Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2002, 09:24
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Nawijn wil gescheiden zwemmen voor moslims afschaffen omdat hij het maar onzin vind. Is dit niet gewoon discriminatie? Moslims worden op deze manier beperkt in hun geloof en de uiting daarvan. Vertel..
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenčvend....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2002, 09:57
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Wat een eikel

Wat heeft hij er nou voor last van, zijn persoonlijke mening doet hier absoluut niet ter zake.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:26
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ik wist niet eens dat het bestond kan je na gaan, niemand die er last van heeft dus houden zo.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 11:30
shiver inside
Avatar van shiver inside
shiver inside is offline
Wat een onzin, daar heeft toch verder niemand last van. En als Moslims met beide sexen willen zwemmen, dan kunnen ze gewoon naar een openbaar zwembad.
Deze situatie gewoon houden dus.
__________________
Been dead before. Didn't much cotton to it. Tell you what chickenshit. You do your worst. We'll settle up after.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 12:56
Verwijderd
Ik vind het eerder discriminatie, wanneer moslims apart willen zwemmen. Dan mogen er geen anders gelovigen bij...
Zelf heb ik er nog nooit van gehoord, maar als het zo zou zijn dan vind ik het eigenlijk onzin. Pas je maar een beetje aan hier in Nederland. Iedereen mag hier gewoon door mekaar zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 12:58
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ik vind het eerder discriminatie, wanneer moslims apart willen zwemmen. Dan mogen er geen anders gelovigen bij...
Zelf heb ik er nog nooit van gehoord, maar als het zo zou zijn dan vind ik het eigenlijk onzin. Pas je maar een beetje aan hier in Nederland. Iedereen mag hier gewoon door mekaar zwemmen.
Waarom moeten ze dat doen, als er bepaalde regels volgens het geloof zijn die ze willen volgen moeten ze dat toch gewoon kunnen doen, altijd maar weer dat ze zich moeten aanpassen, laten we die mensen ook een beetje hun eigen normen en waarden gunnen.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef:
Waarom moeten ze dat doen, als er bepaalde regels volgens het geloof zijn die ze willen volgen moeten ze dat toch gewoon kunnen doen, altijd maar weer dat ze zich moeten aanpassen, laten we die mensen ook een beetje hun eigen normen en waarden gunnen.
als ik een regel in mijn geloof heb, dat ik elke zaterdag van 10.00 tot 15.00 het zwembad voor mij alleen wil hebben, dan mag dat ook niet.
Verder mogen ze best wat normen en waarden houden, maar niet alles. En dat ze deze willen houden vind ik onzin. Het is gewoon discriminatie dat mensen toegang wordt verboden tot een zwembad, odmat hij geen moslim is.
Citaat:
er zijn bijvoorbeeld ook gereformeerde scholen waar jongens en meiden gescheiden gymmen/zwemmen; moet dat ook verboden worden?

het is eigenlijk het belemmeren van de vrijheid van godsdienstuiting

Ik vind het ook dikke onzin dat mensen gescheiden moeten zwemmen van de gereformeerde scholen. Maar als ik het goed heb (?) was dat vroeger normaal en wordt dat steeds minder, omdat de Nederlandse normen en waarden ook met zijn tijd meegaan.
En over die vrijheid van uiting vangodsdienst: dat mag, maar ook niet zo veel als je wilt: Als er een godsdienst is, waar ze mensen van de straat neerschieten om hem vervolgens te offeren aan weet ik veel wie, dan mag dat ook niet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:33
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Wat een kul dat dit een belemmering van de godsdienstvrijheid zou zijn. Alsof zwemmen uberhaupt een onderdeel vormt van je geloofsbeleving.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:42
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
als mensen geloven dat ze niet bijna naakt gezien mogen worden dormensen van andere sekse lijkt het me wel beperking van gelof ja...

en de zinsnede dat cultuur met de tijd meegaat is een beetje warrig: met de tijd meegaan lijkt me gelijkstaan aan meegaan met de hedendaagse cultuur. dus wordt er gezegd dat cultuur met cultuur meegaat. raadselachtg
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:50
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Joostje schreef:
als mensen geloven dat ze niet bijna naakt gezien mogen worden dormensen van andere sekse lijkt het me wel beperking van gelof ja...

