Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2003, 16:06
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Gaat dit te ver of is dit een goed idee om mensen aan te houden op video beelden?

En heeft het zin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2003, 17:26
Verwijderd
ik zie het nut er eerlijk gezegd niet in...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:33
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Voor de politie is het natuurlijk wel slim want de daders zijn dan wel sneller te pakken maar ik vind het zelf nogal ver gaan eigenlijk.
Als je ziet dat er in een programma als Opsporing verzocht toch ernstige misdrijven aandacht krijgen, is voetbal vandalisme nou een zo zwaarmisdrijf dat de landelijke media er aandacht aan moet schenken?
Ik betwijfel het eigenlijk.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:56
Verwijderd
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven maar aan de andere kant, ik vind het ook wel een goede manier. Het voetbalvandalisme wordt hopelijk tegengegaan met deze methode, en dat willen we natuurlijk allemaal.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 17:57
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Nixje schreef op 19-11-2003 @ 18:56:
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven maar aan de andere kant, ik vind het ook wel een goede manier. Het voetbalvandalisme wordt hopelijk tegengegaan met deze methode, en dat willen we natuurlijk allemaal.
Want?
Der hangen nu ook camere's in het stadion, als de club/knvb er echt wat voor doet hebben ze diegene zo die ze zoeken hoor.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:00
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik weet niet of het nut heeft! Langs de ene kant zijn die hooligans meestal overdag de netste mensen (denk maar aan de reportage over hooligans gemaakt door de engels een jaar geleden), en op die manier worden ze misschien afgeschrikt omdat ze dan herkenbaar worden overdag op straat. Maar langs de andere kant... Gaan ze straks ook de mensen op tv laten komen die geflitst zijn?
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:14
misshobbit
Avatar van misshobbit
misshobbit is offline
ik vind het echt niet te ver gaan om zulke gasten op tv te laten zien. als je ziet wat ze allemaal uitvreten, van die bewakers helemaal kapot slaan en meppen om nix, nou als je zo doet vind ik dat je wel lekker voor lul gezet mag worden op tv.
zij tonen geen respect voor anderen, dan hoeven ze ook niet te verwachten dat anderen wel respect voor hen hebben
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:27
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
misshobbit schreef op 19-11-2003 @ 19:14:
ik vind het echt niet te ver gaan om zulke gasten op tv te laten zien. als je ziet wat ze allemaal uitvreten, van die bewakers helemaal kapot slaan en meppen om nix, nou als je zo doet vind ik dat je wel lekker voor lul gezet mag worden op tv.
zij tonen geen respect voor anderen, dan hoeven ze ook niet te verwachten dat anderen wel respect voor hen hebben
Ik ben het hier mee eens. Ik snap het hele hooligan-idee niet. Hoezo zou je op elkaar in gaan meppen omdat de andere voor een andere club is? Het doet me altijd denken aan het Israel/Palestina-conflict. Sommige mensen vinden dit te ver gaan maar ik vind juist de hooligans te ver gaan. En hier door help je het voetbalvandalisme uit te bannen.

Maar wat bedoeld Misshobbit nou in hemelsnaam met die ''bewakers''?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:40
misshobbit
Avatar van misshobbit
misshobbit is offline
van die mannetjes of vrouwtjes die tijdens de wedstrijd dat tuig in de gaten moet houden, met die gekleurde pakken aan
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:43
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
misshobbit schreef op 19-11-2003 @ 19:40:
van die mannetjes of vrouwtjes die tijdens de wedstrijd dat tuig in de gaten moet houden, met die gekleurde pakken aan
Oooooh! De oude vertrouwde ''Stewards''.

Of schrijf je steward met een T? nee toch?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:43
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
misshobbit schreef op 19-11-2003 @ 19:40:
van die mannetjes of vrouwtjes die tijdens de wedstrijd dat tuig in de gaten moet houden, met die gekleurde pakken aan
Oooooh! De oude vertrouwde ''Stewards''.

Of schrijf je steward met een T? nee toch?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:51
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Wie weet worden er weer allerlei onschuldige mensen opgepakt en bij voorbaat al met een stadionverbod geconfronteerd alleen maar omdat iemand toevallig dacht dat ie iemand herkende..........

Er bestaat ook nog zoiets als inbreuk op de privacy

Of het nou bij ajax gebeurd of waar dan ook het kan tog niet.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 18:55
ZlatanSuperJood
Avatar van ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 19-11-2003 @ 19:43:
Oooooh! De oude vertrouwde ''Stewards''.

