Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 19:37
Oo-MieJ-oO
Oo-MieJ-oO is offline
heey ik lees hier best veel dat jullie leren voor nederlands maar als ik die oefenexamens bekijk kom ik daar niet veel in tegen wat ik kan leren alleen maar benoemen van alinea's hoe doen jullie dat ?? en hoe leren jullie economie wil ik nog steeds weten ja
Advertentie
Oud 18-05-2003, 21:32
smilodon
Avatar van smilodon
smilodon is offline
mjah,..

voor in de examenbundel staan een paar handigeheidjes... drogredenen e.d.
als dit je niet bekend voor komt zou ik me nog maar eens verdiepen in die bundel


Verder... economie leer ik door uittreksels te maken (een paar heb ik er vorig jaar al gemaakt, dus das handig. ik leer namelijk beter door te schrijven.
en natuurlijk nog een keertje overkijken


SUCCEZ
__________________
Mix it with Bacardi dark and when it kicks in you can hardly talk...
Oud 18-05-2003, 21:42
annette
annette is offline
Damn, ik heb geen examenbundel Nederlands (kwam er te laat achter )
Wilt iemand de belangrijkste dingen wat daarin staat voor het examen hier neerzetten?
Ben echt super slecht in samenvattingen maken
Ik heb sommige examens al gemaakt van vorige jaren, maar moeten we nog meer iets weten voor het examen? Kan nix vinden in top-niveau
Oud 19-05-2003, 11:57
riejanne
riejanne is offline
zulen we het hier dan maar neerzetten. EBn nu best happy zelfs zonder punten voor de samenvatting sta ik nog gemiddeld voldoende voor nederlands. zou met mijn 20 punten voor tekst 1 tussen 4,5 en 5,0 halen en ik mocht een 4 halen.
Oud 19-05-2003, 11:59
stickybandit
stickybandit is offline
26 punten voor tekst 1!!
Oud 19-05-2003, 12:01
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
24 van de 29 punten voor Tekst 1 en waarschijnlijk iets van 16 punten voor de samenvatting. Das tussen de 8,1 en een 8,6. Met een 8,2 sta ik een 9, dus laten we daar op hopen
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Oud 19-05-2003, 12:05
-x-Kaa-x-
Avatar van -x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
Ik vond t helemaal geen vervelend examen. De teksten waren wel te doen. Was wel blij dat ik wist wat consensus, polarisatie enz van geschiedenis kende! Heb 20 punten op tekst 1, en heb streng gerekend 10 punten op mn samenvattig = 6.3-6.8
Kben dr wel tevree mee!
Oud 19-05-2003, 12:07
brynn
brynn is offline
vond tekst 2 vreselijk vooral omdat heel veel mensen andere argumenten hebben gebruikt dan ik en ik super zenuwachtig was maar achteraf viel het best mee. een 7,5 zit er zeker in.
Oud 19-05-2003, 12:08
Moiiii
Moiiii is offline
mmm ik had ik had 18 punten voor de eerste tekst, mn samenvatting wordt ws iets van 11 punten...dus wordt het iets tussen de 6,1-6,6 nou ja ik mocht een 4,5 halen..dus
Oud 19-05-2003, 12:18
Verwijderd
Ik vond het examen wel goed te doen. Heb hem net even nagekeken en heb waarschijnlijk 19 punten voor tekst 1 en 13 tot 15 (weet ik niet helemaal zeker) voor de samenvatting, dus ik heb waarschijnlijk ergens tussen een 6,7 en een 7,7.
Oud 19-05-2003, 12:20
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
24 punten voor Tekst 1!!

Ik ga de samenvatting niet eens meer nakijken, ik had een 3,9 nodig om een 6 gemiddeld te staan en die heb ik binnen!

