Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 16:55
DaBrat
DaBrat is offline

Wat een rot examen, heb het echt niet gehaald. En ik vond de sommen in de examenbundel echt veeel makkelijker.. had zelfs ee 8,5 voor het examen 2002.. dus ik had er wel vertrouwen in, maar ja.
Ik mn enige punten gescoord met het kansrekenen. Over die andere sommen heb ik ook nooit een test gehad, alleen een po opver gemaakt, dus eigenlijk ook niet veel les in gehad.

ik heb zo rond de 4 denk ik, wel geel streng gerekent, maar moest een 4,9 voor een 6. naja bio en na moet opzich wel lukken.
(gheghe dacht ik dus van wiskunde ook )
Advertentie
Oud 22-05-2003, 16:57
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik vond het goed genoeg gaan voor mij. Ik ben zoooooooooooo slecht in wiskunde... Ik zal blij zijn als ik een 5 op mn eindlijst heb... Maar bij B1: die vraag waar 3 uit kwam was echt heel makkelijk!
__________________
I like my new bunny suit
Oud 22-05-2003, 16:58
H2O
H2O is offline
o ja.. bij wis B 1,2 ...vraag 8 staat:
Z(t)= z(0) + intergraal z' (s) ds
terwijl er niet vermeld werd wat s was!
s staat natuurlijk voor de som..maar misschien scheelt het wat punten als er massaal wordt geklacht. Ik had vraag 8 trouwens goed
Oud 22-05-2003, 16:59
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
H2O schreef op 22-05-2003 @ 17:58:
o ja.. bij wis B 1,2 ...vraag 8 staat:
Z(t)= z(0) + intergraal z' (s) ds
terwijl er niet vermeld werd wat s was!
s staat natuurlijk voor de som..maar misschien scheelt het wat punten als er massaal wordt geklacht. Ik had vraag 8 trouwens goed
Ik heb me weet ik hoelang afgevragd waar die s voor stond..!
Oud 22-05-2003, 16:59
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
vraag 3 is onjuist geformuleerd, a=1 is geen goed antwoord, want die gaat niet DOOR 0!!

en het examen was erg lang en moeilijk vergeleken met vorig jaar

KLAGEN OP WWW.LAKS.NL!
__________________
hoi, ik ben een signature
Oud 22-05-2003, 17:00
Basia
Basia is offline
wib1
pffffffffft wat een schijtexamen.
t begin viel nog mee, maar hoe verder het examen vorderde, hoe minder ik ervan snapte.
zelfs kansberekening finaal vern**kt
__________________
blablabla
Oud 22-05-2003, 17:01
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Snufje schreef op 22-05-2003 @ 17:59:
Ik heb me weet ik hoelang afgevragd waar die s voor stond..!
ja.ik ook.echt 100 keer de opgave doorgelezen waar staat die s nou voor.nu ik het lees die stond voor de som denk ik ooooo.jees was echt zo'n kutexamen.die uit de bundel waren veel makkelijker.die van 2002 had ik zelf 8.7 voor.
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 22-05-2003, 17:01
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Snufje schreef op 22-05-2003 @ 17:59:
Ik heb me weet ik hoelang afgevragd waar die s voor stond..!
ik ook ff klagen!
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Oud 22-05-2003, 17:03
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Vond het moelijk (b2), maar ik heb 5,5-6 en ik moest een 4,9 halen, dus dat is gelukt
Bij ons vond iedereen het trouwens moelijk.. (ook b1) Zelfs onze leraar die het examen tijdens zijn surveillance had gemaakt vond het vrij lang..
Oud 22-05-2003, 17:06
murcielago
murcielago is offline
Het ging bij mij een stuk beter dan verwacht aangezien de examens die ik voor proef had gemaakt gewoon echt ruk gingen.
Ik snap trouwens niet wat iedereen voor moeilijks vond aan die scharnier oefening want die was echt goed te doen.
Niet dat ik nu een voldoende heb want ik heb waarschijnlijk tussen de 4.5 en de 5. Maar dat is genoeg dus ik ben weer blij.
Gerard
__________________
Proletariers aller landen verenigt u..
Oud 22-05-2003, 17:16
*Liesje*
Avatar van *Liesje*
*Liesje* is offline
Citaat:
Snufje schreef op 22-05-2003 @ 17:59:
Ik heb me weet ik hoelang afgevragd waar die s voor stond..!
Hihi ikke ook!! pas op het aller aller laatste moment kwam ik er gelukkig op!!!
__________________
First of all, I'd like to thank God for blessing me. My mom and dad, I wouldn't made it without you! My friends en fans! I luv u guys!*jank*jank*jank*
Oud 22-05-2003, 17:17
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
*Liesje* schreef op 22-05-2003 @ 18:16:
Hihi ikke ook!! pas op het aller aller laatste moment kwam ik er gelukkig op!!!
Ik ben er niet opgekomen.. Maar heb wel de integralen bereknd, maar kwam alsnog niet op dat antwoord
Oud 22-05-2003, 17:19
alwaysgood
alwaysgood is offline
(B1) ik vond het echt reten moeilijk,
maar dat kwam vooral omdat ik dacht dat overal waar bereken
stond, ik dacht dat je dat algebraisch moet doen, kijk ik net na, staat er overal via gr enz. , zit tussen 5,4 en 5,9
terwijl ik een 5,6 moet hebben, wordt dus nog spannend.