Of schrijf je steward met een T? nee toch?

Nee, die lui van WWS, die denken dat ze alles zijn. Ze lokken de helft zelf uit met hun gedrag, zoals ook tijdens die beelden..
__________________
"Een juichtoon dav're langs de velden, Voor ons dierbaar Rood en Wit! De ploeg der dapp're Meersche helden,Onze vreugd en trots bezit!"
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:01
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Kale schreef op 19-11-2003 @ 19:51:
Wie weet worden er weer allerlei onschuldige mensen opgepakt en bij voorbaat al met een stadionverbod geconfronteerd alleen maar omdat iemand toevallig dacht dat ie iemand herkende..........

Er bestaat ook nog zoiets als inbreuk op de privacy
OK das dan wel weer waar.
Maar qua de inbreuk op privacy betreft:
je ziet tijdens voetbalwedstrijden op TV toch ook veel mensen die messchien niet op TV willen komen? En als het dan bij een ander programma komt, is het op eens inbreuk op privacy? Dat zijn scheve verhoudingen volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 19:15
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 19-11-2003 @ 20:01:
OK das dan wel weer waar.
Maar qua de inbreuk op privacy betreft:
je ziet tijdens voetbalwedstrijden op TV toch ook veel mensen die messchien niet op TV willen komen? En als het dan bij een ander programma komt, is het op eens inbreuk op privacy? Dat zijn scheve verhoudingen volgens mij.
Ik vind het programma meer lijken op Opsporing VerGEzocht.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 20:06
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik vind t helemaal terecht en ik hoop ook echt dat t werkt.

Hooligans verdienen t gewoon om achter slot en grendel te komen. Iemand in deze topic vroeg zich af of vandalisme een zwaar misdrijf was? Tis niet alleen vandalisme. Ik ken een jongen die een schedelbreuk heeft opgelopen door hooligans en dr zijn nog veel ergere gevallen. Hooligans moeten als crimineel gezien en behandeld worden. Hoe eerder ze herkend worden hoe beter.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 20:10
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Ben zelf bij die wedstrijd geweest.. In het bewuste deel van het stadion.. Het voltrok zich allemaal op ongeveer 30 meter van me af en (het is een supporterscliche..) het werd uitgelokt door de politie.. Was dus een dronke supporter die in zijn wijsheid besloot om de Heerenveensupporters een bezoek te gaan brengen (vriendschappelijk want sfeer was goed en gezellig en zeker niet dreigend) Hij klom dus op die afrastering en zat daar heel relaxed en de andere supporters een beetje lachen en verder niks.. beveiliging komt hem eraf halen (is logisch) die gast gaat (zover ik gezien heb) gewoon rustig mee maar word al wel een beetje hardhandig meegetrokken (kan gebeuren.. politie moet toch wel iets uitstralen) hij word het een beetje zat en besluit om zich ergens aan vast te houden zodat ze hem neit mee kunnen trekken.. supporters allemaal lachen.. maar die agenten worden wel een beetje hardhandig en die supporter roept om hulp.. dan komen zijn vrienden in actie die hem komen "bevrijden" en dat loopt fout omdat de politie iedereen neermept.. vrees dat k er verder niks over mag zeggen omdat er gezwegen zou worden en ben dus nu al in overtreding.. Maar vergeet dus niet.. DE POLITIE GING NIET VRIJUIT!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 21:41
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
hooligans moeten zich gewoon inhouden. waarom moet altijd alles kapot?
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-11-2003, 21:48
Kale
Avatar van Kale
Kale is offline
Welkom in Nederland: pedofielen en dat soort figuren moeten vooral geen inbreuk op hun privacy krijgen, ben je voetbalsupporter dan gooien ze er wederom een media-offensief tegenaan....
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 21:55
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
misshobbit schreef op 19-11-2003 @ 19:14:
ik vind het echt niet te ver gaan om zulke gasten op tv te laten zien. als je ziet wat ze allemaal uitvreten, van die bewakers helemaal kapot slaan en meppen om nix,
Om niks?
Jij komt niet vaak in een voetbalstadion denk ik want bewakers ect. zijn ook vaak genoeg de aanleiding.
Voetbalsupporters worden altijd over 1kam geschoren en we zijn allemaal slecht.
Yeah right
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 21:58
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Het lijkt wel alsof voetbal supporters altijd zwaardere straffen moeten krijgen.
Als iemand iemand anders op straat in mekaar schopt krijgt die soms een geld boete van 120euro ofzo en nog vaker helemaal niks.
Als een voetbalsupporter een andere supporter in mekaar schopt krijg je een stadionverbod+een hoge boete.
Sorry hoor maar de regels qua stadionverboden zijn ook extreem hoog.
Er raker meer mensen gewond op straat dan in voetbalstadions.(of rond omvoetbalwedstrijden)
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 22:00
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
ff offtopic:
ik vind sowiezo dat de bewaking zuigt in voetbalstadion. Ik ga vaak naar Vitesse. De zuid tribune (zit de fantieke aanhang) wordt altijd iedereen gefouileerd. ik zit op de tribune ernaast en wordt sporadisch gefouilleerd en mn pa nog nooit. Ik vraag me af: waarom dit selectieve beleid?

