Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 18:37
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Citaat:
surena schreef op 23-05-2003 @ 19:29:
Hebben jullie al dat ERATUM gezien bij vraag 32???

Eerst d8 ik dat ik die vraag wel goed zou hebben, maar ze hebben het antwoord nu opeens veranderd met een of andere zinsformule die volgens mij GEEN HOND heeft

ghhhhhhr twas een van de weinige vragen die ik helemaal goed had!
Waar slaat die wijziging op? En wat voor boer heeft dat getypt, die kan nog niet eens spellen, beetje amateuristisch. maar het lijkt me toch dat de originele antwoorden ook wel goed zijn.
Advertentie
Oud 23-05-2003, 18:38
Tepelhof
Tepelhof is offline
Citaat:
Ichonama schreef op 23-05-2003 @ 19:36:
Sorry bedoel economische migratie en de migratie vanuit Oost-Europa was voor de muur uit politiek oogpunt.
Ook voor een (groot) deel economisch... veel mensen zagen in dat het Oosten geen hulp kreeg/nam en zagen de komende economische achterstand van het communisme al in...
Oud 23-05-2003, 18:39
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Citaat:
surena schreef op 23-05-2003 @ 19:26:
Ik heb hetzelfde als jou wat betreft Delft en werkloosheid:
"nee, want Delft heeft minder werkloosheid dan de rest van Nederland..."

Denk je dat we hier punten voor krijgen? Kvind eigenlijk van wel..
Het is gewoon goed (misschien niet het beste antwoord, maar de redenering is níet fout), dus vind ik dat ze het goed moeten rekenen. De helft van de mensen uit mijn klas had dat antwoord. Ofterwijl: ---->>> LAKS!!! Je klaagt toch wel ?
Oud 23-05-2003, 18:42
hi
hi is offline
ik had wat anders dan jullie

4000/7000 7000-11000 11000-15000 15000-19000 en >19000

Dit heb ik gedaan voor de evenwichtige verdeling! Niemand heb deze verdeling maar hij voldoet aan de eisen!

Verder had ik de legenda met verschillende streepjes gedaan niet met kleurtjes want die hoefde ik nie mee te nemen volgens de benodigheden!

Ik vond de vraag met zwaveluitstoot stom maar de volgende over CO2 net zo
Oud 23-05-2003, 18:42
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Ja, ik ben weer eens origineel: heb namelijk ook (zoals vele anderen ook) de klassenbreedte waar ik bij 4000 begonnen ben en steeds met 4000 omhoog ben gegaan.
Ook had ik in de blokjes voor de klassenbreedtes het aantal landen gezet dat in die klassenbreedte zat.
Ook die vraag over SO2 en CO2 vond ik om het maar eens mild uit te drukken niet leuk... Hebben jullie die antwoorden daarop gezien???? Daar komt toch geen mens op!!!
Nou ja, ik heb in ieder geval over het examen een klacht ingediend (nou maar hopen dat het helpt). Och ja, de teller staat bij het aantal klachten van Aardrijkskunde van het VWO al op 2110. Gaat lekker, zou ik zo zeggen...
Oud 23-05-2003, 18:44
hi
hi is offline
Citaat:
Tepelhof schreef op 23-05-2003 @ 19:38:
Ook voor een (groot) deel economisch... veel mensen zagen in dat het Oosten geen hulp kreeg/nam en zagen de komende economische achterstand van het communisme al in...
Nee dit is zeker politiek stond gewoon in je boek evenals die vraag over waar die migratie vamuit Noord Afrika voor het grootste deel heen ging. Frankrijk
Oud 23-05-2003, 18:49
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Citaat:
hi schreef op 23-05-2003 @ 19:42:
ik had wat anders dan jullie

4000/7000 7000-11000 11000-15000 15000-19000 en >19000

Dit heb ik gedaan voor de evenwichtige verdeling! Niemand heb deze verdeling maar hij voldoet aan de eisen!

Verder had ik de legenda met verschillende streepjes gedaan niet met kleurtjes want die hoefde ik nie mee te nemen volgens de benodigheden!