Maar het ergste vond ik toch wel, dat heel veel met de gr mocht in plaats van algebraisch, terwijl ik dat neit wist.
__________________
Do or do not. There's no try
Oud 22-05-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 22-05-2003 @ 17:48:
Ik vond het juist ontzettend meevallen
Niemand die deze mening deelt?
ja idd.
heb wel een 8 gok ik.

toch uiteindelijk het voordeel van al die extreem moeilijk gemaakte proefwerken bij ons op school denk ik.
Oud 22-05-2003, 17:22
Basia
Basia is offline
ik ga t echt niet nakijken !! veel te deprimerend
__________________
blablabla
Oud 22-05-2003, 17:23
Verwijderd
Echt veel te moeilijk

En ik heb een vette onvoldoende; mijn 2 5en staan al op mijn lijst nu; terwijl ik nog 3 examens moet maken
Oud 22-05-2003, 17:25
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Ik ben normaal absoluut geen kei in wiskunde, maar heb voor mijn doen geloof ik nog wel redelijk gescoord. Als ik goed heb nagekeken heb ik tussen de 5.4 en de 5.9 gescoord.
Als dat het geval zou zijn, heb ik voor het vak waar ik altijd op een onvoldoende heb geteld op mijn eindlijst, toch nog net een voldoende gehaald ....
Oud 22-05-2003, 17:25
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
wiskunde B1 885 De klachten stromen gelukkig binnen..

Eventjes waarover iederen MOET klagen:

- vraag 16 was heeeeeeeeeeeel onduidelijk gesteld, de meesten wisten echt niet wat er werd gevraagd
- vraag 5: Er werd niet gegeven wat s ws
Oud 22-05-2003, 17:29
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Zijn er nog meer mensen behalve ik die vraag 3 fout hebben. Er worden 2 startwaarden gevraagd waardoor de lijn door 0 ging en daarna ongedefinieerd wordt. Ik kon alleen op a=-1 komen. Het antwoordmodel geeft ook a=1, maar ik zie echt niet hoe ze daar op komen. :
Zou dit een fout in de opgave kunnen zijn misschien???
Oud 22-05-2003, 17:32
SpiritX
Avatar van SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
Snufje schreef op 22-05-2003 @ 18:25:
wiskunde B1 885 De klachten stromen gelukkig binnen..

Eventjes waarover iederen MOET klagen:

- vraag 16 was heeeeeeeeeeeel onduidelijk gesteld, de meesten wisten echt niet wat er werd gevraagd
Ik had geen idee wat er gevraagd werd en ik heb heel bijdehand gewoon het gegeven percentage ingevuld. Toen ik na afloop aan mijn docent vroeg wat er met die vraag bedoeld werd, vatte ik 'm pas....
Oud 22-05-2003, 17:33
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
SpiritX schreef op 22-05-2003 @ 18:32:
Ik had geen idee wat er gevraagd werd en ik heb heel bijdehand gewoon het gegeven percentage ingevuld. Toen ik na afloop aan mijn docent vroeg wat er met die vraag bedoeld werd, vatte ik 'm pas....
Ik heb net zo bijdehand dat percentage ingevuld..
Oud 22-05-2003, 17:36
Photodynamic
Photodynamic is offline
Citaat:
joekeldoekel schreef op 22-05-2003 @ 18:29:
Zijn er nog meer mensen behalve ik die vraag 3 fout hebben. Er worden 2 startwaarden gevraagd waardoor de lijn door 0 ging en daarna ongedefinieerd wordt. Ik kon alleen op a=-1 komen. Het antwoordmodel geeft ook a=1, maar ik zie echt niet hoe ze daar op komen. :
Zou dit een fout in de opgave kunnen zijn misschien???
neejoh! dat is toch logisch? had ik ook, gewoon ff beredeneren. Voor 1 is direct de eerste waarde niet gedefiniëerd, je deelt dan door 0. De rij gaat dan inderdaad NIET eerst door 0, zoals de opgave suggereert, maar dat is dan een fout denk ik...
Oud 22-05-2003, 17:39
Photodynamic
Photodynamic is offline
Citaat:
Snufje schreef op 22-05-2003 @ 18:25:
wiskunde B1 885 De klachten stromen gelukkig binnen..

Eventjes waarover iederen MOET klagen:

- vraag 16 was heeeeeeeeeeeel onduidelijk gesteld, de meesten wisten echt niet wat er werd gevraagd
- vraag 5: Er werd niet gegeven wat s ws
ik ga ook wel ff klagen
Oud 22-05-2003, 17:44
Verwijderd
Ik vond hem echt veel te moeilijk. Ik snap normaal al niets van functies en grafieken en kansberekening en dat was dus het enige waar ze naar vroegen. Er kwam helemaal niets van logaritmen ofzo in voor, terwijl ik daar juist op geoefend had
Ik moest een 6 halen voor een 6, maar ik moet nu al blij zijn als ik een 4 op m'n eindlijst krijg
Oud 22-05-2003, 17:45
Amidala
Avatar van Amidala
Amidala is offline
Vond het echt een moeilijk examen, maar kheb t net nagekeken, en het blijkt nog behoorlijk mee te vallen. Cijfer iig boven de 5,8 (had een 4,6 nodig). En dan heb ik nog vragen wat streng gerekend...

Even vraagje over het correctiemodel: Bij vraag2, kan het zijn dat er daar een fout in het correctiemodel zit?? De getallen die daar staan zijn namelijk hele andere dan die in de vraag...

Wiskunde B1 btw...

[edit]: zie net dat er idd fouten in het correctiemodel zitten, ook bij vraag2..

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 17:48.
Oud 22-05-2003, 17:47
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Citaat:
Photodynamic schreef op 22-05-2003 @ 18:36:
neejoh! dat is toch logisch? had ik ook, gewoon ff beredeneren. Voor 1 is direct de eerste waarde niet gedefiniëerd, je deelt dan door 0. De rij gaat dan inderdaad NIET eerst door 0, zoals de opgave suggereert, maar dat is dan een fout denk ik...
Ja maar hij moest eerst door 0 gaan, ik zie ook wel dat hij voor 1 niet gedefinieerd is, maar ik dacht dat dat fout was. Waarom kunnen ze niet een keer duidelijke vragen maken, zodat iedereen begrijpt wat er bedoelt wordt en wat je moet doen!
Oud 22-05-2003, 17:50
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Snufje schreef op 22-05-2003 @ 18:33:
Ik heb net zo bijdehand dat percentage ingevuld..
ik ook.zag niet wat ze anders wilden weten
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 22-05-2003, 18:03
Verwijderd
I loooove kansberekenen
Al die vragen volle punten (B1)
Heb ongeveer een 8, stond er zelf van te kijken. Had een paar vragen waar ik niets van kon maken, maar de rest had ik helemaal goed.
Oud 22-05-2003, 18:07
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
madwoman schreef op 22-05-2003 @ 18:50:
ik ook.zag niet wat ze anders wilden weten
Was idd irritant gesteld die vraag (klacht? ) Heb hem wel 15 keer gelezen voor ik hem snapte. Ze vroegen het percentage van de patienten (uit de risicogroep) dat vrouw was...
Oud 22-05-2003, 18:08
chaostar
chaostar is offline
hmm ik heb tussen de 3.3 en 3.8 als ik het even snel nakijk