en de zinsnede dat cultuur met de tijd meegaat is een beetje warrig: met de tijd meegaan lijkt me gelijkstaan aan meegaan met de hedendaagse cultuur. dus wordt er gezegd dat cultuur met cultuur meegaat. raadselachtg
Je kunt toch ook een goede moslim zijn als je niet gaat zwemmen?
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
als mensen geloven dat ze niet bijna naakt gezien mogen worden dormensen van andere sekse lijkt het me wel beperking van gelof ja...
ja, maar wat is er mis mee, als de geloofsuiting soms wat berperkt wordt?
Citaat:
en de zinsnede dat cultuur met de tijd meegaat is een beetje warrig: met de tijd meegaan lijkt me gelijkstaan aan meegaan met de hedendaagse cultuur. dus wordt er gezegd dat cultuur met cultuur meegaat. raadselachtg
je begrijpt best wat ik bedoel: vroeger was het ook normaal in Nederland dat de doodstraf er was. Nu is de meerderheid van Nederland tegen en is hij er ook niet meer, als gevolg van andere inzichten.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:01
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ik vind dat vrijheid van geloof een belangrijke waarde s vr vele mensen: mensen geloven vaak in een goed leven na de dood als zij volgens bepaalde regels leven. Als deze regels in een bepaald land niet zijn na te leven, zal dit dus leiden tot onzekerheid ver de toekomst, ongelukkigheid, en discriminatie ( mensen die geloven in de wetenschap worden voorgetrokken boven andere geloven)
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Thyrfi schreef:
doodstraf in nederland (in vredestijd) is in 1870 al afgeschaft, als je mij een bron kan geven dat mensen het er toen mee eens waren, volgens was die straf er toen ook vooral als repressiemiddel
hoe moet ik nou aan zo'n bron komen? heb ik geen zin om te zoeken hoor, maar het feit is dat de doodstraf er eerst wel was en nu niet meer. Bovendien zullen er genoeg andere voorbeelden zijn, dat de Nederlandse cultuur, door nieuwe inzichten, door de jaren heen veranderd is. Maar dit is een beetje offtopic.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
ik vind dat vrijheid van geloof een belangrijke waarde s vr vele mensen: mensen geloven vaak in een goed leven na de dood als zij volgens bepaalde regels leven. Als deze regels in een bepaald land niet zijn na te leven, zal dit dus leiden tot onzekerheid ver de toekomst, ongelukkigheid, en discriminatie ( mensen die geloven in de wetenschap worden voorgetrokken boven andere geloven)
Zij mogen van mij hun geloof ook wel houden, maar op bepaalde punten moeten hebben ze pech. Wat ik al zei: als ik nu ineens in een (voor NL begrippen) heel gek geloof ga geloven met hele rare en irritante gewoontes, dan zal ik dat geloof ook niet helemaal kunnen naleven.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef:
En over die vrijheid van uiting vangodsdienst: dat mag, maar ook niet zo veel als je wilt: Als er een godsdienst is, waar ze mensen van de straat neerschieten om hem vervolgens te offeren aan weet ik veel wie, dan mag dat ook niet.
Je mag inderdaad niet mensen neerschieten om te offeren, maar dat heeft niets met godsdienstvrijheid te maken, maar het neerschieten van mensen (zonder zelfverdediging oid) is in strijd met andere wetten. Dit is hetzelfde als dat je gaat zeggen dat de gevangenisstraf die Volkert v.d. G. waarschijnlijk krijgt (of eigenlijk al een beetje heeft), beperking is van vrije meningsuiting (hij uitte immers zijn mening door Pim Fortuyn neer te schieten), maar mensen zomaar neerschieten blijft toch in strijd met de wet. M.a.w.: Sommige wetten overlappen elkaar. Maar vergeet niet dat je je aan alle wetten dient te houden. En er is een wet die zegt dat je vrijheid van godsdienst hebt, en verschillende seksen gescheiden laten zwemmen is niet anderzins in strijd met de wet, dus dat mag gewoon, en kun je niet zomaar verbieden, tenzij je een nieuwe wet maakt...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Zij mogen van mij hun geloof ook wel houden, maar op bepaalde punten moeten hebben ze pech. Wat ik al zei: als ik nu ineens in een (voor NL begrippen) heel gek geloof ga geloven met hele rare en irritante gewoontes, dan zal ik dat geloof ook niet helemaal kunnen naleven.
tuurlijk, gelven moeten zich wel huden aan bepaalde wettenvan het land waarin men wont. dze worden nietdorbroken bj gescheiden zwemmen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:19
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Bij ons zwembad hier is het zo dat als moslims er gescheiden gaan zwemmen ze het zwembad huren. Dus mogen er inderdaad geen anderen bij, maar daar betalen ze dan ook voor. Net zoals er zwemwedstrijden worden georganiseerd, dan mogen er ook geen andere zwemmers bij (logisch).
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 15:25
Milayo
Milayo is offline
Ik ben geen voorstander van het gescheiden zwemmen, maar als
Moslims gescheiden willen zwemmen dan huren zij het zwembad af. Ik vind de stelling daarom ook een beetje vaag. Is de stelling dat Nawijn gescheiden zwemmen ,ook bij afhuren, wil afschaffen of wil hij dat bijvoorbeeld op Islamitische scholen het gescheiden zwemmen wordt verboden ?.
__________________
moobrettel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-11-2002, 15:41
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
moslim moslim moslim... het lijkt zo onderhand het toverwoord om alles maar gedaan te krijgen. Als ze zelf het zwembad huren heb ik er geen problemen mee (hoewel het natuurlijk geen integratie is), maar als de heren islamieten denken dat ze hier de dienst uit maken en vinden dat we hier gescheiden moeten gaan zwemmen, dan zijn ze weer verkeerd bezig.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 15:44
Kleine Tulp
Avatar van Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
hij moet zen hoofd houden! Als moslims gescheiden willen zwemmen volgens hun geloof enzo dan mogen ze dat tog.. ieder in zen waarde laten!
__________________
ik was dus roos de doos.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 16:43
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
BARON schreef:
moslim moslim moslim... het lijkt zo onderhand het toverwoord om alles maar gedaan te krijgen. Als ze zelf het zwembad huren heb ik er geen problemen mee (hoewel het natuurlijk geen integratie is), maar als de heren islamieten denken dat ze hier de dienst uit maken en vinden dat we hier gescheiden moeten gaan zwemmen, dan zijn ze weer verkeerd bezig.
hoe in godsnaam kom jij er nou weer bij dat zij gaan bepalen dat wij gescheiden moeten zwemmen? Waarschijnlijk heb je er zelfs nog nooit iets van gemerkt. Ik word dat constante, onzinnige en suggestieve geblaat op het forum van jou goed zat.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 16:59
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
laat ze het zwembad maar huren voor een aantal uur per week.
daarna flink schoonmaken en dan wil ik gvd geen moslim meer zien ook de rest van de week in mijn schone zwembadwater