Ontopic: ik denk trouwens door landelijk aan de schandpaal nagelen alles nog erger wordt, hoolie's gaan het niet pikken worden kwaad en zo ontstaat er een soort sneeuwbaleffect
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 19-11-2003, 22:33
PV
PV is offline
dat gaat niet te ver.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 00:16
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 19-11-2003 @ 21:10:
Ben zelf bij die wedstrijd geweest.. In het bewuste deel van het stadion.. Het voltrok zich allemaal op ongeveer 30 meter van me af en (het is een supporterscliche..) het werd uitgelokt door de politie.. Was dus een dronke supporter die in zijn wijsheid besloot om de Heerenveensupporters een bezoek te gaan brengen (vriendschappelijk want sfeer was goed en gezellig en zeker niet dreigend) Hij klom dus op die afrastering en zat daar heel relaxed en de andere supporters een beetje lachen en verder niks.. beveiliging komt hem eraf halen (is logisch) die gast gaat (zover ik gezien heb) gewoon rustig mee maar word al wel een beetje hardhandig meegetrokken (kan gebeuren.. politie moet toch wel iets uitstralen) hij word het een beetje zat en besluit om zich ergens aan vast te houden zodat ze hem neit mee kunnen trekken.. supporters allemaal lachen.. maar die agenten worden wel een beetje hardhandig en die supporter roept om hulp.. dan komen zijn vrienden in actie die hem komen "bevrijden" en dat loopt fout omdat de politie iedereen neermept.. vrees dat k er verder niks over mag zeggen omdat er gezwegen zou worden en ben dus nu al in overtreding.. Maar vergeet dus niet.. DE POLITIE GING NIET VRIJUIT!

Nederlanders zijn gewoon niks gewend. Van mij part hadden ze die gasten dood mogen slaan die hun vriend kwamen "bevrijden".
Is alleen zo jammer dat bij de politie altijd van die schijterds werken, die liever echte 'rustige' supporters neerrammen, dan de mensen die ook echt wat doen.
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 08:26
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Kale schreef op 19-11-2003 @ 22:48:
Welkom in Nederland: pedofielen en dat soort figuren moeten vooral geen inbreuk op hun privacy krijgen, ben je voetbalsupporter dan gooien ze er wederom een media-offensief tegenaan....
hier sluit ik me volledig bij aan..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2003, 08:27
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 19-11-2003 @ 22:58:
Het lijkt wel alsof voetbal supporters altijd zwaardere straffen moeten krijgen.
Als iemand iemand anders op straat in mekaar schopt krijgt die soms een geld boete van 120euro ofzo en nog vaker helemaal niks.
Als een voetbalsupporter een andere supporter in mekaar schopt krijg je een stadionverbod+een hoge boete.
Sorry hoor maar de regels qua stadionverboden zijn ook extreem hoog.
Er raker meer mensen gewond op straat dan in voetbalstadions.(of rond omvoetbalwedstrijden)
Voetbalgeweld komt meer in de publiciteit.. Denk ook dat als je daar niet tegen op zou treden dat het alleen maar erger word.. En bij voetbalgeweld zijn meestal meer agenten aanwezig dan op straat
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 08:29
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
rockyj schreef op 20-11-2003 @ 01:16:
Nederlanders zijn gewoon niks gewend. Van mij part hadden ze die gasten dood mogen slaan die hun vriend kwamen "bevrijden".
Is alleen zo jammer dat bij de politie altijd van die schijterds werken, die liever echte 'rustige' supporters neerrammen, dan de mensen die ook echt wat doen.
Is gelul.. Kan wel een heel verhaal hier gaan neerzetten wat er precies allemaal gebeurt is en wiens schuld het is maar denk dat me dat niet in dank afgenomen zou worden ivbm. met aangekondigde supporterstilte
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 08:30
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
ZlatanSuperJood schreef op 19-11-2003 @ 19:55:
Nee, die lui van WWS, die denken dat ze alles zijn. Ze lokken de helft zelf uit met hun gedrag, zoals ook tijdens die beelden..
Je ziet inderdaad dat die agenten beginnen te slaan als ze voor die groep staan in de gangen jah..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 09:34
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
Kale schreef op 19-11-2003 @ 22:48:
Welkom in Nederland: pedofielen en dat soort figuren moeten vooral geen inbreuk op hun privacy krijgen, ben je voetbalsupporter dan gooien ze er wederom een media-offensief tegenaan....