Ik ben er blij mee!!
__________________
xxx
Oud 19-05-2003, 12:22
Amidala
Avatar van Amidala
Amidala is offline
Kheb t net ook even nagekeken, en ik kwam op 29 punten. Dat is ongeveer een 6,3.
Het zal nog wel een stukje lager worden, maar zolang het niet onder de 3,7 komt is er niks aan de hand...
Oud 19-05-2003, 12:27
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
kom ongever op 33 uit denk ik, heb nogal zwaar gerekend en heb een 5.8 nodig dus alles is super hier
__________________
hoi, ik ben een signature
Oud 19-05-2003, 12:28
Verwijderd
Ik had een 4.1 nodig en die heb ik wel gehaald.

Vond het niet zulke leuke teksten, maar goed...

En nog iets doms gedaan; bij vraag drie, waar je dat schema in moest vullen met cijfers; heb ik gewoon die woorden gebruikt; dan wordt het toch fout gerekend??
Oud 19-05-2003, 12:31
Photodynamic
Photodynamic is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 19-05-2003 @ 13:28:
Ik had een 4.1 nodig en die heb ik wel gehaald.

Vond het niet zulke leuke teksten, maar goed...

En nog iets doms gedaan; bij vraag drie, waar je dat schema in moest vullen met cijfers; heb ik gewoon die woorden gebruikt; dan wordt het toch fout gerekend??
heb ik ook gedaan, maar als dat wordt fout gerekend dan getuigd dat er wel van dat én de correctors geen leven hebben, én dan dien ik een klacht in. Maar het lijkt me sterk...
Oud 19-05-2003, 12:31
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
ik hem m volgens mij niet al te best gemaakt... maar wat ik minimaal moest halen, hoop ik er wel uit te halen..
Oud 19-05-2003, 12:32
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
ik had eerst ook alleen de woorden opgeschreven maar las toen de vraag nog een keer en heb er de cijfers achter gezet...kep ze allemaal goed! Kep in totaal zo rond de 31 punten...waarvan maar 10 voor de samenvatting! Maar ik had een 4.1 nodig en met deze punten zit in rond de 6,5...dus das goed genoeg!

Maar kneem aan dat ze alleen de woorden echt nie fout rekenen hoor....anders skuppuh die mensen!
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out

Laatst gewijzigd op 19-05-2003 om 12:35.
Oud 19-05-2003, 12:35
Verwijderd
Citaat:
steentje schreef op 19-05-2003 @ 13:32:
ik had eerst ook alleen de woorden opgeschreven maar las toen de vraag nog een keer en heb er de cijfers achter gezet...kep ze allemaal goed!

Maar kneem aan dat ze alleen de woorden echt nie fout rekenen hoor....anders skuppuh die mensen!
Ik weet niet; maar volgens mij zouden ze er wel moeilijk over kunnen doen; maar goed zolang ik boven de 4.1 heb is alles goed he
Ads door Google
Oud 19-05-2003, 12:36
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Amidala schreef op 19-05-2003 @ 13:22:
Kheb t net ook even nagekeken, en ik kwam op 29 punten. Dat is ongeveer een 6,3.
Het zal nog wel een stukje lager worden, maar zolang het niet onder de 3,7 komt is er niks aan de hand...
Ik heb ook ongeveer 29 punten gok ik zo (samenvatting is moeilijk in te schatten..)
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Oud 19-05-2003, 12:37
Japzer
Avatar van Japzer
Japzer is offline
ik heb ook gewoon de woorden overgenomen maar ik kan me niet voorstellen dat dat foutgerekend wordt, dan gaan er mensen geslagen worden
voor de rest ging 't wel goed bij mij.. tussen de 7.2 en 7.7, dusseh afwachten maar, ik heb een 7.6 nodig voor een 8. Niet dat ik dat per se wil hebben, maar het zou mooi zijn
__________________
I'm burned with desire, but you left me in the rain...
Oud 19-05-2003, 12:38
madwoman
madwoman is offline
heb 21 punten voor tekst 1. samenvatting weet ik niet.vond de samenvatting ook best moeilijk eigenlijk.
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 19-05-2003, 12:42
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Vraagje:

krijg je, als je antwoord niet volledig is, maar je wel binnen het aantal woorden gebleven bent dan ook 1 punt?
__________________
Amor vincit omnia
Oud 19-05-2003, 12:43
*maai*
Avatar van *maai*
*maai* is offline
Heb 37 punten schat ik, dat is tussen 7,6 en 8,1! Durfde eigenlijk niet te kijken, maar gelukkig toch wel gedaan!
Vond de samenvatting trouwens best moeilijk. Vooral die 4 argumenten, er stonden er veel meer in en wist niet welke ik moest kiezen. Had op het begin ietss van 240 woorden, en heb toen de goede argumenten doorgestreept!
__________________
.::: Blow me a kiss and I'll be happy the rest of my life :::.
Oud 19-05-2003, 12:44
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Ik wou eerst niet nakijken, maar toch maar gedaan omdat ik er wel een redelijk gevoel over had. Ik heb van alleen tekst 1 al meer dan genoeg punten voor een 3.6 (dat moest ik minstens halen namelijk). Ik heb de samenvatting dus niet eens bekeken net
Oud 19-05-2003, 12:45
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
break of dawn schreef op 19-05-2003 @ 13:42:
Vraagje:

krijg je, als je antwoord niet volledig is, maar je wel binnen het aantal woorden gebleven bent dan ook 1 punt?
Meestal staat het erbij dat je alleen die punt krijgt als het antwoord ook VOLLEDIG goed is.
Advertentie
Oud 19-05-2003, 12:47
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!

Die samenvatting was moeilijk!!! Die tekst was echt veel te warrig om normaal samen te kunnen vatten!!!
__________________
I like my new bunny suit
Oud 19-05-2003, 12:49
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
Saltwater schreef op 19-05-2003 @ 13:45:
Meestal staat het erbij dat je alleen die punt krijgt als het antwoord ook VOLLEDIG goed is.
shit... dacht ik al
__________________
Amor vincit omnia
Oud 19-05-2003, 12:49
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 19-05-2003 @ 13:47:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!

Die samenvatting was moeilijk!!! Die tekst was echt veel te warrig om normaal samen te kunnen vatten!!!
mee eens... vooral met dat AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!!!!!!
__________________
Amor vincit omnia
Oud 19-05-2003, 12:52
Sjaan
Sjaan is offline
Ik vonnut ook wel meevallen... Ik dacht dat ik wel rond de 6 zou zitten... Had een 2,8 nodig, en met een 6,8 sta ik een 8! Ik heb rond de 34 punten denk ik, misschien iets meer, dus dan zit er misschien wel een 8 in op mijn eindlijst!

Ik had ut iig véééél moeilijker verwacht, maar gelukkig viel ut wel mee!
Oud 19-05-2003, 12:54
Bang
Bang is offline
AAAAAAAAAAAAAH @ samenvatting

max van 5 punten ofzo, maar boeie, want ik heb 20 punten (als ik heel streng reken op de open vragen) in tekst 1, en ik moet een 4.3, dus volgens mij ben ik binnen!!! WHOEHOE!
Oud 19-05-2003, 13:05
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
klote samenvatting was dat zeg!!!! mja verder die tekst 1 viel wel mee
ik heb het alleen nog niet nagekeken, want bij mij opent ie die .pdf files niet dus kmoet ff wachten tot vriendinnetje het heeft omgezet in word
mja kmoet een 4 halen, dat heb ik denk ik wel
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Oud 19-05-2003, 13:11
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Photodynamic schreef op 19-05-2003 @ 13:31:
heb ik ook gedaan, maar als dat wordt fout gerekend dan getuigd dat er wel van dat én de correctors geen leven hebben, én dan dien ik een klacht in. Maar het lijkt me sterk...
en dan moet je beter lezen, wat weer een deel van nederlands is
want het staat duidelijk in de vraag en ze hebben dus alle recht om je 0 punten te geven

maar als het meezit krijg je er wel punten voor
__________________
hoi, ik ben een signature
Oud 19-05-2003, 13:14
DGMarjolein
DGMarjolein is offline
Mijn leraar zegt dat je het woord 'worden' niet mag gebruiken omdat je dan lijdende zinnen krijgt en ze moeten juist actief zijn. hij trekt daar 1 punt voor af, ook voor het gebruik van het woord 'men'.