doet me trouwens sterk denken aan de rassenscheiding in zuid afrika....
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 17:01
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
hoe in godsnaam kom jij er nou weer bij dat zij gaan bepalen dat wij gescheiden moeten zwemmen? Waarschijnlijk heb je er zelfs nog nooit iets van gemerkt. Ik word dat constante, onzinnige en suggestieve geblaat op het forum van jou goed zat.
dat eerste wordt wel gesuggereerd, ik weet het wel bijna zeker anders zou Nawijn er niks over gezegd hebben.

beetje hypocriet zooitje eigenlijk, wel polygamie en op die manier sexueele escapades uithalen maar niet gemngd zwemmen

Laatst gewijzigd op 01-11-2002 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 17:05
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
de reacties lezende denk ik dat het sommige mensen niet helemaal duidelijk is waar het om gaat wat betreft de aangebrachte "scheiding"
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Je mag inderdaad niet mensen neerschieten om te offeren, maar dat heeft niets met godsdienstvrijheid te maken, maar het neerschieten van mensen (zonder zelfverdediging oid) is in strijd met andere wetten. Dit is hetzelfde als dat je gaat zeggen dat de gevangenisstraf die Volkert v.d. G. waarschijnlijk krijgt (of eigenlijk al een beetje heeft), beperking is van vrije meningsuiting (hij uitte immers zijn mening door Pim Fortuyn neer te schieten), maar mensen zomaar neerschieten blijft toch in strijd met de wet. M.a.w.: Sommige wetten overlappen elkaar. Maar vergeet niet dat je je aan alle wetten dient te houden. En er is een wet die zegt dat je vrijheid van godsdienst hebt, en verschillende seksen gescheiden laten zwemmen is niet anderzins in strijd met de wet, dus dat mag gewoon, en kun je niet zomaar verbieden, tenzij je een nieuwe wet maakt...
Het is gewoon discriminatie als alleen moslims op bepaalde uurtjes mogen zwemmen. Oke, als ze het zelf afhuren heb ik er natuurlijk helemaal geen problemen mee, dat mogen ze, hoewel het zeker niet de integratie bevorderd.
Citaat:
tuurlijk, gelven moeten zich wel huden aan bepaalde wettenvan het land waarin men wont. dze worden nietdorbroken bj gescheiden zwemmen.