Das idd wel een bezwaar. Maar hoe kom je dr bij om zulke mensen voetbalsupporters te noemen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 09:35
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 19-11-2003 @ 22:58:
Het lijkt wel alsof voetbal supporters altijd zwaardere straffen moeten krijgen.
Als iemand iemand anders op straat in mekaar schopt krijgt die soms een geld boete van 120euro ofzo en nog vaker helemaal niks.
Als een voetbalsupporter een andere supporter in mekaar schopt krijg je een stadionverbod+een hoge boete.
Sorry hoor maar de regels qua stadionverboden zijn ook extreem hoog.
Er raker meer mensen gewond op straat dan in voetbalstadions.(of rond omvoetbalwedstrijden)
Sorry hoor maar ik durf al nauwelijks naar t stadion te gaan door die zogenaamde "supporters" Ze verpesten gewoon een hoop meer, voor anderen maar ook voor de voetballers. Maar daar staan ze blijkbaar niet bij stil, zo dom zijn ze dan ook wel weer.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 09:47
Yggdrasil
Avatar van Yggdrasil
Yggdrasil is offline
Als men zich nou eerst eens gaat bezig houden met het oppakken van verkrachters, pedofielen, de georganiseerde misdaad en de drugshandel. Daarna kun je misschien die hooligans gaan aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 11:31
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Achterlijk beleid. Nederland moet zich bezig gaan houden met zwaardere criminaliteit. Iedereen crimineel heeft recht op privacy, maar als het om voetbal hooligans gaat niet meer.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 11:37
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
miro schreef op 20-11-2003 @ 10:35:
Sorry hoor maar ik durf al nauwelijks naar t stadion te gaan door die zogenaamde "supporters" Ze verpesten gewoon een hoop meer, voor anderen maar ook voor de voetballers. Maar daar staan ze blijkbaar niet bij stil, zo dom zijn ze dan ook wel weer.

Als je daar al bang voor bent zou ik maar de rest van je leven binnen blijven zitten.
Zolang jij je er niet mee bemoeit is de kans 1% dat jou ook echt iets gebeurt.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 11:50
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 20-11-2003 @ 12:37:
Als je daar al bang voor bent zou ik maar de rest van je leven binnen blijven zitten.
Zolang jij je er niet mee bemoeit is de kans 1% dat jou ook echt iets gebeurt.
Nee tuurlijk blijf ik niet binnen zitten. Wat ik met mijn reply wilde zeggen is dat die zogenaamde supporters het voor een hoop andere mensen gewoon verpesten.

