Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 18:51
elledc
elledc is offline
Het is misschien een iets minder smakelijk onderwerp maar ik vraag me af wat de oorzaak kan zijn van bloed in de stoelgang.
Mijn vriend heeft namelijk dat probleem, zou hij het best een arts raadplegen?
Weet iemand hoe dat komt en of hij zich zorgen hoeft te maken?
Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het kan een doodgewoon scheurtje zijn, maar ook iets serieuzers. Als het aanhoudt, zou ik als ik hem was maar naar de dokter gaan.

En laat m eens veel fruit en groenten en yoghurt eten, in plaats van vlees.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 22-05-2003 @ 19:51:
Het is misschien een iets minder smakelijk onderwerp maar ik vraag me af wat de oorzaak kan zijn van bloed in de stoelgang.
Mijn vriend heeft namelijk dat probleem, zou hij het best een arts raadplegen?
Weet iemand hoe dat komt en of hij zich zorgen hoeft te maken?
Alvast bedankt.
Hoe ziet 't bloed eruit? Als 't gewoon rood is kan het zijn dat de huid bij z'n anus kapot is. Kun je ook heel makkelijk zien door even het toiletpapier na gebruik te bekijken. Het beste kan je vriend hiervoor vaseline rond z'n anus smeren, dan heelt 't wel weer. Ik denk niet dat ie daarvoor naar de dokter hoeft, als het na een paar dagen vaseline weer over is, als het langer aanhoud zou ik wel ff gaan, kan zijn dat die dan ergens anders last van heeft.
Als 't bloed bruin is dan geeft dat aan dat er binnen in z'n lichaam iets kapot is. dan moet ie zeker naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:26
Verwijderd
Ik hoop voor je vriend dat het niets ernstigs is, maar bloe din de stoelgang zegt niet veel goeds...

Laat hem zo gauw mogelijk naar de huisarts gaan! (die kan hem gelijk verder helpen en als het wat ernstigs is kan hij hem eerder helpen dan iedereen hier op het forum!)

liefs en sterkte, hanne
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:29
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Misschien nog ranziger.. maar zit er ook slijm bij, dat duidt op iets in het maag/dam kanaal. En hoe is de kleur van de ontlasting? heel donker of normaal?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:31
elledc
elledc is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-05-2003 @ 20:24:
Het kan een doodgewoon scheurtje zijn, maar ook iets serieuzers. Als het aanhoudt, zou ik als ik hem was maar naar de dokter gaan.

En laat m eens veel fruit en groenten en yoghurt eten, in plaats van vlees.
Vlees eet hij niet zo vaak, groenten wel in overvloed.
Citaat:
LittleStar3 schreef op 22-05-2003 @ 20:26:
Hoe ziet 't bloed eruit? Als 't gewoon rood is kan het zijn dat de huid bij z'n anus kapot is. Kun je ook heel makkelijk zien door even het toiletpapier na gebruik te bekijken. Het beste kan je vriend hiervoor vaseline rond z'n anus smeren, dan heelt 't wel weer. Ik denk niet dat ie daarvoor naar de dokter hoeft, als het na een paar dagen vaseline weer over is, als het langer aanhoud zou ik wel ff gaan, kan zijn dat die dan ergens anders last van heeft.
Als 't bloed bruin is dan geeft dat aan dat er binnen in z'n lichaam iets kapot is. dan moet ie zeker naar de dokter gaan.
Bruin is het niet, wel knalrood. Voor de rest heeft hij nergens last van, geen pijn in de buik of aan de anus.
Hij gaat nog effe wachten en als het blijft aanslepen gaat hij naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:32
elledc
elledc is offline
Citaat:
miewbeessie schreef op 22-05-2003 @ 20:26:
Ik hoop voor je vriend dat het niets ernstigs is, maar bloe din de stoelgang zegt niet veel goeds...