nou, dit lijkt me dan ook wel discriminatie, he, op het gebied van godsdienst. (geldt natuurlijk niet bij het zelf afhuren door moslims)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2002, 17:14
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
0700-0900 seniorenzwemmen
0900-1100 schoolzwemmen
1100-1300 moslimszwemmen
1300-1500 schoonzwemmen
1500-1530 bommetjes maken
1530-1700 surizwemmen
1700-1800 wedstrijdzwemmen
1800-2000 vrij zwemmen (bovenstaande groepen uitgesloten)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 17:26
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
beetje hypocriet zooitje eigenlijk, wel polygamie en op die manier sexueele escapades uithalen maar niet gemngd zwemmen
Dat doen ook echt alle moslims
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 17:59
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Schandalig, alsof die vies zijn ofzo? /:
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 19:12
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ik vind het eerder discriminatie, wanneer moslims apart willen zwemmen. Dan mogen er geen anders gelovigen bij...
Zelf heb ik er nog nooit van gehoord, maar als het zo zou zijn dan vind ik het eigenlijk onzin. Pas je maar een beetje aan hier in Nederland. Iedereen mag hier gewoon door mekaar zwemmen.
Ja en door elkaar zwemmen is ook nog eens beter voor de intergratie
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:09
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Het is gewoon discriminatie als alleen moslims op bepaalde uurtjes mogen zwemmen. Oke, als ze het zelf afhuren heb ik er natuurlijk helemaal geen problemen mee, dat mogen ze, hoewel het zeker niet de integratie bevorderd.
Het gaat toch om gescheiden zwemmen van mannen en vrouwen, niet om moslims-niet moslims? Dat laatste zou IMHO ook niet kunnen, eerste wel.

En integratie bevorderend, ach, als ze onwillig zijn gebeurd het toch niet, dan helpt zo'n zwemles ook niet veel.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 20:14
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
dus toch scheiding van mannen en vrouwen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 21:04
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
dus toch scheiding van mannen en vrouwen
dat lijkt me wel
of misschien op haar of oogkleur, lengte van de linkerpink

maar waar zwemmen ze dan gescheiden, op welke manier dan ook? en wie hebben daar dan zo'n last van?
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 23:02
Verwijderd
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
dus toch scheiding van mannen en vrouwen
Dat d8 ik ook
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 01:17
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Ze hebben mijn dagelijks zwemuurtje van 10:00 tot 11:00 ingepikt

Ofwel; het ís ook onzin. Er worden hier geen zwembaden geclaimt. Ze bouwen maar hun eigen zwembad. Zonder subsidie, natuurlijk.

EDIT: Oké, ik lees nu dat het om een scheiding tussen mannen en vrouwen gaat. Maar hoe gaat dat dan, willen de mannen niet met moslimvrouwen zwemmen maar wel met westerse vrouwen? Zo niet, dan is het toch nog steeds een puur moslim-zwem uurtje?
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 10:55
Verwijderd
Waar staat het dat het om mannen en vrouwen gaat als ik vragen mag? Zou ik nog onzin vinden hoor, wat is er mis mee om mannen en vrouwen door elkaar laten te zwemmen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 13:57
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Waar staat het dat het om mannen en vrouwen gaat als ik vragen mag? Zou ik nog onzin vinden hoor, wat is er mis mee om mannen en vrouwen door elkaar laten te zwemmen?
Tuurlijk gaat het om mannen en vrouwen apart..

Waarom dragen moslimvrouwen een hoofddoek? Omdat zij hun lichaam willen bedekken, mannen (buiten de echtgenoot) mogen een islamitische vrouw niet helemaal (naakt) kunnen zien. Wanneer ze zouden gaan zwemmen met mannen erbij, zouden ze dus die regel overtreden. Ik heb islamitische familie, en m'n nichtjes en m'n tante zwemmen inderdaad alleen als er geen mannen in het zwembad aanwezig zijn...