Is dat bij jullie ook zo???
Oud 19-05-2003, 13:16
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Die eerste tekst die viel me echt ontzettend mee. Ik had wel het gevoel dat ik het goed had gemaakt maar dat ik 23 van de 29 punten heb gehaald voor die tekst dat had ik niet verwacht. Maar die samenvatting joh... godsakkejuh wat een vervelende tekst. Ik heb in mijn samenvatting echt alles door elkaar gehaald, gevolgen worden argumenten en argumenten werden oordelen en ga zo maar door. Resultaat: alles wat er in moet staan staat er in maar dan verkeerd benoemd. Rekenen ze waarschijnlijk wel fout he? Maar ja, ik heb zo tussen de 29 en 33 punten in en das waarschijnlijk genoeg voor een 7 op mijn eindlijst dus mij hoor je niet klagen...
Oud 19-05-2003, 13:34
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
40 punten
Vond de teksten allebei echt niet moeilijk, en die samenvatting was juist makkelijk omdat echt alles werd aangegeven wat erin moest, dus gewoon die puntjes afwerken, wat signaalwoordjes er tussen en klaar...
__________________
Terug in NL!
Oud 19-05-2003, 14:28
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
DGMarjolein schreef op 19-05-2003 @ 14:14:
Mijn leraar zegt dat je het woord 'worden' niet mag gebruiken omdat je dan lijdende zinnen krijgt en ze moeten juist actief zijn. hij trekt daar 1 punt voor af, ook voor het gebruik van het woord 'men'.

Is dat bij jullie ook zo???
Nee!

Wat vreemd trouwens... Maar er is ook een 2e corrector, die zal dat heus niet doen. Lijkt me heel apart als je leraar dat echt doet!
Ads door Google
Oud 19-05-2003, 14:34
RammsteinRulez
Avatar van RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
heey lotgenoten

zojuist klaar met het CE nederlands. het viel erg mee en ervoor leren heeft ook geen zin gehad, moeilijke woorden en begrippen waren uit de teksten op te maken, het was een makkelijk examen.

zijn hier nog meer mensen klaar met het examen nederlands?
Oud 19-05-2003, 14:36
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Ja, ik ben ook net klaar (Havo).. Ik vond hem eerlijkgezegd wel makkelijk (Leuk zo'n tekst over stress ) Ben benieuwd naar de antwoorden...!
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 19-05-2003, 14:37
Saltwater
Avatar van Saltwater
Saltwater is offline
Citaat:
RammsteinRulez schreef op 19-05-2003 @ 15:34:
heey lotgenoten

zojuist klaar met het CE nederlands. het viel erg mee en ervoor leren heeft ook geen zin gehad, moeilijke woorden en begrippen waren uit de teksten op te maken, het was een makkelijk examen.

zijn hier nog meer mensen klaar met het examen nederlands?

Had jij HAVO-examen? Dan ben je gauw klaar... O m'n broertje komt ook net binnen... Bij ons (VWO) was ook bijna iedereen eerder klaar
Oud 19-05-2003, 14:48
Vespafunk
Avatar van Vespafunk
Vespafunk is offline
Havo Nederlands was bijzonder makkelijk. En 't was natuurlijk ook een 'inkoppertje' voor de mannen onder ons met een thema als 'voetbal'.