Jammer dan dat die kennis van mij bij die 1% hoorde, die heeft er een heel mooi groot litteken aan overgehouden (schedelbreuk)
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 13:21
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 19-11-2003 @ 18:57:
Want?
Der hangen nu ook camere's in het stadion, als de club/knvb er echt wat voor doet hebben ze diegene zo die ze zoeken hoor.
Ja , das wel waar. Misschien doen ze het dan om hooligans schrik aan te jagen? Niemand wil natuurlijk herkenbaar in de krant staan.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 13:25
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
Hooligans zijn normaal hele nette mensen, maar het gevoel dat je krijgt als je voelt dat je genaaid wordt als groep door bijv, politie, stewards, supporters van andere teams, is onbeschrijfelijk, een soort van patriotisme, je gaat door het lint, omdat je je 1 grote groep voelt, je voelt je bedreigd en wilt laten zien wie t sterkste is..
dat hooligan gedrag kun je niet beschrijven, dat moet je meemaken en beleven..ik keur het niet goed, maar ik vind dat we te zwaar gestraft worden voor zaken die in het dagelijks leven met gewoon een geldboete worden bestraft
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-11-2003, 14:52
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 19-11-2003 @ 22:58:
Het lijkt wel alsof voetbal supporters altijd zwaardere straffen moeten krijgen.
Als iemand iemand anders op straat in mekaar schopt krijgt die soms een geld boete van 120euro ofzo en nog vaker helemaal niks.
Als een voetbalsupporter een andere supporter in mekaar schopt krijg je een stadionverbod+een hoge boete.
Je kan ook moeilijk een straatverbod in gaan stellen...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 14:55
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 20-11-2003 @ 15:52:
Je kan ook moeilijk een straatverbod in gaan stellen...
Stalkers krijgen wel eens een straatverbod hoor Dan mogen ze niet meer in een bepaalde buurt komen


Maar ik vond het onzin als dit gewoon midden op straat plaats vind dan hoor je er niks oven, en zo erg waren de vernielingen en mishandelingen nou ook weer niet
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 15:45
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Opsporing Verzocht, was voor mij altijd het programma waar vastgelopen zaken en ernstige misdrijven aanbod werden gebracht.
Als Hooligans zich schuldig maken aan een ernstige misdrijf, dan zal je mij niet horen over het inzetten van camera's en het gebruik van deze beelden op tv.
Maar wat is er nou precies gebeurd? Slechts een knokpartijtje met wat de WWS. Inderdaad typisch Nederlands om deze 'hooligans' dan maar neer te zetten als de grootste criminelen. Geef mij een camera en ik film op een willekeurige zaterdagavond, net zulke incidenten met dronken jongeren en uitsmijters. Of nu de de winterstop en de Kerst aan zitten te komen, kunnen we ook de nodige opstootjes verwachten tussen rivaliserende wijken en steden vanwege de kerstbomenjacht. Gaan we al die mensen ook op de camera zetten? Ik denk dat Opsporing Verzocht dan wel drie weken full-time uitzendtijd kan gaan claimen.

Overigens ook héél typerend dat diezlefde camera's tijdens andere wedstrijden niet zijn gebruikt. Zo schijnt er een jongen bij Ajax, door diezlefde WWS ook eens aangepakt te zijn (omgekeerde situatie als nu), maar toen stonden zeker de camera's net op het verrkeerde punt gericht? Of van het ME optreden bij de Feijenoordsupporters ontbraken de juiste beelden zeker ook?

Ik snap vanuit het veiligheidsstandpunt best dat de politie de ordeverstoorders wil oppakken, maar om deze dan publiekelijk aan de schanpaal te nagelen vind ik te ver gaan voor zo'n vergrijp. Zeker omdat het me niks zou verbazen dat de politie allang kon weten wie deze jongens zijn, gezien het aantal camera's die in een stadion hangen.
We moeten in Nederland inderdaad niet de problemen gaan opzoeken als deze zich nog nauwelijks voordoen. Voetbalgeweld vindt niet meer plaats op grote schaal, en het laatste CIV-rapport heeft ook uitgewezen dat het aantal incidenten weer is terug gezakt. Waarom houden we ons in Nederland niet eens bezig dan met zaken die er echt toe doen?
Of hebben we liever dat alle aandacht wordt gericht op een tiental jongeren ipv de veiligheid van in onze steden en wijken?
Op het gebieden van winkelcriminaliteit, drugs, illegalen, en moordzaken, valt mijn inziens veel meer terrein te winnen, dan op het voetbalgeweld...

Laatst gewijzigd op 20-11-2003 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:43
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
misshobbit schreef op 19-11-2003 @ 19:14:
ik vind het echt niet te ver gaan om zulke gasten op tv te laten zien. als je ziet wat ze allemaal uitvreten, van die bewakers helemaal kapot slaan en meppen om nix, nou als je zo doet vind ik dat je wel lekker voor lul gezet mag worden op tv.
zij tonen geen respect voor anderen, dan hoeven ze ook niet te verwachten dat anderen wel respect voor hen hebben
Dan heb jij nooit met die ´bewakers´ te maken gehad!
Die kicken zelf ook wel op een vechtpartijtje hoor.
Uitsmijters horen thuis in een foute discotheek.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:47
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
miro schreef op 19-11-2003 @ 21:06:
Ik vind t helemaal terecht en ik hoop ook echt dat t werkt.

