokter gebeld, en het is een of andere bekend iets ofzo, wat te maken heeft met kou en vochtigheid in de lucht, en het kan geen kwaad. Het kan zelfs dat mn vingers blauw worden maar dat kan dus ook geen kwaad. Is wel handig om te weten, want als je vingers blauw worden en je weet niet wat het is schrik je je ook rot, haha.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat heb je altijd al willen weten over het menselijk lichaam? #5
fizzle-fluffy
196 06-11-2013 08:06
Lichaam & Gezondheid probleem met vinger
pyres
20 06-07-2007 16:19
Lichaam & Gezondheid Vinger paars en wit en verstijfd
Yab-Yum
45 16-02-2007 11:19
Verhalen & Gedichten [Winnaar verhalenwedstrijd] Paarse en witte lentebloemen
Verwijderd
56 03-04-2006 16:00
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Paarse en witte lentebloemen
Verwijderd
0 07-03-2006 13:26
Lichaam & Gezondheid Slapende, koude vingers.
Verwijderd
15 22-05-2004 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.