Laat hem zo gauw mogelijk naar de huisarts gaan! (die kan hem gelijk verder helpen en als het wat ernstigs is kan hij hem eerder helpen dan iedereen hier op het forum!)

liefs en sterkte, hanne
Ik hoop het ook, het is alleszins niet heel normaal en gezond ook niet.
Citaat:
Qimm schreef op 22-05-2003 @ 20:29:
Misschien nog ranziger.. maar zit er ook slijm bij, dat duidt op iets in het maag/dam kanaal. En hoe is de kleur van de ontlasting? heel donker of normaal?
Hm dat zou ik hem eens moeten vragen

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 19:35.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 21:26
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Kan het niet een eenvoudige blaasontsteking zijn , kende iemand met hetzelfde probleem en het was dus blaasontsteking .
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 21:38
elledc
elledc is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef op 23-05-2003 @ 22:26:
Kan het niet een eenvoudige blaasontsteking zijn , kende iemand met hetzelfde probleem en het was dus blaasontsteking .
Hm nee, blaasontsteking is toch als er bloed is in de urine? Hier is het bloed in de stoelgang. Mja vreemd toch, ik weet het nog steeds niet.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 00:05
Verwijderd
Kan best een wondje zijn. Je kunt het daar best niet voelen maar het kan toch een flinke snee zijn, dat wordt versterk door de rekkende beweging.

Heeft-ie de laatste tijd misschien vaker dan gewoon bruine bonen of lasagna gegeten?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 00:19
HET schatje
Avatar van HET schatje
HET schatje is offline
HIj is gewoon flink hard vanachter gepaald door een "Goede Vriend" van hem!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 08:36
elledc
elledc is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2003 @ 01:05:
Kan best een wondje zijn. Je kunt het daar best niet voelen maar het kan toch een flinke snee zijn, dat wordt versterk door de rekkende beweging.

Heeft-ie de laatste tijd misschien vaker dan gewoon bruine bonen of lasagna gegeten?
Geen van beide denk ik. Wel veel olijfolie, dat bevordert de stoelgang.
Maar de laatste keer was er niets te zien, misschien was het even een foute vertering ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 11:03
Bruut
Avatar van Bruut
Bruut is offline
aambijen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 12:26
Phylicia 14
Avatar van Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 22-05-2003 @ 19:51:
Het is misschien een iets minder smakelijk onderwerp maar ik vraag me af wat de oorzaak kan zijn van bloed in de stoelgang.
Mijn vriend heeft namelijk dat probleem, zou hij het best een arts raadplegen?
Weet iemand hoe dat komt en of hij zich zorgen hoeft te maken?
Alvast bedankt.
Mijn nichtje (3) is er gisteravond voor naar het ziekenhuis geweest...

Het was niet egt iets ernstigs maar het komt waarschijnlijk door de vieze wc's op school...

Ze was namelijk op de school van haar broer (4) wezen kijken en was ook paar x daar naar de wc geweest dusss dat kan het heeeeeel misschien ook zijn bij je vriend..

Tis maar een tip misschien heeft het er in zijn geval nix mee te maken...

iig sterkte ermee!
__________________
kuzzie..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 14:50
faith666
faith666 is offline
Meteen naar de huisarts gaan, ik wil je absoluut niet bangmaken maar ik heb altijd van een aantal "kenmerken" geleerd dat je dan niet moet twijfelen of afwachten met naar de huisarts gaan (mijn ouders zijn beide arts of iets dergelijks, vandaar) en dit is er een van.....
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
faith666 schreef op 25-05-2003 @ 15:50:
Meteen naar de huisarts gaan, ik wil je absoluut niet bangmaken maar ik heb altijd van een aantal "kenmerken" geleerd dat je dan niet moet twijfelen of afwachten met naar de huisarts gaan (mijn ouders zijn beide arts of iets dergelijks, vandaar) en dit is er een van.....
Klopt...
Bloed in je stoelgang moet je altijd serieus nemen... dus stuur je vriend naar zijn huisarts.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:05
Upke
Upke is offline
Sorry ik snap niet wat er word bedoelt met in de stoelgang??
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:59
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 25-05-2003 @ 18:05:
Sorry ik snap niet wat er word bedoelt met in de stoelgang??
Bloed tussen poep oid. 'stoelgang' is zeg maar op de wc.

Ps HET schatje, doe ff normaal aub.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 21:09
Jake
Avatar van Jake
Jake is offline
Citaat:
faith666 schreef op 25-05-2003 @ 15:50:
...(mijn ouders zijn beide arts of iets dergelijks, vandaar)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine :facepalm: numbero 1
Verwijderd
421 12-02-2014 15:33
De Kantine Wat een saaip #1825
Lorelei
500 11-05-2013 15:34
Lichaam & Gezondheid Bloed na stoelgang
Mimuna
10 08-09-2011 09:19
Lichaam & Gezondheid Aambeien
anjali
11 20-04-2005 12:36
Lichaam & Gezondheid ontlasting :S
elsje87
18 14-12-2003 21:47
Huiswerkvragen: Exacte vakken Kanker
6 07-03-2001 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.