Ik vond de vraag met zwaveluitstoot stom maar de volgende over CO2 net zo
Sorry, maar dat lijkt me gewoon sowieso fout. Er wordt duidelijk gevraagd om gelijke klasses, dit kan wel beter zijn (in jouw optiek), maar voldoet gewoon niet aan de opgave .
Oud 23-05-2003, 18:50
Ichonama
Ichonama is offline
Citaat:
hi schreef op 23-05-2003 @ 19:44:
Nee dit is zeker politiek stond gewoon in je boek evenals die vraag over waar die migratie vamuit Noord Afrika voor het grootste deel heen ging. Frankrijk
Dat van Frankrijk stond zelfs nog in samengevat
__________________
Je volwassen gedragen. Is dat zoiets als doen waar je zelf zin in hebt?
Oud 23-05-2003, 18:53
Tepelhof
Tepelhof is offline
Citaat:
hi schreef op 23-05-2003 @ 19:44:
Nee dit is zeker politiek stond gewoon in je boek evenals die vraag over waar die migratie vamuit Noord Afrika voor het grootste deel heen ging. Frankrijk
Dacht ik wel even testen: als ik jullie kon overhalen kon ik ook een klacht in dienen, zal ik nu maar laten dan ga maar alleen een klacht indienen over die vage vraag van de legenda... heb het niet met kleuren maar met tekens gedaan, die wel oplopen ook...
Oud 23-05-2003, 18:55
Bolle Bertha
Bolle Bertha is offline
Nog even over vraag 34, het is toch logisch dat als de werkeloosheid in Nederland hoger is, dus meer mensen die geen werk hebben, dat de vraag naar arbeid lager zal zijn, dan als er minder werkeloosheid is. Het antwoord dat in het correctiemodel staat is dus wel goed.
Er zijn toch niet meer arbeiders nodig als de werkeloosheid hoog is neem ik aan? Beide gebieden hebben de tijdelijke werknemers eigenlijk niet nodig, maar het werkeloosheidspercentage in de COROP-gebieden is lager en dus zal de vraag hier groter zijn (denk ik)!
Oud 23-05-2003, 18:57
sheleentje
sheleentje is offline
Bij de atw: staat altijd: voorbeeld van goed antwoord

Dot betekent toch wel dat andere voorbeelden ook goed kunnen zijn....tja je hebt zo van die leraren die alleen alles wat op het antw.blad staat goed rekenen
Oud 23-05-2003, 19:15
KGNT
KGNT is offline
Vraag 41 gewoon ABSURD, deze opgave leek te simpel, waardoor je het idee gaat krijgen dat het anders moet. Ze meosten gewoon duidelijker zijn, tekenen doe ik sowieso al nie meer sinds kleuterschool.
Oud 23-05-2003, 20:03
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Bolle Bertha schreef op 23-05-2003 @ 19:55:
Nog even over vraag 34, het is toch logisch dat als de werkeloosheid in Nederland hoger is, dus meer mensen die geen werk hebben, dat de vraag naar arbeid lager zal zijn, dan als er minder werkeloosheid is. Het antwoord dat in het correctiemodel staat is dus wel goed.
Er zijn toch niet meer arbeiders nodig als de werkeloosheid hoog is neem ik aan? Beide gebieden hebben de tijdelijke werknemers eigenlijk niet nodig, maar het werkeloosheidspercentage in de COROP-gebieden is lager en dus zal de vraag hier groter zijn (denk ik)!
Jij snapt het dus echt totaal niet. Dan snap jij WERKLOOSHEID betekent dat er mensen zonder baan zitten. Als dat percentage laag is betekent het dat er weinig mensen werkloosheid zijn. Dan is weinig arbeidsaanbod. Het is dan moeilijk om aan personeel te komen. Dan zijn die tijdelijke werkvergunningen nodig. Het percentage voor Delft is lager dan voor NL in totaal. Dus in NL als geheel zijn er veel meer werklozen.
Oud 23-05-2003, 20:17
surena
surena is offline
Citaat:
@Moon schreef op 23-05-2003 @ 21:03:
Jij snapt het dus echt totaal niet. Dan snap jij WERKLOOSHEID betekent dat er mensen zonder baan zitten. Als dat percentage laag is betekent het dat er weinig mensen werkloosheid zijn. Dan is weinig arbeidsaanbod. Het is dan moeilijk om aan personeel te komen. Dan zijn die tijdelijke werkvergunningen nodig. Het percentage voor Delft is lager dan voor NL in totaal. Dus in NL als geheel zijn er veel meer werklozen.
je haalt de woorden uit mn mond

en ja, ik heb geklaagd!!!

3x zelfs
Oud 23-05-2003, 20:43
@Moon
@Moon is offline
Oops....nogal kromme zinnen gemaakt. Wilde veranderingen aan zinnen aanbrengen, maar ja....toch niet helemaal goed opgelet
Oud 23-05-2003, 22:29
SpecialEnvoy
SpecialEnvoy is offline
Ik vond het een extreem vaag examen, heel anders dan alle examens van de vorige jaren Bij veel vragen heb ik maar wat gegokt, dat met die SO2 heb ik geloof ik half goed gegokt mazzel dus. Volgens mijn berekeningen zit ik tussen de 6.9 en de 7.4, en ik moest een 4.4 halen, dus hier ben ik wel voor geslaagd denk ik...phfiiew!
Oud 24-05-2003, 08:46
Bolle Bertha
Bolle Bertha is offline
Jezus man doe niet zo panisch, ik mag toch wel zeggen wat ik denk. En volgens mij is dat gewoon goed, en als dat niet zo is, dan heb ik pech
Oud 24-05-2003, 09:18
steentje
Avatar van steentje
steentje is offline
Citaat:
angelo schreef op 23-05-2003 @ 13:13:
!!!

Wat vonden jullie ervan dat noord afrika vooral naar frankrijk gaat???