ik had een 3,3 nodig om een 5 te staan dus nou maar hopen dat dat echt niet lager wordt. Ik wist sowieso dat ik voor wiskunde geen voldoende zou kunnen halen...maar dat het zooo kut zou zijn had ik niet verwacht.
__________________
I don't make mistakes (just happy accidents)
Oud 22-05-2003, 18:24
filmfreak
filmfreak is offline
ALLEMAAL KLAGEN BIJ HET LAKS!!! dit examen sloeg helemaal nergens op en als iedereen klaagt zit er vast wel wat verhoging in!!
Oud 22-05-2003, 18:37
phmpruim
phmpruim is offline
Over vraag 3 in het B12 examen

Volgens mij is die vraag helemaal fout!

Er is gegeven de rij Un=(1+(Un-1))/(1-U(n-1)) met U0=a
Vervolgens staat er dat als a=0, dat dan alleen u1 en u2 gedefinieerd zijn. Dat klopt! Maar vervolgens staat er: "Behalve a=0 zijn er nog twee startwaarden waarbij een van de termen in de rij Un gelijk is aan 0. De daaropvolgende term in de rij is dan niet gedefinieerd"
En dat klopt niet. Reken maar uit. Als er een term 0 is, dan is de volgende (1+0)/(1-0)=1/1=1
Dus die is wel gedefinieerd!
De term die daar dan weer opvolgt is niet gedefinieerd: (1+1)/(1-1)=2/0 en delen door 0 is onmogelijk.
Je moest dus niet zoeken naar startwaarden die een term 0 veroorzaakten, maar startwaarden die een term 1 veroorzaakten. En dan kom je op de startwaarden a=1 en a=-1

Verder vond ik het goed te doen. Alleen die s in vraga 8 begreep ik niet. Maar ik krijg waarschijnlijk wel wat punten voor het integreren enzo. En ik wist niet meer hoe je de conflictlijn tussen een punt en een lijn moet tekenen. Het is een parabool, en dat moet met voetpunten en de middelloodlijn, maar hoe precies weet ik niet meer.
Ik heb mijn cijfer nog niet uitgerekend. Maar als ik alles waar ik tot een goed lijkend antwoord kwam ook echt goed heb, en verder nergens punten, zit ik al op de helft. Dat worden er dus meer, omdat ook een heel aantal opgaven wel punten krijg, alleen niet alles. Dus een voldoende wordt het zeker, en hopelijk een beetje hoog!
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Oud 22-05-2003, 18:40
Whitey
Whitey is offline
Ja ik ben het met het bovenstaande eens! Dat wel of niet gedefinieerd sloeg nergens op. Ik veronderstelde dat er dan nog ergens 0 in de reeks voor moest komen, en uiteindelijk heb ik dan maar wat stoms bedacht.
Oud 22-05-2003, 18:43
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
Whitey schreef op 22-05-2003 @ 19:40:
Ja ik ben het met het bovenstaande eens! Dat wel of niet gedefinieerd sloeg nergens op. Ik veronderstelde dat er dan nog ergens 0 in de reeks voor moest komen, en uiteindelijk heb ik dan maar wat stoms bedacht.
dat bedoel ik: doordat zij er iets verkeerds neerzetten, gaan mensen verkeerde dingen zoeken. Ik had het door, maar dat geld lang niet voor iedereen!

Dus: http://www.laks.nl

Maar: waarom moet je het telefoonnummer van je school opgeven als je wilt klagen?
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Oud 22-05-2003, 18:54
Alexander
Alexander is offline
Eigenlijk vond ik het een saai en nogal inspiratieloos examen. Alsof de CITO-mensen maar eens wat tweederangs opgaven uit de kast getrokken hebben om toch nog wat af te leveren, maar er nauwelijks hun best op gedaan hebben. Overigens vond ik het een examen van extremen: de opgave over het tarwe vond ik erg gemakkelijk (ik heb de s maar genegeerd, en kwam op het goede antwoord ), maar andere opgaven (de eerste, de twee bewijzen) vond ik veel moeilijker. Ik heb het trouwens over wiskunde B1,2.
Waarschijnlijk haal ik een cijfer dat ik ook voor m'n proefexamen (2002-II) haalde: tussen de 5,9 en de 6,4. Phew
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Oud 22-05-2003, 19:00
Terrae
Avatar van Terrae
Terrae is offline
Sloeg die s daarop...
Nee de tarwe kwam ik niet uit, en evenmin uit opgave 1, de opgave over vierkantjes (hoewel R = 3 dan wel weer heel makkelijk was) en uit de bewijzen.... alleen de conflictlijnen (zo uit je boek) en de kansberekening liep helemaal goed.