Hooligans verdienen t gewoon om achter slot en grendel te komen. Iemand in deze topic vroeg zich af of vandalisme een zwaar misdrijf was? Tis niet alleen vandalisme. Ik ken een jongen die een schedelbreuk heeft opgelopen door hooligans en dr zijn nog veel ergere gevallen. Hooligans moeten als crimineel gezien en behandeld worden. Hoe eerder ze herkend worden hoe beter.
Ik ken ook iemand die dankzij een avondje stappen hersenletsel heeft opgelopen.
Aanpakken die uitgaansmensen!

Met alle respect, ik vind het bijzonder sneu voor die bewuste persoon maar ik ben wel heel erg benieuwd welke wedstrijd dat dan was.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 16:54
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Nixje schreef op 19-11-2003 @ 18:56:
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven maar aan de andere kant, ik vind het ook wel een goede manier. Het voetbalvandalisme wordt hopelijk tegengegaan met deze methode, en dat willen we natuurlijk allemaal.
Voetbalvandalisme in de stadions wordt tegengegaan.
Meeste ongeregeldheden gebeuren buiten, in een achterwijk, tussen twee groepen die er allebei voor gaan. Daar hangen geen camera´s hoor!
De politie (en in dit geval Ajax) willen gewoon even laten zien dat ze er zijn.
Op het bewuste moment hebben ze schromelijk gefaald en op één of andere manier wordt dat altijd gecompenseerd met ongenuanceerde, buiten proportionele straffen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 17:20
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Villa Achterwerk: ´Ik krijg seksuele gevoelens als ik mijn zus omhels.´
Yes: ´Ik ben verliefd op de vader van mijn vriend.´
Sex voor de Büch: ´Ik wil graag coke snuiven en publiekelijk met een paling bevredigd worden op de kade in Urk.´
Voetbal International: ´Ik durf niet meer met mijn zoontje naar voetbal.´

Lang leve de tolerantiemaatschappij en lang leve het kunstmatig in leven gehouden voetbalgeweld.
Ik lees hier reacties die typerend zijn voor mensen die niet naar voetbal gaan en die reacties zijn verontrustend. ´Schop ze maar dood, voor eeuwig opsluiten en zet ze maar voor lul voor heel Nederland!´ Reacties die er niet om liegen als je een hekel hebt aan geweld.

Wat ik bijzonder vermakelijk vind (als dat maar geen stadionverbod wordt!) is het gegeven dat er sinds een aantal jaar al talloze verschillende aanpakken zijn geweest.
Geen media, heel veel media, strenge aanpak, softe aanpak, wél een stadionverbod, juist geen stadionverbod. Sociologen blijven onderzoeken en ik ben benieuwd wat ze nu in werkelijkheid uitvoeren want elk onderzoek is anders.
Nu is het ineens weer de tendens om heel hard te roepen: ´Ja, maar je herkend ze niet! Het zijn namelijk hele, normale jongens met een goeie baan en opleiding!´
Wat ontzettend grappig is.
De ontsteltenis bij Catherine Keyl, de reacties na het programma Brandpunt (een hooligan roept criminalisering en de hele zaal schrikt wakker), de uitkomsten van een programma over Engelse voetbalsupporters en de jaarlijkse testjes van sociale universiteiten.
Hooligans zijn niet doodnormale jongens, hooligans zijn de maatschappij.
Iets wat Nederland schijnbaar nog niet kan verwerken is dat er overal dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, maar dat is altijd minder erg dan die jongen die in de hekken hing bij Telstar – VVV.
Nog vermakelijker is het argument dat de politie wel weet wie de onderwereld is en wie deze wereld in handen heeft, maar niets kan doen omdat ze geen bewijzen hebben.
Zo´n argument heb ik ze nooit horen aangeven als ze een steen in iemands handen denken.