En het is fijn dat jij dat onzin vindt, maar kun je dat ook onderbouwen met argumenten?
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-11-2002, 15:01
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Dus onze beste Nawijn wil dat islamitische vrouwen niet meer gescheiden mogen zwemmen maar in een zwembad vol mannen moeten worden gepleurd? De atheďstische, heidense, ongelovige, christense en joodse vrouw mogen dus nog wel gescheiden blijven zwemmen?

Gescheiden zwemmen bestaat al een hele tijd ook zonder de islamitische vrouwen. Kennelijk schijnen er genoeg vrouwen behoefte aan te hebben, onzin dus. Een islamitische vrouwenuurtje bestaat geeneens, naar mijn idee zwemmen ze gewoon in het gebruikelijke vrouwenuurtje in het zwembad.

Citaat:
De balonnenman schreef:
Ik vind het eerder discriminatie, wanneer moslims apart willen zwemmen. Dan mogen er geen anders gelovigen bij...
Zelf heb ik er nog nooit van gehoord, maar als het zo zou zijn dan vind ik het eigenlijk onzin. Pas je maar een beetje aan hier in Nederland. Iedereen mag hier gewoon door mekaar zwemmen.
Waar heb je dat nou weer gelezen/gehoord? Als je geen kennis hebt van bepaalde zaken hoef je ook geen opruiende teksten hier op het forum tentoon te stellen, moslimvrouwen mogen wel degelijk met andere vrouwen naar het zwembad, hun hoofddoek afdoen en elkaar naakt zien. Dus dat islamitische vrouwen gescheiden gaan zwemmen heeft niets te maken met een inslamitisch gereserveerd uurtje in het zwembad, maar om een uurtje dat is gereserveerd voor alleen vrouwen. En dit bestond al langer....


Citaat:
De ballonnenman schreef:
als ik een regel in mijn geloof heb, dat ik elke zaterdag van 10.00 tot 15.00 het zwembad voor mij alleen wil hebben, dan mag dat ook niet.
En terecht. Zo een regel is niet haalbaar. Zwembaden kunnen echter wel vrouwen uurtjestijd vrijmaken, netzoals naaktzwemmen, avondzwemmen, discozwemmen etc. etc. Allerlei catorgoriën aangepast aan een bepaalde doelgroep, waarom zou een zwembad in hemelsnaam voor 1 persoon zijn tijden aanpassen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Unique schreef:
Tuurlijk gaat het om mannen en vrouwen apart..

Waarom dragen moslimvrouwen een hoofddoek? Omdat zij hun lichaam willen bedekken, mannen (buiten de echtgenoot) mogen een islamitische vrouw niet helemaal (naakt) kunnen zien. Wanneer ze zouden gaan zwemmen met mannen erbij, zouden ze dus die regel overtreden. Ik heb islamitische familie, en m'n nichtjes en m'n tante zwemmen inderdaad alleen als er geen mannen in het zwembad aanwezig zijn...

En het is fijn dat jij dat onzin vindt, maar kun je dat ook onderbouwen met argumenten?
Ik vind het onzin dat moslimvrouwen voor hun eigen een tijd willen om te zwemmen, omdat Christelijke / Joodse / Ongelovige vrouwen toch ook geen tijden voor hun geloof alleen eisen. Dan krijgen we straks ook aparte uurtjes voor timmermannen, loodgieters en kwakzalvers..en ga zo maar door. Dat schiet dus niet echt op. Gewoon iedereen door elkaar laten zwemmen en dan af en toe een uurtje voor 65+ ers of gehandicapten is natuurlijk niet erg, omdat die mensen ook in de maatschappij een andere rol spelen. Maar een christelijke van 40 en een moslim van 40 hebben in de maatschappij toch dezelfde rol ongeveer? Ga je moslims aparte rijden geven, dan ga je gewoon onderscheid maken op gebieden waar dat niet moet. Dat is gewoon disriminatie (uitlokken).
Citaat:
youssef schreef:
Dus onze beste Nawijn wil dat islamitische vrouwen niet meer gescheiden mogen zwemmen maar in een zwembad vol mannen moeten worden gepleurd? De atheďstische, heidense, ongelovige, christense en joodse vrouw mogen dus nog wel gescheiden blijven zwemmen?