Ik heb dit examen behoorlijk verkloot.
b1,2
__________________
www.comingout.nl

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 19:03.
Oud 22-05-2003, 19:03
veroontje
veroontje is offline
woooow wb1 was dus gewoon echt, echt moeilijk man! ik heb kansen niet geleerd ofzo want ik dacht: dat compenseer ik wel met de rest op mn examen, maar ff dat was dus echt een grote fout! ik wist dat het examen moeilijker zou zijn dan vorig jaar, maar zo moeilijk...
oja, vraag 16 vond ik vaaag

succes met andere examens trouwens
Oud 22-05-2003, 19:04
tom1404
tom1404 is offline
WI B 1,2

Het was erg gemakkelijk. Niet echt moeilijke dingen. Heb alleen een paar domme foutjes gemaakt bij de kansrekening, maar de rest was goed te doen. De meetkunde was wel erg gemakkelijk, konden ze wel wat moeilijker maken, hoefde er iedere keer maar 20 seconde naar te kijken en ik zag het. Heb dus ook zeker boven de 9.
Oud 22-05-2003, 19:05
BTL_BTR
BTL_BTR is offline
Ik vond B1,2 goed te doen. Ik vond het wel moeilijker dan vorige jaren, maar ik heb alle antwoorden eigenlijk wel goed. Maar dr valt waarschijnlijk nog genoeg aan te merken aan mijn berekeningen of hoe ik dingen aangetoond heb.... Ik hoop op een 9
Oud 22-05-2003, 19:07
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
tom1404 schreef op 22-05-2003 @ 20:04:
WI B 1,2

Het was erg gemakkelijk. Niet echt moeilijke dingen. Heb alleen een paar domme foutjes gemaakt bij de kansrekening, maar de rest was goed te doen. De meetkunde was wel erg gemakkelijk, konden ze wel wat moeilijker maken, hoefde er iedere keer maar 20 seconde naar te kijken en ik zag het. Heb dus ook zeker boven de 9.
wat was dan de oplossing van die bewijzen?
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Oud 22-05-2003, 19:08
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
DaBrat schreef op 22-05-2003 @ 17:55:

Wat een rot examen, heb het echt niet gehaald. En ik vond de sommen in de examenbundel echt veeel makkelijker.. had zelfs ee 8,5 voor het examen 2002.. dus ik had er wel vertrouwen in, maar ja.
Ik mn enige punten gescoord met het kansrekenen. Over die andere sommen heb ik ook nooit een test gehad, alleen een po opver gemaakt, dus eigenlijk ook niet veel les in gehad.

ik heb zo rond de 4 denk ik, wel geel streng gerekent, maar moest een 4,9 voor een 6. naja bio en na moet opzich wel lukken.
(gheghe dacht ik dus van wiskunde ook )
Examen van 2002 was volgens mijn docent te makkelijk. Er moest zelfs punten worden afgetrokken.
Oud 22-05-2003, 19:10
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
@Moon schreef op 22-05-2003 @ 20:08:
Examen van 2002 was volgens mijn docent te makkelijk. Er moest zelfs punten worden afgetrokken.
ja, dat klopt
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Oud 22-05-2003, 19:21
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
jeuj, ik heb tussen de 2.8 en 3.3. Daar wordt je vrolijk van Dan heb ik op mijn eindlijst misschien nog net een 5 staan (stond voor de examens een 6.1 dus een 2.9 nodig om een 5 te halen...) En daar heb je dan drie jaar hard voor gewerkt! Die arme wiskunde-leraar van me, hij zal wel denken: heb ik dat kind dan ook niets bijgebracht?!
Nu alleen biologie en natuurkunde nog. Moet ik daarvoor nog wel even een 4.3 en 4.4 halen. Hopelijk red ik t!
__________________
We all share the same air
Oud 22-05-2003, 19:21
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
heeft er al iemand gebeld over de fouten in het examen? geen mailtjes over fouten, want die worden niet behandeld.
Oud 22-05-2003, 19:22
Kippetje
Avatar van Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
tom1404 schreef op 22-05-2003 @ 20:04:
WI B 1,2