In de atlas stond duidelijk een tekening dat die vooral naar het verenigd koninkrijk gaan!!
ik had dus ook Verenigd Koninkrijk! Ik vind dat ze dat maar goed moeten tellen hoor!
__________________
sometimes I get so weird I even freak myself out
Oud 24-05-2003, 09:41
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Citaat:
Bolle Bertha schreef op 24-05-2003 @ 09:46:
Jezus man doe niet zo panisch, ik mag toch wel zeggen wat ik denk. En volgens mij is dat gewoon goed, en als dat niet zo is, dan heb ik pech
Die redenatie klopt inderdaad óók, staat bovendien in het antwoordmodel, dus is sowieso goed. . Maar het punt was dat de andere redenatie, met nee, volgens mij ook klopt .
Oud 24-05-2003, 10:52
m@rie
m@rie is offline
Citaat:
sheleentje schreef op 23-05-2003 @ 19:57:
Bij de atw: staat altijd: voorbeeld van goed antwoord

Dot betekent toch wel dat andere voorbeelden ook goed kunnen zijn....tja je hebt zo van die leraren die alleen alles wat op het antw.blad staat goed rekenen
Daar hoop ik eigenlijk ook een beetje op
Oud 24-05-2003, 11:13
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 23-05-2003 @ 16:05:
Ik geloof dat ik het wel goed gemaakt heb, maar ik kom er door de antwoordmodellen achter dat bij de vraag over irredentisme, seperatisme en regionalisme seperatisme ook twee keer genoemd had mogen worden.
dat stond ook bij de vraag, dat een begrip vaker dan 1 keer mocht voorkomen
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 24-05-2003, 11:22
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Vond die vraag van die legenda kleuren wel vaag.. ik dacht echt van ''wat willen ze nou''
Ik heb echt blokje dus gewoon met andere tekentjes gedaan, weet ik veel dat ze dat oplopende wilden hebben... tja ik snapte ook wel dat het steeds meer werd.. maarja. het is geen tekenles
Beetje vaag vond ik het..

en ook wel stom dat ze eerst bij een vraag bijvoorbeeld om een verband of iets anders vragen en dan bij de volgende vraag moet je een aanwijizing/argument geven..
Tja heb je de eerste fout, grote kans dat je bij het tweede dan ook een verkeerd antwoord hebt gegeven..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 24-05-2003, 11:32
Moiiii
Moiiii is offline
Citaat:
Blisss schreef op 23-05-2003 @ 13:20:
Vraag 34 vond ik ook wat vaag. Die kan op twee verschillende manieren worden beantwoord. Namelijk volgens de verklaring in het antwoordmodel, maar ook kan 'nee' worden geantwoord, omdat de werkloosheid er lager is en dat het dus voorkeur verdient om het probleem eerst in andere delen van het land aan te pakken.
ja, mee eens, althans ik had precies hetzelfde....weet niet of het goed gerekend zal worden....... hope so
Oud 24-05-2003, 11:36
noukiester
Avatar van noukiester
noukiester is offline
Wat vonden jullie eigelijk van vraag 16? Dat was die vraag over thermische centrales... Je kon daar 4! punten voor halen, maar in het antwoord staat:
Gebieden met veel Thermische centrales zijn in sterke mate verontreinigd. (ok dit was nog wel logisch af te lezen)
Thermische centrales veroorzaken thermische verontreiniging. Hierdoor daalt het zuurstofgehalte in het water. ( )
Waardoor het zelfreinigend vermogen van het rivierwater afneemt.

Ligt het aan mij of stond dit helemaal niet in de stof... Ik kon het ook niet van die kaarten aflezen hoor....zelfreinigend vermogen van het rivierwater
Oud 24-05-2003, 11:42
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Mijn oogjes gingen bij die vraag ook wel gevaarlijk in hun kasjes rollen ja..

weet eik niet eens wat So2 is..?
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Oud 24-05-2003, 11:44
Verwijderd
Citaat:
PardonMe schreef op 24-05-2003 @ 12:42:
Mijn oogjes gingen bij die vraag ook wel gevaarlijk in hun kasjes rollen ja..

weet eik niet eens wat So2 is..?
mja, ik vond het ook te biologisch/economisch etc... heb het echt slecht gemaakt
Had oude stijl, dus wel iets anders dan nieuwe stijl... tja.. heb een 4 ofzo *huilt*
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Haat aan VWO'ers
KillZeMall
262 12-07-2018 10:04
Studeren VWO of HBO? En welk vakkenpakket?
Rick0
4 27-03-2014 22:18
Eindexamens 2013 [VWO] Hoe leren jullie Aardrijkskunde?
IHateSchool
7 20-05-2013 02:09
Algemene schoolzaken na havo VWO doen
Jasperkr
17 10-12-2009 16:31
Algemene schoolzaken vwo examen ak 2006
Vitamintje
11 09-09-2005 19:47
Eindexamens 2003 [Aardrijkskunde, VWO] Wat niet leren??
Blisss
1 21-05-2003 21:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.