Ik geloof niet dat er aparte uurtje voor atheďstische vrouwen, aparte uurtjes voor heidense vrouwen, aparte uurtje voor ongelovige vrouwen, aparte uurtjes voor christen vrouwen en aparte uurtjes voor joodse vrouwen zijn.
En er zijn gewoon vrouwen uurtjes hoor. Moslimvrouwen zijn niet verboden en dan hoeven ze niet tussen mannen te zwemmen als ze dat zonodig niet willen.
Citaat:
Gescheiden zwemmen bestaat al een hele tijd ook zonder de islamitische vrouwen. Kennelijk schijnen er genoeg vrouwen behoefte aan te hebben, onzin dus. Een islamitische vrouwenuurtje bestaat geeneens, naar mijn idee zwemmen ze gewoon in het gebruikelijke vrouwenuurtje in het zwembad.

Als dat uurtje niet bestaat, dan weet ik niet waarom Nawijn hiermee komt, maar dan lijkt het me dat we deze discussie kunnen sluiten.
Citaat:
Waar heb je dat nou weer gelezen/gehoord? Als je geen kennis hebt van bepaalde zaken hoef je ook geen opruiende teksten hier op het forum tentoon te stellen, moslimvrouwen mogen wel degelijk met andere vrouwen naar het zwembad, hun hoofddoek afdoen en elkaar naakt zien. Dus dat islamitische vrouwen gescheiden gaan zwemmen heeft niets te maken met een inslamitisch gereserveerd uurtje in het zwembad, maar om een uurtje dat is gereserveerd voor alleen vrouwen. En dit bestond al langer....

Lees es ff beter. In de eerste post van deze topic staat dat Nawijn aparte uurtjes voor moslims wilt afschaffen. Dan ga ik er van uit dat die er ook zijn.
Citaat:
En terecht. Zo een regel is niet haalbaar. Zwembaden kunnen echter wel vrouwen uurtjestijd vrijmaken, netzoals naaktzwemmen, avondzwemmen, discozwemmen etc. etc. Allerlei catorgoriën aangepast aan een bepaalde doelgroep, waarom zou een zwembad in hemelsnaam voor 1 persoon zijn tijden aanpassen?

Inderdaad terecht, maar dat moeten zwembaden óók geen uurtjes vrijmaken die alleen voor moslimvrouwen zijn. (en die zijn er volgende eerste post) Maar bij die categoriën die jij beschrijft wordt er niet gediscrimineerd op geloof. Iedereen is gewoon welkom.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:14
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Inderdaad terecht, maar dat moeten zwembaden óók geen uurtjes vrijmaken die alleen voor moslimvrouwen zijn. (en die zijn er volgende eerste post) Maar bij die categoriën die jij beschrijft wordt er niet gediscrimineerd op geloof. Iedereen is gewoon welkom.
Nogmaals, het lijkt mij dat het er alleen om gaat dat ze gescheiden mannen vrouwen uurtjes hebben. Daar is IMHO ook niet zo veel mis mee, zolang het maar niet te veel word. Ook als moslims het zwembad afhuren vind ik niet bezwaarlijk, maar als het zwembad op bepaalde tijdstippen gaat selecteren op religie, dan zijn ze in overtreding, dat ligt buiten de ondernemersvrijheid volgens mij.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:19
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Lees es ff beter. In de eerste post van deze topic staat dat Nawijn aparte uurtjes voor moslims wilt afschaffen. Dan ga ik er van uit dat die er ook zijn.
Dan is het aan de topicstarter om duidelijkheid te scheppen met bronnen Gezien islamitische vrouwen inderdaad gewoon met andere vrouwen gescheiden kunnen zwemmen. (op Kelly na dan )
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:23
Verwijderd
Oke, als het inderdaad om aparte vrouwen/mannen-uurtjes gaat en dus niet om aparte moslim-uurtjes, dan is er natuurlijk geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 16:51
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Oke, als het inderdaad om aparte vrouwen/mannen-uurtjes gaat en dus niet om aparte moslim-uurtjes, dan is er natuurlijk geen probleem.
LOL
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 19:13
@pie
@pie is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Nawijn wil gescheiden zwemmen voor moslims afschaffen omdat hij het maar onzin vind. Is dit niet gewoon discriminatie? Moslims worden op deze manier beperkt in hun geloof en de uiting daarvan. Vertel..
bron?

lijkt me nogal onzinnig dat ie zich hier druk om maakt als er nog zoveel andere problemen zijn
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 20:18
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Thyrfi schreef:
er zijn bijvoorbeeld ook gereformeerde scholen waar jongens en meiden gescheiden gymmen/zwemmen; moet dat ook verboden worden?

het is eigenlijk het belemmeren van de vrijheid van godsdienstuiting
Ik ken niet het gebod: Gij zult enkel zwemmen en sporten met mensen van hetzelfde geslacht...