Natuurlijk is zo´n uitzending gigantische onzin.
In Nederland is men bezig met een project wat men ´hooligans in beeld´ noemt.
Een project wat schijnt te werken, want overal worden jongens op de voet gevolgd en vervolgens geconfronteerd met foto´s waarop te zien is dat ze met andere prominente voetbalvandalen aan het praten zijn.
Je maakt mij niet wijs dat Ajax niet weet wie deze jongens zijn.
Als een agent mij uit het niets kan vertellen wat voor een werk andere jongens doen, of ze een relatie hebben en andere privéomstandigheden uit hun hoofd kennen gaat het er bij mij niet in dat Ajax niet weet wie deze jongens waren.
Dit is gewoon weer een incident waarmee de politie en Ajax willen laten zien hoe serieus ze bezig zijn met het gooien van een mop, het opruien van jongens in ontblote bovenlichamen en het zingen van kwetsende liedjes naar beveiligingsmensen.
Ze hopen dat het af zal schrikken, wat uiteraard niet zal lukken.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 17:31
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
miro schreef op 20-11-2003 @ 12:50:
Nee tuurlijk blijf ik niet binnen zitten. Wat ik met mijn reply wilde zeggen is dat die zogenaamde supporters het voor een hoop andere mensen gewoon verpesten.

Jammer dan dat die kennis van mij bij die 1% hoorde, die heeft er een heel mooi groot litteken aan overgehouden (schedelbreuk)
Die gasten slaan je echt niet zomaar hor.. Heb ook weleens ruzie gehad tijdens een wedstrijd maar dan krijg je gewoon de mogelijkheid om het uit te praten..
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 21:08
miro
Avatar van miro
miro is offline
Citaat:
AGH schreef op 20-11-2003 @ 17:47:
Ik ken ook iemand die dankzij een avondje stappen hersenletsel heeft opgelopen.
Aanpakken die uitgaansmensen!

T zou niet moeten boeien welke wedstrijd t was (t was feijenoord-?)

T gaat hier niet om de supporters maar om de hooligans (daar zit wel een verschil tussen), om alle uitgaansmensen met hooligans te gaan vergelijken slaat gewoon nergens op.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 22:15
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
miro schreef op 20-11-2003 @ 22:08:
T zou niet moeten boeien welke wedstrijd t was (t was feijenoord-?)

T gaat hier niet om de supporters maar om de hooligans (daar zit wel een verschil tussen), om alle uitgaansmensen met hooligans te gaan vergelijken slaat gewoon nergens op.
Het idd niet heel erg veel welke wedstrijd het was, maar die vriend van jou heeft zich er denk ik wel mee bemoeit maar ik wil het er verder niet over hebben lijkt me ook niet echt leuk voor jou namelijk en het is natuurlijk niet goed te praten.
Hooligans zijn geen supporters..ben ik het niet mee eens, de hooligans zijn vaak de trouwste supporters van hun club ze zijn er altijd uit en thuis wedstrijden, over de grens het maakt niet uit over zijn ze er vaak bij dus in dat geval vind ik het supporters die af en toe wel eens hun frustratie uiten tegen een andere groep hooligans die het ook "leuk" vinden om te rellen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:25
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
miro schreef op 20-11-2003 @ 22:08:
T zou niet moeten boeien welke wedstrijd t was (t was feijenoord-?)

T gaat hier niet om de supporters maar om de hooligans (daar zit wel een verschil tussen), om alle uitgaansmensen met hooligans te gaan vergelijken slaat gewoon nergens op.
Leg mij het verschil is uit tussen een vechtpartij in een kroeg en een vechtpartij in een voetbalstadion?
Of om het nog moeilijker te maken. Het verschil tussen vechtpartij in een kroeg tussen voetbalsupporters, en een vechtpartij in een kroeg met uitgaanspubliek?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 15:13
misshobbit
Avatar van misshobbit
misshobbit is offline
Citaat:
AGH schreef op 20-11-2003 @ 17:43:
Dan heb jij nooit met die ´bewakers´ te maken gehad!
Die kicken zelf ook wel op een vechtpartijtje hoor.
Uitsmijters horen thuis in een foute discotheek.
het gaat erom dat die gasten naar het stadion komen om rellen te maken, en als die stewards dan ingrijpen en daar zelf misschien ook geweld bij gebruiken is ook niet helemaal goed, maar je kan moeilijk beweren dat die stewards beginnen met dat gedonder.
als die zogenaamde supporters zich kalm houden gebeurt er niets, als ze dat niet doen vragen ze om problemen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 22:18
Verwijderd
Vak 410, sfeervak in de arena, zal zondagmiddag 15 minuten later het vak inkomen en voor de wedstrijd spandoeken in het vak leggen waarmee ze laten zien dat ze het oneens zijn met de vertoningen van deze beelden op tv.


btje vaag, criminelen moeten opgepakt worden 'by all means nescessary' dus als tv beelden daarbij helpen moet je ze gebruiken
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 14:09
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
miro schreef op 20-11-2003 @ 22:08:
T zou niet moeten boeien welke wedstrijd t was (t was feijenoord-?)