Het was erg gemakkelijk. Niet echt moeilijke dingen. Heb alleen een paar domme foutjes gemaakt bij de kansrekening, maar de rest was goed te doen. De meetkunde was wel erg gemakkelijk, konden ze wel wat moeilijker maken, hoefde er iedere keer maar 20 seconde naar te kijken en ik zag het. Heb dus ook zeker boven de 9.
__________________
We all share the same air
Oud 22-05-2003, 19:27
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
joekeldoekel schreef op 22-05-2003 @ 20:21:
heeft er al iemand gebeld over de fouten in het examen? geen mailtjes over fouten, want die worden niet behandeld.
klopt, maar je kan ze wel via de site www.laks.nl insturen. Ze hebben zelf een megagrote link op die site gezet, dus dat zullen ze toch wel behandelen lijkt me!
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Oud 22-05-2003, 19:38
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
leve de 5,5 schreef op 22-05-2003 @ 17:49:
En dan nu allemaal lekker boos worden:
Vraag 3 van het wiskunde b1,2 examen klopte volgens m'n docent niet (er was maar een mogelijke startwaarde).
Ik vond het trouwens niet zo achtelijk moeilijk maar vaag (ze vroegen heel andere dingen dan in alle bundels, boeken enz. staan).
Onzin.. dat waren -1 en 1.


VRAAG 14 van het WI B1,2 examen
onbegrijpelijk geformuleerd!
wat bedoelen ze nou?

Bereken hoeveel procent van de osteoporose-patienten(P) uit de risicogroep(R) vrouw(V) was

is dat:
A) wat is het percentage vrouwelijke osteoporose-patienten onder de risicogroep (=55,6%/4 = 13,9%)
B) wat is het percentage vrouwen onder de osteoporose-patienten? ( is ongeveer 79%)
C) iets anders.

Heb het 11 mensen gevraagd. 7 zeiden A. 2 zeiden B. 2 zeiden C.

Het was B.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 22-05-2003, 19:43
phmpruim
phmpruim is offline
ja, dat is inderdaad onduidelijk.

Ik heb wel B gedaan, maar bedenk nu ineens dat ik een andere domme fout heb gemaakt:
Dit heb ik gedaan:
1 op de 4 vrouwen heeft osteoporose, dat is 3 op de 12
1 op de 12 mannen heeft osteoporose

dus 3 op de 4 patienten is vrouw, dus 75%

maar dan hou je geen rekening met die 55,6%
dom dom dom dom dom
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Oud 22-05-2003, 19:55
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
ik heb dus opgeschreven:

Ik vind de vraag onduidelijk geformuleerd. Het is niet duidelijk wat er wordt gevraagd. Indien gevraagd is, <A>, dan is het <berekening> , 13,9%
Indien men vraagt, <B>, dan is het <berekening>, 79%.

Wat zou ik daarvoor krijgen???
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 22-05-2003, 19:58
Photodynamic
Photodynamic is offline
Citaat:
Coolkast schreef op 22-05-2003 @ 20:55:
ik heb dus opgeschreven:

Ik vind de vraag onduidelijk geformuleerd. Het is niet duidelijk wat er wordt gevraagd. Indien gevraagd is, <A>, dan is het <berekening> , 13,9%
Indien men vraagt, <B>, dan is het <berekening>, 79%.

Wat zou ik daarvoor krijgen???
alle punten
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] 4 havo wiskunde b oefentoets hoofdstuk aanzichten en doorsneden
bassiebe
0 18-03-2012 13:11
VWO Wiskunde B, hoe ging het?
Herfstvlieg
9 27-05-2010 21:35
De Kantine Wist je dat?
TopDrop
181 29-05-2007 09:00
VMBO Examen wiskunde
brands
10 02-06-2006 12:56
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Het Verdriet
Ieke
0 02-02-2004 16:52
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Het Meisje
Ieke
0 31-01-2004 14:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.