Ik denk dat dit eerder cultureel is bepaald, niet religieus. In sommige culturen is het ongewenst de contouren van een vrouw te zien, als zij bv. zwemkledij aanheeft. Verder kan het zijn dat vrouwen op hun privacy lettend liever met andere vrouwen zwemmen...
Zwemles voor allochtonen is er voornamelijk om te voorkomen dat ze ooit eens verdrinken in een Nederlandse gracht/vijver/sloot/kanaal/rivier, niet voor emancipatie. Wel vind ik dat er door de personen zelf de keuze moet worden gemaakt of hij/zij al dan niet gescheiden wil zwemmen. Gemengde gymlessen op de basisschool vind ik daarom overdreven, de kinderen kiezen daar niet voor.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 21:04
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Citaat:
REIE schreef:
Ik ken niet het gebod: Gij zult enkel zwemmen en sporten met mensen van hetzelfde geslacht...
Moet ik hier nog op reageren of is dit een troll actie?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 22:01
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Youssef schreef:
Moet ik hier nog op reageren of is dit een troll actie?
Troll actie? Dat begrip ken ik niet, maar ik kan je wel zeggen dat veel mensen een -smiley achter dit soort zinnetjes zouden zetten... Ik was inderdaad niet serieus.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 06:31
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Uhm, tja. Het is zo dat zwembaden door de overheid zwaar worden gesubsidieerd. Iedereen betaald daaraan, dus iedereen moet er kunnen zwemmen. Het mag niet zo zijn dat het hele volk extra betaald om alleen een kleine moslimminderheid tervreden te stellen.
Bovendien wordt door apart zwemmen van mannen en vrouwen de hele emancipatie, waar zo lang voor gestreden is weer overboord gegooid. In plaats van gescheiden zwemmen zouden moslims wat mij betreft een cursus emancipatie moeten volgen.

Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 06:35.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:22
scara
scara is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
, als er bepaalde regels volgens het geloof zijn die ze willen volgen moeten ze dat toch gewoon kunnen doen,
dus van u zouden ze ook iemand mogen stenigen, als dit in hun geloof gedaan wordt, als een vrouw bijvoorbeeld overspel heeft gepleegd?
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 14:31
Verwijderd
Citaat:
scara schreef:
dus van u zouden ze ook iemand mogen stenigen, als dit in hun geloof gedaan wordt, als een vrouw bijvoorbeeld overspel heeft gepleegd?
Nee, dit mag niet, omdat dit in strijd is met andere wetten. Gescheiden zwemmen is niet verboden! Iemand doden wel!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2002, 15:31
Wasaap
Avatar van Wasaap
Wasaap is offline
Ik vind juist het gescheiden zwemmen discriminatie.

De vrouwen mogen niet met de mannen zwemmen OMDAT ze vrouw zijn

Als je in Nederland komt wonen vind ik dat je je gewoon aan de nederlandse wetten. Ook al is dit in streid met je geloof. Ik vind discriminatie belangrijker dan uiting van geloof.

Als ze alleen willen zwemmen kopen ze maar een eigen zwembad.

Val me nu niet aan dat ik het geloof niet waardeer dit is gewoon mijn mening.
__________________
Liefde kan niet zonder een liefje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Klacht moslima omdat huisarts de toegang weigerde II
arPos
186 12-04-2010 20:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
501 18-09-2006 07:15
Levensbeschouwing & Filosofie [Kabbalah]
Verwijderd
52 13-11-2005 09:48
Verhalen & Gedichten Pompen of verzuipen
tosyali
10 16-08-2004 17:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Een indrukwekkende correspondentie tussen Ayaan Hirsi Ali en Job Cohen
Gatara
174 27-03-2004 21:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islamitische cultuur gevaarlijk?
jeas
53 18-03-2004 16:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.