T gaat hier niet om de supporters maar om de hooligans (daar zit wel een verschil tussen), om alle uitgaansmensen met hooligans te gaan vergelijken slaat gewoon nergens op.
Ik vind het anders ook niet echt een genuanceerde gedachte om hooligans en criminelen met elkaar te vergelijken.
Nu mag jij mij gaan vertellen waar het constructieve verschil zit tussen een vechtpartij in een uitgaansgelegenheid en een vechtpartij in of rondom een voetbalstadion.
Het maakt niet uit waar je komt, als je problemen wilt dan kun je ze krijgen en als je geen problemen wilt dan hoef je ze ook echt niet te krijgen.
Goed, er bestaat een mogelijkheid om een steen of fles tegen je aan te krijgen als je per ongeluk in de buurt komt van een supportersrel, maar bestaat die mogelijkheid ook niet bij een verkeersongeval of een winkeldiefstal?
Je kunt het altijd krijgen zoals je wilt.
Als ik terug ga kijken naar vechtpartijen die we hebben meegemaakt is er eigenlijk geen één die niet voorkomen had kunnen worden.
Misschien waren we zelf niet altijd de aanleiding voor geweld, maar er werd door sommige mensen ook wel erg gretig op uitnodigingen ingegaan.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je het niet mee hoeft te maken, als je het niet wilt dan doe je toch een pasje opzij?
Je hoort mij voetbalgeweld niet verdedigen, maar wel in bescherming nemen.
Zoals voetbalvandalisme in de media wordt uitgedrukt kan er voor zorgen dat heel veel mensen het hele beeld totaal verkeerd impliceren.
Jij vind het nergens op slaan om uitgaansmensen met hooligans te vergelijken, ik denk zelfs dat je dit een hele domme, ongenuanceerde, platte opmerking vind.
En ik geef je groot gelijk!
Maar wat doet de media?
Die zorgt er heel netjes voor dat de hele domme, ongenuanceerde, platte opmerkingen algemeen geaccepteerd worden en ook voor waarheid aangenomen worden.
Natuurlijk zit er overal een kern van waarheid in, maar je kunt de waarheid ook dikker maken dan zij in werkelijkheid is.
Ik denk dat ik in het uitgaansleven net zoveel geweld (zo niet vaker) heb meegemaakt dan bij het voetbal, maar daar hoor je niemand over. Is dat niet net zo zinloos?
Vallen daar minder gewonden?
Doen daar minder mensen aangifte?
Hebben we daar geen last van?
Volgens mij zijn de antwoorden op deze laatste vragen allen negatief, maar toch wordt er geen of weinig aandacht aan besteedt.
Waar ik voor pleit is een aanpak die gelijk is met alle aanpakken hier in Nederland.
Zoals S.C. Feijenoord al naar de verschillen vroeg naar geweld tussen voetbalpubliek en uitgaanspubliek zo bestaat er uiteraard ook écht een verschil.
Het is toch van de zotte dat een voetbalsupporter een stadionverbod plus 450 euro boete krijgt en daar bovenop nog strafrechtelijk een straf krijgt omdat hij in een foute kroeg loopt te knokken en een straatvechter gewoon de volgende ochtend weer vrij is met een transactie van 125 euro op zak?
Voetbalgeweld is gewoon kattenkwaad vergeleken met de grote criminaliteit en laten we dat ook gewoon zo houden.
Als we zelfs kleine vechtpartijen zo gaan benaderen durft de krantlezende, belastingbetalende, hond-uitlatende ambtenaar straks al niet eens meer naar zijn wekelijkse uitje bowlen, omdat hij dan met de auto over de A50 moet en bang is voor supportersrellen langs een wegrestaurant bij Hoenderloo.
Wij, Nederlanders, moeten eens leren niet bang te worden voor hetgeen in de krant staat maar juist voor hetgeen wat niet in de krant staat!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd stelling
M@TRIX
25 20-05-2002 11:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.