Ik ga nu trainen voor de wedstrijd van morgen; geschiedenis, al zal dat een hoop stress opleveren.
__________________
Je zal maar examenvragenmaker zijn van beroep..
Oud 19-05-2003, 14:54
Pandemonium
Pandemonium is offline
grrr ik von die eerste text van havo maar kut maar k denk dat ik het wel redelijk gedaan heb (hoop ik)
__________________
Hoor niet alles wat je gelooft
Oud 19-05-2003, 14:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Vespafunk schreef op 19-05-2003 @ 15:48:
Havo Nederlands was bijzonder makkelijk. En 't was natuurlijk ook een 'inkoppertje' voor de mannen onder ons met een thema als 'voetbal'.
Ahum,.... ik vind voetbal ook leuk en ben geen man.

(hoezo bevooroordeeld? )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 19-05-2003, 14:57
Verwijderd
die tekst was echt niet moeilijk.. ik was na 1,5 uur klaar met het totale examen
Oud 19-05-2003, 14:58
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik heb ge-VWO-Nederlandst.

Ik had een erg goed gevoel over tekst 1 en een minder gevoel over m'n samenvatting.
Bleek 22 pt te hebben voor tekst 1, en naar strenge schatting 16 voor mijn samenvatting. Maar ik ben bang dat dat nog te hoog is. Mijn laatste oefensamenvatting was goed voor 13 van de 20 pt.
Ik wil graag minstens een 7,4 want dan heb ik een 8 als eindcijfer.

Ik kwam trouwens veel en veel te hoog uit met het aanta woorden in mn samenvatting.. 't waren er aanvankelijk 250. En ik dacht dat dat zo'n beetje het minimum was. Nou ja, toch gaan strepen tot ik er 188 over had.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 19-05-2003, 15:13
Vespafunk
Avatar van Vespafunk
Vespafunk is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2003 @ 15:56:
Ahum,.... ik vind voetbal ook leuk en ben geen man.

(hoezo bevooroordeeld? )
Nee, maar 't is toch met regelmaat 'de man' die men als rots in de branding associeert met 'de voetbalfans'. Geloof mij; er zullen meer mannelijke voetbalfans zijn dan vrouwelijke.

Nu ik er toch ben; Vrouwen die naar voetbal kijken, kijken niet naar 'de schoonheid van het voetbal'. Denk eerder dat ze kijken naar 'de schoonheid van een voetballer'. Wat vind je daar van?
__________________
Je zal maar examenvragenmaker zijn van beroep..
Oud 19-05-2003, 15:15
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Hadden jullie ook bij 1. C? ongeveer de enige die ik me herinner
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 19-05-2003, 15:16
De Ideale Schoonzoon
Avatar van De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
ik heb ook nederlands gedaan, havo, vandaag...

was ook zo klaar, en vooral die tekst over voetbal vond ik zeker wel te doen...

samenvatting was ook niet echt moeilijk... gewoon de punten noemen die werden gevraagd, easy...
__________________
You can have any drink you want, as long as it's a Corona...
Oud 19-05-2003, 15:16
De Ideale Schoonzoon
Avatar van De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 19-05-2003 @ 16:15:
Hadden jullie ook bij 1. C? ongeveer de enige die ik me herinner
ik had wel C ja...
__________________
You can have any drink you want, as long as it's a Corona...
Oud 19-05-2003, 15:20
Earwen
Earwen is offline
Citaat:
De Ideale Schoonzoon schreef op 19-05-2003 @ 16:16:
ik had wel C ja...
en ik had B * zijn hier nog soortgenoten die ook B hebben
Oud 19-05-2003, 15:46
Chill
Avatar van Chill
Chill is offline
ik ook C.
__________________
You silly cunt!!!! Doe de stofzuiger
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
HAVO Nederlands
Duplo - Dos
485 21-06-2005 16:35
Eindexamens 2003 Nederlands SAMENVATTING, iemand goede tips?
Flasher
84 19-05-2003 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.