Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...756057,00.html Zoiets moet dan toch te bewijzen zijn. Lijkt me.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Meer achtergrondinfo:
Citaat:
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Want wist je dat de doodstraf staat op land of huizen aan Joden verkopen? De families 'eruit zetten' en ze daarna een schadevergoeding geven is dus tevens de enige manier voor de Palestijn om te handelen in onroerend goed zonder vermoord te worden door zijn eigen mensen. Hier bleek dus nog iets heel anders aan de hand te zijn.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zeg TID, het zijn toch allemaal religieuze aangelegenheden bij dat volk. Waarom accepteer jij deze religie van de Joden wel, en van de palestijnen absoluut niet? |
![]() |
||
Citaat:
Joden woonden al in Juda/Judea/"het Palestijnse mandaat" sinds mensenheugenis, ze zijn er nooit (geheel) weggeweest. Er zijn begin vorige eeuw hele stukken (in toen waardeloos beschouwd) land gekocht van arabieren, dat is dus geregistreerd. Het lijkt me overigens zeer onwaarschijnlijk dat arabieren ooit iets betaald of geregistreerd hebben voor land, dus waar ze het recht vandaan halen er geld voor te vragen? Temeer reden om gekocht land/huizen goed te registreren. Neemt niet weg dat Israel had moeten zorgen voor vervangende woning, maar ik vermoed ook dat de families het maar gewoon hebben genegeerd; "we winnen toch" en het zolang hebben uitgezeten om weer een slachtofferrol te kunnen nemen. |
![]() |
||
Citaat:
Want dat is natuurlijk onzin.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het had nooit toegewezen moeten worden man. |
Ads door Google |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zo zijn er nog duizenden joden die nog een claim op een huis van hun (groot)ouders in Polen hebben. Daar zijn Polen onrechtmatig ingetrokken, die zouden er eventueel met de huidige Europese wetgeving uitgeknikkerd kunnen worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ik snap echt niet waarom je het zonder reden bij Israël neerlegt. Laten ze dat weghalen bij de miljarden hulpgeld die door Arafat en andere Palestijnen achterover zijn gedrukt weghalen. Er is daar zoveel geld van Europa en Amerika in verdwenen dat elke Palestijn ondertussen in fabelachtige luxe had kunnen leven. Als ze hun religieuze en corrupte leiders zouden afzetten en zelfs iets deden met hun leven, tenminste. Je zit er bovendien naast door te zeggen dat het feit dat Joden daar mogen wonen komt doordat ze een oude landclaim hebben. Ze mogen daar wonen omdat ze daar altijd al woonden, nooit weg zijn geweest, ze zich vrij mogen vestigen, omdat de VN dat bekrachtigd heeft, en omdat ze de mensen die hen probeerden te verdrijven verslagen hebben, en omdat Israël een wet heeft die Joden altijd een positieve uitkomst van de immigratieprocedure garandeert. Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Hoe zit het met die laatsten eh? Krijgen die ooit nog hun huis terug?
|
Verwijderd
|
Arabieren wonen er nu ook al velen eeuwen, maar dat is nu even niet relevant. Ik doel op de joodse kolonisten en dat weet jij ook. Zij laten, backed door de Israelische overheid, 53 Palestijnen hun eigen huizen uitkicken, op basis van een oud document.
Edit: ik snap waar je met je vorige post op doelde: nee dat is pure onzin, want mijn vriendin heeft nooit in Israel gewoond, dus waarom heeft zij nu ineens recht op een Israelische identiteit? Dat is racisme, mijn beste. |
![]() |
||
Citaat:
De Arabische inval in Israël was de schuldige partij, en dus moeten de Palestijnen zich wenden tot de betreffende agressors voor een schadeloosstelling (aangezien de politieke situatie hun terugkeer onmogelijk maakt), en moeten die huizen zoals de rechter al besloot, teruggegeven worden aan de eigenaar.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|